دوئل جیپ گرند چروکی و تویوتا فورانر
در واپسین قسمتها از دور اول مرحلهٔ مقدماتی رقابتهای خودرویی پدال امروز کلاس SUVهای متوسط را برای برگزاری دوئل انتخاب کردهایم. در این کلاس، SUVهای واقعی حضور دارند که عمدتاً از ساختار بدنه روی شاسی استفاده میکنند. خودروهایی که بجای سیستم چهارچرخ محرک AWD از نمونهٔ سنتی 4WD استفاده کرده و توانایی آفرود بسیار بالایی دارند. این خودروها برخلاف کراساوورها، تنها قامت بلندی ندارند بلکه به معنای واقعی کلمه SUV هستند و کاملاً برای مسیرهای خارج جادهای آمادهاند. خودروهای حاضر در این کلاس به شرح زیرند:
شورلت تریلبلیزر
فورد اورست
جیپ گرند چروکی
میتسوبیشی پاجرو اسپرت
میتسوبیشی پاجر
ایسوزو MU-X
تویوتا فورانر
تویوتا فورچونر
تویوتا لندکروزر پرادو
لکسس GX
لندروور دیسکاوری
سانگیانگ رکستون
البته مرسدس بنز G کلاس هم از لحاظ ابعاد و کلاس در همین سگمنت قرار میگیرد ولی به دلیل قیمت بسیار بالا ترجیح دادیم که از رقابتها کنار گذاشته شود اما بااینحال میتوانید نظر خود را در مورد حضور یا عدم حضور G کلاس در این گروه بیان نمایید. در اولین دوئل از گروه SUVهای متوسط اما جیپ گرند چروکی به دیدار تویوتا فورانر رفته است.
تویوتا فورانر
فورانر را میتوان واقعیترین و جانسختترین SUV تویوتا دانست. نسل نخست این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ بهعنوان جایگزین مدل Trekker معرفی گردید. فورانر در ابتدا در اصل نسخهٔ سواری هایلوکس بود تا جایی که حتی در برخی بازارها با نام هایلوکس Surf عرضه میشد. این ماشین همچنان در نسلهای بعدی هم بر اساس پلتفرم هایلوکس ساخته شد اما رفتهرفته خصوصاً از نسل چهارم به بعد شباهتهایش با هایلوکس کاهش یافته و بیشتر به دیگر پیکاپ متوسط تویوتا یعنی تاکوما شباهت پیدا کرد. فورانر هماکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۰ معرفی شده است. این نسل از فورانر نیز مانند گذشته از ساختار بدنه روی شاسی استفاده میکند و پلتفرم مشترکی با مدلهای لندکروزر پرادو، FJ کروزر و تاکوما دارد. قویترین پیشرانهٔ قابل سفارش برای این SUV یک واحد ۴ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۷ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند. تیپهای پایینی در دو نوع چهارچرخ محرک 4WD یا دیفرانسیل عقب قابل خریداری هستند اما تیپهای بالایی صرفاً بهصورت 4WD عرضه میشوند.
جیپ گرند چروکی
گرند چروکی در حال حاضر بزرگترین محصول و در اصل پرچمدار جیپ محسوب میشود اما احتمالاً در آینده با معرفی نسل جدید مدل واگنییر این عنوان را از دست خواهد داد. نسل نخست این SUV آمریکایی در سال ۱۹۹۳ با کد ZJ معرفی شد یعنی شش سال پسازاینکه کرایسلر با خرید شرکت آمریکن موتورز مالکیت جیپ را به دست آورده بود. بدین ترتیب تولید گرند چروکی طی سالهای آینده در نسلهای مختلف ادامه یافت تا نهایتاً به نسل کنونی رسید که در سال ۲۰۱۱ معرفی شده است. هرچند در این سال حدود چهار سال از پایان شراکت دایملر-کرایسلر میگذشت اما نسل پنجم گرند چروکی همچنان بر روی پلتفرم مرسدس بنز مشترک با مدلهای ML، GL و R کلاس ساخته شده که در دوج دورانگو هم بکار رفته است. گرند چروکی تاکنون دو بهروزرسانی عمده را تجربه کرده است که اولی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ و دومی اخیراً در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ معرفی شد. این خودرو در انواع گوناگونی و با پیشرانههای مختلفی عرضه میگردد که ما برای این رقابت و به جهت هماهنگی با رقیب سرسخت ژاپنی، مدل تریلهاوک آنرا انتخاب کردهایم که تواناییهای آفرود بیشتری نسبت به دیگر نمونههای داشته و از یک موتور ۳.۶ لیتری V6 با ۲۹۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
مشخصات فنی
جیپ گرند چروکی | تویوتا فورانر | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۴ لیتری V6 |
قدرت | ۲۹۵ اسب بخار | ۲۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۲ نیوتن متر | ۳۷۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۶ ثانیه | ۷.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر | ۱۸۵ کیلومتر |
مصرف سوخت | ۱۰.۹ لیتر | ۱۲ لیتر |
طول | ۴.۸۲ متر | ۴.۸۲ متر |
وزن | ۲۳۰۰ کیلوگرم | ۲۱۶۰ کیلوگرم |
بازهٔ قیمتی | ۳۱ تا ۵۴ هزار دلار | ۳۵ تا ۴۵ هزار دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9747047]
(ali(CHEVY NOVA
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶من جىپ گرند چروکی رو انتخاب مىکنم که در قوى ترىن مدلش 707 اسب قدرت داره
amir
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶.
جیپ قشنگ تر و شیک تره ، اما تویوتا 4رانر ( 4runner) به قول اکثر کارشناسان جان سخت ترین ماشین دنیاست و هیچ چی نمیتونه خرابش کنه !
گفتم به تویوتا 4رانر میگن جان سخت ترین ماشین دنیا ، از اون طرف جیپ در رده بندی های JD power متاسفانه چند ساله همیشه قبل از فیات رتبه ی یکی مونده به آخر رو کسب میکنه. بنابراین کیفیت این دو ماشین از زمین تا آسمون با هم فرق میکنه.
برای یک آفرودر ، جان سختی و کیفیت خیلی حائز اهمیته.
.
پس من به این ژاپنی مصمم و شکست ناپذیر رای میدم. ???
پیشینه ی 4runner به مدل trekker برمی گرده که سال 1981 معرفی شد. یعنی این ماشین 36 ساله که رفیق کوه و بیابون و سنگلاخه…
سامان اذری
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶the undefeated fighter of toyota
حيدر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ببخشید اینجا کامنت میذارم
مگه نسل جدید این تویوتا فوررانر نیومده که اینو برای دوئل گذاشتین؟
(ali(CHEVY NOVA
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان امریکاى بازم چندتا نظر سنجى مىذارم تا نظرتون رو بدونم
بىن پىلىموت باراکودا 1970 و شورولت شول 1970 کدوم رو انتخاب مىکنىد
1. شورولت شول1970 لاىک
2.پلىموت باراکوداى 1970 دىس لاىک
Hemichan
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶من با رویای باراکودا زندگی میکنم
(ali(CHEVY NOVA
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶نظر سنجى بعد بىن پونتىاک فاىر برد 1970 و اولدزموبىل 442مدل 1970 هستش
1. پونتىاک فاىربرد 1970 لاىک
2. اولدزموبىل 442 1970 دىس لاىک
(ali(CHEVY NOVA
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶نظر سنجى اخر هم بىن کراىسلر امپرىال 1955 و کادىلاک فلىتوود 1955 هست
1. کراىسلر امپرىال 1955 لاىک
2. کادىلاک فلىتوود 1955 دىس لاىک
ASTON
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶علی جون نوکرترم چرا با احساسات ما بازی میکنی داداش اله های زیبایی رو از جلو چشممون رژه میدی که چی ؟
یا فیلم همسفر افتادم
علی تو زن داری ؟
نه بابا زنمون کجا بود
نامزد داری ؟
رفتم سربازی وقتی برگشتم حامله بود
پس چی داری ؟
بابا ولمون کن نصفه شبی ،مصبتو شکر مارو یاد چیزهایی که نداریم ننداز هر چی خوردیم پرید.
رضا اعتمادیان
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶آقا دمت گرم با این کامنتت ، واقعا زیبا بود
ROHAM
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶عجب دوئل سختی !
دو تا از شاهکارای دنیای آفرود
فکر کنم اینجا کاملا برنده وام دار سلیقه پدالی هاست
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب من بدون شک گرند چروکی
سامان اذری
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶از نظر قیافه جیپ ولی از نظر افرود سنگین صد در صد تویوتا
amir
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶.
در مورد مرسدس G class به نظرم خوب کاری کردین نیاوردینش ، G class بیشترین رای رو داشت ولی واقعا مظلوم کشی میشد.
قیمت G class خیلی بالاست و شاید توانایی هاش از همه ی این لیست بیشتر باشه ، اما قیمت بالاش اجازه ی استفاده از پتانسیل های بی نظیرش رو به هر کسی نمیده.
G class کلا با همه ی ماشین ها فرق میکنه. جالبه لکسوس GX با وجود اینکه لوکسه 52000 قیمت داره بعد قیمت G class یه دفعه میشه 118000 دلار!!!!
حیفه SUV های بی نظیری مثل شورلت تریل بلیزر یا همین GX با این قیمت معقول و توانایی هایی بالا توسط G class حذف بشن.
Mohamad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶بازم کامنتای شما در قد و قامت حمایت از آلمانیا صادر شد که امیر جان!
جدا از بحث نظرسنجی که کلا اهمیت و اعتبار زیادی نداره، G کلاس محبوب شما با همون قیمت گرونش قبلا توسط یه تویوتا داخل همین سایت شرمنده شده.هیچوقت جایی ندیدم تویوتا مظلوم باشه.
https://www.pedal.ir/بنز/جیپ-رانلگر-مرسدس-g550-تویوتا-لندکروزر/
sina
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶مهم ترین نکته در مورد یه ماشین واسه افرود استقامتش هست که هیچ وقت در نظر گرفته نمیشه. همه تو اسب بخار و گشتاور سیر میکنن.
من به تویوتا رای میدم چون مال افرود هستش. اینو کسایی میدونن که جون سختی امبولانس های پاترول و لندکروزها رو تو دوران جنگ از نزدیک دیدن.
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶چند سال پیش ما خودمون پاترول داشتیم قشنگ میدونم چقدر جون سخت و کار کن هست
Mohamad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶قطعا 4رانر
افرود نیاز به یه ماشین سگجون و سرسخت داره که فقط از دست تویوتا برمیاد تولید همچین دلاوری.
تجربه نشون داده مشخصات روی کاغذ یه تویوتا رو نیاز نیست زیادی بهش توجه کرد و حساس شد چون رو کاغذ و عملش زمین تا اسمون تفاوت داره و خودشو در عمل ثابت میکنه و دنبال سوسول بازی نیست :))
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمت کمتر،دوام بیشتر و اصطحلاک کمتر از دلایل انتخاب من برای فور رانر بود،ماشین آفرودی باید دوام بالایی داشته باشه،البته منظورم این نیست که جیپ دوام نداره،اما دوام فور رانر زبانزده،اگه به کشور های حاشیه خلیج فارس برین میبینین که از هر ده تا ماشین سه تاش فور رانره
DYBALA
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶بستگی داره
اگر سوسولی افرود میرید مثلا از کف رودخانه و چارتا چاله چوله جاده گلی و خاکی، جیپ
اگر یک افرود رو قهار هستید، بدون شک و تردید، ۴رانر
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶جیپ برای سوسول بازیه؟؟؟؟و برای کف رودخانه؟؟؟حالت خوبه؟؟؟؟
حوصله توضیح ندارم
این کلیپ رو ببین
http://yekupload.ir/F6f/18512028_1550038618371761_199791201321222144_n.mp4.mp4
Amir Machine
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶کسی که به جیپ که بنیانگذار و اسطورۀ آفرود و پدر تمام آفرودرهای دنیا است بگه سوسول!!!!! دیگه واقعاً نمیشه چیزی در موردش گفت!!!!!!!!! باید به حال خودش رهاش کرد!!!!!!!!
فقط یه نکته!
عزیزم! تویوتا لندکروزر با استفاده از مهندسی معکوس از روی جیپ ویلیز ساخته شد!!!
پرهام
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا ادم میمونه چی بگه به اینا?
به جیپ میگن سوسول بازی???????????????????????????????????????????????????????????????????
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶هر وقت ماشینی پیدا شد که مثل جیپ زیر اب حرکت کنه اون وقت بیا بگو کف رودخانه
یاسین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶از نظر طراحی چروکی خیلی عالیه برای زندگی عادی به نظرم بهتره ولی برای من اس یو وی یعنی افرود و افرود یعنی تویوتا یعنی نیسان یعنی میتسوبیشی این سالارها اونقدر جون سختن که هیچ اب و هوایی و هیچ محیطی نمیتونه از پا درشون بیاره پس من به تویوتا رای میدم
البته توی این لیست بلیزر و دیسکاوری هم افرودر های معرکه ای هستن
آرش آمریکایی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶آدم چی بگه والا هردشون عالین
هم از نظر آفرود هم کیفیت اصن تو این لیست همه ماشینا آفرودرای خوبی هستن جای مرسدس g کلاس خالی
و کاش فورد برانکو هم تاحالا معرفی شده بود و تو این لیست قرار میگرفت
sina
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶همسایه همیشگی فیات تو ته جدول کیفیت میخواد پنجه بندازه تو پنچه همسایه لکسس تو صدر جدول…اونم تو بحث افرود که استهلاک و استقامت حرف اول رو توش میزنه!
بهزاد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶در این گروه میشد ایسوزو mux و نیسان xterra که نمیدونم مدل جدیدش امسال وارد بازار خواهد شد یا نه را درون لیست قرار داد
با تشکر از نویسندگان گرامی
امیر دهقان
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ممنون از تذکر شما
بله ایسوزو MU-X هم تو همین کلاسه که از قلم افتاده بود و اضافه شد اما تولید نیسان اکسترا سال 2015 متوقف شده
روزبه
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶تو مبحث آفرود ها مقایسه کردن جیپ و لندرور با هر ماشین دیگه ای مسخره بازیه
امره Emrah
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶گرند چروکی دیگه بیش از حد عالیه
جوریه که نتونستم بهش رای ندم
Amir
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶قصد توهین به هیچکدوم از دوستان عزیز پدالی رو ندارم
ولی اکثرا عقلشون به چششونه دوستان
زیبایی و آپشن هایی ک تو جیپ هست قالبا تو تویوتا نیس
ولی به قول بعضی از دوستان تو این سگمنت سخت جون بودن خیلی مهمه ک شاخصه ی اصلی تویوتا سگ جون بودنشه
البته با این نظری ک دادم منفی های زیاد قابل پیش بینیه
Amir
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶بدون توجه به لایک و دیسلایک ، اون چیزی که درست هست رو بگو …
لایک و دیسلایک پدال هیچ چیز مهم و قابل استنادی رو نشون نمیده…
Jast bentley continental
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶پدال یه سری ماشینو تو هیچ دوئلی قرار ندادی مثل بنز sl بنتلی فلایینگ اسپور و رولر رویس گوست و داون بنز g کلاس اینا کجان پس؟؟
سردبیر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام. خودروهایی که در دسته بندی های مرسوم جای نمی گیرند یا آنقدر خاصند که رقبای کمی دارند، در انتها به صورت مجزا مورد ارزیابی و نظرسنجی مخاطبین محترم قرار خواهند گرفت.
interceptor
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶خود مردم آمریکا تویوتا رو ترجیح کی دن
ما کاسه داغتر از آشیم
تویوتا به خاطر اطمینان و دوامش
فقط تویوتا و هوندا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶بله مردم آمریکا به طور کلی تویوتا رو ترجیح میدن. ولی به طور خاص در مورد این دو تا ماشین، فروش جیپ گرند چروکی بیشتر از تویوتا فورانر هستش تو آمریکا.(منبع: سایت goodcarbadcar) البته منم به تویوتا رای دادم به همون دلایلی که دوستان گفتن.
حمیدرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶جیپ گزینه بهتری هست از نظر مشخصات بنابراین من به جیپ رای میدم
فیصل
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶تو مقایسه آفرودها towing capacity هم ذکر بشه خوبه
mohammadreza
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶عجبا نظرات اکثرا میگن 4 رانر ولی گرند چروکی جلوه
طهماسب
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶اقا نامردی نکنین این تو کلاس فور رانر باید جیپ رانگلر unlimited رو باهاش مقایسه کنین که امیدوارم بکنین گرند چروکی یه suv لوکس تر حساب میشه با لندکروزری لندووری چیزی تو این کلاس.
کلام اخرم که با احترامم به تویوتا ولی جیپ رانگلر 4درو ندیدی
javad
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷سردبیر عزیز
بنظرم جیپ رانگلر هم تو این کلاس قرار داره
همچنین بهتره از این به بعد هر روز دو دوئل برگزار بشه
پژمان
۱۶ مرداد ۱۴۰۲من۲ تاشو دارم تویوتا میبره
محمد
۲۶ شهریور ۱۴۰۳سلام
من میخام مدل 2022 grand cheroki L رو بکیرم نظر شما رو میخوام بدونم راجع به این ماشین و میخام این رو اضافه کنم به جز از این ماشین جه بیشنهادی دارید در این سطح و ی تسلا وای داریم ی ماشین دیکه میخایم هم برای توی شهر و هم افرود خفیف