شورلت

تولید شورولت کامارو 2023 با طراحی پیشرانه وسط!

گذر از طراحی پیشرانه جلو و استفاده از طراحی پیشرانه وسط می‌تواند یکی از تاریخی‌ترین تغییرات صورت گرفته در شورولت کوروت افسانه‌ای باشد. البته این حرکت اصلاً آسان نبوده است. شورولت این پروژه را با قرار دادن پیشرانه کوروت در پیکاپ هولدن شروع کرد. به نظر می‌رسد چنین تصمیم مهمی جواب داده و کوروت C8 بسیار پیشرفته‌تر از نسل پیشین بوده و محبوبیت آن نیز خیلی زیاد می‌باشد.

اما به نظر می‌رسد دیگر خودروی اسپورت و پیشرانه وسطی که قرار است در آمریکا تولید شود محصول فورد یا فیات-کرایسلر نخواهد بود بلکه این بار نیز شورولت دست به کار خواهد شد. این خودروساز آمریکایی اعلام کرده کامارو ۲۰۲۳ جدید از طراحی پیشرانه وسط استفاده خواهد کرد.

این هم یک تصمیم سرنوشت‌ساز دیگر برای شورولت است زیر این برند نیز مشابه فراری و لامبورگینی دو خودروی اسپورت پیشرانه وسط در سبد محصولات خود خواهد داشت. هنوز جزئیات چندانی از کامارو ۲۰۲۳ منتشر نشده اما می‌توانیم تصور کنیم که کامارو چه ویژگی‌هایی خواهد داشت. واضح است که اضافه شدن یک خودروی پیشرانه وسط دیگر به سبد محصولات شورولت تأثیری در جایگاه آن نخواهد داشت و کامارو همچنان از نظر پرفورمنس یک پله پایین‌تر از کوروت خواهد بود.

اما اتخاذ این تصمیم چه تأثیری در سرنوشت پیشرانه ۸ سیلندر کامارو خواهد داشت؟ خب اگر هر دو خودرو از همان پیشرانه ۸ سیلندر LT2 با قدرت ۴۹۰ اسب بخار استفاده کنند مطمئن نیستیم که چرا افراد باید کوروت را با قیمت بیشتر بخرند. این امر منجر می‌شود حدس بزنیم شورولت احتمالاً از پیشرانه‌های کم‌حجم‌تر برای کامارو استفاده کرده و تنها نسخه‌های ۴ و ۶ سیلندر توربو و حتی مدلی هیبریدی را تولید کند.

طرفداران خودروهای عضلانی شاید از عدم عرضه پیشرانه ۸ سیلندر در کامارو ناراحت شوند اما شایعات زیادی درباره تولید نسخه تمام الکتریکی این خودرو در سال ۲۰۲۳ وجود دارد و ما احساس می‌کنیم نسخه پیشرانه وسط این خودرو گزینه جذاب‌تری خواهد بود. کامارو احتمالاً کوچک‌تر و سبک‌تر از کوروت خواهد بود و برخلاف برادر بزرگ‌تر حتی می‌تواند با گیربکس دستی نیز تولید شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2455 ديدگاه)

    دارید خرابش میکنید!

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (420 ديدگاه)

      مثل پورشه که 911 و 718 رو داره
      کوروت و کامارو هم همین شکلی میشن
      ولی فورد هم به نظرم نباید عقب بمونه و یه سوپراسپورت موتور وسط در جایگاهی پایین تر از جی تی
      بسازه که خلع بین موستانگ و جی تی پر شه

      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (420 ديدگاه)

        کوروت شاسی بلند هم باید تولید بشه
        موستانگ چهار در سدان هم احتمالا با پلتفرم لینکلن زافیر که قرار سدان کوچک تر لینکلن باشه ساخته میشه
        سیر سعودی خودرو سازان امریکایی خواهد بود 10 سال اینده
        چون صرفه جویی هارو کردن برعکس اروپایی ها تو سراشیبی و صرفه جویی هستن

      2. رامین

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (918 ديدگاه)

        بنظرت شلبی GT500 این خلعو پر نکرده ؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Hamidreza

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2455 ديدگاه)

          نه

    2. Amir.z

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (175 ديدگاه)

      حاجی حرص نخور مطمئنا دروغ اول اوریله
      مثل خبر شاسی بلند مکلارن که اونم احتمالا دروغ اول اوریله

  2. AMIR / ARMI

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    عجب خبر خوبی

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. پاشایی

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (53 ديدگاه)

      اصلا خبر خوبی نیست و میراث این ماسل کار زیر سوال میره چون پیشینه این خودرو این نبوده مسئله کوروت از اول با کامارو متفاوته چون قبلا شولت خیلی سال پیش هم در دهه هشتاد تصمیم داشته کوروت رو پیشرانه وسط تولید کنه و اننام داده فقط به مرحله تولید نرسیده اما داستان کامارو کاملا متفاوته و از نظر بنده که دوست دار ماشینهای آمریکای هستم خبر خوبی نیست
      اصالت کامارو موتور جلو و دیفرانسیل عقبه
      حیف و دوصد حیف

      1. پاشایی

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (53 ديدگاه)

        انجام رو ببخشید اننام شده پوزش

      2. AMIR / ARMI

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1285 ديدگاه)

        ببینید دیر یا زود ماسل کار ها هم قربانی این چرخه تغیر ژن خواهند شد
        مثل سوپر اسپورت ها که کم کم 12 سیلندر هارو میکنن 8 تا بعد شش تا و در نهایت همه الکتریکی میشن
        این یه سرنوشت بدون امکان تغیر هست
        دوران اسپورت های موتور جلو هم کم کم به پایان خودش میرسه
        کامارو قبل از اینکه یه ماسل کار باشه یه کوپه اسپورت هست
        موتور جلو 8 سیلندر عالیه ولی موتور جلو 4 سیلندر اصلا چیز جذابی نیست میشه همین 4 سیلندر به عقب منتقل کرد و یه سیستم هیبرید استفاده کرد و از هندلینگ و پرفورمنس لذت برد هم اسم هم هدف کامارو حفظ میشه ولی خب از سنت خودش فاصله میگیره که سنت ها تاریخ مصرف دارن

  3. Mahdi

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1241 ديدگاه)

    امیدوارم نیاد رکرد بوگاتی رو بزنه?

    چه ربطی داشت?

  4. وحید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    شورولت همین الانش درحال نابودی کامارو بود که با این تصمیم، 100% مطمئن شدم چیزی ازش نخواهد موند…
    یکی نیست به اون مدیران احمق شورولت و جنرال موتورز بگه شما که همچین ماشین های پیشرانه وسطی میخواهید، چرا اصلا 2 مدل ماشین کاملا جدید نمیسازید؟ اصلا چرا باید فقط از اسم کوروت و کامارو استفاده کنید؟ چه لزومی داره تیشه به ریشه این 2 مدل تاریخی بزنید؟؟؟
    تقریبا مشابه کاری که الان فورد داره با اسم موستانگ میکنه با ساخت یه ماشین شاسی بلندِ الکتریکیِ کاملااااااا بی ربط به موستانگ تاریخی!
    حالا شکر خدا خوبه فورد فقط از اسم موستانگ برای جلب توجه استفاده کرد و نه اینکه دست به تاریخی ترین و مشهورترین ماشین اسپرتش بزنه…
    سرنوشت شورولت رو نمیدونم که در آینده چقدررررررر دیگه میخواد تاریخچه عظیم خودش رو نابود کنه، ولی حداقل از “دوج” خیالم راحته که به شدت میخوان به تاریخشون وفادار بمونن…

  5. امیر

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2957 ديدگاه)

    شورولت داره به هر دری میزنه ک فروش کامارو خوب بشه اما همش داره بدترش میکنه
    ابهت ماسل ینی اصالتش و قدرتش! کامارو این دو فاکتور رو نداره

  6. JDM

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    نکنید این کارو
    حداقلش هشت سیلندر و ازش خارج نکنید!!!!!

  7. ایمان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4066 ديدگاه)

    فراری و لامبورگینی سوپر اسپرت های موتور وسط دارن
    ماشین های اسپرت یک پله پایین تر قرار میگیرن

  8. Nissan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من عاشق اون قیافه ۲۰۰۷ هستم با رنگ زرد

  9. MjM

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (738 ديدگاه)

    بابا خواهشا نمیخواد نسل جدید ماشیناتونو بدید بیرون! همین قبلیا بذارید باشن. دارید گند میزنید همتون!
    البته غیر از چندتا شرکت انگشت شمار
    وگرنه تمام خودروهای جدید از نظر طراحی و ظاهر کاملا گند زدن!

  10. MHMD

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    آدم میمونه چی بگه , خوبه یا بد !!!

  11. iman

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    دوستان اینقدر جوش میزنید چرا تو این اوضاع . این ماشینا که حتی عکس با کیفیتشم گیر ما نمیاد پس بزارید آتیش بزنن به مالشون به ما چه

  12. 911 lover

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (32 ديدگاه)

    چند تا ماشین به هیچ وجه نباید این شکلی بشن.یکی موستانگ و یکی چلنجر و یکی چارجر و یکی کامارو.اینا ریشه های صنعت خودروی امریکان.اون لامبورگینی هم که اسم برده در طول کل تاریخش همواره داشته ماشینای اسپورت و موتور عقب و وسط میساخته.لامبورگینی یه شرکت اروپاییه که در طول سال یک تولید محدودی داره و قیمت ارزونترین ماشینش هم چند ده هزار دلار از اینا گرونتره

  13. suan chwan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    حالا باید منتظر بمونیم و ببینیم تهش حتی شاید خوب هم شد .

  14. رزیتا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    امیدوارم یه روزی شاهد حضور این ماشینا تو ایران باشیم ، جوری که هر کسی طبق سلیقه و دلخواهش هر برندی رو که میخواد انتخاب کنه

  15. علیرضا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    آفرین دارید خوب گند میزنید به پنجاه سال قدمت و اعتبار کامارو …

  16. محمد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    خب چرا از یک اسم دیگه استفاده نمیکنن میشه مثل جریان بلیزر اون اسم اسطوره ای با یه کراس اوور به سخره گرفته شد

  17. مهدی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    شعار جنرال موتور هر روز بدتر از پیروزه که خدایی هم خوب و دقیق عمل میکنن

  18. Siawest

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (184 ديدگاه)

    آمریکا استاد گند زدن به اسطوره ها
    چه خودرو چه شخصیت
    کلا آمریکا =گند

    1. Hamidreza

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2455 ديدگاه)

      بله قطعا
      فقط ببخشید
      تا الان هیوندای و بی ام دبلیو و مازراتی و استون مارتین و مرسدس و رنو و … بسیار عالی عمل کردند و هیچ اشتباهی نداشتند؟

  19. Siawest

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (184 ديدگاه)

    موستانگ که شده شبیه کوپه های اروپایی
    کوروت شبیه که چه عرض کنم خود فراری شده
    بلیزر کراس اور شده
    کادیلاک که مدتهاست به حاشیه رفته
    ایمپالای دهه۶۰کجاست؟
    پلیموث باراکودا چی شد؟
    واقعا افسوس

  20. Alireza

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (642 ديدگاه)

    اصلا خوشحال نشدیم
    کاری که باید میکردن جایگزین کردن کوروت با کامارو به عنوان پرچمدار کمپانی و تبدیل کوروت به یک برند جدا از شورلت بود که باعث رشد هردو میشد، تا اونجا ک یادمه شایعاتی هم بر همین اساس بود که فعلا فراموش شده

  21. رامین

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (918 ديدگاه)

    چرا قیمه هارو میریزین تو ماستا !!! یه دیفرانسیل جلوشم کنید تیر خلاص

  22. علی

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کامارو بین نسل جوان آمریکا محبوبیت زیادی نداره و آمار فروشش هم طی چند سال گذشته رو به کاهش بوده
    برای همین نیاز به بازنگری اساسی داشت. احتمال زیاد از موتورهای هیبریدی و الکتریکی استفاده بشه

  23. حمیدرضا

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایرانی باید ماشین آمریکایی سوار بشه، اما افسوس، من خودم چهار سال یه شورولت نوا اتومات مدل ۶۵ داشتم، یادش بخیر، انصافا ماشین بود، امیدوارم روزی بیاد که تمام ایرانی ها بتوانند راحت هر ماشینی را که دوست دارند بخرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا