با ادای احترام زیاد به پیشرانهها، سیستمهای تعلیق، گیربکسها و ترمزها، لاستیکها مهمترین بخش یک خودرو هستند. شما میتوانید سریعترین و تیزترین خودروی دنیا را داشته باشید اما اگر یک دست لاستیک ارزانقیمت و متفرقه استفاده کنید تأثیر بسیار بدی را روی پرفورمنس خودروی خود شاهد خواهید بود. به همین دلیل است که برندهای طراز اول جهانی اهمیت بسیار زیادی به لاستیکهای خودروهای خود میدهند.
زمانی که بوگاتی ویرون عرضه شد، یک دست لاستیکهای میشلین آن قیمت ۴۲ هزار دلاری داشت که البته این قیمت با رینگها به ۱۰۰ هزار دلار میرسید. لاستیکهای بوگاتی شیرون به آن اندازه گران نیستند اما هنوز هم بخش مهمی از مهندسی این خودرو را تشکیل میدهند. این موضوع به ویژه در خودرویی که از سرعت ۴۸۲ کیلومتر در ساعت عبور میکند خود را نشان میدهد. استفان الروت مدیر توسعهی بوگاتی در مصاحبه با رسانهها به برخی از جنبههای مهندسی لاستیکهای این هیولا اشاره کرده است.
او میگوید دو شرکت فرانسوی میشلین و بوگاتی (مقر این دو شرکت تنها ۶ ساعت باهم فاصله دارد) به لاستیکهای استاندارد شیرون یک لایه فیبرکربن اضافه کرده تا استحکام بیشتری حاصل شود. سپس این لاستیکها بدون اینکه روی خودرو سوار شوند تست شدهاند.
ما از چرخ تست هواپیما در شارلوت آمریکا برای اطمینان از اینکه لاستیک در سرعت بالاتر از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت مشکلی نخواهد داشت استفاده کردیم. در سرعتهای بالا شاید ببینید که مشکلی وجود ندارد ولی اگر در سرعتهای بسیار بالا حرکت کنید احتمالاً معنی محو شدن را خواهید فهمید.
شما اول باید نشانههای تخریب لاستیک را مشاهده کنید. پیش از آنکه لاستیک بهطور کامل منفجر شود صدا و لرزشهایی رخ خواهد داد.
خوشبختانه شیرون بدون هیچ مشکلی توانست رکورد مشهور خود را ثبت کند.
فريد
۲۴ شهریور ۱۳۹۸مهمترین چالش تو سرعت های خیلی بالا فعلاً همین لاستیکه
Amir.ferrari
۲۴ شهریور ۱۳۹۸خبر جدید اینکه عکسای رونمایی خصوصی شیرون سوپر اسپرت لو رفته،چیزی که مشخصه اینه که تو نسخه تولیدی دیگه خبری از دم بلند نیست و با یه طراحی کاملا جدید و تا حدودی شبیه قسمت عقب نسخه تک دستگاهی که تو ژنو ۲۰۱۹ رونمای کرد طرفیم،کسی که این عکس رو منتشر کرده گفته به احتمال زیاد نسخه تولیدی ss شیرون با قدرت بیش از ۱۶۰۰ اسب بخار یعنی با قدرت حدود ۱۸۰۰ اسب بخار واسه نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ رونمایی میشه که از سیستم شاسی و لاستیک های مدل پروتایپ رکورد شکن استفاده میکنه و طراحی به مراتب متفاوت تری نسبت به شیرون معمولی خواهد داشت،چیزی که اشاره کرده اینه که بوگاتی میخواد با نسخه تولیدی رکورد رو با سرعتی بالاتر از رکورد ثبت شده با نسخه پروتایپ ثبت گینس کنه!!! بوگاتی دیده لاستیکاش جواب میدن دیگه هیچی جلودار نیست…اگه بره امریکا رکورد بزنه راحت مرز ۵۰۰ کیلومتر رو رد میکنه…رقبا هم همچنان در حال اعلام اعداد و ارقام تئوری…
الیور تویست
۲۴ شهریور ۱۳۹۸داداش الانه که طرفداران کونیک زگ و هنسی پیداشون بشه با ماشیناشون از روت رد شن مواظب باش تورو خدا
Behrouz. anzali
۲۵ شهریور ۱۳۹۸برادر شانش اوردی با این تعریف و تمجید از شیرون سوپر اسپرت امروز طرفداران ماشینهای رقیب با ار پی جی نیومدن سراغت ?????
درود بر شما
Khosrow
۲۴ شهریور ۱۳۹۸کلاه از سر برمیداریم ..
ایمان
۲۴ شهریور ۱۳۹۸میشلین و پیرلی بهترین لاستیک سازان دنیا هستن
بهترین و جدید ترین نوآوری ها و تکنولوژی ها در ساخت لاستیک های این دو شرکت استفاده میشه
نباید از نقش مهم تایرها در دنیای خودرو چشم پوشی کرد
بهراد
۲۴ شهریور ۱۳۹۸آقا بجای این کارا یه سیستم خودران بزارین رو ماشین. هر دوتا صندلیو با پدال ها و فرمان حذف کنین یه تست بدون راننده بگیرین.دیگه نگرانی جانی وجود نداره تا آخر تخت گاز میره ماشین ترکید هم ترکید، نترکید یه رکورد جدید میشه که دفعه دوم با راننده اینکارو انجام بدین.
عرفان
۲۴ شهریور ۱۳۹۸خودروی خودران یعنی مرگ خودرو و ماشین بازیو لذت رانندگی
بهراد
۲۵ شهریور ۱۳۹۸اینا شیش ماه طول می کشه تا یه طراحی بال عقب و تایر و کالیبراسیون انجام بدن،اگر تو تست اتفاقی برای راننده بیوفته 6 سال پروژه رو متوقف می کنن و راننده های بعدیم جرات نمی کنن بیان تست کنن.بهتره که یبار از امن بودن خودرو تو نهایت سرعت اطمینان پیدا کنن بعدا راننده جونشو به خطر بندازه
Mehrshad
۲۵ شهریور ۱۳۹۸????موافقیم ما. ??
آریا ماشین
۲۴ شهریور ۱۳۹۸الان ما ۳ تا رکورد دار داریم
فورد جی تی ۲۰۰۶ : سریعترین ماشین تیون شده جهان
بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+ : سریعترین ماشین تولیدی جهان
کونیگ زگ آگرا RS : سریعترین ماشین جهان در کتاب گینس
شما کدومو قبول دارین؟
Sajjad
۲۵ شهریور ۱۳۹۸هرکدوم در جایگاه خودش قابل قبوله
نام
۲۴ شهریور ۱۳۹۸بوگاتی ویرون در زمان خودش هایپرکار خفنتری بود تا شیرون.
همین باعث شده شیرون دنبال رکورد سرعت بره تا خودشو مطرح کنه
طرفدارای ویرون : لایک ?
طرافدارای شیرون : دیسلایک ?