مرسدس بنز

بمب مرسدس در فرانکفورت! معرفی ویژن EQS مفهومی

اگر خواهان فهمیدن این موضوع هستند که خودروهای لوکس آینده چه شکلی خواهند بود کافی است اخبار معرفی مرسدس بنز ویژن EQS را در پدال دنبال کنید. این خودرو از ظاهری ساده اما گیرا سود برده و دارای کابینی پر از تکنولوژی‌های نوین می‌باشد.


ویژن EQS به عنوان خودرویی الکتریکی از مجموعه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی استفاده کرده و قدرت کل آن برابر با ۴۷۶ اسب بخار می‌باشد. مرسدس می‌گوید این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴.۵ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر محدوده‌ی حرکتی ۷۰۰ کیلومتری نیز جزو دیگر ویژگی‌های مهم آن هستند.


دایملر برای طراحی این خودرو روش شناور اما قدرتمندی را در نظر گرفته و ساختار کمربند نوری مورد اشاره‌ی کمپانی باعث می شود جذابیت کلی درخوری ایجاد شود. مرسدس محصول جدید خود را کاملاً ظریف می‌نامد و صرف‌نظر از آنچه که درباره‌ی این خودرو گفته می شود، ویژن EQS قطعاً جزو جالب‌توجه‌ترین خودروهای فرانکفورت ۲۰۱۹ می‌باشد.


از جمله ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی دیجیتالی اشاره کرد که هرکدام دارای ماژول های لنز هالوگرافیک بوده و با کمربند نوری اشاره شده باعث ایجاد ترکیب‌های نوری تقریباً بدون محدودیتی می‌شوند. همین ویژگی پیش‌نمایشی از آن چیزی است که در محصولات آتی مرسدس خواهیم دید.


نمای عقب این خودرو نیز کاملاً نوآورانه بوده و از ۲۲۹ ستاره با نور جداگانه سود می‌برد. جلوپنجره نیز جایگاه ماتریکس نورانی متشکل از ۱۸۸ LED جداست که باعث می‌شوند طرح‌های سه‌بعدی ایجاد شود.


داخل کابین این کانسپت از دنیای قایق‌های لوکس الهام گرفته و به همین دلیل کل داشبورد ما را به یاد قایق‌ها می‌اندازد. کل کاکپیت هم سرنشینان را همانند عرشه‌ی قایق‌های لوکس در آغوش می‌گیرد و این نوع فلسفه‌ی طراحی هم در محصولات لوکس مرسدس بنز دیده خواهد شد.


از نظر متریال هم باید گفت خودروی نمایشی مرسدس دارای میکروفیبر دینامیکای سفید باکیفیت می‌باشد که جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. چرم مصنوعی نیز بخشی از پکیج مرسدس بوده و پوشش سقف نیز ترکیبی از پلاستیک بازیافتی به دست آمده از زباله‌های دریاها می‌باشد.


اما حالا به تکنولوژی‌های ویژن EQS به ویژه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX برسیم. داخل کابین این خودرو شاهد خیزش صفحات نمایش خواهیم بود که با تاباندن تصاویر دید زیادی ایجاد خواهند کرد. همچنین نور ارتباطی هوشمندی نیز در اطراف سرنشینان خواهد درخشید.


از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به ورودی‌های هوای یکپارچه با تریم، پوشش رز گلد بلندگوها و… اشاره کرد.


ویژن EQS کانسپت با پیشرانه‌های الکتریکی نصب شده در جلو و عقب خودرو عرضه می شود. کل قدرت این خودرو همان‌گونه که اشاره شد ۴۷۶ اسب بخار و گشتاور نیز ۷۶۰ نیوتون متر است.


اما این خودرو با استانداردهای WLTP می‌تواند تا ۷۰۰ کیلومتر برد داشته باشد. خودروی نمایشی مرسدس همچنین توانایی شارژ ۸۰ درصدی باتری در کمتر از ۲۰ دقیقه را دارد که این امر احتمالاً با شارژر ۳۵۰ کیلوواتی صورت می‌پذیرد.


مرسدس درباره‌ی کانسپت برجسته‌ی خود گفته است:

مرسدس بنز با توسعه‌ی بستر تکنولوژی ویژن EQS یک پلتفرم الکتریکی کاملاً جدید و متغیر را ساخته است. این پلتفرم از جنبه‌های زیادی قابل‌استفاده است. به لطف سیستم مدولار مدرن، فاصله‌ی بین محوری، فاصله بین چرخ های جلویی و دیگر سیستم‌ها همچون باتری متغیر بوده و بنابراین می‌توان در بسیاری از خودروها این ویژگی‌ها را بکار برد.


ویژن EQS به سیستم خودران سطح ۳ مجهز است که مناسب سفرهای طولانی در بزرگراه‌ها می‌باشد. البته به لطف سیستم‌های حسگر مدولار، سطح خودران این خودرو را می‌توان به بالاترین سطح رساند.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1719 ديدگاه)

    طراحی بی نظیر
    حس کنید سوار چنین ماشینی دوست دخترتان هم کنار نشسته

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3016 ديدگاه)

      ترجیح میدم قبل از هر‌ کسی، این لذت رو با خانوادم سهیم بشم.

      1. عرفان

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (479 ديدگاه)

        خخخ
        هرکی یجوره خب

  2. morteza

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (286 ديدگاه)

    دمت گرم شاهین جان.استفاده کردم

    1. شاهین

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      ارادتمند دوست عزیز

    2. Mad.z.Max

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1856 ديدگاه)

      بقیه استفاده نکردن ولی، دور ریز کردن مثلا

      امان از تملق های بی پایان وطنی!

      1. morteza

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (286 ديدگاه)

        تملق نمیشه بهش گفت.بعضی اوقات تشویق باعث ادامه ی کار و روحیه ی بیشتر نویسنده میشه.

  3. ارش

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فوق العاده ست .آخر تکنولوژی و پیشرفت????

  4. ehsan

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (195 ديدگاه)

    سلام آقای احمد زاده یک سوال داشتم ؟
    انجین خودرو بنزینی بالاتر از 16 سیلندر ساخته شده ؟، جایی دیدم که زمانی پورشه روی موتور 20 سیلندر مشغول بوده که نیمه تمام رها شده ممنون میشم اگر ممکن هست اطلاعاتی در این زمین بدین
    باتشکر

    1. شاهین

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      من گشتم تو چندتا منبع به مورد خاصی برخورد نکردم فقط کانسپت های بوگاتی EB118 و EB218 و 18/3 و EB 18/4 ویرون رو پیدا کردم از پیشرانه های 18 سیلندر استفاده کردن. فراری هم سال 1967 یه پروتوتایپ فرمول 1 با پیشرانه ی 18 سیلندر رو تست کرده اما فقط در همین مرحله باقی مونده.
      اما بالاتر از 18 سیلندر تو دنیای خودرو فکر نکنم وجود داشته باشه و یا حداقل من پیدا نکردم! ولی تا دلت بخواد تو کاربری های دیگه وجود داره مثل قطارها، کشتی ها و…
      مثلا تو همین بخش کشتی ها مرسدس پیشرانه های دیزلی 20 سیلندر تولید کرده و یا کاترپیلار هم واسه تراک هیولای 797F یک 20 سیلندر توربودیزل زده.
      از این دست نمونه ها زیاده.
      ارادت

      1. ehsan

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (195 ديدگاه)

        خیلی ممنون از پاسخگویی شما
        اون مورد پورشه رو در سایت ایرانی خوندم نمیدونم سایت پدال بود یا سایت ایرانی دیگه، عکس قدیمی بود، فردی در حال کار روی انجین 20 سیلندر پورشه که خب به تولید نرسید
        به هر حال ممنونم از پاسخ شما

  5. حامد قدسی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (262 ديدگاه)

    Now This is a real car!
    I loved it.

    1. H

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (86 ديدگاه)

      غلط گرامریت منو کشته

  6. مهدی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از هر زاویه چشم نوازه

  7. Amin

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    یک شاهکار دیگه از مرسدس
    همیشه این مرسدسه که آینده صنعت خودرو رو ترسیم میکنه

  8. محمد حسین

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (488 ديدگاه)

    خیلی مدرن و زیباست و حتی دوست داشتنی
    ولی
    مگه قرار نیست این ماشین هم کلاس S باشه ؟
    حس می کنم شکوه و عظمت کلاس S ها رو نداره !!

  9. ali

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعا دنیای خودرو به کدوم سمت در حال حرکته ؟
    ما چند قرن عقب هستیم ؟

  10. مک وال

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (216 ديدگاه)

    آینده خودروهای الکتریکی:
    لوکس = مرسدس بنز
    غیر لوکس = فولکس واگن

  11. Behrouz. anzali

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    مادر اتومبیل سازی دنیاست مرسدس مگه میشه بهش ایراد گرفت. فوق العادست این کانسپت

    1. مهدی اکرمی

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (88 ديدگاه)

      مادر نه، پدر خودروسازی :(

      1. Behrouz. anzali

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (372 ديدگاه)

        ببخشید .پدر خودرو سازی

  12. Bilbo

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    بسیار عالی ولی نه در حد ویژن ۶
    شکوهمند و درجه یک ولی نهه در قامت جانشین خلف اس‌کلس در آینده الکتریکی شدن ها!

  13. Khosrow

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    طراحی اینو با کانسپت بیمر 4 مقایسه کنیم و فاصله نجومی رو شاهد باشیم / فقط مرسدس ..

  14. سامان

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (34 ديدگاه)

    فقط میشه گفت صنعت خودرو همواره مدیون مرسدس بنز بوده، هست و خواهد بود. در طی دهه های متمادی جهش های شگرف در صنعت اتوموبیل سازی مرهون تکنولوژی‌های نوین و آینده نگرانه مرسدس بنز بوده و اینک شاهکاری دیگر از ستاره سه پر هستیم.

  15. احسان

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    دود از کنده بلند میشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا