تویوتا آوریس سالخورده دیگر در بازارهای اروپایی خواهان چندانی نداشت. این خودروی هاچبک با نام کرولا عنوان پرفروشترین خودروی دنیا را یدک میکشد اما در بریتانیا حتی جزو ۱۰ خودروی پرفروش بازار نیز نیست.
روشهای محافظهکارانه و بازارپسند و کاربردی دیگر باعث نمیشود که آوریس در برابر فولکسواگن گلف استثنایی حرفی برای گفتن داشته باشد بنابراین این خودرو جای خود را به کرولای جدید داده است. این خودرو به لطف استایل رادیکال خود توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.
اگرچه کرولای جدید هنوز وارد بازار نشده اما ما توانستهایم برای اولین بار در استرالیا پشت فرمان این خودرو بنشینیم تا ببینیم که تواناییهای آن در چه حد است.
بدنهای جعبهای شکل و خنثی کنار رفته و استایل تیز و روان پدیدار شده است. ظاهر برجستهی کرولای جدید از خط پایینی کاپوت شروع شده و به شیشهی جلوی خمیدهای میرسد. نمای جلوی گیرای این خودرو از یک جلوپنجره بزرگ و گیرا و چراغهای LED تشکیل شده است. نمای عقب کرولا نیز مستقیماً از طراحیهای تیز لکسس تاثیر گرفته است.
تویوتا خط سقف این خودرو را ۴۰ میلیمتر پایینتر آورده و به طول و عرض آن به ترتیب ۴۵ و ۳۰ میلیمتر افزوده است. فاصلهی بین محوری نیز افزایش ۴۰ میلیمتری را تجربه کرده که تمامی اینها به لطف استفاده از پلتفرم جدید TNGA میباشد. این معماری پیش از این در سومین نسل پریوس و کراس اوور C-HR به خوبی خود را نشان داده است.
خبر خوب اینکه پلتفرم یاد شده باعث بهبود تجربه رانندگی کرولا شده است. به لطف مرکز ثقل پایینتر، بدنهای مستحکمتر و سیستم تعلیق مستقل و چند اتصالی در عقب، کرولا میتواند از نظر رانندگان خودرویی جذاب باشد.
فرمان خودرو حس لذت بخشی داشته و فرقی نمیکند که در شهر یا در جاده رانندگی میکنید زیرا بر لذت رانندگی میافزاید. فرمان کرولا حس پایداری را به راننده منتقل کرده و در پیچها نیز دقیق عمل میکند.
سواری خودرو نیز خوب است هرچند استفاده از رینگهای ۱۶ اینچی در مدل پایهی Ascent Sport کمی این موضوع را تحت تاثیر قرار میدهد.
مدلهای بازار بریتانیا از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶۸ اسبی که در تست حضور داشت استفاده نخواهند کرد. به جای این پیشرانه شاهد نمونههای ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی و ۱.۸ لیتری هیبریدی خواهیم بود. گزینهای دیزلی در دسترس خریداران نخواهد بود.
پیشرانهی ۲ لیتری کرولا عملکرد قابلاحترامی داشته هرچند پاسخ پدال گاز جالب نیست. گیربکس CVT نیز به اندازه گیربکسهای دوکلاچه پاسخگو نبوده اما به لطف استفاده از سیستم لانچ دنده میتوان با آن سر کرد.
کابین کرولای جدید به اندازهی ظاهر آن برجسته نیست اما هنوز هم برخی عناصر طراحی جالب به چشم میخورند. طراحی کلی داشبورد این خودرو هماهنگی بهتری دارد.
استفاده از متریال نرم بر حس کیفیت کابین افزوده است هرچند تویوتا در تریم درب تمامی مدلها به جز نسخهی تمام فول از پلاستیکهای سخت استفاده کرده است. ما باید منتظر عرضهی این خودرو در بازارهای اروپایی باشیم تا بتوانیم قضاوت نهایی درباره کابین کرولا را انجام دهیم.
صفحه لمسی ۸ اینچی این خودرو در مرکز داشبورد قرار گرفته اما گرافیک جالبی نداشته و فاقد سیستمهای اپل کارپلی و اندروید اتو میباشد. همچنین تنها یک پورت USB در نظر گرفته شده است. انتظار میرود نسخههای بازار بریتانیا دارای سیستم ناوبری باشند. احتمالاً بستههای ایمنی تویوتا نیز در تمامی نسخهها بهصورت استاندارد وجود خواهد داشت.
بزرگترین ناامیدی تویوتا کرولا فضای کابین و بار آن است. فضای پای عقب علیرغم فاصله بین محوری بیشتر محدود است. صندوق کوچک آن نیز باعث میشود کرولا از نظر فضای بار در بخش پایینی کلاس قرار گیرد. از این نظر گلف، فوکوس و i30 بهتر عمل کردهاند.
تویوتا کرولا (آوریس قدیم) بیش از آنکه انتخاب دل باشد انتخاب عقل بوده و است؛ اما اولین بررسی کرولای جدید نشان داد که تجربه رانندگی این خودرو به اندازه ظاهر آن برجسته است. کرولا خودروی خوبی است اما تحت تاثیر فضای کابین و بار کم و تکنولوژیهای داخل کابین قرار میگیرد.
مشخصات تویوتا کرولا آیکون تِک ۲.۰ CVT Auto
- قیمت: از ۲۰ هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 168 اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8 ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: 202 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
- مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
Saeed
۱۹ شهریور ۱۳۹۷تویوتا مخصوصا کرولا همیشه به عنوان یه خودروی خانوادگی کوچک مطرح بوده با فضای مناسبو طرح عامه پسند(نه زیبایی خاص نه زشتی خاص).این فرمولی بوده که سالیانه سال با موفقیت انجام شده و با یه موتور کم مصرف و عمری همراه بوده.حالا با اینطراحی نسبتا تهاجمی و رادیکالی جدید تویوتا ریسک بزرگی کرده به نظرم که از فرمول موفق همیشگیش فاصله گرفته.شاید از نظر آدمای عشق ماشین این مدل جذاب باشه اما تو عمل باید دید فروشش افت میکنه یا با پیشرفت همراهه.
سامان اذری
۱۹ شهریور ۱۳۹۷برادر بزرگترش کمری این امنتحان رو ب خوبی گذروند و با وجود افت شدید سدانها
تنها سدانی بود که افزایش فروش داشت
باس صبر کرد و دید که این چقدر میفروشه
نوید جهرمی
۱۹ شهریور ۱۳۹۷از این تغییرات در کمری و تا حدودی سی اچ آر نتیجه گرفتن. اگر تنوع موتور و آپشن برای محصولاتشون قراربدن میتونن در بازار اروپا هم جهش خوبی رو رقم بزنن.
استیشنش که خیلی خوب از آب در اومده بود. به هاچ بک و سدانش ترجیحش میدم.
Saeed
۱۹ شهریور ۱۳۹۷احتمال موفقیتش زیاده خیلی و منماین طرحشو دوست دارم.اما اینکه برادر کوچکترو بزرگترو…این حرفا دلیل حتمی موفقیت نیست.نمونش هوندا،با اینکه سیویک کاملا موفق بود زمان معرفیش اما آکورد که غولیه تو کلاس خودش تو نسل جدیدش به اونوضعیت افتاد.هر کلاسی داستان و رقبای و بازاره خودشو داره و ربطی بهمندارن.هیچ چیزو نمیشه با قطعیت گفت .مثل بازار ایراننیست که تضمین موفقیت هرچیزی که ساخته شه از قبل وجود داشته باشه.اونمکرولا پرفروشترین خودرو تاریخ که انتظار ازش بالاست و برای خودش بازار خاصیو داشته.
نوید جهرمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷این که هر کلاسی شرایط خاص خودشو داره کاملا قبول دارم.
آکورد در کلاسی قرارداره که تحت تأثیر کراس اوورها، فروششون رو به کاهشه(ب جز کمری). آکورد نسل جدید طراحی زیبای سیویک رو نداره. موتورهای قدرتمندی که باید برای رقابت در این کلاس داشته باشه نداره هرچند کافیه همینام. سیستم فروش اقساطیش هم ب تنوع رقبا نیست.
اینا در فروشش تأثیر داشتن. اگر اینجور بود که آکورد نسل قبل هم باید مشکل فروش می داشت.
Genius
۲۰ شهریور ۱۳۹۷برای ما ایرانیها همین که یه ماشین اتاق قرص و محکم تری از پراید و سواری نرم و خونوادگی تری از 206 ارائه بده آخر و عاقبت رفاه و تکنولوژی محسوب میشه از بس که ماشین تو این مملکت از ی کالای مصرفی تبدیل به کالایی سرمایه ای و باارزش شده!!کورولا و رقیب کره ایش یعنی الانترا تو دنیا برگ برندشون رابطه منطقی بین قیمت و کیفیته اما در کمال تاسف و شرمساری این خودروها تو ایران شدند خودروی قشر مرفه:=(((
SS
۱۹ شهریور ۱۳۹۷بالاخره کرولا بعد از چند نسل یه طراحی درخور با رگه های ژاپنی پیدا کرد
به نظر میاد رقیب جدی برای بقیه ماشین ها در این کلاس باشه
کیان
۱۹ شهریور ۱۳۹۷دوست عزیز سنگ محک این کلاس خودش هست، با این کار تیر خلاصی و به هم کلاسهاش زد.
طراحی بی روح و ساده چیزی بود که بهش وارد میکردن که حالا برطرف شده.
واقعا فکر کنم قشر جوان رو هم و تا حدودی علاقه مند به اسپرت بودن رو هم به خوبی جذب میکنه.
بازار هدفش گسترده تر شده.
s ๏ я ๏ u s h
۱۹ شهریور ۱۳۹۷با طراحیش خیلی حال میکنم
دم تویوتا گرم
me84
۱۹ شهریور ۱۳۹۷.
طراحیش واقعا خوب شده، اما خدایی تو سال 2018 که همه اسمارت فون دارن، نبود اپل کار پلی و اندروید اتو خیلی ایراد بزرگیه. اونم در حالی که محصولات چینی هم الان این دو مورد رو لحاظ میکنن تو محصولات رده بالاشون.
رضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ببین دوست عزیز
یک سوال بنده ازت دارم .کارکرد اپل کار پلی یا اندروید اتو رو میتونی بفرمایی دقیقا چیه؟ چه استفاده هایی ازشون میشه؟
اینکه اگر این دو مورد رو نداره دلیل بر این نمیشه که نتونه برنامه های دیگع رو ساپورت کنه.به عنوان مثال خدمتت عرض کنم توی رافور یه برنامه هست به نام اتوپلاس. جوریه که با گوشیت تمام کارهای مانیتور رو میتونی انجام بدی یا با مانیتور میتونی وب گردی کنی یا یوتیوب بری و.. خلاصه کارت رو را میندازه.یه حالتی هم داره که صفحه گوشی اندروید رو میتونی رو بندازیم رو صفحه مانیتور.ببینید تا وقتی که از این برنامه ها استفاده نکردین و تا به خال اصلا با مانیتورشون ور نرفتیدکه ببینید چی هست و چی نیست سریع نتیجه گیری نکنید. الان همین توضیحاتی که من دادم شاید حتی خیلی از اونایی که رافور دارن اطلاع نداشته باشن.خلاصش اینه که تویوتا یه دری رو ببنده یه در دیگه رو برات باز قطعا میکنه.فقط یه مقدار کنجکاوی نیاز داره.
PETROLHEAD
۲۰ شهریور ۱۳۹۷me84 جان، اپل کار پلی داره تو متن اشتباه نوشته. اگه ویدئو رو ببینید اونجا به این موضوع اشاره میشه.
PETROLHEAD
۲۰ شهریور ۱۳۹۷البته جا داره بگم این تست برای استرالیاس ممکنه اونجا این آپشن ارائه نشه. بهرحال این آپشن حداقل برای آمریکا هست. ولی منم دلیل این جدال تویوتا و گوگل رو نمیدونم شاید باهم سر سود این داد و ستد تفاهم ندارن.
کاوه
۲۰ شهریور ۱۳۹۷الان این طراحیش خوبه؟این همه آدم که نمی تونن اشتباه کنن. لابد من مشکل دارم که این طراحی را زشت و عقب افتاده می دونم. یاد موجودات انیمیشن های میازاکی منو میندازه. مقایسه اش کنید با سیویک و گلف و حتی آی سی. البته لابد مشکل از خودمه !
Archi KHAN
۲۰ شهریور ۱۳۹۷خیلی مونده که به پختگی مزدا 3 هاچ بک برسه …
omid622
۲۰ شهریور ۱۳۹۷کاش میشد قدرت هایلوکس رو هم زیاد میکرد
با موتور ۲۷۰۰ اسب بخارس ۱۶۱ کمه
جا داره تا ۲۰۰ هم بره که دیگه خوب میشه با تنفس طبیعی البته
اتوخسروانی
۱۳ مهر ۱۳۹۷به نظر من ک مدل 2017 کرولا خیلی قشنگ تر از این مدل جدیدش هستش
نظر شخصی من اینه البته