تجربه و آزمایشمرسدس بنز

تجربهٔ رانندگی با مرسدس AMG GT63 S E-Performance، هایپرکار سدان‌ها

چقدر طول می‌کشد تا نام Mercedes-AMG GT63 S E-Performance را با صدای بلند بگویید؟ اگر بیش از سه ثانیه باشد، اولین محصول پلاگین‌هیبریدی AMG در همین زمان خود را از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسانده است. این کار به لطف قوای محرکه‌ای که ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، ظرف تنها ۲.۹ ثانیه انجام می‌گیرد. این قوای محرکه از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای AMG تشکیل شده که یک موتور الکتریکی در عقب برای تولید این نیروی عظیم آن را همراهی می‌کند.

حداکثر خروجی این موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است که البته فقط به مدت ۱۰ ثانیه ارائه می‌شود و قدرت مداوم موتور ۹۴ اسب بخار خواهد بود. این موتور الکتریکی گیربکس دو سرعتهٔ اختصاصی خود را دارد که یک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی هم آن را همراهی می‌کند. انتقال نیروی موتور بنزینی اما توسط همان گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که با سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic همراه است. برای تغذیهٔ موتور الکتریکی هم یک پکیج باطری جمع‌وجور ۶.۱ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است که حداکثر تنها ۳.۴ کیلووات ساعت آن برای حرکت خودرو در حالت e-Mode استفاده می‌شود و مابقی برای افزایش پرفورمنس خودرو ذخیره می‌شود.

به خاطر این ظرفیت اندک باطری در مقایسه با برخی خودروهای پلاگین‌هیبریدی، پکیج باطری تنها ۸۹ کیلوگرم وزن دارد اما دیگر قطعات سیستم هیبریدی، وزن کل خودرو را به ۲۳۸۰ کیلوگرم رسانده‌اند که این وزن به‌طور مساوی ۵۰-۵۰ بین محورهای جلو و عقب توزیع شده است. این سیستم هیبریدی شتاب گیری با AMG GT63 S E-Performance را بسیار چشمگیرتر کرده است زیرا خودرو در حالت ریس یا مسابقه به‌طور شگفت‌انگیزی وحشی و تهاجمی می‌شود.

هرچند در محصولات هشت سیلندر معمول AMG تأخیر توربوی زیادی وجود ندارد اما در این هایپر سدان چهاردر هنگام فشردن پدال گاز به لطف نیروی فوری موتور الکتریکی، هیچ مکثی وجود نخواهد داشت. همچنین زمانی که موج عظیم گشتاور ۱۴۰۰ نیوتن متری از راه می‌رسد، خودرو به یک موشک تبدیل می‌شود. البته با وجود چنین اعداد بزرگی انتظار پرفورمنس کمی بهتری را در خط مستقیم داشتیم. نکتهٔ قابل‌توجه اما اینکه هندلینگ AMG GT63 S E-Performance به‌طور شگفت‌آوری چابک است و وقتی به وزن خودرو فکر می‌کنیم، این میزان از چابکی منطق را به چالش می‌کشد.

البته تکنولوژی‌هایی که از سوپراسپرت‌ها آمده‌اند باعث چنین چابکی فوق‌العاده‌ای شده‌اند مثل سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب یا تمام تکنولوژی‌های معمولی که از سدان پرچم‌داری مثل این انتظار داریم همچون سیستم تعلیق بادی تطبیقی AMG Ride Control+ و ترمزهای کربن سرامیکی. این سیستم‌ها قدرت و وزن خودرو را نسبتاً به‌خوبی کنترل می‌کنند اما با گرم شدن لاستیک‌ها، شخصیت درون AMG نمایان می‌شود. چسبندگی لاستیک‌های میشلن پایلوت ۴S در اکثر موافق خوب است اما به خاطر قدرت فوق‌العادهٔ خودرو، لیزیدن‌های کوچک در هنگام خروج از پیچ‌ها هرگز دور از انتظار نخواهد بود.

در پیست می‌توان سیستم کنترل پایداری را به‌طور کامل خاموش کرد و از رانندگی با این هایپرکار چهاردر واقعاً لذت برد. هرچند این خودرویی برای پیست نیست ولی سیستم پلاگین‌هیبریدی E-Performance هم برای بهبود مصرف سوخت خودرو طراحی نشده است زیرا به گفتهٔ AMG، این سیستم برای تحویل سریع نیرو طراحی شده است نه برد زیاد و به همین دلیل AMG GT63 S E-Performance می‌تواند تنها ۱۲ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. بااین‌حال، همین سیستم هم با فراهم کردن مصرف سوخت ادعایی ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر و تولید ۱۸۰ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر به بهبود راندمان خودرو کمک می‌کند.

البته این به معنای هزینه‌های استفاده و نگهداری پایین AMG GT63 S E-Performance نخواهد بود خصوصاً با قیمت بنزین در این روزها. در همین حال، پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid با باطری‌های بزرگ‌تر، قطعاً جنبهٔ الکتریکی قابل‌توجه‌تر و انعطاف‌پذیرتری برای استفاده‌های روزمره خواهد داشت. مردان AMG اما این سدان قدرتمند را به سیستم چهار حالتهٔ احیای انرژی ترمزها مجهز کرده‌اند تا در هنگام کاهش سرعت، باطری‌ها را شارژ کند. این چهار حالت از عدم احیای انرژی ترمزها گرفته تا حالت رانندگی با یک پدال را شامل می‌شود که احیای انرژی را به حداکثر می‌رساند.

در این نسخهٔ هیبریدی، به حالت‌های رانندگی معمول GT63 S شامل راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه، لغزنده و شخصی، حالت جدید الکتریکی هم اضافه شده که حداکثر سرعت را روی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند. در بیرون خودرو اما غیر از درگاه شارژ روی سپر عقب و نشان‌های E-Performance روی گلگیرهای جلو، تفاوت دیگری در مقایسه با GT63 S معمولی دیده نمی‌شود. البته این نسخه به سیستم اگزوز جدیدی مجهز شده است که همچنان‌ همان سمفونی جذاب را می‌نوازد.

در داخل خودرو هم شاهد تکنولوژی‌های فراوانی مثل دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به همراه یک کنسول مرکزی با دکمه‌هایی که به شکل موتور V8 چیده شده‌اند هستیم. کیفیت کابین هم عالی است که البته از خودرویی با قیمت ۱۷۳,۶۵۵ پوند همین انتظار هم می‌رود. این عدد به همان اندازهٔ قدرت و گشتاور AMG GT63 S E-Performance چشمگیر است اما تکنولوژی پیشرفته و نوآوری هرگز ارزان به دست نمی‌آید.

جمع‌بندی

با چنین قیمتی، ورود AMG به دنیای پلاگین‌هیبریدی خیلی گران تمام شده است اما پرفورمنس آن‌هم فوق‌العاده است. بازوی پرفورمنس مرسدس با AMG GT63 S E-Performance ثابت کرده است که آیندهٔ بنزینی-الکتریکی‌اش مثل گذشته‌اش با پیشرانه‌های V8 خالص، روشن خواهد بود. رانندگی با این ماشین بسیار سریع، آرامش‌بخش و بشدت سریع است درحالی‌که علیرغم وزن بالا، مهندسان AMG همچنان توانسته‌اند سطح فرمان پذیری و چابکی که از یک کوپهٔ چهاردر بزرگ و لوکس انتظار می‌رود را ارائه کنند.

مشخصات فنی

Mercedes AMG-GT63 S E-Performance

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۸۴۳ اسب بخار
گشتاور ۱۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۹ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۸۰ گرم/کیلومتر
قیمت پایه ۱۷۳,۶۵۵ پوند
امتیاز ۴.۰ از ۵

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    الان اینو باید باور کرد یا بررسی مت واتسون رو؟ 😐
    چرا یکی میگه خیلی خوبه یکی میگه در حد انتظار نیست؟

    موافقم 48
    مخالفم 2
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1079 ديدگاه)

      مت واتسون عادت داره ۵ تا ایراد از فیها خلدون ماشین میگیره که خودشم بعضی وقت ها خندش میگیره

      موافقم 53
      مخالفم 4
  2. Alan.r

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    واقعا فوق‌العاده است عاشقشم

    موافقم 44
    مخالفم 2
    1. zeg02

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (45 ديدگاه)

      هایپر کار سدان ها تسلا است و بعدش دوج

      موافقم 8
      مخالفم 90
      1. GMA

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        از مراحل توسعه زگرا چه خبر؟کی تولید میشه؟🙂
        اونایی که کامنت های قبلی این شخص رو خوندن میدونن قضیه چیه، ایشون مدعی شدند کوئنیگ زگ داره روی پروژه جدیدی به نام زگرا کار میکنه:)) البته بحث های علمی دیگه هم داشتن مثلا:بنز فقط به درد پیرمرد ها میخوره😂 کلا خیلی جدی نگیرید حرف هاشون رو

        موافقم 53
        مخالفم 2
        1. Humer

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (299 ديدگاه)

          دقیقا فکنم گفت شتابش ۱ ثانیه هست 🤣

          موافقم 25
          مخالفم 1
      2. Reza Waffen SS

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (5342 ديدگاه)

        چه ربطی داشت ؟؟؟ مرسدس کجاااااااا داج کجا

        موافقم 33
        مخالفم 1
      3. 🤍🤍Tesla lover🤍🤍

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (757 ديدگاه)

        این تیکه که گفت تسلا هایپر سدانه اول قطعا درسته
        کاری ندارم که سر پیچ مرسدس بهتر عمل میکنه یا تسلا
        اما خط مستقیم
        مرسدس amg تسلا model s plaid

        840اسب بخار 1020 اسب بخار

        شتاب 2.9 1.98

        315 321
        قطعا تو خط مستقیم تسلا عملکرد بهتری خواهد داشت
        قیمت مرسدس :175.000$ تسلا 100.000$
        واقع بین هم باشیم تسلا تو تکنولوژی و طراحی 10 سال از مرسدس جلو تره مرسدس الان طراحی داخلش مثل فرمون و نمایشگر خیلی بی هیجان طراحی شدن اما تسلا داخلش هیجان انگیز تر و جذاب تر طراحی شده مرسدس رو می بینم داخلشو حس پیرمردونه بودن در کنار تسلا بهم میده اخه نمایشگر و فرمون داشبوردو ببینید خدایی
        بعد دوباره بگین amg بهتر بازم جدا از بحث کیفیت متریال🥲

        موافقم 2
        مخالفم 19
        1. Iman99

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          هردو عالی هستن نمیشه بگی کدوم هرکدوم ویژگی های خوب خودشون رو دارن که بهشون برتری میده

          موافقم 2
          مخالفم 5
  3. مظفر

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین رویاها :(

    موافقم 41
    مخالفم 1
  4. جناب ایکس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    ۸۴۰ اسب!!! ۱۴۰۰ نیوتن متر!!!!!!
    😵😵😵😵😵
    قورت دهنده ی سوپر اسپورت ها یه جورایی (اگه بهم سرآزیر نشین البته)

    موافقم 66
    مخالفم 6
    1. حامد

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (831 ديدگاه)

      حق گفتی
      شتاب۲.۹ ثانیه ای دیوونه کنندست

      موافقم 52
      مخالفم 3
    2. parsa عشق ماشین

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      سوپر اسپورت جای خودش رو داره چرا همچین فکری میکنی ؟

      موافقم 7
      مخالفم 30
    3. محمد امین

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2175 ديدگاه)

      چهارصد متر 10.7 زد ،این قدرت زیادش با وزن زیادش متعادل شده و تقریبا در حد همون m5cs هست ….

      موافقم 33
      مخالفم 3
      1. seyedjavad.mercedesbenz

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        البته اگر بوست الکتریکی اضافه بشه حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت پیدا میکنه و مطمئنم که در حالت بوست میتونل زیر ۱۰۴ تایم بزنه

        موافقم 22
        مخالفم 4
      2. Elsan

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (31 ديدگاه)

        M5 cs خیلی ضعیف تر از این است، برو به زمان پیست ها نگاه کن

        موافقم 21
        مخالفم 2
  5. بهراد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (753 ديدگاه)

    اینو تیون کنن 1200 اسب ازش میشه گرفت و حالت استوکش هم 10 برابر ماشین های ما قدرت و گشتاور داره.

    تصور چسبیدن به صندلی در لحظه شتابگیری این ماشین ، بشدت هیجان انگیزه

    موافقم 43
    مخالفم 3
  6. Jdm باز

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خیلی زیباست👌
    قدرت هم که عالی
    فقط گشتاورش ، ۱۴۰۰ نیوتون متر!!!!!!!!

    موافقم 34
    مخالفم 2
  7. Erfan

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    BEST of the BEST

    موافقم 27
    مخالفم 4
  8. behnam-84

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    آرزومه یک دونه از همین رنگ برای خودم بگیرم.مشخصاتش بی نظیره.ظاهر زیبایی داره مخصوصا با این رنگ.داخلش هم مثل بیرون هست مخصوصا شکل دریچه های تهویه.امیدوارم همه بتونند یک دونه از این ماشین داشته باشند و با خانواده به سفر برونند.

    موافقم 32
    مخالفم 2
  9. new RAMIN

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    داشتم از شمال با AMG GT63 S E PERFORMANCEبرمیگشتم… باخودم گفتم واو… عجب پدیده ای هست…اما بچه هام ناراحت بودن…بابا چرا ماشین 190هزار دلاریت چرا اینقدر شیشه های عقبش کوچیکه… بیرونو نمیتونم ببینم… گفتم پسرم مهم نیست از سقف پانورما کلاغارو ببین دارن غار غار میکنن!…پسرم گفت= بابا منظورت سقف پانورما در دنیایی موازی هست؟ ماشین سقف پانورما نداره که…! دخترم گفت چرا عقبش تلویزون و میز نداره!؟ گفتم تلویزون چشماتو ضعیف میکنه بعد میز میخواهی چیکار!؟. پسرم گفت گاز بده بابا… منم گاز دادم. داشتم مرز 170میرسیدم یهو دایره ای از پشت چراغ زد! اول فکر کردم بیتل هست اما وقتی نزدیک تر که شد دیدم نچ…
    https://images.caricos.com/p/porsche/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive/images/1024×768/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive_1_1024x768.jpg
    گفتم الان نقطش میکنم اما یهو با این صحنه مواجه شدم
    https://images.caricos.com/p/porsche/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive/images/1024×768/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive_5_1024x768.jpg
    ضد حال بدی بود ولی بیخیال شدم و فراموشش کردم. وقتی برگشتیم خونه به طور شانسی یه نسخه سفید شو دیدم جلو کوچه پارک کرده. بنز رو که تو پارکینگ پارک کردم رفتم بغلش و داخلش صندلی های عقبش رو دیدم با یه صحنه شوکه کننده مواجه شدم…
    https://images.caricos.com/p/porsche/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive/images/1024×768/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_executive_36_1024x768.jpg
    سقفش هم جالب بود پانورما یه تیکه بود و چندتا حباب هم توش بود! سقف پانورماش جالب بود…کمی دقت کردم دیدم این رو نوشته روی بدنه…
    https://images.caricos.com/p/porsche/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid/images/1024×768/2021_porsche_panamera_turbo_s_e-hybrid_45_1024x768.jpg
    شب رفتم تو گوگل… مشخصاتش و قیمتش رو دیدم…تعجب کردم از این مهندسی… البته قیمتش کمی روی مخم راه رفت ولی خب بنظرم می ارزید…سویچ ماشینمو برداشتم. آیا تو انتخاب AMG GT63 E PERFORMANCE اشتباه کرده بودم!؟

    موافقم 4
    مخالفم 48
    1. GMA

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      خیلی عالی بود، من اونجاش رو بیشتر دوست داشتم که دیگه حرف نزدی چون حرفات هم مثل قیمت اون پانامرا رو مخ بود :))) 😉

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. new RAMIN

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      اینهمه دیس برای چیه!؟ بیان حقیقت!؟
      از هرکمپانی ما حقیقت رو بگیم دیس لایک بارون میشیم… اینکه پانامرا توربو اس هایبرید بهتر از amg gt63 e performance هست سبب ناراحتیتون شد!؟ عجب!

      همیشه هرخودرویی رونمایی میشه همونموقع میگم که موفق میشه یا نه یا از رقباش بهتره یا نه. این خودرو بهتر از پانامرا توربو اس هایبرید نخواهد بود.6 ماه دیگر که مقایسه ای برگزار شد بین 2 خودرو به حرفم پی خواهید برد…

      برخلاف بقیه که فقط ظاهر را میبینند و میگویند خوب است یا بد، باید گفت،اصل ماجرا زیر صندلی ها پنهان هست…همچنین زیر درها…زیر داشبرد…در زیرها، چیزهایی جالبی هست…

      موافقم 6
      مخالفم 23
      1. GMA

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        رامین سکوت کن تا وقتی که مقایسه بشن.
        خودت میگی اجازه بدیم زمان همه چیز رو مشخص کنه، اوکی.
        الان لازم نیست بگیم کدوم بهتره، صبر کنیم تا مجلات معتبر توی دنیای واقعی مقایسه کنند، حالا یا مرسدس بهتره یا پورشه
        دیگه این داستان های تخصصی لازم نیست! تخصصی ترین قسمتش اونجاست که توهم میزنی پانامرا توربو اس e هایبرید مرسدس رو نقطه میکنه‌:‌‌‌‌)) e هایبرید تو خط مستقیم در بهترین شرایط با نسخه غیر هیبرید amg برابره و در پیست هم ازش کند تره، حتی نسخه سبک وزن تر توربو S
        حالا فعلا بیا سکوت کنیم تا وقتی که…
        در چند جای قصه ای که سراییدی اون جمله ای که قبلا گفته بودی رو اثبات کردی (من از بنز خوشم نمیاد) نفرت شخصی خودت از بنز رو پشت پورشه پنهان کردی:)))

        موافقم 16
        مخالفم 1
      2. BENZ

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (93 ديدگاه)

        AMG GT63 S E PERFORMANCE سلطان سدان ها

        موافقم 4
        مخالفم 1
    3. Mosi

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      از من به تو نصیحت که اون ۹۱۱ هست که چراغاش گرده:))))

      موافقم 16
      مخالفم 0
    4. 911

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (79 ديدگاه)

      من هر دو برندو دوست دارم رامین ولی خدایی این پورشه پانامرا واقعا ماشین محشریه، هر اپشنی بخای روش میشه گذاشت از مانیتور پشت صندلی تا کنسولای گنده پشت معرکست. چون دکمه های کولرشم دیگه دیجیتال شده بازم همون صدای دکمه رو میده و دیگه یک تبلت جلوت یا پشت اینستروکلاستر نیست! رسانه های معتبر جهان این سدان لیفتبکو یک ماشین فوق‌العاده لوکس با روح و قلب اسپورت میدونن. درضمن پورشه نسخه panamera turbo s e-hybrid من دیدم ۷۳۰ اسب بخار داره چندین استیت و ماشینای هم‌خانواده مرسدسو شکست داده نمیدونم چرا میگین توی پیست شکست خورده درصورتی که من دیدم پیروز بوده. خوب اومدی اولین باره میبینم یکی از پانامرا اینطوری تعریف میکنه، درضمن رامین فقط وفقط توی نسخه panamera executive 4 پشت صندلیش اونشکلیه و مانیتور میشه گذاشت توی سایت پورشه هست :) حالا بقیه باز این پورشه رو دست کم بگیرن. البته من نمیگم مرسدس بده یا بهتره هر دو عالین ولی پورشه یک حس پرمیوم رو به آدم میده

      موافقم 1
      مخالفم 5
  10. مهردادکمال

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1851 ديدگاه)

    بنظر من یکی کسی اینو. تست کرده در حدی نیست امتیاز بده نه فقط این حتی گنده تر از اینشم در حد نام مرسدس نیستن

    موافقم 20
    مخالفم 3
  11. hssn

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    ظاهر مناسب و قدرت بالا، بله
    لوکس بودن و سواری مناسب، بله
    دور ریختن پول با خریدنش، بله…
    خرید نسخه GT63 غیر هیبرید رو خیلی معقولتر میدونم بشخصه
    فقط امیدوارم فنای همیشه تعصبی مرسدس بهم حمله نکنن…

    موافقم 13
    مخالفم 21
    1. GMA

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      فنای متعصب اکثر برند ها دارن کم میشن خداراشکر، پدال کم‌کم داره مثل اولش میشه و از محیط بچه گانه خارج میشه، دیگه چندان مثل قبل زیر هر پست جنگ و دعوا مشاهده نمیشه، البته تا وقتی بحث تسلا نباشه:))

      موافقم 21
      مخالفم 2
    2. Philipp

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      تا حدود زیادی باهاتون موافقم

      البته لازم به ذکره تفاوت قیمتیش با GT63s خیلی زیاد نیست و بعد از شخصی سازی حدود ۱۰ هزاردلار تفاوت قیمتی دارن

      موافقم 10
      مخالفم 0
  12. ارین صاحب جمعی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    آینده خودروسازی آلمان چه برقی چه بنزینی مثل خود آلمان زیباست و ما آلمان فنها از اینکه با دنیا چه امریکا و تسلا و چه ژاپن و تویوتا و چه کره هیوندای و کیا که به عنوان رقیب های همیشه سر سختی بودن احترام میذاریم و تا آخر با آنها رقابت میکنیم . مهم نیست آلمان فن باشیم یا امریکایی فن مهم اینکه همه ما ماشینا را دوست داریم مثل عضو خانوادمون زنده باد دوستی هواداران 🇩🇪❤🇯🇵🇰🇷🇺🇸

    موافقم 22
    مخالفم 6
    1. ایکس

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      فعلا در دوره ای هستیم که واردات با قیمت جهانی سرش گرده.چه نسله بدشانسی هستیم ما

      موافقم 6
      مخالفم 0
  13. ارین صاحب جمعی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    نمیدونم چرا وقتی جمله اول رو خوندم که گفت چقدر طول میکشه این اسمو بخونی همونجا فکر کردم یکی داره ایسگامو میگیره ولی بعدش که گفت شتابش ۲.۹ فهمیدم من بودم که ایسگاه اونو گرفتم

    موافقم 3
    مخالفم 5
  14. Dna

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    8.9 لیتر مساوی 843 اسب بخار و 1400 نیوتن متر گشتاور 😳
    پدال جان لطفا ی مطلب هم درمورد قدرت نسبت به مصرف بنزین کار کنین

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. As

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (118 ديدگاه)

      آقای اشتری کار کردن البته نسبت به حجم موتور بود
      https://www.pedal.ir/various/cars-with-the-most-power-per-litre/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Aliakbarkhoei

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (137 ديدگاه)

    عالی.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. ماکان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (772 ديدگاه)

    سلام . فکر کنم نسخه S63 یا S73 از مدل کلاس S بنز احتمالاً امسال یا نهایتاً سال بعد معرفی شود .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. SRT

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (608 ديدگاه)

    عالیه
    فک نمیکردم ب این زودی ها سدانی با قدرت بیشتر از چارجر هلکت ردای معرفی بشه ولی خب مث اینکه داستان یکمی فرق کرده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. نایسسسسسسسسسس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ببین خارجی ها چه ماشینایی میدن بیرون اونوقت ما با پارسمون کل کل میندازیم با بقیه ماشین بازا…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا