از زمان معرفی شورلت کوروت C8 در مورد توانایی آن در رقابت با سوپراسپرتهای اروپایی بسیار صحبت شده است اما آیا واقعاً اولین کوروت موتور وسط تاریخ میتواند حریف رقبای اروپایی شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم Sport Auto در پیست افسانهای هوکنهایم کوروت C8 را در برابر پورشه ۹۱۱ کاررا S و آئودی R8 V10 RWD قرار داده است.
آئودی R8 ترکیب منحصربهفردی از پرفورمنس وحشیانه با لوکس بودن را به همراه موتور V10 ارائه میکند. این سوپراسپرت آلمانی قبلاً صرفاً بهصورت چهارچرخ محرک تولید میشد اما آئودی اخیراً نسخهٔ محرک عقب آنرا هم ارائه کرده که در این رقابت حضور دارد. موتور ۵.۲ لیتری V10 آئودی در این نسخهٔ RWD خروجی کمتری نسبت به نسخهٔ چهارچرخ محرک دارد و قدرت و گشتاور آن به ۵۴۰ اسب بخار و ۵۴۰ نیوتن متر کاهش یافته است که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به دیفرانسیل عقب با قفل مکانیکی منتقل میشود. R8 دیفرانسیل عقب ۶۵ کیلوگرم از نسخهٔ چهارچرخ محرک خود سبکتر است که این ویژگی آنرا به سلاح چابکی برای پیست تبدیل میکند.
رقیب بعدی کوروت در این رقابت نسل جدید پورشه ۹۱۱ کاررا S است. ۹۱۱ معیاری است که همهٔ خودروهای اسپرت دنیا با آن سنجیده میشوند و نسلهای قبلی کوروت توانایی رقابت همهجانبه با آنرا نداشتند. در سینهٔ کاررا S یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو قرار گرفته که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و آنرا از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب میفرستد. برای کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند نیز پورشه مدل کاررا 4S را ارائه میکند.
و سرانجام به عضو اصلی این رقابت یعنی کوروت C8 میرسیم که برای اولین بار در تاریخ خود از ترکیب موتور وسط استفاده کرده است. در سینهٔ این سوپراسپرت آمریکایی اما همان موتور سنتی ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته که البته خروجی آن به اعداد چشمگیر ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده است (در نسخههای مجهز به پکیج Z51). نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ ساخت ترمِک به چرخهای عقب منتقل میشود.
خب حالا بهتر است به اصل مطلب یعنی تایم زنی این سه سوپراسپرت در پیست هوکنهایم بپردازیم. اولین خودرویی که برای تایم زنی راهی پیست میشود کوروت است و زمان ۱ دقیقه و ۵۴ ثانیه و ۶ دهم ثانیه را به ثبت میرساند. پسازآن، پورشه پای به میدان میگذارد و با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۵۳ ثانیه و ۵ دهم ثانیه مأموریت خود را به پایان میرساند. سپس نهایتاً آئودی هم به پیست میرود و زمان ۱ دقیقه و ۵۴ ثانیه و ۲ دهم ثانیه را برای خود ثبت میکند؛ بنابراین، پورشه سریعترین خودروی این رقابت میشود و کوروت C8 نمیتواند سریعتر از این دو رقیب اروپایی باشد اما تایم آن بسیار به آنها نزدیک است بهگونهای که تنها ۴ دهم ثانیه با آئودی فاصله دارد.
مشخصات فنی
شورلت کوروت C8 | آئودی R8 RWD | پورشه ۹۱۱ کاررا S | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V10 | ۳.۰ لیتری H6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۵۴۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۵۴۰ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۲۷ کیلوگرم | ۱۵۹۵ کیلوگرم | ۱۵۳۴ کیلوگرم |
قیمت | ۶۰,۰۰۰ دلار | ۱۴۴,۰۰۰ یورو | ۱۱۴,۶۵۰ دلار |
تایم | ۱:۵۴.۶ | ۱:۵۴.۲ | ۱:۵۳.۵ |
رامین
۹ شهریور ۱۳۹۹ادمین جان تو کف درگ پست قبلی هستیم. بزار اونو هضم کنیم بعد از اینا بزار
chiron sport
۹ شهریور ۱۳۹۹منتظر z06باشیم واسه تایم زنی خفن
احمدرضا
۹ شهریور ۱۳۹۹باریکلا به کوروت
محمد
۹ شهریور ۱۳۹۹چه میکنه این کوروت
با قیمت یک سوم r8 و 911 داره باهاشون رقابت میکنه
شورلت یه هیولا ساخته r8 و 911 واقعا بینظیرن ولی کوروتم گل کاشته واقعا
واقعا حرفی برا گفتن نمیزاره??????
