پس از مدتها کامیونساز مشهور آمریکایی یعنی ماک با معرفی کِشندهٔ کاملاً جدیدی نظرها را بهسوی خود جلب کرده است. ماک بیش از صدسال است که در صنعت کامیونسازی و حملونقل حضور داشته و بسیاری از رانندگان حرفهای، بخش زیادی از عمر خود را صرف هدایت بولداگهای ماک در جادهها نمودهاند؛ اما بولداگ هنوز هم زنده است و حالا ماک با معرفی جدیدترین کشندهٔ خود با نام اَنثِم (Anthem) تلاش میکند گذشتهٔ پرافتخار خود را با دنیای مدرن پیوند بزند.
این کِشندهٔ جدید آمریکایی در بیرون از طراحی کاملاً جدیدی سود میبرد. در اینجا از خطوط صاف و ویژگیهای آئرودینامیکی استفاده شده که به آینده اشاره دارد اما درعینحال انثم با برخورداری از تزئینات کرومی بزرگ و نمایی باابهت، همچنان شکوه و عظمت یک ماک اصیل را نشان میدهد. نماد سنتی ماک یعنی سگ بولداگ نیز مثل همیشه در لبهٔ کاپوت خودنمایی میکند.
در داخل این هیولا نیز تمامی چیزهایی که در یک خودروی لوکس پیدا میشوند وجود دارد. ازجملهٔ این موارد میتوان به طیفی از سیستمهای کمکراننده مانند کروز کنترل راداری و هشدار خروج از خط اشاره کرد. ماک برای کِشندهٔ جدید خود سه پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که از جدیدترین موتورهای توربودیزل این شرکت هستند. ضعیفترین این موتورها ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۰۸ نیوتن متر گشتاور دارد اما غیرازاین، دو نیروگاه غولپیکر هم در لیست موتورهای انثم، وجود دارد.
موتور اول یک نمونهٔ ۱۱ لیتری بنام MP7 است که ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور دوم نیز که MP8 نام دارد، با ۱۳ لیتر حجم، ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی موتورها هم در کنار گیربکسهای ۱۳ و ۱۴ سرعتهٔ تمام اتوماتیک، یک گیربکس ۱۲ سرعتهٔ AMT بنام mDrive هم در نظر گرفته شده است؛ اما بااینحال برای رانندگانی که همچنان اتصال فیزیکی دستهدنده و کنترل مستقیم را ترجیح میدهند، یک گیربکس دستی سنتی نیز قابل سفارش است.
علاوه بر سه پیشرانهٔ مختلف و شش گیربکس گوناگون دستی و اتوماتیک، انثم با سه ترکیب کابین مختلف نیز عرضه میگردد که شامل یک نمونهٔ Day Cab و دو کابین Sleeper برای مسافتهای طولانی میشود. علاوه بر این، دو نوع تنظیم تعلیق مختلف نیز برای این کِشندهٔ جدید قابل انتخاب است که شامل تعلیق بادی هم میشود. ماک معتقد است که انثم نسل آیندهٔ کِشندهها را نشان میدهد اما بسیاری بر این باورند که آیندهٔ حملونقل، الکتریکی خواهد بود. کِشندههای الکتریکی با گشتاور فوری و قطعات متحرک کمتر، مزایای مشخصی در زمینهٔ عملکرد و قابلیت اعتماد دارند درحالیکه تنها محدودیتهای آنها در حال حاضر میزان بُرد و زمان شارژ است.
اما تکنولوژی بهسرعت در حال پیشرفت است و شرکتهای زیادی مانند تسلا هماکنون در حال کار بر روی توسعهٔ کِشندههای تمام الکتریکی هستند؛ بنابراین با استفاده از فناوریهای جدید در باطریها، ممکن است در آینده دوران حکمرانی کِشندههای الکتریکی فرابرسد و بنابراین ماک انثم نتواند خود را بهعنوان نسل آیندهٔ کِشندهها مطرح کند اما در حال حاضر، این کامیون تکامل نهایی در بخش کِشندههای دیزلی محسوب میشود.
:::فرشاد:::
۳۰ شهریور ۱۳۹۶فوقالعادست، رسما یه هتل متحرکه ?
حميد
۳۰ شهریور ۱۳۹۶خَیلی هم فوق العاده نیست نسبت به ولو
hussein
۳۱ شهریور ۱۳۹۶مال مال ولوو هست پس این حرفتون مردوده
(ali(chevy nova
۳۱ شهریور ۱۳۹۶حمىد
داداش یه مدت نبودى باز اومدى با نظرات طلایى
ولوو؟؟؟
تو همىن اىران تمام بارهاى فوق سنگین رو فقط و فقط ماک مىکشه نه ولوو
پل طبقاطى صدر رو تو تهران تماما اجزاى سنگىنش رو ماک بود که حمل مىکرد و نه ولوو
hussein
۳۱ شهریور ۱۳۹۶چون بوجی کش های ولوو و اسکانیا تو ایران نیست کسی وارد نمیکنه
بعد ماک زیرمجموعه ی ولوو هست دیگه دلیلی نداره ولوو بیاد دوباره و از اول یه ماشین دیگه تو کلاس ماک درست کنه و به بازار بده
mohammad_FM 480
۲۶ آبان ۱۳۹۶بله اقای شوی نوا..
ولوو سلطان کشنده هاست.بار هایی که اف هاش 16 ها بلند میکنن ماک تو خواب هم نمیبینه.اینکه کشنده های فوق سنگین ولوو وارد نشده دلیل نمیشه بگی ولوو نمیتونه . خیلی وقته از این پست میگذره. نمیخواستم جوابتون رو بدم و بزارم پای اطلاعات کمتون تو بخش سنگین اما وقتی لایک ها رو دیدم مجبور شدم…
اگه خوندین و جوابی دارین خوشحال میشم کامنت کنید.
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۳۰ شهریور ۱۳۹۶عکس اول کسی ببینه به خاطر زاویه ای که عکس گرفتن میگه جالب نیست فقط کافیه اونوقت عکس دوم ببینه اخر ابهت و زیبایی یعنی یک عکس بد میتونه خیلی چیزها را خراب کنه
کاوه آهنگر
۳۰ شهریور ۱۳۹۶وقار و ابهت از چهره ی این کامیون میباره. معرکست
(ali(chevy nova
۳۰ شهریور ۱۳۹۶درسته کاوه جان
ماک نماد ابهت و وقاره و نمونه بارزش هم r600 هست
کاوه آهنگر
۳۱ شهریور ۱۳۹۶کاملا موافقم علی جان
PaRHaM
۳۰ شهریور ۱۳۹۶عجب هیولا ایه!
۲۵۲۱ نیوتن متر گشتاور واقعا خیلی خیلی زیاااده!????
نت
۳۰ شهریور ۱۳۹۶زیباست .امریکا عجب ماشینایی تولید میکنه
AK_007
۳۰ شهریور ۱۳۹۶من ب لحاظ طراحی کشنده های کنوورث رو بیشتر میپسندم
(ali(chevy nova
۳۰ شهریور ۱۳۹۶Ak-007
دادا کنورث عالى هست اما ماک واقعا یه چىز دیگس
من عاشق ماک هستم
#ali.m#
۳۰ شهریور ۱۳۹۶هنوز که هنوزه هیچ ماشینی رو به ابهت ماک های توی ایران ندیدم .
بیشترشونم پلاک دولتی هستن و تا خرخره دارن بار سنگین حمل میکنن .
(ali(chevy nova
۳۱ شهریور ۱۳۹۶درسته داش على
ماک بخاطر گىىربکس و موتور قوى و سگ جونش بارهاى وحشتناک سنگىن رو حمل مىکنه
نمونه بارزش هم بالاتر گفتم که پل طبقاطى صدر بود که فقط ماک قطعات سنگىنش رو حمل مىکرد
Hemichan
۳۰ شهریور ۱۳۹۶عجب ماشینیه
نمای بیرونی و داخلیش معرکه س
“با 13 لیتر حجم، 505 اسب بخار قدرت و 2521 نیوتن متر گشتاور تولید میکند ”
گشتاور کاربردی زیادیه
” کِشندههای الکتریکی با گشتاور فوری و قطعات متحرک کمتر، مزایای مشخصی در زمینهٔ عملکرد و قابلیت اعتماد دارند درحالیکه تنها محدودیتهای آنها در حال حاضر میزان بُرد و زمان شارژ است.”
و
“و شرکتهای زیادی مانند تسلا هماکنون در حال کار بر روی توسعهٔ کِشندههای تمام الکتریکی هستند؛”
باطری بعد از یه مدت خود بخود خالی میشه که حالا حالا ها تو زمینه حمل و نقل کاربردی نیست مگه اینکه ” با استفاده از فناوریهای جدید در باطریها، ممکن است در آینده دوران حکمرانی کِشندههای الکتریکی فرابرسد : ”
دم ماک گرم فوق العاده س
(ali(chevy nova
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ممنون از پدال بخاطر این مطلب
خواهشا از اخبار کامىونها بىشتر بذارید
امین
۳۰ شهریور ۱۳۹۶کشنده های ماک واقعا عالیه.کسایی که ماک های دهه شصت هفتاد میلادیو دارن خیلی ازش تعریف میکنن.خیلی واسشون نون رسون بوده.خیلیاشون حتی با بنز هم عوضش نمیکنن.از بس کم خرج و کاریه.ایکاش نسل جدیدش هم تو ایران میومد.اون وقت کمتر کسی سراغ کشنده های دیگه میرفت.
علی
۳۱ شهریور ۱۳۹۶بخاطر این کم خرجه که گازوییل تو ایران مفته وگرنه تو بقیه کشورها هزینش کمر شکنه
(ali(chevy nova
۳۱ شهریور ۱۳۹۶جناب على
مگه فقط هزینه ى گازوىىل هست؟؟؟؟؟
خرج روغن نىست؟
خرج لوازم مصرفى نىست؟
تعمىىرات راحت نىست؟
ماک سالهاست که ثابت شده و با این حرفها اندکى وجهش پىش رانندها خراب نمىشه
mohammad
۳۰ شهریور ۱۳۹۶پدال جان جای اخبار کشنده و کامیون تو سایت خیلی خالیه
شاهین پسر
۳۱ شهریور ۱۳۹۶رفیقمون راست میگه ولوو رو من دیدم سه تا تریلر حامل تنه درخت رو توی شیب 20درصد میکشید بالا درحدی قدرتی بود که شاسی ماشین به سمت شاگرد کج میشد و سمت راننده از زمین بلند میشد!!! اینم بگم ولوو تقریبا 600اسب قدرت داره اما گشتاورشو خبر ندارم.
ماک هم قبول دارم نمیگم بده اما اسکانیا و ولوو به مراتب مدرن تر از ماک هستن و امین تر
شاهین
۳ مهر ۱۳۹۶نمیدونم کجای حرفم دیس لایک داره!
والا تاجایی که من دیدم ولوو و اسکانیا بهترین آپشن هارو واس خودروهای سنگینشون گذاشتن مثلا سیستم ترمز قدرتمند و تمام اتوماتیک(حتی بهتر از سواری ها).از ماک فعلا همچین چیزایی ندیدم حالا اگه شماها دیدین بگین باخبر باشیم.
اگرم دیس لایکا واس اینکه شما ماک دارید و تجربه کردین خو حرفی نمیمونه.ولی من دیدم که تعریف میکنم همه چی به قدرت نیست چون الان کشنده ها به اندازه کافی قدرت دارن اونی خوبه که مراعات حال راننده رو همه جوره داشته باشه چ فنی چ ایمنی چ رفاهی
افراسیاب
۲۸ آذر ۱۳۹۹فقط ماک کامیونهای دیگه حتی اندازه اون سگ روی کاپوتش هم ابهت و قدرت ندارن
ناشناس
۱۱ مهر ۱۳۹۶هنوز هم ماک های چهل و پنجاه سال پیش پا به پای اسکانیا و ولوو تو جاده ها هستند.
رشید
۵ آذر ۱۳۹۷مصرف گازوییل ماک مدل 1975 با مصرف گازوییل ولو اف هاش ده چرخ یکسان هست. در ضمن آلودگی ماک کمتر هست
MACK TRUCK
۸ مرداد ۱۳۹۹ماک موفق شد با مدل تیتان 1300تن بار رو بکشه ولی ولوو آخرین مدلش پدرش در اومد تا 750 تن رو بکشه.سلطان اصلی جاده ها ماک بوده هست و خواهد ماند همه چیز که به اسب بخار و گشتاور نیست به گیربکس کامیونه.اگر یه روزی کامیونی مثل ماک انتم وارد بشه دیگه کسی روی ولوو رو نگاه نمیکنه.