آئودی

رندری نزدیک به واقعیت از نسل آیندهٔ آئودی A1

آئودی پس از به‌روزرسانی مدل‌های بالا ردهٔ خود مانند A6، A7 و A8 و همین‌طور معرفی مدل جدید Q8، در حال حاضر بر روی توسعهٔ نسل جدید مدل پایهٔ خود یعنی A1 تمرکز کرده است. حال با توجه به تصاویر جاسوسی، رندری نزدیک به واقعیت از نسل جدید A1 طراحی شده است. این رندر که بر اساس جدیدترین تصاویر جاسوسی A1 جدید طراحی شده، تا حد زیادی بر واقعیت منطبق بوده و ویژگی‌های طراحی این هاچ‌بک ساب‌کامپکت آلمانی را نشان می‌دهد. تصاویر جاسوسی مذکور نیز متعلق به پروتوتایپ نزدیک به تولید نسل جدید A1 بوده‌اند. البته این رندر نسخهٔ پنج‌در A1 را به تصویر کشیده است زیرا تاکنون تمامی تصاویر جاسوسی این خودرو، نسخهٔ پنج‌در یا همان اسپرت‌بک آن‌را نشان داده‌اند؛ بنابراین با توجه به کاهش فروش هاچ‌بک‌های سه‌در طی سال‌های اخیر، این می‌تواند به معنای حذف نسخهٔ سه‌در A1 در نسل جدید باشد.

اما آئودی در حالی مشغول توسعهٔ نسل جدید A1 است که نسل نخست این خودرو از سال ۲۰۱۰ در بازار حضور دارد و قدیمی‌ترین خودرو در سبد محصولات آئودی محسوب می‌شود؛ اما بااین‌حال استایل بیرونی نسل جدید این خودرو تغییرات بنیادین و زیادی را تجربه نکرده و همچنان دنباله‌روی نسل قبلی است. ولی هرچند پوستهٔ بیرونی A1 جدید با تغییرات جدیدی مواجه نشده است، قسمت‌های دیگر آن به‌طور کامل متحول شده‌اند به‌گونه‌ای که نسل جدید آئودی A1 از پلت‌فرم و کابین گرفته تا پیشرانه‌ها و تکنولوژی، پیشرفت‌های فراوانی را در همهٔ زمینه‌ها تجربه نموده است. همچنین انتظار می‌رود ابعاد نسل جدید این ماشین کمی رشد داشته باشد اما نگرانی در رابطه با وزن آن وجود ندارد چراکه استفاده از پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن موجب کاهش وزن A1 خواهد شد. استفاده از پلت‌فرم MQB A0 در نسل جدید آئودی A1 همچنین به معنای اشتراکات فراوان آن با فولکس‌واگن پولو و سئات ایبیزا است زیرا این دو هاچ‌بک ساب‌کامپکت نیز روی همین پلت‌فرم ساخته شده‌اند.

خط تولید A1 در نسل آینده از کارخانهٔ بروکسل به کارخانهٔ سئات در اسپانیا منتقل خواهد شد تا ظرفیت تولید در کارخانهٔ بلژیک جهت تولید نسخهٔ الکتریکی A1 آزاد گردد. عرضهٔ نسخهٔ الکتریکی یا همان E-Tron این خودرو برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است؛ اما آئودی A1 در بازار با رقبای مستقیمی از سوی لوکس‌سازان هم‌وطنش مواجه نیست زیرا ب‌ام‌و و مرسدس بنز در این بخش حضور ندارند. البته هرچند ب‌ام‌و خود شخصاً نماینده‌ای در این کلاس ندارد اما شرکت زیرمجموعهٔ آن یعنی مینی در این بخش حضور قدرتمندی دارد. این در حالی است که نسخه‌های گران‌قیمت فولکس‌واگن پولو نیز در همین بخش بازار حضور دارند و می‌توان گفت فورد فی‌یستا وینگال نیز می‌تواند رقیبی برای A1 باشد اما بااین‌حال تنها رقبای واقعی این هاچ‌بک ساب‌کامپکت آلمانی مینی کوپر، آلفارومئو میتو و دی‌اس ۳ هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. PARTHIAN

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    به زیبایی هر چه تمام تر تو سگمنت خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. - A M I R -

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (728 ديدگاه)

    دوستان حالا که بحث رندر شده دوس داشتم نظرتون رو در مورد این رندرای پاسات که درست کردم بدونم ؛ شاید یه سری دوستان تو اینستا دیده باشن اما باز اگر نظری دارن خوشحال میشم بدونم …
    http://s8.picofile.com/file/8328989234/Passat.jpg
    http://s8.picofile.com/file/8328989500/Passat_back.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا