دوکاتی X دیاول در نسخهٔ جدید به پیشرانهٔ ۱۱۵۸ سیسی V4 با ۱۷۰ اسب بخار قدرت مجهز شده و شتاب صفرتاصد زیر ۳ ثانیه دارد.
دوکاتی هرچند چندان به ساخت موتورسیکلتهای کروزر شهرت ندارد ولی مدلهای معدودی که طی سالها در این کلاس تولید کرده به جذابترین و مشهورترین موتورهای کلاس کروزر تبدیل شدهاند. یکی از این مدلها، X دیاول است که پیشینهٔ آن به حدود یک دهه پیش بازمیگردد و حالا برای مدل ۲۰۲۵ مورد بهروزرسانی قرار گرفته است. X دیاول که رسماً یک کروزر اسپرت محسوب میشود، حالا به یکی از اعضای خانوادهٔ موتورهای V4 دوکاتی تبدیل شده زیرا پیشرانهٔ ۱۱۵۸ سیسی چهار سیلندر V شکل این شرکت ایتالیایی در قلب مونوکوک آلومینیومی آن جای گرفته است.
X دیاول جدید با بهرهگیری از تجربهای که دوکاتی طی سالها در موتو GP به دست آورده، وعدهٔ ارتقائی قابلتوجه در قدرت و پرفورمنس را داده است. پیشرانهٔ V4 دوکاتی در سینهٔ این کروزر ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و در کمتر از سه ثانیه X دیاول را از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. این پیشرانه به سیستم غیرفعالسازی سیلندرها هم مجهز است که امکان کار کردن موتور فقط با دو سیلندر را فراهم میکند. این موتورسیکلت همچنین تنها ۲۳۰ کیلوگرم وزن دارد که ۱۳ کیلوگرم کمتر از X دیاول ۱۲۶۰ S است.
این پیشرانهٔ جذاب از طریق سیستم اگزوزی با چهار خروجی فریاد میکشد و برخلاف دیگر موتورهای V4 دوکاتی، رنگ مشکی براق دارد که کنتراست جذابی را با رنگ قرمز موتورسیکلت ایجاد میکند. X دیاول جدید هنوز در عقب از یک بازوی تکی آلومینیومی استفاده میکند اما سیستم تعلیق عقب آن ۲۵ میلیمتر تراول بیشتری نسبت به X دیاول ۱۲۶۰ دارد. این موتور در جلو هم به دوشاخی کاملاً قابله تنظیم مجهز است. ساختهٔ جدید دوکاتی به سیستمهای کمکی شامل کنترل کشش، کنترل چرخها و ترمز ABS مجهز شده که در چهار حالت مختلف شامل اسپرت، تورینگ، شهری و خیس قابل تنظیم هستند.
X دیاول ۲۰۲۵ در ظاهر همچنان به میراث پیشینیان خود وفادار مانده و حال و هوای سوپرکارها و خودروهای عضلانی آمریکایی را در پکیجی که آمادهٔ نبرد در رینگ به نظر میرسد ترکیب کرده است. برجستهترین ویژگی ظاهری این موتور، باک سوخت ۲۰ لیتری است که بهطور خاص برای این مدل ساخته شده است. زین موتور ۷۷۰ میلیمتر از زمین فاصله دارد که همراه با فرمان پایین، موقعیت سواری بسیار تهاجمی و درعینحال راحتی را فراهم میکند. برای ترکنشین هم زین بزرگتر و راحتتری در نظر گرفته شده که ۳۰ درصد عرض، ۵۰ درصد طول و ۲۵ میلیمتر ضخامت بیشتری دارد.
مقابل راکب یک نمایشگر جدید ۶.۹ اینچی TFT قرار گرفته که پیشازاین در پانیگال V4 ارائه شده بود. این نمایشگر امکان اتصال به گوشی هوشمند با بلوتوث را دارد که دسترسی به تماسها، پیامها و موسیقی را برای راکب فراهم میکند. X دیاول روی رینگهای آلومینیومی فورجکاری شده پنج پره قرار گرفته که شبیه ستاره به نظر میرسند. چرخ عقب با لاستیک ۲۴۰ نیز از طریق زنجیر نیروی موتور را دریافت میکند درحالیکه وظیفهٔ متوقف کردن این موتورسیکلت چموش هم بر عهدهٔ ترمزهای برمبو است. دوکاتی X دیاول V4 جدید از می ۲۰۲۵ راهی نمایندگیهای فروش میشود ولی هنوز قیمت آن اعلام نشده است.
ممد ژانگولر
۲۸ بهمن ۱۴۰۳موتور سیکلتی که اتو پارک نداشته باشه مفت خدا نمی ارزه .
Saeed13r8pro
۲۸ بهمن ۱۴۰۳دوستان یک سوال دارم
به نظرتون کدوم شرکت محبوب تر هست
با لایک و دیس لایک نظرتون رو بگیره
👍 دوکاتی ( زیر مجموعه ائودی )
👎 بی ام و موتور ( زیر مجموعه بی ام و )
BMW is GOD
۲۸ بهمن ۱۴۰۳شتاب صفر تا صد زیر ۳ ثانیه برای ماشین خیلی زیاده چه برسه برای موتور
بزارید یه خاطره براتون تعریف کنم یه بار رفته بودم مسافرت ایتالیا پیش دوستم و من برای اولین بار سوار لامبورگینی اونترادور شدم و سمت شاگرد نشستم و دوستم رانندگی میکرد و دوستم خواست شتاب صفر تا صدش رو بگیره و به جرات میگم که من بعد شتابگیریش تا چند دقیقه شوکه شده بودم و نمیتونستم هیچ حرفی بزنم انقدر که شتابش زیاد بود و انقدر بهت فشار میآورد که اصلاً حالت بد میشد و باید راننده باشی تا بتونی همچین ماشینهایی رو کنترل کنی ولی دوستم عادت داشت چون کلاً اونجا زندگی میکنه و کلا با اینجور ماشینا زیاد رانندگی میکنه
بهترین برندهای موتور سیکلت در جهان :
بی ام و
دوگاتی
کاوازاکی
هوندا
البته هند هم موتور سیکلت های خیلی خوبی میزنه
Saeed farshchian
۲۸ بهمن ۱۴۰۳خیلی جالبه
اتفاقا منم رفته بودم ایتالیا پشت چراغ قرمز یه اونتادور دیدم (سوار لافراری بودم) بعد بهش گفتم به ایتالیایی غلیظ یه کورس بندازیم؟
از لهجش فهمیدم ایرانیه پرسیدم ازش
یه نفرم بقلش بود بنده خدا از ترس عین گچ شده بود
یه مسابقه ای دادیم و بماند
نکنه شما بودین؟
چه تصادف جالبی
froG-driVer
۲۸ بهمن ۱۴۰۳شماها تو منطقه من با چه جرئتی کورس انداختید ها؟!!!
morteza
۲۹ بهمن ۱۴۰۳شماها بودین مالوندین به پراید من. فرار کردین 😒
Gh_camry
۲۹ بهمن ۱۴۰۳😂 جر خوردم.
خدا به فن بیانت برکت بده آقا سعید
Gh_camry
۲۹ بهمن ۱۴۰۳فقط اونایی که این دیدگاه رو لایک کردن باید گرفت و دست کیم جونگ اون داد یکیش که خودشه اون دوتا دیگه رو میگم
Carbonado Aventador
۲۸ بهمن ۱۴۰۳هنر + پرفومنس = ایتالیا
البته من diavel lamborghini edition رو بیشتر دوست دارم
ولی اینم فوق العادس!!
مسعود
۲۹ بهمن ۱۴۰۳تو مقاله نوشتید دوکاتی به ساختن موتورهای کروزر شهرت نداره
اما ایتالیایی ها استاد در زیبا کردن مفاهیم پایه دارن
اتفاقا این دوکاتی بود که به موتورسیکلت های کروز زیبایی بخشید
اگه دوکاتی دیاول رو بین تمام کروزر شرکت های آمریکایی و اروپایی دیگه قرار بدید زیبایی طراحی و شیک بودن خودشو نسبت به بقیه بیشتر نشون میده
حتی کسی هم که اهل موتورسیکلت نباشه با دیدن دیاول عاشقش میشه