نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵: نسل دوم ولوو XC90 را باید یکی از شیکترین SUVهای مدرن حال حاضر قلمداد کرد. اما برای کسانی که به دنبال چاشنی اسپرت بیشتری هستند، یک نسخه R-Design از این خودرو نیز معرفی شده است.
ولوو با تغییر جلوپنجره مشبک، اسپویلر جلو، سپر و هواکشها، خروجیهای اگزوز دوقلو، پوشش نقرهایرنگ آینهها و ریل سقف و حاشیه فلزی مات پنجرهها، چهره ای تهاجمی و هیجانانگیز یافته است. چرخهای ۲۰ تا ۲۲ اینچی آلیاژی این خودرو نیز به زیبایی تمام با شکل بدنه آن هماهنگی دارند. در داخل کابین هم نشانهای R-Design روی صندلیها به چشم میخورند. بعلاوه زیرپایی جدید، پدالهای آلومینیومی، روکش چرم سفارشی و کلید ریموت ویژه هم به چشم میخورند. تحویل مدلهای R-Design ولوو XC90 از ماه مه آغاز میشود و البته پیشرانه آن همان موتور چهار سیلندر درایو E مشترک با نسخههای عادی میباشد. مدل پایه T5 با موتور ۲.۰ لیتری توربو حدود ۲۶۰ اسب بخار و مدل T6 با کمک سوپرشارژر ۳۲۰ اسب بخار نیرو خواهند داشت. مدل باشکوه T8 نیز ۸۰ اسب بخار دیگر از یک موتور الکتریکی دریافت می کن تا نهایتاً ۴۰۰ اسب بخار نیرو و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور در اختیار قرار دهد.۳۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
محمد
۲۵ دی ۱۳۹۳کاش مدل 2 لیتری وارد ایران میشد…
البته با این وضع بنزین همون بهتر که وارد نشه!!!
نوید
۲۵ دی ۱۳۹۳احتمالش هست که وارد بشه
مگه این چقدر بنزین میسوزونه که میگه همون بهتر که نیاد؟؟؟؟..؟
محمد
۲۵ دی ۱۳۹۳نوید جان بحث سر کیفیت بنزینه نه میزان مصرفش، با این قدرت موتور که از یه موتور 2 لیتری بدست میاد صد در صد تراکم بالایی داره و با این بنزین داخلی ناک میزنه و درست کار نمیکنه، مثل آلفارومئوهای وارد شده
نوید
۲۵ دی ۱۳۹۳حدس زدم ولی فکر کردم منطور این باشه
Archi khan
۱ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز مگه آلفارومئوهای وارد شده با بنزین ما سازگار نیست و بد کار میکنه ؟
( اگه اطلاعاتی موثقی در این مورد داری بزار لطفا)
Zonda R
۲۵ دی ۱۳۹۳@.F
یکی از دوستان بنده در نمایندگی افرا موتور هستش
ازش در مورد ورود xc90 پرسیدم
گفت 30 عدد تو گمرک است و تا چند ماه اینده با قیمت 520 تا 550 میلیون بفروش میرسه
ALIUnited
۲۵ دی ۱۳۹۳حیفه به این زودی وارد ایران بشه . بزار از رده خارج بشه بعد خودرو ساز های داخلی امتیازش رو می خرن
Archi khan
۱ اسفند ۱۳۹۳اینا حتی امتیاز از رده خارج شده های ولوو را بخرن و تولید کنن ، بازم مردن بخدا
اینا شعور شون همون چانگان و جک و پَک هستش…
امیررضاFXX K
۲۵ دی ۱۳۹۳اقا محمد حالا که ارزو میکنی کاش 2لیتریش میومد ایران میخواستی بخریش؟
البته بدون منظور
MAFIA
۲۵ دی ۱۳۹۳زیاد تو دل برو نیست.
ایرانی
۲۶ دی ۱۳۹۳همین الانم هر کی که ولوو بخره برده…
یک ماشین لوکس بی ریا.. ولی متشخص… اصلا جبا….ت نیست…
ارزون تر از ارزشش …چون هوشنگ پسند نیست..
علی
۲۶ دی ۱۳۹۳این ماشین اگه وارد ایران بشه به خاطر قیمت بالاش اصلا توانایی رقابت با شاسی بلند های هیوندای و کیا و… نداره . فکر نکنم وارد بشه
road
۲۷ دی ۱۳۹۳ماشین های اروپایی و امریکایی رو هیچ وقت با کره ای و چینی مقایسه نکنید
هیوندا کیا اگه موفق هستند تو فروش فقط ب خاطر قیمت پایین هست
علی - کیوج
۲۵ دی ۱۳۹۳یه زمانی ولوو همه چیش خوب بود بجز طراحیش ولی حالا طراحیشم به خوبیاش اضافه شده/موتورشم که دیگه فبها! 320 اسب از یه موتور دو لیتری!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ دی ۱۳۹۳درود .
خود ولوو یک طرف ، چراغای عقبش یک طرف . دنیاییه برا خودش . خیلی زیباست .
نوید
۲۵ دی ۱۳۹۳اون خط مورب روی جلو پنجرش هم همون طرف چراغای عقبش
AliZeus
۲۵ دی ۱۳۹۳دقیقا..بعضی از خودروسازها فقط یه تولید کننده ماشین نیستند، بلکه یک کلاس و سبک هستند…
احمدرضا ب ام و
۲۵ دی ۱۳۹۳اتفقا من از چراغ های عقبش متنفرم
BMW4ever
۲۵ دی ۱۳۹۳عجیبه که چرا این xc90 اینقدر محبوبه البته اینم باید بگم خود هم ازش خیلی خوشم میاد
امیر محمد
۲۵ دی ۱۳۹۳بچها به رینگ ها و صندلیهاش نگاه کنید چهقدر زیبا هستن صفحه کیلومترشم خیلی قشنگه قیافه ی مردونه و با وقاری داره
علی
۲۵ دی ۱۳۹۳این که بیشتر استیشن هستش تاشاستی بلند!!!!!!!!!!!!!
نوید
۲۵ دی ۱۳۹۳دوست عزیز شما
یا تاحالا شاسی بلند ندیدید
و یا استیشن
ویا شایدم هردو
شوخی کردم یه وقت ناراحت نشی
ولی در کل شبیه استیشن نیست
علی
۲۵ دی ۱۳۹۳نه ندیدم میشه شما که طراح ارشد ولوو هستید یکیشا نشونم بدیی؟؟
من به ماشینی میگم اس یو وی که ارتفاعش حداقل 1700 باشه.(مثلا پرادو 1810)
ایرانی
۲۶ دی ۱۳۹۳پرادو زیبا و قدرتمند و با وقاره…. ولی یه نقطه ضعف اساسی داره… هوشنگه….
مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج
۲۵ دی ۱۳۹۳خییییللللییییی قشنگه ولی اون مدلی که توی نمایشگاه دترویت هست رو انگار کاهش ارتفاع دادن . ارتفاعش با بقیه ی عکس ها فرق داره
مهدی
۲۵ دی ۱۳۹۳ماشین بسیار شیک زیبا و بسیار ایمن
البته اخیرا ماتورهای 2لیتری زیادی با توربو و قدرت زیاد تولید شدند اما یه بحث پیش میاد اونم دوام این موتورهاست بیشتر ماشین دوست ها میدونن دلیل دوام بسیار بالا موتورهای تویوتا مخصوصا در مدل های لندکروزر با حجم بالا و قدرت نسبتا پایین چقدر زیاد بوده و سال های سال با کمترین سرویس بدون نقص کار میکنند حتی در جواب انتقاداتی که از این موتورها گرفته شده بود در جواب تویوتا گفته بود دوام موتور در اولویت ماست که برای یک شاسی بلند اولین فاکتور می باشد و به همین دلیله این دسته از ماشین ها در دورترین نقاط مشغول خدمت هستند/البته این موتورها سوخت خیلی خالصی هم نیاز ندارند به دلیل کمپرس پایین موتور/ این موتورهای جدید حتما به سوخت اکتان بالا و سیستم خنک کاری قوی و آلیاژ خالص نیازمندند که د لیل آن کمپرس بالا و گرمای زیادایجاد شده می باشد و
همین دلیل هزینه اولیه و نگهداری بالایی را تحمیل میکنه البته در مصرف سوخت گزینه بهتری هستند اما اون چیزی که مشخصه این موتورها در اوایل ظهور بسر میبرندو باید دید در دراز مدت چطور عمل میکنند.
پیر پشمک موی
۲۵ دی ۱۳۹۳داداش بحث تویوتا جداس اقام تویوتا حتما ی چیزی میدونه ک انجام میده دیگه
ارمان
۲۵ دی ۱۳۹۳یعنی این ماشینو داشته باشی هیچی دیگه از دنیای ماشین نمیخوای قدرت سرعت افروودم که هست قشنگه و امکاناتش فول ادم حس میکنه داره بهشتو میبینه اما دسش بهش نمیرسه :(
godfather
۲۶ دی ۱۳۹۳ولو اگر تو ایران خدمات پس از فروش خوبی راه بندازه
میتونه با بنز رقابت کنه
godfather
۲۶ دی ۱۳۹۳این سیستم لایک اینجا مزخرفه
هرچی تکمه میزنی کار خودش میکنه
علی
۲۶ دی ۱۳۹۳عالی
behzad
۲۶ دی ۱۳۹۳ماشین بدی نیست.اما تو اروپا بیشتر آدمای محتاط و منطقی مثل اساتید دانشگاه و مهندسان مبانسال محصولات ایمن و محکم سوئدی یعنی ولوو و قدیما شرکت خدابیامرز اما دوست داشتنی ساب رو خریداری میکنن.در مجموع یه ماشین خانوادگی محکم و مطمئن
road
۲۷ دی ۱۳۹۳به زودی ولو و ام جی سهامشون رو از هلدینگ های چینی میخرن
Mehdi
۲۸ دی ۱۳۹۳عاشق خودش وب خصوص رنگش شدم،هر دو شون تکند!!
Mehdi
۲۸ دی ۱۳۹۳فقط ی سوال اون ک رو داشبورد،ساعت؟؟؟ینی مثل پورشه؟
طراحی داخلی همه ماشینا را دوس دارم اما نمیدونم چرا ب نظرم ولوو یکم طراحیاش خاص تره مثل بقیه ماشینا نیس،تسلا ام ب نظرم همینطور،نمیدونم شاید من اینطوری فک میکنم.