مرسدس بنز

جامبو جت زمینی! بررسی مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه جدید

بنتلی کانتیننتال GT جدید توجه همه را به خود جلب کرده اما مرسدس نیز با S کلاس کوپه خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خب این جامبو جت دو درب زمینی نه تنها از پیشرانه جدیدی به فرم S560 سود می‌برد بلکه مدل‌های آن دستخوش دگرگونی‌های زیادی شده که شاخص‌ترین آن مرسدس-ای‌ام‌جی S63 است.

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017
در حقیقت شما چیز زیادی به غیر از پیشرانه در مدل AMG به دست نمی‌آورید و البته این خودرو در تست ما حاضر بوده است. پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری قدیمی بازنشسته شده و هم‌اکنون جای خود را به پیشرانه ۴ لیتری‌ای داده که قبلاً در مدل E63 کارایی خود را اثبات نموده است. این پیشرانه که توسط دستان هنرمند مهندسان AMG در آفلتنرباخ ساخته می‌شود قدرت ۶۰۴ اسب بخاری و گشتاور عظیم ۹۰۰ نیوتون متری داشته که هر دو نسبت به پیشرانه قبلی بهبود یافته‌اند.

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017
البته تغییرات به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا گیربکس ۷ سرعته S63 قبلی هم‌اکنون حذف شده و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک در مدل جدید انجام‌وظیفه می‌کند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که همان گیربکس قدیمی در مدل ۱۲ سیلندر و ۱۰۰۰ نیوتون متری S65 حضور دارد.

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017
همان‌گونه که در E63 دیده‌ایم پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو (با کد M177) عملکرد رضایت بخشی داشته و از نظر فنی هیچ کمبودی ندارد. این پیشرانه قادر است S63 دیفرانسیل عقب را در ۴.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و سقف سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. البته با سفارش پکیج AMG Driver سقف سرعت این مجسمه لوکس متحرک به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017
و بله این مدل جدید مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل قبلی داشته به گونه‌ای که به لطف سیستم غیر فعال‌سازی سیلندر این S63 در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ۸.۹ لیتری را نشان می‌دهد که وقتی بفهمید با خودرویی ۲.۱ تنی و ۵ متری طرف هستید این مصرف قابل‌احترام خواهد بود.

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017
البته اگر با AMG S63 در جاده‌ها بتازید هیچ‌یک از این موارد مهم نخواهند بود؛ اما اگر حقیقت را بخواهید، محصول مرسدس چیزی بیش از این‌هاست. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری E63 در دماغه خودرویی بزرگ کاملاً سرزنده بوده و تحویل قدرت خطی آن به این معنی است که هماهنگی فوق‌العاده با این خودرو داشته و توانایی‌های چشمگیری را نشان می‌دهد.

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017
البته چیزی که بیش از همه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد آرامش و رفاه S63 است. دور پیشرانه در زمان حفظ سرعت بالا به ۱۶۰۰ افت کرده و صدای اگزوز در حالت راحت نیز تنها یک غرش از راه دور به نظر می‌رسد. اگر همه‌چیز در این خودرو سریع‌تر از برادر بزرگ‌تر S65 به نظر می‌رسد به خاطر وزن خالصی است که ۱۰۰ کیلوگرم کمتر بوده و البته به‌طور قابل‌توجهی صدای لاستیک کمی وجود دارد.

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017
آیا موضوع یاد شده به این معنی است که S63 مورد بحث فاقد عنصر وحشی گرایی است که باعث می‌شود محصولات AMG بسیار خاص باشند؟ خیلی نه. با انتخاب حالت‌های رانندگی اسپورت یا اسپورت پلاس پاسخ پدال گاز بیشتر روی سرعت تمرکز خواهد داشت. تعویض دنده‌ها نیز به تندی صورت گرفته و به شما اجازه می‌دهد تا به صورت دستی دنده‌ها را تعویض کرده و با استفاده از پدال شیفترها کمی هیجان را تجربه کنید.

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017
شکی وجود ندارد که خودرویی به این ابعاد و طول از نظر چابکی حرف آخر را نخواهد زد اما S63 بیش از آن چیزی که انتظار دارید خنده را بر لبانتان جاری خواهد کرد. در واقع بخش جلویی خودرو به سرعت به دستورات راننده عمل کرده و فرمان پذیری مستقیم را نشان می‌دهد. کنترل بدنه نیز در بدترین دست‌اندازها همچنان در دستان راننده باقی می‌ماند. S63 یک خودروی اسپورت نیست اما چیزی بیشتر از یک گرند تور لوکس احساس می‌شود؛ و البته غرش‌های اسپورت سیستم اگزوز نیز به این احساس اضافه می‌کند.


کلیت خودرو به‌روزرسانی‌های مناسبی را تجربه کرده اما جلوپنجره پانامریکانای S کلاس کوپه باعث می‌شود ابهت خودرو نسبت به مدلی عادی بیشتر جلوه کند. داخل کابین شاهد فضای زیاد برای دو فرد بالغ و دو کودک هستیم. اگرچه که این خودروی لوکس به اندازه یک لیموزین جادار نیست اما با استانداردهای یک GT کاملاً جادار است. همین موضوع درباره محفظه بار ۴۰۰ لیتری نیز صادق بوده و برای جای دادن اشیای بزرگ کاملاً کافی است.

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017
تکنولوژی‌های زیادی نیز در S63 جدید بکار رفته زیرا از خوبی‌های سدان S کلاس که اخیراً فیس لیفت شده بهره‌مند است. سیستم دستورات صوتی هم‌اکنون می‌تواند همه‌چیز از ماساژور صندلی گرفته تا معطر شدن کابین را کنترل کرده و داشبورد نیز در سلطه صفحات نمایشی ۱۲.۳ اینچی است که یکی به عنوان پانل پشت آمپرهای دیجیتال عمل کرده و دیگری نیز سیستم اطلاعات سرگرمی، ناوبری و حالت خودرو را نشان می‌دهد.

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017
استفاده از پیشرانه جدید باعث شده S63 کاراکتر متفاوتی داشته باشد و البته پرفورمنس هیجان‌انگیز AMG را با آرامش فوق‌العاده ترکیب کرده است. همین امر باعث شده مرسدس S63 یکی از تواناترین GT های لوکس بازار محسوب شود. نسخه‌هایی که برای بازار بریتانیا تدارک دیده شده‌اند از نوع دیفرانسیل عقب بوده و حدس می‌زنیم این مدل‌ها انتخاب موردعلاقه ما در طیف مدل‌های به‌روز شده‌ی S کلاس کوپه باشند؛ و البته با یک حریف بسیار جدی برای بنتلی کانتیننتال GT جدید روبرو هستیم…

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017

مشخصات مرسدس بنز S63 کوپه

  • قیمت: ۱۲۷۵۱۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۶۰۴ اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب (مدل تست شده از نوع چهار چرخ محرک بوده است)
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

مرسدس-ای‌ام‌جی S63 کوپه 2017

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Muty

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1842 ديدگاه)

    داخل موتور چه مرتب و قشنگه …

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      یه سوال فنی
      میشه لطفا یکی جایگاه مدلای اس کلاس کوپه, Cls کوپه و Sl رو توضیح بده?
      ممنون

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (11 ديدگاه)

        خب
        اس کلاس کوپه و کانورتبل از اس ال بزرگ تر هستن و چهار صندلی دارند و قیمت ۱۲۰ هزار دلاری دارد.
        SL حدود ۹۰-۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد و دو صندلی دارد. همچنین سقف تاشو SL فلزی هست ولی اس کانورتبل سقف پارچه ای دارد.
        CLS هم که یه سدان کوپس که ۸۰ هزار دلار قیمت داره.
        قیمت ها مربوط به مدل پایه هست.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    مصرف سوختش با این قدرت و حجم موتور واقعا بهینه س
    محفظه موتورش هم خیلی زیباس وختی موتورشو دید میزنی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      تنها ماشین مرسدسه که از رقیب بی ام وش بیشتر دوسش دارم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. ارین

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    من که دهنم اب افتاد یعنی میشه یه روزی باهاش برم دور دور؟؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      ان شالله که میشه…
      هممون با امید زنده ایم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. SAEED Z

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (481 ديدگاه)

    فوق العاده س.
    نظر سنجی :
    مرسدس S63 AMG Coupe : ( لایک )
    بنتلی کانتیننتال جی تی نسل جدید : ( دیسلایک )

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Just bentley continental

      ۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (540 ديدگاه)

      داداش اینجا پیجه مرسدسه ولی به نظرم در کل نسل جدید کانتیننتال یه چیز دیگست و فعلا طرفدارای بیشتری داره
      ولی به دور از تعصب هر دو عالی و فوقالعاده ان و هیچ گرند توور به گزد پاشونم نمی رسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مختار

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عاشق گشتاور ماشینای مرسدس ام جون میده واسه سبقت تو اتوبان البته نه اتوبان ما اتوبان های آلمان

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. الف.ی

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    فوق العاده است طراحیش
    با ابهت و زیبا
    جمبو جت زمینی
    نابودگر مریخی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نویدی

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    چراغ جلوش منو یاد سوناتا ۲۰۱۷ انداخت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فريد

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    من نفهمیدم گشتاور چیه خیلی ساده یکی توضیح میده خواهشاً ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید عشق لامبور‌گینی

      ۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      معنیش تو لغتش هست
      گشتاور یعنی نیرویی که چرخ رو به چرخیدن ( گشتن ) میاره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (221 ديدگاه)

      گشتاور ینی نیروی دورانی
      یه پیچ رو بخوای باز کنی، هرچی نیروی افقی یا عمودی وارد کنی اثر نمیکنه. مجبوری نیروی گردشی بهش وارد کنی
      گشتاور موتور هم نیروی گردشی خروجی موتور رو میگه که به سیستم انتقال قدرت تحویل میده. مسلما یه موتور هرچقد توانایی تولید گشتاور بالا داشته باشه، سریعتر سیستم انتقال قدرت رو میچرخونه و ماشین شتاب میگیره
      توو نیروی گشتاور یه ماشین یکنواخت بودن نمودار تحویل گشتاور و از دور موتور پایین در دسترس بودنش پارامترهای مهمی هستن

      البته اینی که گفتم چیزیه که خودم میدونم و شاید هم غلطه ?✋ دوستان زیادی هستن اطلاعات فنی و علمیشون خیلی بالاس. امیدوارم ببینن و توضیح بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Sajjad

      ۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      گشتاور یعنی اثر چرخانندگی نیرو
      که توی ماشین بیشتر به طول شاتون بستگی داره
      هرچی طول شاتون بیشتر، اثر چرخانندگی نیرو (گشتاور) بیشتر میشه و شتاب گیری و قدرت ماشین افزایش پیدا میکنه
      هرچی شاتون کوتاه تر میشه، گشتاور کمتر میشه، در نتیجه شتاب هم کمتر میشه
      —————-
      یه مثال ساده میزنم
      تو وقتی میخوای یه میله اهنی رو خم کنی، هرچقدر دستات رو از مرکز میله دور کنی، با شتاب و بیشتر و خیلی راحت تر میله رو خم میکنی (گشتاور بیشتر)
      ولی اگه دستات با فاصله کمی از مرکز میله باشن، به سختی و با شتاب کمتری میتونی میله رو خم کنی (گشتاور کمتر)

      پس: هرچقدر شاتون بلند تر باشه (گشتاور بیشتر باشه)، انتقال نیرو به میل لنگ راحت تر و با سرعت بیشتری انجام میشه و هرچقدر که شاتون کوتاه تر باشه، انتقال نیرو سخت تر و اهسته تر میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. reza

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا یک اثر هنری . یک شاهکار مهندسی. هیچ برندی مثل مرسدس AMG نمیتونه ویژگی های لوکس ، زیبایی ، پرفورمنس، اسپرت،آرامش و راحتی ،هیجان، تکنولوژی ، امنیت و… رو در حد اعلا در یک محصول خودش قرار بده. و در آخرمثل همیشه مرسدس: The best or nothing ❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. فريد

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    آقا مسعود و آقا سجاد دست شما درد نکه تا یه حدودی فهمیدم ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. lawyer hamid

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    هرچقدر که زمان بیشتری میگذره، این جلوپنجره پانامریکانای مرسدس هم بیشتر به دلم میچسبه
    انگاری ازش داره همینجوری ابهت و قدرت میریزه
    بی انصاف اصن با روح و روان آدم بازی میکنه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. good mood

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    نپسندیدم
    به هیج وجه استایل و جسارت یه خودرو کوپه رو نداره
    هرچقدرم که لوکس و پیشرفته باشه مقایسش با بنتلی و استون مارتین و لکسوس خنده داره
    نمونه سدان خیلی منطقی تر و جذاب تره
    این نظر شخصی من بود حالا هرچقدر فن بنزی ها دیس لایک بدن :)

    موافقم 0
    مخالفم 2
  13. سورنا

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چقدر زیبا و با ابهت ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. کیوان

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فوق العاده، همه چی تموم، آبروی خودرو سازی دنیا….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا