تسلا

تست بلندمدت تسلا مدل 3، کوهی از مشکلات!

به تازگی نشریه ادموندز اقدام به بررسی بلندمدت یکی از جنجالی‌ترین خودروهای چند سال اخیر یعنی تسلا مدل ۳ کرده است. این نشریه اساساً در زمانی قابل‌توجه با این خودرو زندگی کرده و اطلاعات ارزشمندی درباره این خودرو برای خریداران احتمالی فراهم کرده است. بر پایه مشکلاتی که ادموندز گزارش می‌کند، به نظر می‌رسد که آن‌ها با این خودرو به مشکل برخورده‌اند و خاطره خوشی از آن ندارند.


ما درباره قطع و وصلی‌های سیستم اطلاعات سرگرمی و دوربین دنده‌عقب، باگ‌های سیستم ناوبری، عدم‌تشخیص کلید کارتی، خاموش و روشن شدن سرخود سیستم صوتی و بلند شدن صدای آن، خرابی آینه‌های برقی و عدم قرار گرفتن گیربکس خودرو در حالت درایو یا دنده‌عقب صحبت می‌کنیم.


بخش دیوانه کننده این است که ادموندز تنها بخش کوچکی از مشکلات این خودرو را گزارش کرده است. آن‌ها این خودرو را کمتر از ۴ ماه رانده‌اند و تمامی این مشکلات در ۴ هفته گذشته اتفاق افتاده‌اند. همین امر باعث شده ادموندز خودرو را دو بار به سرویس ببرد.


این نشریه می‌گوید حتی اقدام به اشتراک گذاشتن سندی در گوگل به منظور نشان دادن مشکلات بسیار زیاد، پیام‌های هشدار، ریست‌ها و نقص‌های کلی کرده است. در مقاله این نشریه آمده است:

فراموش کنید که این یک خودروی پیشرو با قوای محرکه الکتریکی است. اگر تسلا می‌خواهد چیزی بیشتر از یک نقطه تاریک در تاریخ خودرو باشد باید این موضوع را اصلاح کند. مدل ۳ ما بهای ۵۶ هزار دلاری داشته و با توجه به استانداردهای امروزی، تجربه مالکیت این خودرو غیرقابل‌قبول است؛ اما این یک خودروی ۵۶ هزار دلاری عادی نیست. ما هزار دلار سپرده به تسلا پرداخت کرده و ۲ سال در لیست انتظار بوده‌ایم.


در ادامه آمده است:

خریدارانی که می‌توانستند چنین مبلغی را برای خودرویی همچون تسلا مدل ۳ پرداخت کنند شاید یک راه گریز برای تسلا باز کرده‌اند. شاید این مبلغ برای چنین خودروی پیشرفته‌ای کم باشد. شاید هم خریداران دوست دارند پول خود را قربانی محیط‌زیست بکنند؛ اما برای جذابیت عمومی، تسلا باید کار بیشتری انجام دهد. فعلاً این کار را انجام نداده است.

ذکر این نکته مهم است که خودروی ادموندز حدود ۸۵۰۰ کیلومتر کار کرده است.


البته خبرهای خوبی هم برای تسلا و خریدارانی که این خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند وجود دارد. خبر خوب درباره پرفورمنس و فضای بار مدل ۳ است. مدیر ارشد ادموندز می‌گوید:

یکی از دوستانم از من درباره چگونگی رقابت این خودرو با نسل فعلی BMW سری ۳ پرسید و من به او گفتم که ترجیح می‌دهم مالک تسلا باشم. او خندید اما من شوخی نمی‌کردم.

یکی از نویسندگان ادموندز نیز می‌گوید:

من اخیراً سفرهای زیادی داشته‌ام و مدل ۳ خودرویی مناسب برای کار من بوده است. من تحت تأثیر فضای کابین زیاد این خودرو در مقایسه با ابعاد آن قرار گرفتم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    با احترامی که برای برندهای خودروسازی آمریکا قائلم ولی همیشه گفتم ایلان ماسک ی کلاه برداره . فقط خواست جلو جلو پول نقد را از دست مردم بدبخت بگیره که گرفت . ولی متاسفانه کجاست اون وعده های رنگارنگ رویائی ، همش ی دروغ خیلی خیلی ((( گنده بود))).

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      واقعا کم لطفیه بگیم ایلان ماسک کلاه برداره
      تسلا اولین خودروساز تمام الکتریکی دنیاست و واقعا تو مدل های S و X خوب کار کرده اما خب باید رو بقیه مدل ها بیشتر کار بکنه و عیب های کوچیک هم باقی نمونند
      اگر کلاه بردار بود تسلا S پرفروش ترین سدان لوکس تو بازار آمریکا نمی شد :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Khosrow

        ۴ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        بله کم لطفیه چون شارلاتانه / بزرگنمایی بیش از حد چرندیات ذهنی / چند سال نیست اومده میخواد تاریخ قبل و بعد اتومبیل رو به امریکا ببنده / هالیوود از اون طرف ه مستر / مثل اکثر سیاست های اب دوغ خیاری امریکا ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. net

        ۴ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (3135 ديدگاه)

        امیر ایمیلتون میخواستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۴ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (730 ديدگاه)

          sharifi.amir20188@gmail.com
          بفرمایید net عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      خیلی بی انصافیه ایلان رو به کلاهبرداری متهم کردن. وقتی تسلا تو سال ۲۰۱۲ مدل اس رو با باطری ۶۰ کیلوواتی به بازار عرضه کرد قیمت باتری ۴ برابر الآن بود و فقط پول باتری این خودرو حدود ۶۰ هزار دلار بود. با این حال تسلا قیمت ۵۷۵۰۰ دلاری رو خودرو گذاشت و دولت هم به مشتری ها تخفیف ۷۵۰۰ دلاری میداد. بعد از ۶ سال و افت ۷۵ درصدی قیمت باتری، هنوز هیچ خودروسازی نتونسته محصول مشابهی به بازار عرضه کنه و کم کم جگوار و آئودی و مرسدس دارن اولین خودروهای الکتریکیشون رو به بازار میارن. ایلان ماسک ضرر بزرگی از ارزون فروشی برخی مدل های تسلا کرد و به نظرم جهان رو متقاعد کرد که میشه خودروی الکتریکی به درد بخور هم ساخت که نه از نظر قیمت و نه از نظر فنی دست کمی از خودروهای احتراق داخلی نداشته باشه. ایلان اشتباه کرد که با یه خودروساز بزرگ مثل ب ام و یا تویوتا که تجربیات و علایق زیادی به خودروی الکتریکی (یا هیبریدی) داشتن شریک نشد. تجربیات این خودروسازا تو ساخت محصولات با کیفیت خیلی میتونست به تسلا کمک کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۴ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        البته فقط بحث ارزون بودن تسلا مدل اس نبود بلکه تسلا گارانتی های بدون محدودیت و شارژ رایگان نامحدود به دارندگان مدل اس و مدل ایکس داد. ایلان ماسک آرزوهای خیلی بزرگی داره ولی تجربه تجارت نداره. فولکس واگن برعکس تسلا خیلی به محیط زیست و انقلاب صنعتی مدرن اهمیت نمیده ولی از کیفیت محصول و البته سود خودش هیچ وقت نمیگذره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10184 ديدگاه)

    تسلا میتونه یه انقلاب در دنیای خودروهای الکتریکی به راه بندازه ولی در حال حاضر خیلی زوده .
    دنیای خودرویی امروز این همه مشکل رو بر نمیتابه و باید یه فکر اساسی برای این مشکلات زیاد در این مدت محدود که خودرو را دادن بیرون انجام بدن تا سرنوشتشون به مانند(( فیسکر کارما )) یا شرکتهای ورشکسته دیگر نشه .
    اما من فکر میکنم تفکرات ایلان ماسک فَرای از خودروسازیه و خودروسازی رو برای بدست آوردن پول و نقدینگی انجام میده تا به پروژه های بلند پروازانش دست پیدا کنه .
    ایلان ماسک پتانسیل اینو داره که خودش رو به عنوان مرد قرن ۲۱ به مانند انیشتین قرن ۲۰ جا بندازه .
    فقط اگه بتونه اعتیاد اینستاگرامی خودش رو کنترل کنه و پشت سر هم اِستوری نذاره و بیشتر به پروژه هاش برسه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. net

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3135 ديدگاه)

    اگر عقبش کشیده تر بود قشنگتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ژان وال ژان

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    .
    فاجعه ی متحرک !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    به هیچ قیمتی حاضر نیستم برای 2 چیز پول بدم چون حس حماقت و بلاهت عجیبی نسبت به خودم در من ایجاد میشه ! حس میکنم یه عده اون سر دنیا با تبلیغات و الگوسازی هایی که کردن ذهن مردم رو تحت کنترل خودشون در آوردن و مجبورت میکنن پولت رو واسه چیزی بدی که یک دهم اونقدری که تعریفش میکنن خوب نیست !

    1) گوشی اپل
    2) ماشین تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این قسمت که حاضر نیستم برا این دوتا پول بدم رو خیلی موافقم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    الگوسازی الکی میلیاردها دلار هزینه مثلا برای خودران کردن خب الان که چی تو دنیایی که مشکلات بزرگتری هست یا دوربینهای واقعیت افزوده و….توخود امریکا بی خانمانی وگرسنگی وخیمه اون وق شرکتا دنبال چین ایلان ماسک انقد توسط رسانه ها بزرگ شده بعنوان فردی نمونه ای رویای امریکن دریم طرف علنا با تحویل این خودرو داره کلاه برداری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Fk

      ۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (232 ديدگاه)

      شما از کجا این آمار گرسنگان و بی خانمان وخیمه رو بدست اوردی ؟؟؟؟؟؟
      امریکا سالی ٣٠٠میلیارد خرج طرحهای تحقیقاتی میکنه منظورم خود دولته
      همه شرکتهای خصوصی هم بودجه ایی برای تحقیقات پیشرفت و نو اوری دارن که باعث پیشرفت دنیای امروز شده
      تو همه دنیا بی خانمان وجود داره ولی با این تفاوت تو کشورهای توسعه یافته بی خانمانها میتونن از جای خواب و شام و صبحانه استفاده کنن
      تو ایران خودمونم چن تایی داریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۵ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (477 ديدگاه)

        توی امریکا حدود چهل و پنج میلیون نفر عضو طرح فود استمپ هستن، که در اون دولت حدود هفتاد میلیارد دلار هزینه میکنه که مبلغی بابت غذا به این افراد بده.
        البته الان بی کاری توی امریکا از سال ۲۰۱۳ در حال کاهش هست و شرایط نسبتا خوبی برقرار هست، هر چند مشکلات اساسی باید حل شن و رونق ها دوره ای هستن و همه توی یه چرخه مجدد به بحران ختم میشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Saeed Boroomand

      ۵ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (477 ديدگاه)

      از انقلاب صنعتی تا دهه نود میلادی کاپیتالیسم دارای یه مزیت عمده بود که رونق اقتصادی هم برای سرمایه دار و هم برای بقیه به درجات کمتر رفاه به همراه میاورد.
      الان مدتیه که با تکنیک های افزایش بهره وری و اتوماسیون و جهانی سازی و سیستم های مالیاتی دست نخورده یا در حال تقلیل، این روند دیگه ادامه پیدا نکرده.
      به جز این هدف هر کورپوریشن بدست آوردن بیشترین سوده، نه حل مشکلات، یه زمانی که آدم ها زندگی مجازی نداشتن، مشکلات با اتحادیه ها و اعتصابات و جنبش ها تا حدودی حل میشدن.
      سیستم امریکا هم البته درست میگید از قهرمان سازی و معرفی الگو هایی که قرار نیست قابل تحقق باشن برای همه خیلی خوشش میاد.
      اما کلاه برداری چرا؟ مگه بقیه شرکت ها دارن چیکار میکنن؟ کل سیستم باید اصلاح شه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. #ali.m#

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    این مشکلات از یه خودروساز درجه یک بعیده .
    مساله احتمالا بی تجربگیه ایلان ماسک هم نیست چون اگر بود تو زمینه های دیگه ای غیر از مشکلات مونتاژی خودشو نشون میداد.
    ضمن اینکه همچین ادم باهوشی قطعا متخصص های کاربلدی رو استخدام میکنه تا خط تولیدشو کنترل کنن .
    به هر حال امیدوارم این مشکلات حل بشن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Navajo

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    ببین این تسلا چه جوی راه انداخته که هر غلطی کنه باز ازش تمجید میشه. کلاهبردار همینه دیگه. نمیاد که تو روت واسه و بگم من کلاهبردارم ( خوبی های x و s هم روشی برا همین برند سازی بود )
    این تسلا رو الکی بزرگ کردن .شرکتای دیگه دارن الکتریکی های فوق العاده میسازن و حتی قبل از تسلا هم میساختن(مث ev1 ژنرال موتور که تو دهه نود میلادی 260 کیلومتر برد داشت ) ولی چرا اونا دیده نمیشن .
    سمند بیچاره بعد 8 سال داشبوردش به سر وصدا افتاده چشم دیدنشو ندارم این تحفه اقای ماسک که جای خود داره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مجتبی

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اینا همش چرت وپرته. پدال جان فکر میکنی امریکا یه کشور جهان سومیه که این مطالب رو براش میذاری. کشوری که اف 35رو میسازه بدون که بقیه محصولاتش تو همون رده هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۵ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      یه نگاهی به منبع بندازی بد نیستا.
      تا حالا ندیده بودم کسی یه جنگنده ی چند ده میلیون دلاری رو با یه ماشین چند ده هزار دلاری مقایسه کنه.آفرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. A.B

    ۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    هیچوقت از ماشینای برقی خوشم نمیاد از برند تسلا هم اصلا خوشم نمیاد حتی اگه بهترین شتاب و راحتی و امکاناتو داشته باشه خیلی مصنوعی هستن روح ندارن نمیشه باهاشون ارتباط برقرار کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا