مرسدس بنز

اولین ملاقات با مرسدس S کلاس فیس‌لیفت 2018

مشهور است که مرسدس S کلاس پیشروی تکنولوژی در صنعت خودرو بوده و همچنین مدلی کلیدی برای این کمپانی خوش‌نام آلمانی محسوب می‌شود. این خودرو به عنوان سنگ بستر تکنولوژیک برند مطرح بوده و در تکنولوژی‌هایی که در آن بکار می‌روند چند سال بعد در محصولات ارزان‌تر دیده خواهند شد.

مرسدس S کلاس
به منظور حفظ رقابتی بودن این خودرو در برابر رقبا، مرسدس اقدام به فیس لیفت سدان پرچم‌دار خود کرده و تجهیزات و ظاهر آن را به‌روز کرده است. قبلاً مدل قدرتمندتر S400d تست شده اما هم‌اکنون می‌توانیم پشت فرمان نسخه پایه دیزلی قرار بگیریم.

مرسدس S کلاس
سپرها، چراغ‌ها و جلوپنجره جدید اصلی‌ترین تغییرات S کلاس بوده که به نونوار شدن آن کمک کرده اما هنوز هم تغییری انقلابی در چهره این سدان مطرح دیده نمی‌شود. اصلی‌ترین تغییر S کلاس فیس لیفت از نظر قوای محرکه وجود پیشرانه ۶ سیلندر خطی دیزلی است که جایگزین نسخه قبلی در مدل ۳۵۰d شده است.

مرسدس S کلاس
اگرچه پیشرانه قبلی نرم و قدرتمند بود، پیشرانه جدید حتی بهتر است. پیشرانه جدید کاملاً ساکت بوده و تنها در دور آرام وجود آن کمی احساس می‌شود. در حقیقت گاهی اوقات با خود فکر خواهید کرد سیستم استارت/استاپ وارد عمل می‌شود. البته این پیشرانه با افزایش دور آرام نمی‌ماند اما هنوز هم با روح تجملی و آرام خودرو هماهنگ است.

Mercedes-Benz S350d L AMG Line
قدرت زیادی نیز وجود دارد. قدرت پیشرانه برابر با ۲۸۲ اسب بخار بوده و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری آن تنها از دور ۱۲۰۰ در دسترس است. S 350d یک خودروی کاملاً سریع است. این خودرو برای کروز کردن در بزرگراه ساخته شده و پیشرانه گشتاوری آن باعث شده سبقت گرفتن کار سخت و استرس‌زایی نباشد. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز تعویض‌های نرم و روانی داشته بنابراین حتی زمانی که نیازمند معکوس باشد مکث بسیار کمی را نشان می‌دهد.

Mercedes-Benz S350d L AMG Line
قوای محرکه خودرو خیال‌انگیز بوده و حتی در این نسخه پایه نیز عالی نشان می‌دهد. با دیدن این خودرو نیاز چندانی به خرید مدل S 400d با بهای بیشتر احساس نخواهید کرد. البته برای مدل S500 بنزینی باید ۱۰ هزار پوند بیشتر پرداخت کرد اما با دیدن مصرف سوخت پایین نسخه دیزلی از این کار منصرف می‌شوید؛ اما خب صرف جویی در مصرف سوخت برای چنین خودروی پرچم‌داری دلیل اصلی انتخاب نخواهد بود.

Mercedes-Benz S350d L AMG Line
دو دلیل اصلی برای دوست داشتن مرسدس S کلاس سواری و تکنولوژی‌های بکار رفته در آن است. حتی در جاده‌های ناهموار بریتانیا، مرسدس بزرگ یکی از راحت‌ترین خودروهای جهان است. این خودرو شناور نبوده و سیستم تعلیق به خوبی دست‌اندازها را به خود جذب می‌کند.

Mercedes-Benz S350d L AMG Line
سواری راحت خودرو تأثیر منفی روی تجربه رانندگی ندارد. حرکت در جاده‌ها با S 350d به لطف فرمان دقیق و بدنه‌ای که به‌طور شگفت‌انگیزی در برابر تکان‌ها مقاومت نشان می‌دهد هیجان‌انگیز است. S 350d خودروی اسپورتی نیست اما هنوز هم برای رانندگی جذابیت دارد.

Mercedes-Benz S350d L AMG Line
خودروی حاضر در تست که از نوع فاصله بیشتر بین محورها بوده تأکید فوق‌العاده‌ای روی صندلی‌های عقب داشته و جای تعجبی نیست که فضای پای بیشتری نسبت به خودروهای دیگر وجود داشته و صندلی‌های راحت آن نیز مثال‌زدنی هستند. کیفیت ساخت کابین این خودرو فوق‌العاده بوده و متریال بکار رفته نیز جای حرفی را باقی نمی‌گذراند.

Mercedes-Benz S350d L AMG Line
تکنولوژی‌های به‌روز شده S کلاس فیس لیفت باعث افزایش جذابیت این خودرو شده‌اند. سیستم کمک‌راننده دستیار فاصله به همراه سیستم کروز کنترل از ناوبری ماهواره‌ای برای پایش مسیر پیش رو استفاده کرده و خودرو را برای موانع پیش رو نظیر عوارضی‌ها آماده می‌کند. این سیستم همچنین قادر است از خبرهای دیگر خودروها سود برده و از ورود به ترافیک جلوگیری نماید.

Mercedes-Benz S350d L AMG Line
مرسدس S کلاس به آسانی بهترین خودروی کلاس خود بوده و البته مدل‌های گران‌بهاتر آن دارای سواری عالی، پکیج تکنولوژی گسترده و کابینی لوکس هستند. S کلاس فوق‌العاده راحت بوده و البته هنوز هم سواری خوبی دارد و پیشرانه ۶ سیلندر خطی دیزلی جدید آن قدرتمندتر، نرم‌تر و آرام‌تر از پیشرانه قبلی است. حتی ارزان‌ترین نسخه طویل‌تر S کلاس که در تست حاضر بوده رتبه اول کلاس را در اختیار داشته و ارزش مدل پرچم‌دار مرسدس را به خوبی نشان می‌دهد.

مشخصات مرسدس S 350 d AMG Line L

قیمت: ۷۵۵۰۵ پوند

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی

قدرت/گشتاور: ۲۸۲ اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر

گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. مظلوم

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پلتفرمش با پراید،یکیه ولی پراید کجاو این کجا.
    پراید اخرت رو بهت نشون میده
    بنز هم دنیا رو
    ولی من هیچوقت اخرتم رو با دنیام عوض نمیکنم.
    فقط خودروی وطنی تا به مسءولان با لیاقتمون خدایی نکرده فشار نیاد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Khan

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    آخر ما نفهمیدیم جاده های بریتانیا مخملیه یا ناهموار
    هرجا یه چی میگن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      در مقایسه با جاده های ایران مخملی هست اما در مقایسه با جاده های آلمان و اسپانیا نه. ناهموار که نیست یکم ترک و حفره داره. جاده های ایران که وسط |اسفالتش دره و دریاچه هم پیدا میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (599 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هر وقت بنز و خصوصا” اس کلاس رو میبینم، حس میکنم با یه موجود زنده طرفم… انگار روح داره لامصب!!! ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ارم مرسدس یک طرف — بقیه دنیا یه طرف ..

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. بهراد

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      فقط رخ این ماشین،
      آقاااااااااس.
      .
      .
      .
      .

      یه پارچه آقا???

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. net

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    برو از ایودی a8 یاد بگیر .از زمانی که ایودی a8 تولید شد دوران بنز سری اس و بی ام و سری۷ تموم شد

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. javad

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (141 ديدگاه)

      یه نگاه به آمار فروش بنداز :|

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علی

        ۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (218 ديدگاه)

        همین که یه گزینه سومی هم به فانتزیهای جناب net اضافه شده باز جای شکرش باقیه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. Saeed Boroomand

        ۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        تسلا مدل اس توی امریکا تقریبا اندازه مجموع بنز اس کلاس و بی ام و سری هفت و آیودی ای ایت و لکسوس ال اس روی هم میفروشه.
        با این وجود باز هم توی برخی زمینه ها هر کدوم از این ماشین ها مزیت هایی دارن.

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. محمد

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (599 ديدگاه)

      رقابت تو این کلاس، سر مقام دومیه…
      بنز اس همیشه اول بوده و بی رقیب!!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. الف.ی

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      اس کلاس یکی دیگه از خودروهاییه که این شعار پایین رو در گروه خودش واقعیت می بخشه
      The best or nothing

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. lawyer hamid

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    انصافاً باید بهش گفت سلطان، ینی رو هر چیزیش دست بذاری سرتر از بقیه س
    طراحی چه داخلی چه خارجی، قدرت، با پرستیژ و پر ابهت، فناوری و سیستم هایی که داره همشون الگوی بقیه خودروسازهاس، معیار سنجش تو سگمنت و رنج قیمتی خودش هست، هیچ‌وقت تکراری نمیشه، با دوام هست، تا آخر عمر صاحبش همراهشه و هیچ‌وقت وسط راه نمیذارتش
    ختم کلام اینکه یه دونه س s class

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. #ali.m#

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    کابینش خارق العادست ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نویدی

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    لوکسه ولی اصلا اسپورت نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      قرار هم نیست باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. بهنام

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (984 ديدگاه)

    ماشین به این بزرگی و فول سایزی با موتوره دیزلی صفر تا صد شیش ثانیه ! اونم 6 سیلندر دیزلی
    نهایت مهندسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    قضیه s کلاس از باقیه جداست
    عشقه ماشین باشی یا نباشی دوستش داری
    هر مدلی از قدیم و جدید ببینی روز به روز عاشقش میشی
    این جادوی بنز s

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. الهی

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    ماشین خوشگل شده.. ولی شاید بهتر بود تو خطوط به کار رفته در حفره های سپرش از استیل استفاده میشد… آخه ناسلامتی ماشین لوکسه… سپرش زیادی خالی به نظر میاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      کروم نه استیل
      مدلای بالاتر دارن این مدل پایست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. جواد

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    کاخ متحرک???با اون جثه و ابعاد بدون شک وزن زیادی هم داره. ولی با مهندسی عالی که روی این کاخ متحرک پیاده کردن این خودرو فقط با 282 اسب بخار 0تا100 تو 6 ثانیه پر میکنه و جالب اینکه فقط 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزونه!!! باورش سخته?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      خب دیزلیه، گشتاورشو نگاه کنید. مصرفشم همینطور.
      البته بنز اس کلاس همیشه خوب بوده و هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. emad1990

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    این ماشین یه سنگ محکه تو کلاس خودش
    بقیه ماشینا سعی میکنن خودشونو با ایشون مقایسه کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ارش

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به به اوج شکوه و عظمت رو باید تو این ماشین دید.پادشاه به معنای واقعی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مسعود

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    همین رنگ با همین رینگ. اوففففففف. خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا