اگر دنبال سدان اجرایی بزرگی میگردید، احتمال اینکه از بین مرسدس E کلاس، بامو سری ۵ و آئودی A6 یکی را برگزینید بالاست. هر سه خودرو سدان های با کیفیت و لوکس آلمانی هستند اما در برابر همدیگر چگونه عمل میکنند؟ بیایید مدل های ۲۰۱۶ این خودروها را مقایسه کنیم.
هزینهها
در بحث قیمت، بامو ۲۰۱۶ در مدلهای سطح پایین ارزانتر بوده و بهای آغازی ۳۱۱۱۵ پوندی آن ارزانتر از بهای ۳۲۹۹۵ دلاری آئودی است. مرسدس بهطور قابلتوجهی گرانتر بوده و قیمت ۳۵۹۳۵ پوندی دارد اما باید گفت که گیربکس اتوماتیک و پیشرانهی دیزلی قدرتمندتر بهطور استاندارد در آن وجود دارند.
اگر مدلی با تجهیزات مشابه از سری ۵ یا A6 انتخاب کنید به ترتیب شاهد قیمتهای ۳۴۱۶۵ و ۳۳۸۲۵ پوندی خواهید بود. هر سه خودرو مصرف سوخت ادعایی حدود ۴.۷ لیتری دارند که حکایت هزینههای پایین سوخت دارد. هزینههای مالیات جادهای نیز شبیه هم و کم میباشد.
استایل و ظاهر
در بخش ظاهری مرسدس بنز شروعی قوی دارد. به چشم افراد نا وارد این خودرو به آسانی میتواند با برادر لوکستر یعنی S کلاس اشتباه گرفته شود. با انتخاب مدل اسپورت تر AMG، خودروی موردبحث بهطور باورنکردنیای شیک و مد روز جلوه خواهد کرد.
همانند E کلاس، A6 نیز شبیه برادر لوکستر خود یعنی A8 است اما در مقایسه با مرسدس جلوه گری کمتری دارد. شکل دلپذیر و جلوپنجرهی ششضلعی خودرو شکی باقی نمیگذارند که با یک آئودی طرفیم اما در مقایسه با رقبا این خودرو کمی بینامونشان است. مدلهای S جزئیات اسپورت بیشتری دارند اما باز هم کمکی به برجسته شدن خودرو نمیکنند. امیدواریم که نسل آیندهای A6 ظاهر جالبتری داشته باشد.
بامو با بدنه و جلوپنجرهی نمادین کلیوی شکل بهتر از آئودی عمل کرده و جلوهی بصری بالاتری دارد. طراحی سالخوردهتر سری ۵ به خصوص در برابر E کلاس جدیدتر بیشتر به چشم میآید اما هنوز هم گذر زمان گرد پیری را خیلی بر چهرهی آن ننشانده است. سری ۵ جدید خیلی از ما دور نیست و انتظار میرود که بازطراحی چشمگیری را به خود ببیند.
کابین
درحالیکه طراحی بیرونی بامو سالخورده است اما کابین خیلی کهنسال به نظر نمیرسد. کیفیت ساخت کابین همانگونه که از این باوارایی اصیل انتظار میرود بالا بوده اما طراحی خودرو حسی خستهکننده داشته و به مدلهای ارزانتر خیلی شبیه است. نقطه قوت این کابین سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive است که بیشک در بین همهی خودروسازان بهترین است.
حس به وجود آمده در کابین A6 بالاتر از سری ۵ است. طراحی کابین آئودی شیکتر بوده اما کیفیت هر دو در یک سطح است. کنترلهای سیستم تهویه میتوانست سادهتر باشد اما سیستم اطلاعات سرگرمی MMI تقریباً به خوبی بامو است. به علاوه کاکپیت مجازی سفارشی جایگزین صفحه کیلومتر مرسوم شده و با نمایش کامل نقشههای گوگل ناوبری بسیار آسان صورت میپذیرد.
در بحث کابین مرسدس بالاتر از همه قرار میگیرد. همانند نمای بیرونی، این خودرو آینهی تمام نمای S کلاس بوده و وقتی به دومین صفحهنمایش مجهز شود احساس مدرنترین خودرو در بین رقبا را به وجود میآورد. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو استفادهی آسانی ندارد و بخشی از پلاستیک احاطه کنندهی اطراف ورودیهای هوا حس ارزانی را القا میکنند اما در مجموع کابین E کلاس نمرهی بالایی دریافت میکند.
کاربردی بودن
مرسدس در این بخش نیز خوش میدرخشد. صندوقعقب ۵۴۰ لیتری آن در بین رقبا بزرگترین است. داخل کابین نیز فضای زیادی برای سرنشینان وجود دارد. به لطف اتصالات ایزوفیکس موجود نصب صندلیهای کودک نیز به آسانی صورت میپذیرد.
آئودی با صندوق بار ۵۳۰ لیتری در ردهی دوم قرار میگیرد اما به لطف دهانهی بزرگ صندوق در واقع مفیدترین خودرو در این بخش است. صندلیهای عقب این خودرو کمی کوچکتر از دو رقیب دیگر است اما هنوز هم فضای زیادی برای دو سرنشین بالغ وجود دارد.
سواری
پیشرانهی ۲ لیتری دیزلی آئودی نرم و قدرتمند بوده و برای اکثر خریداران قدرت بیشازحد کافی خواهد داشت. مدلهای سطح پایه گیربکس ۶ سرعته ی دستی دارند اما پیشنهاد میکنیم که آن را به نسخهی اتوماتیک نرمتر ارتقا دهید و اگر در مناطق سردسیری زندگی میکنید، سفارش سیستم کواترو نیز توصیه میگردد. چسبندگی آئودی بالا است اما راننده را کمتر هیجانزده میکند.
اگر خودرویی اسپورت تر میخواهید به نظر میرسد که بامو انتخاب بهتری بوده و سفارش دامپرهای تطبیقپذیر توصیه میشود زیرا بدون آنها سواری خودرو خوب نیست. با سیستم تعلیق خوب خودرو، سری ۵ حس چابکی را القا میکند. پیشرانهی ۲ لیتری دیزل آن به نرم و سرعت آئودی نیست اما هنوز هم به حد کافی صرفهجو و قدرتمند است. پیشرانههای قدرتمندتر بهصورت استاندارد از گیربکس اتوماتیک استفاده میکنند اما گیربکس دستی متأسفانه سنگین عمل میکند.
به نظر میرسد که مرسدس بهترین بالانس را در این کلاس ایجاد کرده است. E کلاس تنها خودرویی است که آپشن سیستم تعلیق بادی را داشته و سواری آن راحتی و رضایت بالایی را ایجاد میکند که رقبای دیگر قادر به دستیابی به آن نیستند. پیشرانهی ۲ لیتری دیزل جدید به همراه گیربکس اتوماتیک استاندارد بسیار آرام و روان است. مرسدس به اندازهی سری ۵ اسپورت نیست اما بر راحتی مطلق تأکید داشته است.
قضاوت نهایی
هیچکدام از این خودروها مالکان خود را ناامید نخواهند کرد اما در مقایسهی مستقیم مرسدس در رتبهی اول قرار میگیرد. بامو بدون هیچ سؤالی درگیر کنندهترین سواری را ارائه میدهد اما به خاطر کابین سالخورده و مدل سطح پایین با تجهیزات کمتر عقب میافتد. طبیعی است که نسل جدیدتر آن امتیازات بسیار بهتری کسب مینماید. آئودی یک همهکارهی عالی است و کاربردیترین محفظهی بار را دارد اما نسبت به مرسدس کمتر جلوه گری میکند.
E کلاس به درستی احساسی فراتر از دو رقیب دیگر خود دارد. کابین خودرو حتی در مقایسه با رقبای قدرتمند خود نیز درجهیک بوده و راحتی فوقالعادهای دارد. مرسدس همچنین جادار، کاربردی و آرام است و در این مقایسه تاج پادشاهی را بر سر میگذارد.
MB
۲۷ آذر ۱۳۹۵اول مرسدس
دوم بیمر
به ائودی هم اصلا فکر نمیکنم
قیافش احساس برانگیز نیست?
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز شما اصلا شناختی از آئودی داری ؟؟؟
البته حق داری ، آئودی در ایران عرضه نمیشه و مثل مرسدس بنز و ب ام و ، در ایران نمایندگی نداره.
آئودی شرکت بزرگ و بسیار رو به پیشرفتی هست
در چین که با اقتدار ، فروش بسیار بیشتری از بنز و ب ا م و داره.
در اروپا و امریکا هم با فاصله ی اندکی ، بعد از این 2 شرکت قرار داره
من اگر یک مدل از این 3 برند یعنی بنز و ب ام و و آئودی انتخاب کنم ، انتخاب های اول تا سومم محصولات آئودی هستن. Audi RS7 sportsback ، Audi S8 Plus ، Audi R8 V10 Plus ، بعدش میرم سراغ محصولات بنز و ب ام و
MB
۲۷ آذر ۱۳۹۵نظر من در مورد ظاهر ائودی این بود
تو اکثر تستها و مقایسه ها هم به این دو شرکت میبازه
یه ائودی تی تی ۲۰۰۷ کوچه پشت خونمون هست
وقتی با مدل مثلا clk مرسدس همون سال مقایسه میکنم
نه استایلش جالبه نه صدا موتور شاخی داره
نظر من اول مرسدسه بعد بیمر
arash66
۲۷ آذر ۱۳۹۵clk از TT سر ترِ، نزنید این حرفارو، طراحی تی تی خیلی خاص تر هست و هر کسی هم که با شما موافق هست مطمئن باشید که سلیقش خوب نیست !
MB
۲۷ آذر ۱۳۹۵ائودی هم تو ایران عرضه میشه اما محدود و قافیه رو به هموطناش باخته
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵آئودی در ایران عرضه نمیشه.
شرکتی مثل ستاره ی ایران یا پرشیا خودرو، آرین موتور ، ایرتویا ، این ها نمایندگی هایی هستن که بیشتر از یک وارد کننده هستن. یعنی یک مقدار خدمات پس از فروش هم ارائه میکنند و حالت نمایندگی غیر رسمی دارن .
اما کسانی که ادعای نمایندگی ائودی دارن ، صرفا وارد کننده هستن. هیچ خدمات پس از فروش و هیچ مکانیک متخصصی ندارن.
حتی آئودی هم وجود نمایندگی در ایران رو تکذیب کرد.
.
.
نظر شما در مورد TT و CLK برای خودتون درسته.
من از TT خیلی بیشتر از محصولات بنز خوشم میاد.
.
بین
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵دوست گرامی
آئودی در ایران هیچ نمایندگی نداره.
یک فراری 458 هم در ایران پلاک شده، مزراتی ، آلفا ،ولوو، جگوار هم در ایران پلاک شدن.
این یعنی این شرکت ها نمایندگی دارن ؟؟
این ها فقط وارد کنندن که با کارت بازرگانی خودرو به صورت محدود یا انبوه وارد میکنن.
ولی بنز و BMW نمایندگی های “”به نسبت”” معتبری در ایران دارن.
فکر کنم بهتره این بحث رو ادامه ندم.
چیزای زیادی درباره ی فروش کم آئودی در ایران دارم که بگم ، اما حیف حال و حوصله ندارم.
Hamid...Audi
۲۸ آذر ۱۳۹۵شما بی زحمت یه سر به سایت معتبر آمریکایی Caranddriver بزنید و رنکینگ ماشینای لوکس تو هر سگمنت رو ببینید.
اونجا میبینید که در اکثر مقایسه ها بنز و ب ام و هستند که میبازند.این هم طاحی جذابی ندارند نظر شخصی شماست ممکنه یه نفر دیگه همین احساس رو راجب بنز یا ب ام و داشته باشه.
به زودی خبر های بیشتری از آئودی خواهید شنید.
مجید
۲۷ آذر ۱۳۹۵سلام رفیق!!!!!!!!!
ارادت ویژه و تبریک ویژه تر بابت امروز!
ولی با کمال احترام باهات مخالفم!!!!!!!!!!!
هر سه تا برند عالین ولی من انتخاب من BMW iهستش!
,ولی در مرحله بعد بنز و Audiبا هم.
امیدوارم به طرفدارای بقیه برندها بر نخوره!!!!!!
امیدوارم مثل من امروز شاد باشید!!!!!!!!!!!!!!!
و هر کس به ماشین مورد علاقه اش برسه
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵علیک سلام رفیق قدیمی !
امیدوارم ، هر روز همینطور شاد باشی.
❤❤❤
رضا
۲۸ آذر ۱۳۹۵والا تو اروپا ما به مراتب آیودی رو بیشتر از بی ام و به چشم میبینیم و خیلی واضحه که تو اروپا بیشتر از بی ام و خواهان داره
kurdishlambo
۲۷ آذر ۱۳۹۵تو مرسدس باید خوابید و استراحت کرد و واقعا عالیه . با بیمر رانندگی رو حس می کنی ولی جفتشون از اولون می خورن ?
KING 918
۲۷ آذر ۱۳۹۵من که ائودی بیشتر جذبم کرد هم کابین زیبا هم رخ دیوانه وار هم استایل روانی کننده …..
شکی نداشتم که کابین بی ام و کار دستش میده نمیدونم چی تو این کابین دیده که اصلا به فکر عوض کردنش نیست خب طبیعی هرکی داخل ائودی و بنز بشینه دیگه دوست نداره به کابین بی ام و نگاه کنه مخصوصا اون صفحه کیلومترش …
بنز واقعا کابین باشکوهی داره و رخ بی ام و واقعا زیباست اما باید قبول کرد ائودی به روز تر و جوان پسند تره تو عکس اخر نگاه کنید بنز بی ام و یکم تکراری میزنه قیاف شون ولی ائودی مثل یه شبح میمونه ……
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵حق داری . کاملا باهات موافقم.
این مرده که مجری این برنامه هست، خیلی جالب اجرا میکنه. خوشم میاد از استایلش.
به نظرم ، در مجری گری موتور اسپرت ، آینده ی روشنی داره.
KING 918
۲۷ آذر ۱۳۹۵مجید جان با منی ؟؟؟؟
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵پس با کی هستم.؟؟!
میخواستم 2 تا کامنت نذارم.
قسمت اول از تو تشکر کردم، قسمت دوم هم یه جیز دیگه گفتم !😊😊😊
KING 918
۲۷ آذر ۱۳۹۵خخخخ
فکر کردم من در مورد مجریه چیزی گفتم و تو موافقی ….. :-)
حسین
۲۷ آذر ۱۳۹۵درود.
این مقایسه یکمی قدیمی نبود؟ احتمالا مدت زیادی تو نوبت مونده
نوید جهرمی
۲۷ آذر ۱۳۹۵بدرد کسایی میخوره که مدل قبل رو میخوان با تخفیف قبل از کریسمس بخرن.
نوید جهرمی
۲۷ آذر ۱۳۹۵نکته ای که برام جالبه اینه که اونجا مالیات ماشین رو بر اساس آلایندگی و مصرف ماشین تعریف میکنن. نه که بگن اینا ماشین لوکسه پس باید مالیات بیشتری ازشون بگیرن.
نوید جهرمی
۲۷ آذر ۱۳۹۵قسمت 5ام گرند تور هم اومده.
مهدی اکرمی
۲۷ آذر ۱۳۹۵خب چه کاریه، وقتی نسل جدید سری پنج معرفی شده چرا مقایسه قدیمی این نسل رو گذاشتید، صبر میکردید که مقایسه با نسل جدید صورت بگیره
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵آئودی یک همهکارهی عالی است و کاربردیترین محفظهی بار را دارد اما نسبت به مرسدس کمتر جلوه گری میکند !!!
جلوه گری ؟؟ آئودی به خاطر جلوه گری نکردن ماشین بدیه ؟؟
اولا که زیبایی با جلوه گری خیلی فرق داره. آئودی بسیار زیباست
ثانیا ، خیلی ها دوست ندارن جلب توجه کنن. مگر کمبود توجه داریم ؟؟
erfan
۲۷ آذر ۱۳۹۵مدل پایه بنز هر چند قیمت بالاتری نسبت به 2تا ژرمن دیگه داشت ولی تو مدل پایه نسبت به 2تای دیگه امکانات بیشتری در اختیار میزاره…
و کلام اخر درود بر صنعت خودرو سازی المان…
the best or nothing…
Truth in Engineering…
sheer driving pleasure…
Mercede kaviani
۲۷ آذر ۱۳۹۵با درود به دوست عزیز شاهین احمد زاده
وسپاس از مطلب بسیار خوب شما
هر سه اتوموبیل قیمت واقعا مناسبی داردنند وانتخاب بین انها دشپار است
ولی من مرسدس را با قاب رادیاتور کلاسیک انتخاب می کنم البته سلیقه شخصی من این است
با سپاس
دوستدار شما
مرسده کاویانی
عطا
۲۷ آذر ۱۳۹۵این مقایسه اشتباه
دارید نسل قدیم سری 5 رو با نسل جدید E کلاس مقایسه می کنید
ب ام و (((((( یه حس ناب)))))
احمد باقری
۲۷ آذر ۱۳۹۵مسلما هچ وقت مطلق نمیشه گفت(برعکس متعصبین به برند پورشه)، چون بعضی مدلهای بی ام و و بعضی مدلهای مرسدس، واقعا زیبا هستند، از نظر من، طراحی audi r8 خیلی زیباست، ولی در بقیه مدلهای آئودی، زیبایی و طراحی خاصی نمیبینم، البته منظورم این نیست که طراحیهاش خوب نیستند. بین این سه مدل( و نه بقیه مدلهای این سه خودروساز)، مرسدس، یک سر و گردن از نظر طراحی بالاتر و بهتر کار کرده.
احمد باقری
۲۷ آذر ۱۳۹۵واقعا جای بحث نداره، کاملا مشخصه که به جز مدل r8، طراحی های آئودی، اون احساس زیبا و پر ابهت رو منتقل نمی کنند. انگار ریتم خاصی ندارن و آئودی باید برای طراحی محصولاتش یه فکر اساسی بکنه.
KING 918
۲۷ آذر ۱۳۹۵عجب …..
فکر کردم ماشین خشن دوست د اری الان این ائودی خیلی خشنه ها یکم خوب بش نگاه کن …..
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵باشششش
بهش میگم یه فکری بکنه.
اگر بگم احمد باقری گفته، حتما جدی میگیره !!
Alireza.GT86
۲۷ آذر ۱۳۹۵???
arash66
۲۷ آذر ۱۳۹۵آقای باقری خواهش میکنم انقدر پست نزن و این اطلاعات غلط و اشتباهت رو پخش نکن !
هر موقع مدل های ائودی رو از نزدیک دیدی بعد بیا اینجا هی پست هات رو ببر بالا !
اگرم دیدی کلا بیخیال پست زدن در مورد آئودی شو …
Saied
۲۷ آذر ۱۳۹۵Only bmw
Alireza.GT86
۲۷ آذر ۱۳۹۵مثل همیشه هرسه عالی بودند ، البته به نظر من بی ام و سری ۵ جدید هم نمیتونست اول این رقابت بشه ، مرسدس فوق العاده ست همونطور که ازش انتظار میره ، و البته بی ان و و آئودی هم بسیار عالی عمل کرده اند و در این کار استاد هستند .
به نظر من ظاهر آئودی از همگی بهتره برای اولین بار ، و a6 بسیار زیبا شده ، بسیار زیبا و شیک !!
Alireza.GT86
۲۷ آذر ۱۳۹۵مثل همیشه هرسه عالی بودند ، البته به نظر من بی ام و سری ۵ جدید هم نمیتونست اول این رقابت بشه ، مرسدس فوق العاده ست همونطور که ازش انتظار میره ، و البته بی ام و و آئودی هم بسیار عالی عمل کرده اند و در این کار استاد هستند .
به نظر من ظاهر آئودی از همگی بهتره برای اولین بار ، و a6 بسیار زیباست!!
AMIN
۲۷ آذر ۱۳۹۵مرسدس مثل یه مار روی زمین میخزه.. همیشه با صلابت
رضا آر سی
۲۸ آذر ۱۳۹۵دوستان عزیز
ابتدا باید دید که توقع ما از یک خودرو چیه!
بعد میتونیم مقیاسی که داریم با سطح توقع خودمون و راندمان خودرو بالانس کنیم.
هندلینگ و شتاب :بیمر
زیبایی و راحتی و لوکس گرایی :مرسدس
کیفیت جذابیت و سادگی :ایودی
سعید
۲۴ اسفند ۱۳۹۵مرسدس بنز مثل همیشه
پرچمش بالاست اگر شما میگید که آئودی نمایندگی نداره اصلا کیفت ماشین به بودن یا نبودن نمایندگی نیست وخیلی هام فکر میکنن سرعت بیشتر ماشین بهتر ولی مهم لوکس بودن و کارایی بالاست و فکر میکنم آقای احمد زاده قضاوت درستی کردن