رووی برندی چینی است که محصولات اولیهاش بر پایه پلتفرمهای روور انگلستان شکل گرفت و پای دو مدل از محصولاتش یعنی ۳۵۰ و ۵۵۰ تحت برند ام جی به کشور ما نیز باز شد. اخیراً در نمایشگاه خودروی گوانگژو، رووی از کانسپت جدیدی رونمایی کرده است که نسل جدید رووی ۹۵۰ بر اساس آن شکل خواهد گرفت و علاوه بر آن، زبان طراحی جدید رووی را نیز نمایان خواهد ساخت. نسل فعلی رووی ۹۵۰ که در سال ۲۰۱۲ از آن رونمایی شد، بر پایه بیوک لاکراس مدل ۲۰۱۰ شکل گرفته است و از قوای پیشرانه جنرالموتورز بهره میبرد.
این کانسپت جدید که Vision-R نام دارد و توسط تیم طراحی سایک موتور تکوین یافته است، محصول دیگری از همکاریهای گسترده سایک موتور چین و جنرالموتورز آمریکاست. چرا که این کانسپت بر پایه مدل ۲۰۱۷ بیوک لاکراس Buick LaCrosse شکل گرفته است و قوای پیشرانه آن نیز با لاکراس یکسان خواهد بود. در نمای جلوی این کانسپت خطوط کرومی کشیده بیش از هر چیز جلب توجه میکند. این خطوط کرومی آرم رووی را در مرکز خود جای دادهاند و از دو طرف به چراغهای LED یخی منتهی میشود. چراغهای جلوی کشیده و باریک به نمای جلوی Vision-R جلوهای اسپرت و خشن میدهند. با باز شدن درهای این کانسپت که در جهت مخالف هم باز میشوند، نمایی جدید و خلاقانه را در بر برابر خود میبینیم. صندلیهای چرمی سفید رنگ با طراحی فضایی به همراه غربیلک فرمان جت شکل و صفحه کیلومتر تمام دیجیتال، حس وارد شدن به یک سفینه را به بیننده القا میکند!البته کفپوشهای طرح چوب داخل کابین تا حدودی به ما حس دیدن کفپوشهای چوبی مرسوم در محیطهای ساختمانی را یادآوری کرد! در نمای عقب با یک سپر اسپرت مواجه میشویم که خروجیهای اگزوز که بهطور غیرعادی بزرگ هستند را در خود جای داده است. چراغهای عقب نیز بسیار بزرگ هستند و به وسیله نواری کرومی به یکدیگر متصل شدهاند. سقف تمام شیشهای این کانسپت نیز یکی دیگر از جذابیتهای آن به شمار میرود. رووی بهطور رسمی مشخصات پیشرانه این کانسپت را اعلام نکرده است. اما سایتهای چینی حدس زدهاند که برای نسل جدید رووی ۹۵۰ از قوای پیشرانهای مشابه بیوک لاکراس مونتاژی در چین استفاده شود که به نظر بسیار محتمل میرسد. در نتیجه احتمالاً این خودرو دو گزینه موتور چهار سیلندر دو لیتری توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و شش سیلندر ۳.۶ لیتری جدید خواهد داشت که هر دو با یک جعبهدنده اتوماتیک ۹ سرعته همراه خواهند شد. کانسپت Vision-R نشان میدهد که چینیها عطش فراوانی برای رسیدن به بالاترین سطوح خودروسازی جهان دارند. هر چند که طراحی این کانسپت بسیار اغراقآمیز است و به نظر میرسد که چهره نهایی رووی ۹۵۰ نسبت به این کانسپت کمی تعدیلشدهتر باشد، اما ارائه چنین طرحهایی بهخوبی جسارت و اعتمادبهنفس بالای چینیها در طراحی و ساخت خودروهای لوکس و نهچندان ارزانقیمت را به نمایش میگذارد.
Salfa22xxx
۳۰ آبان ۱۳۹۴به نظر من طراحیش عالیه
افرین به چین
و لعنت به هرچی دزده
ALL CARS
۳۰ آبان ۱۳۹۴سپاس از علیرضا رحیقی
طراحی داخلی و عقب خودرو خوبه
اینم لینک تصاویر جدید از بنزV12 SL65 AMG و Cayman GT4 Clubsport و تصاویر زیبایی از Alfa Romeo Giulia
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2017-sl65_amg/
و
http://www.netcarshow.com/porsche/2016-cayman_gt4_clubsport/
و
http://www.netcarshow.com/alfa_romeo/2016-giulia/
خسته شده
۳۰ آبان ۱۳۹۴ممنون ازت آل کارز پدال که شده ژاپن کده در اصل آسیا کده هرچی چینی و ژاپنی و کره ای هست و میذاره نگاه هم نمیکنه آلمانی بازها ایتالیای ها از همه بیشترن و علاقه مند تر
ALL CARS
۳۰ آبان ۱۳۹۴خواهش
چون یکککمی این روزا اخبار خودروهای کره ای (روند همیشگیهء تغییر ظاهری وبعضا باطنی هرسالهء تمامی خودروهاشون) و ژاپنیها بیشتر بوده اینطور برداشت کردین که پدال از خودروهای ایتالیایی وآلمانی مقاله ای نمیزاره
برای مثال تو چند روز گذشته مقالاتی با عنوان های مختلف که مربوط به خودروهای آلمانی وایتالیایی بوده رو نام میبرم: راند اول ودوم جنگ هایپرماشینها ، اِوانترا در تپههای توسکانی ، فیات 124 اسپایدر و نوستالژی بازگشت به عهد قدیم ، نسخه دیفرانسیل عقب لامبورگینی اوراکان ، معرفی دو نسخه ویژه بیتل دیون ، اولین ملاقات با فراری F12tdf ، زیبای وحشی ، اولین زخمهای فروش جهانی فولکس واگن ، چرا پاگانی هایبرید نمیشود؟ ، نسخه کاملاً سفارشی آئودی S5 کوپه ، آیا زوندا Revolucion واقعاً پادشاه جدید نوربرگرینگ است؟ ، اولین تصاویر رسمی از فیس لیفت مرسدس اسال و… که تمومیه اینها توی همین چهار تا پنج روز گذشته توسط نویسندگان و مترجمین عزیز به پدال و پدالیها ارائه شده
خوشحالم مورد پسند شما و دوستان پدالی قرار گرفتن
luis
۳۰ آبان ۱۳۹۴صنعت خودروسازی ژاپن وکره پیش روهه پدال چه گناهی داره؟؟؟؟
علیرضا رحیقی
۲ آذر ۱۳۹۴ارادت بنده رو بپذیرید دوست گرامی.
خسته شده
۳۰ آبان ۱۳۹۴این اعتماد به نفس نیست این خوردن سر به سقفه ژاپنی ها و کره ها دارن خودشونو میکشن تا به پای لوکس سازها برسن و نمیتونن مطمئنا این توان رقابت نداره مثل این میمونه که به یه دونده صد متر بگی 5000 متر بدوئه تازه اون دونده صد مترشم در رده خودش داغون باشه خودتون حساب کنید چین سالها کار میبره تا بخواد بیاد بالا مطمئنا کسی که بخواد ده ها هزار یورو پول بده بابت ماشین اولین چیزی که به ذهنش میرسه و میخواد برند هست پس موفق نمیشه شک نکنید
محمدرضا
۳۰ آبان ۱۳۹۴این طرز فکر عامله اصلی پیشرفت نکردنه ، افکاری که جسارت ندارن به قضاوت باقی میشینن و برای آروم کردنه خودشون پیشرفته دیگران رو بیهوده می بینن .
خسته شده
۳۰ آبان ۱۳۹۴حرف شما زمانی درسته که یه مثالی از پیشرفت چین بزنی نه اینکه بگی دومین قدرت اقتصاد دنیاست یه مثال کوچیک از پیشرفت این کشور برام بزن مهم نیست کدوم صنعت مهم اینکه شما که مدعی هستی یه مثال برای کسی که داری بهش حمله میکنی بیاری اون موقع معلوم میشه کی عامیانه فکر میکنه گول این لایک و دیسلاک هم نخور ایرانی جماعت عاشقه حرفه قشنگه
محمدرصا
۱ آذر ۱۳۹۴یه روزی جنسه ژاپنی تو دورانه پدرامون حکم همین جنسه چینی رو داشت ، تا اینکه با تلاش خودشون رو به سطوحه بالا رسوندن ، کره ای ها هم وقتی ما بچه بودیم از این چینی ها هم بدتر بودن ، ولی الان …
چینی ها هم به زودی جا پای کره ای ها میزارن ، خیلی هم دور نیست .
نشونه پیشرفت همین بس که تو صنعت خودرو از گرته برداری شروع کردن و حالا میخوان صاحب سبک بشن و بنده حرفه بقیه نمیشن . مثال دیگه پیش پا افتاده ای که تو بیشتر خونه ها یه دیوایس هواوی هست . اوایل که اومده بود همه می گفتن خوب نیست و کیفیته مطلوبی نداره ( که حقیقت بود ) اما الان به سطحه مطلوبی از کیفیت رسیده و بدگویی ازش از روی تعصبه . اگر همین دو مورد پی حرف و ادعا بودن به هیچ جا نمی رسیدن ( نمونش خودروسازای وطنی ) . شما پیشرفت چین رو انکار می کنین ?
آرمااااان
۱ آذر ۱۳۹۴پیشرفت بیشتر از این؟؟؟تو دو دهه به اینجا رسیدن یعنی پیشرفت دوست عزیز
ایران چندساله تو کار تولید خودرو؟مطمئنا دو سه برابر چین ولی کو پیشرفت؟
جیلی اصلا قدمتی نداره ولی الان تو اروپا و خاور میانه نمایندگی فروش داره و الانم که قراره خودروهای تاکسیه لندن رو تولید کنه براشون این یعنی پیشرفت،ایران خودرو کجا میفروشه؟روسیه عراق افغانستان سه تا کشور که صنعت خودرویی ندارن که اگه داشتن ایران پاش به اونحام باز نمیشد
هاوال شنیدی؟
یه خودرو ساز چینیه که پاش به امریکای میانه و جنوبی مثل کشورای برزیل و ارژانتینم رسیده و فروش داره و حتی توی یکی از معروفترین فیلمای هالیوودی که متاسفانه اسمش یادم نیست فقط از ماشینای هاوال برای تبلیغش استفاده شده بود،چند وقت پیشم خودرویی ساخته بود که با فرمان مغز انسان دستور میگرفت،این یعنی پیشررررررررررفت
luis
۳۰ آبان ۱۳۹۴اولا ژاپنو کنار کره نزار دوست عزیز
دوما ژاپن نمیرسه؟؟؟؟؟
12 سال متوالی لکسوس پر فروش ترین برند لوکس امریکا بزرگترین بازار خودرو جهان بود شما خواب بودی؟؟؟؟؟ الانم بعد بنز و بی ام با اختلاف کمی سومه
همین الان لکسوس rx پر فروش ترین کراس اور لوکس جهانه شما نمیبینی؟؟؟؟
کیارش دس ور دار.
luis
۳۰ آبان ۱۳۹۴اگه ژاپن به پای لوکسسسس سازا نمیرسه پس مدیر عامل دایملر مشکل مغزی داره که میگه لکسوس رقیب ما و اینفینیتی رقیب بی ام و هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه میبینی فروش ژاپنی ها و سر دسته اونا لکسوس کمتره دو دلیل داره یک دیدگاه مردمه که داره یواش یواش درست میشه دوم اینه که لکسوس اکورا اینفینیتی در همه کلاس ها خودرو ندارن و دارن خط تولیداتو کم کم گسترش میدن لکسوس کلی مودل کانورتیبل و… میتونه داشتع باشه که هنوز نداره. اندکی صبر کنی اوضاع دستت میاد دوست متعصب.
خسته شده
۱ آذر ۱۳۹۴آمریکا مگه همه دنیاست ضمن اینکه چطور روت میشه لکسوس و اینفنیتی با بنز و ب ام و مقایسه کنی اینا از نظر شما لوکس حساب میشن پرستیژ بنز و با لکسوس مقایسه میکنی بعدم شما معروفی در این سایت به طرفداری صرف از ژاپنی ها اصلا نظرتون برام بار علمی و تخصی نداره چون طرفدار کشور خاصی هستی و کسی که اینجوری نباید حرفاشو اصلا گوش کرد دید مردم هم عوض نمیشه شاید در ایران مردم به خاطر مسله مالی نتونن ب ا م و و بنز سوار شن و حتی کشورهایی که به قول شما پر فروشن چون ماشینی میخوان که همیشه خرج کم و همیشگی داشته باشه آمار هم نشون نده چون اصلا شخصیت بنز و ب ام و به این ژاپنی ها نمیاد در مورد سخنان مدیر عامل دایملر هم چرا گفته ولی گفته ما به دنبال تحقیق در مورد بازار به این نتیجه رسیدیم که اینا میتونن رقیب باشن(یعنی اینکه درسته میخوان رقیب بشن ولی محترمانش اینکه هنوز رقیب نیستن مطلبو متعصبانه نگیر) من حالا فکر نکنی طرفدار کشور خاصیم من طرفدار پرستیژ و شخصیت و تاریخ و ابهت ماشینام میخواد آلمانی باشه ایتالیایی آمریکایی و… ای این شخصیت در ژاپنی ها وجود نداره از دید من کلا در تموم آسیایی ها در کلاس ماشین های لوکس قیمت بالا(نه کلاس های دیگه) من در پست جنگ هایپر کارها از نیسان دفاع کردم چون داشت یکی از کاربرها توهین میکرد گفتم که نیسان جی تی آر شخصیت لازمو داره و سبقه کافیو پس خواهشا انگ هم نزن که اینجا مد شده تا یکی یه حرفیو میزنه همه جهت دار و توهین هارو شروع میکنن
جواد
۳۰ آبان ۱۳۹۴اگه نسخه اصلی اون ساخته بشه به اسم mgوارد بازار ایران و اروپا میشه اونم با تکنولوژی جنرال موتورز ……………… ماشاالله
milad
۳۰ آبان ۱۳۹۴بعید نیست طراحی این هم برای ام جی باشه، اگه نباشه این اتفاق نمیوفته چون ام جی کارخودشو میکنه و همونطور که خود شرکت (وهلدینگش) میگه کلیه طرراحی ها و خط تولید تو کشورهای دیگه و خود انگلیس از آن ام جی هست و حتی اسمبل نهایی هم از ام جیه
، فکر کنم ام جی با جنرال موتوز روی طراحی های مشترک زیادی کار می کنند، که به زودی اخبارش رو خواهیم دید
کلا این هلدینگ ها و شرکت های اصلی بازی برد برد هست، پول تو حساب هردو با انتقال تکنولوژی به شرکت هلدینگ، مثل عملککرد جیلی بعد از خرید ولو که حسابی پیشرفت کرده
KING 918
۳۰ آبان ۱۳۹۴یه لحظه فکر کردم کامارو چینی اومده چقدر شبیه کامارو شده نه؟
Archi KHAN
۳۰ آبان ۱۳۹۴بدون مطالعه متن ،
طراحی خارجی عالی عالی
مطمئنا بزودی روزی میرسه که تفکر جهان در مورد محصولات و ماشین های چینی عوض میشه
و ما هنوز اندر خم یه کوچه ایم …
great britain
۳۰ آبان ۱۳۹۴پیشرفت های چین باور نکردنیه.
پیشرفت های فضاییشون که حیرت آوره. حالا هم خودرو.اگه بتونن با خودروسازان برتر در دنیا همکاریه نزدیکی داشته باشن میتونن یکی از خودروسازان برتر جهان بشن.(از نظر کیفیت)
فقط ای کاش تمام جنساشون مثل ژاپن و کره توی آسیا درجه یک بود.من موندم این دو خودرو سازه داخلی به چه امیدی به بقا ادامه میدن.آدم به دشمن هاشم همچین خودروهایی نمیده.
یعنی سود اینقدر مهمه؟ چرا اینا از پیشرفت هایه کشورهایی مثل هند و چین درس نمیگرن.
milad
۳۰ آبان ۱۳۹۴خیلی زیباست و طرحش نوین و بدون کپی کاریه
آفرین واقعا لذت بخش و زیباست
ارمان
۳۰ آبان ۱۳۹۴9.000 تا برند خودرو سازی تو چین هست بابا چه خبره این همه کارخونرو کجا میسازن؟
محمد
۳۰ آبان ۱۳۹۴خاک برسرما که هنو ماشینای عهد بوق رو باافتخارتولید میکنیم اونم بااین صنعت وتمدن خودوسازیمون…دزدان مملکت وصنعت خودرو و….من دیگه هیچ حرفی واسه گفتن ندارم چین ده سالم نیس صنعت خودرو سازی داره به کجارسیده…درسته کیفیت وایمنی ندارن حداقل طراحی که دارن…تولید درست که دارن…امکانات وقیمیت مناسب که دارن
و…
امین آریامن
۱ آذر ۱۳۹۴یعنی باید به احترام پیشرفتشون ازجا برخاست!
واقعا افرین به اونا و خاک دوعالم برسر بعضی لگن سازا
احمد باقری
۴ آذر ۱۳۹۴خودروسازهای چینی، فعلا بازار جهان سوم رو نشونه گرفته اند.
محسن
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ایرانی جماعت متخصص پراکندگی گویی. بحث ماشین چینیه و استادان مسلم طراحی و مکانیک بر سر لکسوس و بی ام و و بنز مشغول دعوایند. استادان عزیز مسلم یک نظر کارشناسی، نقد و مقایسه بذارین تا ما هم بهره ای ببریم. کشتی در فضای مجازی امتیاز نداره