OMID
۹ شهریور ۱۳۹۹اگه بخوایم قیمت پایه رو بگیریم کوروت شصت هزارتا ( که واقعا شصت هزارتا نیست چون گیر نمیاد با این قیمت و هم چنین اینجا پکیج z51 داره ) و کررا اس ۹۹ هزارتا
در اون صورت 60×3=180
180=99؟
z
۹ شهریور ۱۳۹۹کوروت قیمت فولترین مدل تا 104هزار دلار میره و پکیج ایرودینامیکش کلا 5هزار دلار قیمت داره که high wing spoiler باله عقب بهتر از بالهz51 spoiler معمولی هس اگه رو این کوروت بود سریعتر از ائودی و پورشه تایم میزد
پورشه بالای 200هزار تا میشه فول ترین مدلش
OMID
۹ شهریور ۱۳۹۹آخه اون پورشه دویست هزارتایی میشه توربو اس که اصلا توی یه لیگ دیگست قابل مقایسه نیست!
SRT
۹ شهریور ۱۳۹۹امید چرا نمیخای قبول کنی کوروت فوقالعاده ست؟
این دیگه برای همه ثابت شدست پس سعی نکن وقتتو با این حساب کتابای مدرسه ای تلف کنی،اینارو بزار واسه زنگ ریاضیت تو مدرسه.
Sina
۹ شهریور ۱۳۹۹به نظرم مقایسه اینا با هم درست نیست، شاید هر سه اسپرت و سریع باشن ولی در واقع مقایسشون مثل داج چاجر هلکت با یه بنتلی یا رولزرویسه، شاید داج سریعتر باشه ولی در سطح امکانات و لوکس بودن پایین تریه،متاسفانه همه فقط به عملکرد اهمیت میدن و به چیزایی که واقعا اونایی که یه ماشین میخرن اهمیت داده نمیشه
ولی در کل کوروت واقعا ماشین خوبیه در تمامی نسل ها که همیشه عملکرد عالی و قیمت پایین رو در قالب یه سوپرکار عرضه میکنه. ولی ۹۱۱ میخواسته که عملکرد عالی و قیمت بالا رو در ظاهر یه ماشین که زیاد جلب توجه نکنه عرضه کرده.
U.N.C.L.E
۹ شهریور ۱۳۹۹داداش شما برو یه چندتا مقاله از کوروت بخون بعد مقایسه اش کن
مقاله مقایسه سی۸ و ۹۱۱ کررا و تو سایت بخون
کیفیت لذت و سواری هم چنین نمای داخلی کابین از پورشه بالاتر بوده
قیمت پایین این ماشینه که خیلی غلط اندازه.همه تعجب میکنن همچین پکیج با این قیمت ارایه میشه
محمد
۹ شهریور ۱۳۹۹چه دلبری میکنه audi r8 ????
واقعا عاشقشم❤❤❤❤
AMIR / ARMI
۹ شهریور ۱۳۹۹ممکن نبود r8 به سریعی این دو باشه
چون لاستیک های کاپ 2 رو داره تونسته این تایم بزنه
کلا تایم پیست با لاستیک رابطه مستقیم داره
نظرات زیر این فیلم تو یوتوب گویای همه چیز هست
لاستیک های کوروت برای برای رانندگی نرم تر بهترن
AMIR / ARMI
۹ شهریور ۱۳۹۹و جاداره چهارمین پیروزی کوروت ریسینگ با رانندگی جوردن تیلور رو در کلاس جی تی لمان در سری مسابقات imsa در پیست ویرجینیا یا همون vir تبریک بگم
کوروت از 5 مسابقه امسال 4 تاش رو از رقبایی همچون پورشه و بی ام و ربوده
اون یک مسابقه رو هم پورشه فاتحش شد
ارش
۹ شهریور ۱۳۹۹باز هم پورشه اول.آئودی هم زیباترین.
محمد
۹ شهریور ۱۳۹۹با سلام عزیزان مدیر سایت این سیتم لایک و دیسلایکا هنوزم مشکل دارن
تو پیج درگ لامبو و سوپر فست با پورشه هر کامنتی رو که لایک میکردم بجای این که تعداد لایکا یدونه زیاد بشه یهو ۴ .۵ تا اضافه میشد بهشون مثلا اگه تعداد لایک یا دیس یه کامنت ۱۲ بود منم که لایک یا دیس میدادم میشد ۱۵.۱۶
شما که دارید لطف میکنید و شبانه روز زحمت میکشید تو سایت اگه این مشکلم حل کنید دیگه سایت حرف نداره
باتشکر از اعضای محترم پدال
سردبیر
۹ شهریور ۱۳۹۹سلام. دلیل این موضوع این هست که در فاصله ای که صفحه شما لود شده و شما مطلب رو می خوندین تعدادی کاربر دیگه به کامنت ها لایک یا دیسلایک دادن. وقتی شما هم کلیک کنید آمار لایک اون کامنت به روز می شه.
ارادت
محمد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹اوکی پس اشتباه از من بوده
خیلی ممنون از توضیح مفیدتون
امیدوارم هرروز موفق تر از قبل باشید
محسن
۹ شهریور ۱۳۹۹لامصب پورشه،حجم کمتر،گشتاور و قدرت کمتر،وزن بیشتر،اما بازم سریعتر از کوروت،خوده خوده مهندسی هست این ماشین
Mehdi
۹ شهریور ۱۳۹۹با مقایسه قیمتا به راحتی میشه فهمید برنده واقعی کدوم ماشینه
Hussein
۹ شهریور ۱۳۹۹قیمتش عالیه واقعا موتور هم قدرت و گشتاور خوبی داره صددرصد تو طراحی و ارائه اولیه ش یکم نقص داره تو فیس لیفت های بعدی نقص هاش برطرف میشه و به یه ماشین تاپ تبدیل میشه
بهترین چیزی که اونو نسبت بقیه سرتر میکنه قیمتشه واقعا قیمت این ماشین عالیه ?و بی شک فروش خوبی هم کسب میکنه
Aran Milan
۹ شهریور ۱۳۹۹دوس ندارم اینو بگم ولی هروقت پورشه میبینم یاد بیتل میوفتم الکی نیس جرمی کلارکسون ازش متنفره!
OMID
۹ شهریور ۱۳۹۹نسل جدید پورشه 911 داره همه رو درو میکنه
تازه اینم نسخه پایه بود و کمترین قدرت رو داشت بین اینا
یکی به پورشه بگه بزار بقیه هم یه کم ببرن بابا?
OMID
۹ شهریور ۱۳۹۹یادم رفت بگم
کوروت هم نسبت به قیمتش خوب بود فقط ائودی نا امید کننده بود
محسن
۹ شهریور ۱۳۹۹پورشه هم حجم کمتر ،هم قدرت و گشتاور کمتر داره هموزن بیشتر اما باز سریع تره،خوده خوده مهندسی هست
کافر مقدس
۹ شهریور ۱۳۹۹این تست ها خیلی خیلی غیر مهندسی صورت میگیره مخاطب رو هم در جریان لاستیک های مورد استفاده و دیگر مسائل فنی و محیطی قرار نمیدن
اینجا من فقط به قیمت ها نگاهی مینداختم کوروت با این مشخصات و با این قیمت شاهکار ساخته در دنیای خودرو
z
۹ شهریور ۱۳۹۹کوروت تایم خوبی زده
وینگ بزرگتر پکیج زد51 رو داشت تایم سریعتر از ائودی و پورشه میزد
OMID
۹ شهریور ۱۳۹۹پکیج z51 رو حتما داشته
چون مشخصاتش ماله اون نسخس
بی ریا
۹ شهریور ۱۳۹۹عزیزدلم قیمت کوروت روبا ۹۱۱ مقایسه کن خواهشا
فقط ۶۰ هزار دلار !!!!!!!!!!!
این همه امکانات و قدرت بهت میده
خداییش چقدر هم از ۹۱۱ قشنگتره
تو ۹۱۱ بااین قیمت روداری بایه شورلت ۶۰ هزار دلاری نقایسه میکنی ؟
انتخاب اول و اخر من توی این سگمنت فقط کوروت
AMG///
۹ شهریور ۱۳۹۹کیفیت ارزان نیست……
z
۹ شهریور ۱۳۹۹https://www.corvetteblogger.com/images/content/uploads/2019/07/072319_14.jpg
باله عقب بزرگتره در این عکس
JDM
۹ شهریور ۱۳۹۹مشکل کوروت لاستیک های اسپورت مشلن پایلوت 4S هست
کوروت سی 7 گرندسپورت تونست تایم بهتر از C8 ثبت کنه چون لاستیک های بهتری داشت.لاستیک میشلن پایلوت سوپر اسپورت زیرش میذاشتن خیلی قویتر ظاهر میشد
تایم C7 گرندسپورت: 1.54.1
Elmiraj
۹ شهریور ۱۳۹۹و همینطور کمی بد فرمانی در نسخه پایه که اگر با دقت به فیلم نگاه کنیم و با دو رقیب مقایسه کنیم ، احساس میشه…
.
اگر نسخه گرند اسپرت C8 بود ( که همان استینگری پیست محور هست ) این مشکل را نداشت و دو رقیب را با فاصله جا میزاشت .
Mohammadreza
۹ شهریور ۱۳۹۹رقیب مستقیم کوروت گرند اسپرت مدل gts کاررا هست.
نمیشه نظر قطعی داد ولی فک میکنم اختلاف مدل gts کاررا با کروت گرنداسپرت بیشتر از این اختلاف 1.1 ثاینه ای اینجا باشه.
JDM
۱۰ شهریور ۱۳۹۹مقایسه کوروت گرندسپورت نسل قبل با کرارا جی تی اس نسل قبل در همین پیست انجام شده و تنها اختلافشون یک دهم ثانیه هست!!!
اما دوتا نکته اینجا وجود داره
1:راننده ها با هم تفاوت داشتن(برای تایم زنی در این پیست معمولا از دوتا راننده استفاده شده)
2:جای موتور کوروت عوض شده و همین باعث بهبود هندلینگ میشه
فری
۹ شهریور ۱۳۹۹c7 دف جلو با یه موتور برقی قوی روی چرخ عقب خوب میشد ماشین خوشگلی بود
MAHDI
۹ شهریور ۱۳۹۹پیست هوکنهایم GP مجله SPORT AUTO
** پورشه 911 کررا S تایم // 1:53.50
** آئودی R8 V10 rvd تایم // 1:54.20
** شورولت کوروت C8 تایم // 1:54.60
(( تایم چند خودروی دیگه این پیست ومجله))
* ب ام و M8 کامپتیشن تایم // 1:52.40
* استون مارتینDBS لگرا تایم// 1:54.60
* ب ام و M2 CS ثبت تایم // 1:54.80
* مکلارن GT جدید ثبت تایم // 1:55.10
* هوندا NSX جدید ثبت تایم // 1:55.30
* مرسدس AMG GTS تایم // 1:55.40
*********************************
پیست زاکسنرینگ مجله AUTO BILD sport cars
* مکلارن 720 اس ثبت تایم // 1:29.46
* پورشه 911 توربو S جدید تایم // 1:30.48
* ب ام و M8 کامپتیشن تایم// 1:31.33
* شورولت کوروتC8 Z51 تایم // 1:32.31
* پورشه 911 کررا S جدید تایم // 1:32.36
MAHDI
۹ شهریور ۱۳۹۹مجله AUTO BILD sport cars هم با شورولت کوروت C8 در پیست زاکسنرینگ زمان گیری کرده که نسخه 502 اسب بخاری کوروت C8 هستش. اونجا قبل زمان گیری در پیست اول شتاب 0 تا 100 کیلومتر رو باهاش ثبت میکنن و بعد در پیست زمان گیری میکنن که در پایان زمان ثبت شده در کنار چندین خودروی دیگه رو لیست میکنن.
مجله AUTO BILD یکی دو روز قبل مجله SPORT AUTO این تست رو انجام دادکه کلیپ زمان گیری اش رو تو کانال این مجله تو یوتیوب میتونید ببینید.
z
۹ شهریور ۱۳۹۹رقیب سی هشت کررا اسه که هر دو کوروت و پورشه تایم خوبی زدن فقط 3ثانیه کندتر از 720 اس !!! محشره
AMG///
۹ شهریور ۱۳۹۹این AMG GT آبروی AMG رو برده
حالا GTR داره یکم آبرو داری میکنه
MAHDI
۱۰ شهریور ۱۳۹۹نه چه آبرویی برده. خوب AMG GT هم چند نسخه داره یعنی GTS و GTC و GTR وGTR PRO و GTR بلک…. که هرکدوم عملکردی در یک سطحی دارن. دقیقا مثل خودروهای دیگه که چندنسخه دارن. برای مثال 911 نسخه کررا چندین ثانیه کامل از کرراS کندتر بوده در این پیست ها.
NISSAN GTR SOLTAN
۹ شهریور ۱۳۹۹کاری به نتیجه ندارم دم شورلت گرم
ولی من حالم از این پیست 2 دقیقه ای هوکنهام بهم میخوره اخه اینم شد پیست
پیست فقط و فقط نوربرینگ چون اونجاست که عیار واقعی یه ماشین معلوم میشه
بی ریا
۹ شهریور ۱۳۹۹مگه داریم بهتر از کوروت
طراحی فوق العاده با انجینی فوق العاده تر
چی ساخته شورلت
هنر شورلت ساخت یه ماشین با قیمت واقعی و بالاترین قدرت و به روزترین قیافه هست و با ساخت سی ۸ اینو ثابت کرد
تروخدا خواهش میکنم ازتون فاکتور قیمت رو نادیده نگیرید ببینید چی ساخته شورلت بااین قیمت کم
ارشیاsvj
۹ شهریور ۱۳۹۹همه اش درست ولی قیافه رو فک کنم زیاده روی کردی!!!
AMG///
۹ شهریور ۱۳۹۹کوروت واقعا تایم خوبی زد با اون قیمت کم
اما من کوروت رو میبینم یه آمریکایی نمی بینم
یه لامبورگینی کوروت میبینم
ارشیاsvj
۹ شهریور ۱۳۹۹کوروت ماشین خوبیه ولی به نظرم شخصیت و پرستیژ یه سوپر اسپرت رو نداره.
خودم میدونم دیسلایک هام زیاد میشه ولی واقعا شخصیتش کمه به عنوان یه سوپر اسپرت.
z
۹ شهریور ۱۳۹۹z06 طراحی و عملکرد خیلی بهتری داره
https://www.motortrend.com/uploads/sites/5/2019/08/Corvette-C8-Z06-front-three-quarter.jpg
Alireza
۹ شهریور ۱۳۹۹کاملا مخالفم، یه خودرو با کلی افتخار و سرپا موندن و پیشرفت در طول بیش از شش دهه هیچ کمبودی از نظر پرستیژ نداره
Sina
۹ شهریور ۱۳۹۹مشکلش ففط قیافه اشه.
واقعا خوب در نیومده.اگه اینو با همون قیافه ی C7 میساختن یه چیز فوق العاده میشد ولی این زیاد زیبا نیست.
زیزیگولو
۹ شهریور ۱۳۹۹کی میشه کوروت c8 بیاد ایران
Mf1
۱۰ شهریور ۱۳۹۹جالبه شورلت با این همه قدرت وزنش با پورشه هم اندازه هست بدون شک پیروز این رقابت شورلت
علی
۱۰ شهریور ۱۳۹۹سلطان فقط آر8
علی آرین
۱۱ شهریور ۱۳۹۹این کوروت ماشین سال 2020 موتور ترند شده و با پکیج Z51 ک تغییرات جزیی توی ماشین انجام شده میتونه رکورد های بهتری رو ثبت کنه
آمریکا از 2014 به اینور ماشین های اسپرت خوبی رونه ی بازار کرده و برای رقبا دردسر های زیادی درست کرده
مخصوصا کوروت c 7 grand sport و camaro ss 1le و shelby gt350 r ک هر سه ماشین از لحاظ پرفورمانس و لذت رانندگی نظر مثبت سخت گیر ترین کارشناس ها و منتقدها رو جلب کردن .
خیلیا فکر میکنن ماشین های آمریکایی تک بعدی هستن و کیفیت لازم رو ندارن اما از 2014 به اینور دارن روز به روز قوی تر میشن و با کوروت c8 stingray تونستن یه سری مرزها رو جابجا کنن . کوروت امروزه داره با ماشینهایی سرشاخ میشه ک دو یا سه برابر از اون گرون تر هستن !
من خودم عاشق سوپراسپرت های فراری هستم و بعید میدونم روزی برسه ک برندی بتونه جای فراری رو بگیره اما امروزه آمریکایی ها از لحاظ کیفیت و کارایی تونستن اروپاییا رو به چالش بکشونن