قیمت پایهی یک خودرو در تمامی آگهیهای تبلیغاتی معمولاً یک فریب است! نه منظور ما این نیست که قیمت پایه اختیاری اعلام میشود. قیمت پایهی یک خودرو درست است اما مدلهای پایه کاملاً پایه هستند! این نمونهها معمولاً فاقد تجهیزاتی همچون رینگهای آلیاژی، سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته و گاهی اوقات شیشههای برقی میباشند؛ اما آئودی ایدهی معرفی نسخهی پایهی یک خودرو را جدی گرفته است. مدل پایه A1 اسپورت بک ارزانترین تریم این خودرو بوده و همانند یک اسکلت با روکشی ساده به نظر میرسد.
آئودی A1 پایه کلاً رادیو ندارد! حتی یک واحد پایه با ۴ بلندگو هم وجود ندارد. هیچچیزی وجود ندارد! همانند خودروسازان کار درست داخلی، آئودی محفظهای پلاستیکی را بجای رادیو قرار داده است. خوشبختانه این لوکس ساز آلمانی چند سنتی را خرج پلاستیک مشکی ساده کرده است…
فکر کردن به اینکه خودرویی صفرکیلومتر، حتی در تریم پایه را بدون رادیو میخرید دیوانه وار است. البته نگارنده اصلی این نوشتار احتمالاً گذرش به کشور ما نیفتاده است! جایی که زه روی بدنه یک آپشن محسوب میشود! آئودی همچنین محل قرارگیری بلندگوها در زیر دربها را با پلاستیک پوشانده است. البته این خودرو بهصورت استاندارد از قفل مرکزی و شیشههای برقی سود میبرد.
با نگاهی گذرا به بدنه نیز میتوان متوجه پایه بودن این خودرو شد. پلاستیکهای مشکی و طراحی سادهی بخش جلویی این موضوع را نشان میدهد. به نظر میرسد چراغهای جلو مستقیماً از انبار فولکسواگن گرفته شدهاند. البته این کارها خیلی هم بد نیست اما خب اقدامات یک لوکس ساز در تولید خودرویی ارزانقیمت جالبتوجه جلوه میکند. با نگاه به پروفایل جانبی متوجه خواهید شد رینگهای فولادی ساده با قالپاقهایی سادهتر پنهان شدهاند.
datsun
۱۵ شهریور ۱۳۹۷فولکس داره لوکس میسازه آئودی داره ارزون سازی میکنه همه چی داره برعکس میشه
سامان اذری
۱۶ شهریور ۱۳۹۷برای یه برند لوکس ساز این خیلی بده
ب نظر من یه برند باس همیشه برا لوگوی خودش ارزش قائل شه
ب نظر من با 25 هزار دلار میشه یه مزدا 6 جدید خرید یا کمری که حداقل ماشین های کاملی هستند
s ๏ я ๏ u s h
۱۵ شهریور ۱۳۹۷شاهین جان این قسمت متن عالی بود “” البته نگارنده اصلی این نوشتار احتمالاً گذرش به کشور ما نیفتاده است! جایی که زه روی بدنه یک آپشن محسوب میشود! “”
الهی
۱۵ شهریور ۱۳۹۷البته یکی از دلایل حذف رادیو میتونه قیمت بالای سیستم صوتی باشه… و آئودی هم حاضر نیست آشغال بذاره رو ماشینش… این قضیه ربط زیادی به داستان پراید ما نداره… سیستم صوتی ماشینهای هم رده آئودی قیمت بالایی دارن…….
محمد حسین
۱۵ شهریور ۱۳۹۷با وجود سئات و اشکودا چرا آئودی داره ماشین ارزون میسازه ؟
mahdy
۱۵ شهریور ۱۳۹۷????? خدایا توبه
انقدر خودرو سازای ما آدم نشدن که دیگه اونا کوتاه اومدن ارباب حلقه ها چراغ اول رو در جهت رسیدن به خودرو ساز های داخلی ما روشن کرد
اون قالپاقای مسخره رو ببین انگار که تیبا 2 هست
Saeed
۱۵ شهریور ۱۳۹۷واقعا زشته این کارش برای اعتبار برندش .به هر حال این ماشین لوگو و اسم یه خودرو ساز لوکسو داره.با وجود این همه زیر شاخه اقتصادی عجیبه مثل کاری که فولکس میکنه و با وجود پورشه و آئودی گاهی هوس لوکس زدن میزنه به سرش و نتیجشم که معلومه….
NAVID۰۰۹۸
۱۵ شهریور ۱۳۹۷برای خیلیها ، خودرو یعنی چهار چرخ متحرک که فقط کارشون رو راه بندازه و این کار آئودی هم احترام به سلیقه و تفکر مشتریه و این نشون از سطح بیشتر تنوع در آپشنای خودروست .
sina
۱۵ شهریور ۱۳۹۷وقتی گلف GTI رو میشه با 26 هزارتا خرید توجیهی تداره خرید این ماشین
Hamed
۱۵ شهریور ۱۳۹۷خواستم بگم تو موقعیت مشابه وقتی یه تولید کننده ایرانی مثل همین دوتا لگن ساز خودمون اینکارو میکنه فقط فحش و فضیحت ملت نثارش میشه ولی ممکنه همینجا از کار مشابه یه اروپایی حتی تعریفم بشه ولی اینقدر این دوتا لگن پاره ساز وقیحن که حرفمو پس میگیرم
اینارو تا اونجایی که جا داره بایدتمام قد ***
امیر
۱۵ شهریور ۱۳۹۷استغفرالله
این دیگه چیه
عکس 7منو یاد کوییک میندازه !!!!!
چه کاریه اخه تولید همچین ماشینی؟
بهراد
۱۵ شهریور ۱۳۹۷زه نداره؟
arash66
۱۵ شهریور ۱۳۹۷این مدل های پایه بدون آپشن رو معمولا برای تست میخرن، مشتری نمیاد اینطور لخت ماشین رو سفارش بده …
این قضیه ربطی به اعتبار یک برند نداره. انتخاب آپشن دست شماست و این امکان رو داری که ماشین رو لخت سفارش بدی .
رضا
۱۵ شهریور ۱۳۹۷اصلا درصد تولید خودروهای بدون سفارش مشتری تو خودروسازیای خارجی تو کل تولیدات به یه درصدم نمیرسه بخوای حساب کنی. دقیقا تو متنم اشاره شده که اینجور خودروها خیلی کمیابن در واقع تولید اینجور خودروی کاملا پایه فقط ممکنه توسط مشتری صورت بگیره. مقاله خواسته فقط پایه ترین نوع این مدلو نشون بده وگرنه ممکنه حتی تو کل مدت تولید یه ماشین مدل کاملا پایه 10 تا ازون هم تولید نشه
Mohammad
۱۵ شهریور ۱۳۹۷ای بابا آلمانی ها از سایپا یاد گرفتن . انشالله به امید خدا به بنز و بی ام و هم نفوذ خاهیم کرد به هول و قوه الهی
نوید جهرمی
۱۵ شهریور ۱۳۹۷بنظرم فقط بدرد کسی میخوره که میخواد این ماشین رو برا پیست آماده کنه.ذیگه هزینه اضافی بابت تجهیزاتی که نیازنداره نمیپردازه.
کاربرد دیگه ای برا این ارزون سازی نمیبینم.
Sajjad
۱۵ شهریور ۱۳۹۷نکته جالبی ذکر کردید
اصلا به ذهنم نرسید
ولی خب آئودی دیگه نباید این کارو میکرد
سیما
۱۷ شهریور ۱۳۹۷سلام یه ماشین ام جی مدل ۱۹۷۵ هست کسی خریدار نیست
ف پ
۲۹ شهریور ۱۳۹۷دوستان فکر می کنند تمام خودرو سازها مدلها رو فول آپشن میدن و مردم هم میخرند.
تمامی شرکتها رنج متنوعی از امکانات رو میگذارند که بعضاً قیمت رو تا دو برابر افزایش میده.
و همچنین رنج محصولات ارزون تا گرون رو پوشش میدن.
کلا قیمت تکنولوژی های جدید گرونه .