شرکت خودروسازی ولوو (با گروه ولوو که اتوبوس و کامیون تولید میکند اشتباه گرفته نشود) در حال حاضر بهطور کامل تحت مالکیت شرکت خودروسازی چینی جیلی قرار دارد.
بااینحال، این شرکت که در برنامه اهداف بلندمدت خود قصد تبدیل شدن به یک کمپانی سهامی عام را دارد، اکنون اولین گامهای خود را در این راستا برداشته است. آخرین خودروساز بزرگی که به شرکت سهامی عام تبدیل شد فراری بود که با یک عرضه سهام اولیه در سال ۲۰۱۵ وارد بازار بورس نیویورک شد.
روز سهشنبه ولوو اعلام کرد که حدوداً ۵۳۲ میلیون دلار از سهام ممتاز خود را به سرمایهگذاران سازمانی سوئدی که بیشتر صندوقهای بیمه و بازنشستگی بودهاند فروخته است. در یک بیانیه، ولوو گفته که این عرضه سهام جدید میتواند البته بهصورت غیرمادی موجب کاهش میزان مالکیت جیلی بر این کمپانی شود.
ولوو اعلام کرده که این عرضه سهام جدید بهمنظور ایجاد تنوع بیشتر در منابع سرمایهگذار در شرکت صورت پذیرفته است.
در حال حاضر، ولوو در بهترین شرایط خود ازنظر مالی طی چند دهه گذشته قرار دارد. آنها در مسیر دستیابی به رکورد فروش در سال ۲۰۱۶ قرار دارند و سود آنها انتظار میرود در مقایسه با سال پیش اندکی افزایش پیدا کند.
منبع: motorauthority
مهدی اکرمی
۴ دی ۱۳۹۵به نظرم راه درستی رو پیش گرفته، تا زمانی که یه کوچیک تر از خودت رییست باشه نمیتونی خیلی بزرگ بشی
KING 918
۴ دی ۱۳۹۵شدید موافقم ….
elemento
۴ دی ۱۳۹۵از شرکت های چینی خوشم نمیاد.
بهتره زودتر از زیر بار جیلی بیاد بیرون.
محمد
۴ دی ۱۳۹۵ولوو شرکتی هستش که سوئد در دنیا بزرگ می کنه
امير علي
۴ دی ۱۳۹۵اگه طراحی پشت ماشیناشو هم مثل جلوی ماشیناش کنه فروشش بیشتر هم خواهد شد چون از همه ی لحاظ عالیه
ali
۴ دی ۱۳۹۵با توجه به اینکه تمام مدلهای ولوو رو از نزدیک دیدم و صاحب ولوو هم بودم میتونم بگم که از نزدیک شما عاشق طراحی عقب خواهید شد
لطفا نظر ندید که اینجا همه صاحب ماشینهای خارجی هستن بنده ساکن ایران نیستم
امير علي
۴ دی ۱۳۹۵حداقل ده تا ولوو xc90 رو از نزدیک دیدم طراحی پشتش نسبت به جلوش اصلاً جالب نبود البته این نظر منه
ali
۴ دی ۱۳۹۵خوشبختانه چین داره خوب عمل میکنه و این یک تلنگری به کشور خودمون هست
الان کیفیت تولیدی خودروهای چینی داره کم کم به کره ایی ها میرسه و اینو هم بدونید که کم کم چینی ها هم ولو با حضور اندک در اینده وارد بازار های جهانی من جمله اروپا خواهد شد
اروپا بازاری به شدت رقابتی هست که شکست باعث ضررهایی جبران ناپذیر خواهد شد
ایرانی
۴ دی ۱۳۹۵این برای ولوو خوبه .. اگه آلوده به خطا و خیانت و خرابکاری و….. نشه..
من هم منتظر اون زمانی هستم که ولوو قوی و مستقل و دوباره مالکش سوئدی خالص بشه……..
احمد باقری
۴ دی ۱۳۹۵مگه نمیگه که کاملا تحت مالیکت جیلی قرار داره، بعد چجوری میتونه هر کاری دلش بخواد بکنه و سهام واگذار کنه؟