ولوو

ابراز نگرانی ولوو از جنگ تجاری احتمالی آمریکا و اتحادیه اروپا

هاکان ساموئلسن مدیر اجرایی ولوو نگرانی‌های خود درباره‌ی جنگ تجاری احتمالی بین آمریکا و اتحادیه اروپا را ابراز کرده است.

Volvo CEO Hakan Samuelsson
Volvo CEO Hakan Samuelsson
این مدیر ارشد در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که تعداد خودروهایی که در آمریکا ساخته می‌شوند رو به افزایش بوده و امیدوار است که این موضوع باعث شود خودروهای تولیدی از مالیات‌های جدید به دور باشند.


ساموئلسن گفته است:

دولت ترامپ می‌خواهد ما خودروها را در آمریکا ساخته و کسری تجاری را کاهش دهیم. ما هم به‌صورت اتفاقی دقیقاً همین کار را انجام می‌دهیم. ما در نهایت ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در آمریکا خواهیم ساخت و نیمی از آن‌ها را صادر خواهیم کرد؛ و ما همین میزان را نیز در بازار آمریکا به فروش خواهیم رساند. امیدوارم دولت ترامپ این موضوع و تعرفه‌های جدید را ببیند و تجدیدنظر کند.


ولوو برنامه‌های خود برای تأسیس کارخانه در آمریکا را چند سال پیش و قبل انتخاب شدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری این کشور و تهدید به وضع تعرفه روی خودروهای وارداتی اعلام کرده است.


این خودروساز سوئدی نه تنها به دنبال کاهش هرچه بیشتر تأثیر تنش‌های بین آمریکا و اتحادیه اروپاست بلکه می‌خواهد وضعیت بهتری در جنگ تجاری این کشور با چین داشته باشد.


اتونیوز گزارش داده ولوو دیگر خودروهای ساخت چین را به آمریکا صادر نخواهد کرد چراکه این خودروها هم‌اکنون تعرفه‌ی ۲۷.۵ درصدی دارند. خودروهایی همچون XC60 در حال حاضر از اروپا به آمریکا صادر می‌شوند.


ولوو سال پیش آماده‌ی عرضه‌ی عمومی سهام خود می‌شد هرچند در ابتدا ارزش این کمپانی حدود ۳۰ میلیارد دلار اعلام شده بود اما به دلیل تنش‌های تجاری، برنامه‌های ولوو تغییر یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    مطمئن باشید با وجود این قانون جدید تعرفه ای در آمریکا ، اروپا و چین ، اولین ضرر را خریداران میبینند .

    1. AMIR / ARMI

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      نوید جان خیر به هیچ وجه اینجوری نیست
      میزان فروش برند هایی که تحت تاثیر تعرفه ترامپ قرار میگرین
      به طور کلی 15 در صد از فروش بازار امریکا هم نیست
      یه چیزی کم تر از فروش سالی 1میلیون دستگاه
      هیچ تاثیری رو بازار و مشتری ها نخواهد داشت
      بلکه حتی باعث کمک به تولید کمپانی های داخلی خواهد شد
      شاید فقط تویوتا صدمه ببینه
      که به نظرم اونم با جنرال موتورز ادغام بشه بد نمیشه ( شوخی )

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۸ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        بلاخره این پول اضافه تعرفه را مشتری باید پرداخت بکنه دیگه .
        شما آمار فروش خودروهای ژاپنی و آلمانی را ببینید ، پی میبرید که چه میزان از تعرفه اضافه شده را باید خریدار پرداخت کند .
        رقم بسیار بزرگیه

        1. Elmiraj

          ۸ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          NAVID0098@
          ترامپ با این کار هم به صنایع کشور مقابلش ضربه می زنه و مجبور به پیروی از قانون هاش می کنه…!!!
          هم با این پولی که بابت تعرفه ها از مردمش می گیره زیرساخت ها ، و صنایع کشور خودشو بازسازی می کنه…!!!
          .
          .
          برای مثال دیوار مرزی بین مکزیک و آمریکا در حال ساخته و هزینه ساختش هم ۶ میلیارد دلاره ، ترامپ این پولو با اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی ساخت مکزیک تأمین می‌کنه…..!!!

  2. هادی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    همیشه در معامله سیاستی یک طرف ضرر میبنه و یک طرف سود
    از یک طرف اشتغال زایی برای مردم آمریکا، رفاه خوب مردم،امکانات و کیفیت و کمیت زندگی مردمش بالا میره که به نفع آمریکا هست ،هم قدرت داره و راحت هم زور میگه، از یک طرف فشار به مردم عادی که هم خریدار هستن میاد هم اشتغال از کشور سازننده کم میشه
    یک طرف سود یک طرف ضرر
    قانون اول خلقت همین بوده تا آخر روز زمین هم همین هست…
    مدینه فاضله ای که تشکیل میشه روی دوش جهان سوم و یا دوم هست

  3. овsкиكMас

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (261 ديدگاه)

    به گفته شرکت اقتصادی trade worldwide فقط حداقل ۳۲۰۰ دلار هزینه هر خانواده بخاطر پوشاک و خوراک در طول سال بیشتر میشه ! حالا خودرو و باقی وسائل که افزایش قیمتشون بخاطر تعرفه ها بیشتر میشه هم به این افزایش هزینه سالانه أضاف میکنه خیلی ! مثلا گفته بود فقط تو بخث خرید کفش سالی ۵۰۰ دلار افزایش هزینه دارن چون امریکا ۷۰ درصد کفش خودش رو از چین وارد میکنه
    به گفته روزنامه گلوتامین تایمز و اقتصاد دان ارشد بانک جهانی اقای گلدبرگ این تعرفه ها بیشتر به امریکا و قشر متوسط و ضعیفشون ضربه میزنه تا چین و اروپا،بخصوص در دراز مدت
    تا اینجای سال ۲۰۱۹ هم فروش خودرو با کاهش همراه بود

    1. AMIR / ARMI

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      میزان گردش مالی امریکا و تولید ناخالص امریکا به مراتب بیشتر از چین هستش
      حالا اروپا بماند که برای تامین مالی ناتو از امریکا کمک مالی دریافت میکنه
      این در حالی هستش که جمعیت امریکا خیلی کمتر از چین هست
      یعنی برای مثال گوگل سرویس هاشو از هواوی قطع میکنه
      و یکی از بزرگ ترین کمپانی های چین عملا نابود میشه
      در حالی گوگل هیچ اتفاقی براش نمیوفته
      بزرگ ترین مارک های لباس دنیا 30 تای اول
      همه امریکایی هستن بیشتر تولیداتشون توی چین هست
      اگه همین تولیدات در چین متوقف بشه و همه تولیدات به امریکا منتقل بشه
      شاهد ورشکستگی بخش عمده نساجی چین خواهیم بود
      درعوض اشتغال زایی در خود امریکا چند برابر میشه ( البته در دراز مدت )

      1. بهزاد

        ۸ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2545 ديدگاه)

        جسارت نباشه و به رگتون بر نخوره بزرگترین برندهای پوشاک به ترتیب؛
        Zara اسپانیا
        H&M سوئد
        Uni qlo ژاپن
        Gap آمریکا و سایرین
        در برند ورزشی یا اسپرت نایک اوله و مابقی که دوستان میدونن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا