بخش خودروهای ولوو و کمپانی مادر آن یعنی جیلی چین اعلام کردند به دنبال ادغام عملیات ساخت پیشرانههای درونسوز خود بوده و میخواهند یک تجارت مستقل راه بیندازند.
بنا به گفتهی ولوو و جیلی، این حرکت به آنها اجازه خواهد داد تا تأمینکنندهی جهانی جدیدی را تثبیت کنند که به دنبال توسعهی نسل بعدی پیشرانههای درونسوز و هیبریدی خواهد بود.
این اقدام همچنین به ولوو کمک میکند تا روی توسعهی خودروهای لوکس تمام الکتریکی تمرکز کند. شاید میدانید که این خودروساز سوئدی در حال الکتریکی کردن کل سبد محصولات خود بوده و تا سال ۲۰۲۵ انتظار دارد نیمی از فروش جهانی محصولاتش را نمونههای تمام الکتریکی تشکیل دهد و فروش نیم دیگر هم از نوع هیبریدیها باشد.
قوای محرکهی هیبریدی توسط بخش تجاری جدید ولوو و جیلی تأمین خواهد شد. این بخش همچنین به تولید پیشرانههای درونسوز کارا برای جیلی، پروتون، لوتوس، LEVC و لینک اند کو مشغول میشود. بنا به بیانیهی خبری منتشر شده، این تجارت مستقل جدید میتواند نیازهای شرکتهای دیگر را نیز مرتفع نماید.
این بخش تجاری جدید طبق انتظارات حدود ۳ هزار نفر از نیروهای بخش خودروهای ولوو و حدود ۵ هزار نیروی کاری جیلی را جذب خواهد کرد. این دو شرکت گفتهاند هیچ تعدیل نیرویی در شرکتها صورت نخواهد گرفت.
خودروهای هیبریدی باید بهترین پیشرانههای درونسوز را داشته باشند. این بخش جدید دارای منابع، مقیاس و تجربهی کافی برای توسعهی این قوای محرکهی کارا خواهد بود.
vahid
۱۸ مهر ۱۳۹۸واقعا کارش درسته. ولوو گفته بود تا 2020 میلادی نه کسی تو ماشینهاش کشته میشه نه انچنان زخمی میشه تو تصادفات.
دو سال پیش امار گرفتن دیدن بله رسیدن به این هدف کشته نشدن. 2017 به هدف رسیده بودن. یعنی سه سال زودتر.
مهدی
۱۹ مهر ۱۳۹۸کافیه تعدادی حتی کم بدن ملت ایران تا ۲۰۲۰ که هیچ تا ۳۰۲۰ هم به ایدن هدف نمیرسن
الف.ر
۱۹ مهر ۱۳۹۸اگه مسئولین مازرنگ باشند از الان باجیلی قرارداد محکم میبندند تا خودروسازی کشور ما هم پیشرفت کنه….ولی چه فایده