ولوو در حال تبدیل شدن به برندی تمام الکتریکی بوده و به همین خاطر نیاز شدیدی به باتری دارد.
این خودروساز سوئدی به همین منظور با شرکت نورث ولت همکاری میکند تا با تأسیس یک جوینت ونچر ۵۰/۵۰ اقدام به تولید باتری نماید. همچنین به عنوان بخشی از این توافق، یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در سوئد تأسیس خواهد شد.
این مرکز تحقیق و توسعه به منظور تولید باتری تأسیس میشود و وظیفه آن توسعه نسل بعدی سلولهای باتری و تکنولوژیهای خودرویی برای محصولات آتی ولوو و پولستار خواهد بود.
مهمتر اینکه جوینت ونچر یاد شده باعث تأسیس گیگا فاکتوری جدیدی در اروپا خواهد شد که قابلیت تولید ۵۰ گیگاوات ساعت باتری را در هر سال دارد. قرار است تولید در این کارخانه از سال ۲۰۲۶ شروع شود و در آن نیز فقط از انرژیهای سبز استفاده گردد. هنوز محل تأسیس این کارخانه اعلام نشده اما انتظار میرود با راهاندازی آن حدود ۳ هزار شغل ایجاد شود.
اما اینها مقدمهای بر خبر مهمتر یعنی الکتریکی شدن پرفروشترین محصول ولوو یعنی XC60 بودهاند. چیز زیادی درباره این کراس اوور نمیدانیم اما با توجه به اینکه تولید باتریهای ولوو قرار است از سال ۲۰۲۶ شروع شود بنابراین انتظار میرود XC60 الکتریکی نیز همان زمان از راه برسد.
ولوو تا چند روز دیگر جزئیات بیشتری از این محصول جدید را منتشر خواهد شد اما سوئدیها گفتهاند از سال ۲۰۲۴ به دنبال دریافت ۱۵ گیگاوات ساعت سلول باتری در هر سال از شرکت نورث ولت و کارخانه آن هستند.
ولوو انتظار دارد خودروهای الکتریکیاش تا سال ۲۰۲۵ سهم ۵۰ درصدی از کل فروشش را به خود اختصاص دهند. این برند همچنین میخواهد تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود. هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولوو گفته است: “ما با همکاری نورث ولت تأمین سلولهای باتری باکیفیت و پایدار برای محصولات تمام الکتریکی خود را تضمین خواهیم کرد.” او همچنین گفته این همکاری به ولوو اجازه خواهد داد تا تواناییهای توسعه داخلی خود را تقویت کند.
Amirreza
۲ تیر ۱۴۰۰طراحی خودروهای ولوو خیلی پتانسیل الکتریکی شدن داره نمونش xc 40 برقی که اگه کسی ندونه فکر میکنه از همون اول برقی بوده چون برقی بودن خیلی بهش میاد
Philipp
۲ تیر ۱۴۰۰درستش اینه که همچین شرکت هایی برقی بشن نه پورشه و اینا
mahan
۲ تیر ۱۴۰۰👌👍👏
ماکسیمیلیان ، ای ضامن آهو (علیه السلام)
۲ تیر ۱۴۰۰صحیح ، احسنت ؛ در پناه معصومین (ع)🌷.
ارشیاSVJ
۲ تیر ۱۴۰۰طراحای ولوو انصافا کارشون درسته.
mahan
۲ تیر ۱۴۰۰اتفاقا الکتریکی برای ولوو برگ برنده ای هست منتها باید حواسش سر قیمت باشه که مثل محصولات پور*استارش قیمتاش سربه فلک نکشه و به غول های پرفورمنس نزدیک نشه.با تجربه استفاده xc90 دو هفته ای و اون ارامش و صلابت الکتریکی شدنش نه تنها مشکلی نداره بلکه خوب هم هست.شتاب خوب در کنار گیربکس مچ باعث شده سواری دلچسبی ارائه بده که شتاب و سرعت رو میتونه الکتریکی ها فراهم کنه حتی بیشتر چیزی که امروزه شاهدش هستیم و گیربکس هم این قدر گیربکس خوب تو دنیا هست که میشه دلتنگ گیربکس ولوو نشد!درکل الکتریکی سازی روشی ایده ال برای ولوو میتونه باشه و مشتریاش هم توی همین حال وهوا سیر میکنند و بازار هدفشم الکتریکی بازند اکثرش اگه باهوش باشه میتونه در اینده حرف های خوبی برای گفتن داشته باشه
میثم
۲ تیر ۱۴۰۰ماهان شنیدم مانیتورش لگ زیاد داره
درسته؟
mahan
۲ تیر ۱۴۰۰نه داداش لااقل این ماشین این طور نبود و مانیتورش خیلی باکیفیت بود منتها میدونی چرا میگن لگ داره اینه که جای کولرش اصلا خوب نیست و این خودرو تابستون دستم بود ولی وقتی کولر رو زیاد میکنی کنار مانیتور عرق میکنه و یکم تر میشه و یکم خیلی کم اذیت میکنه وقتی پاک کنی درست میشه بخاطر حساسیت بالا مانیتور هستش و بیشتر بنظرم باید جای کولر رو عوض کنند وگرنه مشکل انچنانی نداره
برقیه جارو برقی
۲ تیر ۱۴۰۰رو چه حسابی دارن با این سرعت به سمت برقی شدن میرن و انقدر سریع رنگ عوض میکنن
لامصبا پای منفعت و سود در میون باشه دیگه هیچی
کاری به ولوو ندارم اتفاقا یکی از نیک های روزگاره
ولی کلا میگم ایا تمام برقی شدن فکر خوبیه
به نظرم اگه تمام شرکت ها به سمت الکتریکی ها برن اصلا اینده خوبی نیست
چون این موارد پایین خیلی یکی و شبیه میشه بین شرکت ها
برد
شتاب
طراحی
وزن
و…………………..
و به نظرم اینده جالبی نیست و نمیشه
و تمام تمام هدفشون شده سیستم عامل ها و نرم افزار های خودرو
به نظرم منظور و هدف صنعت خودرو متفاوته با هدف و صنعت شرکت های نرم افزاری
نمیدونم چی بگم
احساس خوبی به این یک نواختی و رفتن به سمت یکنواختی در اینده ندارم
درسته مسایل زیست محیطی دارای اهمیت زیاده
ولی اگه میخوان این مشکلات رو حل کنن باید از اساس این کارو بکنن نه صرفا بخاطر اینکه تعداد خودرو ها زیاده یا نفر مثل ایلان افتاده تو این کار مثلا یه هواپیما تو یه بار پرواز چند صد هزار لیتر بنزین مصرف میکنه شاید یه هواپیما در طول زندگی خودش دو برابر مصرف سوخت ماشین های جهان در طول چند سال رو داشته باشه
البته به نفعشون شد یه نفر میخواستن برای استارت اینطور کاری که اونم ایلان جوووون این کارو کرد و شرکتشو با مشوق ها و وام های دولتی هنوز سر پا نگه داشته
درسته باید از سنتی بودن در میومدیم ولی واقعا این راهش بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
نمیدونم
mahan
۲ تیر ۱۴۰۰ما از سنتی بودن در اومدیم منتها گاهی سنتی و صنعتی رو قاتی می کنیم تگری میزنیم!
برقی جان کم پیدایی
ماکسیمیلیان ، ای ضامن آهو (علیه السلام)
۲ تیر ۱۴۰۰آرام آرام این هنر هنرمندانی که یک قرن پابرجا بوده است ، از خاطرات رفته رفته خواهد رفت.
آیندگان همه بی روح و بی خبر از درون سوز ها ما را به تمسخر خواهند گرفت ، به خیال آنها ما بی هنر و آنها با هنر!
ما بی خبر آنها با خبر!
هیهات من الذله!
آیندگان سوخته تر از ما خواهند بود ، ما هم سوخته تر از گذشتگان هستیم…
چشم ها را باید با آب زمزم شست و طور دیگری نگریست.
پدال عزیز این دیدگاه بنده ی حقیر را پذیرا باش و بپذیر ، با سپاس🌷
در پناه امن معصومین(ع) باشید☺.
mahan
۲ تیر ۱۴۰۰یه فکت قشنگی هست که میگه:یک روزی بعد مرگمون اخرین نفری که هم مارو میشناسه میمیره و یادوخاطره هامون برای همیشه در جهان پاک میشه.
در ضمن دوست عزیز ما همیشه تنها و بی پناه بودیم از روز اول!
امیرحسین
۲ تیر ۱۴۰۰سلام.تشکر از جناب MOS(بابت سوالی بود که تو یکی از پستای قبلی پرسیدم و شما جواب دادین)
عشق BMW
۲ تیر ۱۴۰۰با اینکه از شخص ایلان ماسک متنفرم و به نظرم مفت خور و حقه باز قرن هستش که با کثافت کاریاش همه چیو به گند کشیده ولی بابت یه چیز ازت متشکرم !
هر چند منم میدونم کع قصد و نیت ایلان ماسک از تاسیس شرکت خودروسازی برقی نجات کره زمین نیس و اون براش اصلااین چیزا اهمیت نداره ولی به هر قصد و نیت که داشته باشه این روند برقی سازی رو آغاز کرد !
هر چند منم میدونم ماشین که بوی بنزین و روغن نده ماشین نیس ولی ولی ولی ولی کره زمین و زندگی میلیاردها انسان خیلی مهم تر از این حرفاس !
الان یه عده میان اظهار فضل میکنن که اغا نمیدونم برقی هم الایندیگی و … داره بله اقا میدونم
ولی همین الانشم با احتساب تمام الایندگی های برقی ها خیلی کمتر از بنزینی هاس
ثانبا توی همه کشور های پیشرفته و توسعه یافته توی نیروگاه ها از روش هسته ای برای تولید انرژی الکتریکی استفادده میکنن که یعنی خودروهای الکتریکی حتی با احتساب موارد غیر مستقیم الایندگی صفر دارن !
متاسفانه یا خوشبختانه موتورهای درونسوز به اخر خط رسیدن !
محمد مختاری آذر
۵ تیر ۱۴۰۰ببین ایلان ماسک اصلا هیچ نقشی در الکتریکی شدن ندارد دنیا از 25 سال قبل به فکر کم کردن آلودگی بودند که به نتیجه سوخت های پاک اتانول و متانول رسیدند و سپس هیبریدی را امتحان کردند و حالا به نتیجه الکتریکی رسیده اند ایلان ماسک هیچ کاره است