فورد

300 هزار دلار برای فورد موستانگ کلاسیک

فورد موستانگ یک پونی‌کار نمونه است؛ و کل ایده‌ی پونی کار در دسترس قرار دادن پرفورمنس و کارایی برای همه‌ی افراد با بهایی مناسب است. نیازی به گفتن این موضوع نیست که نسخه‌های پرقدرت‌تر و گران‌تری نیز وجود دارند اما به‌صورت محدود تولید می‌شوند… این‌طور نیست؟


البته موضوع بالا درباره‌ی موستانگ های کلاسیک صدق نمی‌کند. برای مثال نگاهی به این موستانگ ۱۹۶۹ Boss 429  بیندازید. این خودرو در حراجی پیش روی Auburn آمریکا شرکت خواهد کرد و تخمین زده شده که با بهای حدود ۳۰۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید؛ و به نظر می‌رسد این روزها ارزش آن بالاتر نیز می‌رود.


این خودرو که توسط همان فرد طراح C2 کوروت طراحی شده اولین بار برای مسابقه در مسابقه ترنس Am و مقابله با کامارو Z/28 توسعه یافته است؛ اما آن مدل کد ۳۰۲ داشت. این مدل ۴۲۹ در سال ۱۹۶۹ و خودرویی برای مسابقات نسکار و درگ NHRA توسعه یافت.


Boss 429 دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷ لیتری با قدرت رسمی ۳۷۵ اسب بخاری است اما بسیاری از افراد معتقدند قدرت آن نزدیک ۵۰۰ اسب بخار می‌باشد. این خودرو یکی از تنها ۸۵۹ دستگاهی است که در سال ۱۹۶۹ ساخته شد (۴۹۹ دستگاه دیگر در سال بعد ساخته شدند) و دارای کابین وینیل مشکی بوده و تمامی وسایل اصلی خود را حفظ کرده است.


شاید با توجه به بهای تخمین زده شده، پرداخت ۳۰۰ هزار دلار کاری وحشتناک به نظر برسد؛ و این‌گونه هم هست؛ اما خب فروش موستانگ با این قیمت‌ها مرسوم بوده است. همین حراجی موستانگی کاملاً مشابه با خودروی یاد شده (همان مدل، همان سال، همان رنگ‌ها، شیشه‌ی عقب متفاوت) را چندین هفته‌ی قبل با بهای ۲۳۱ هزار دلاری فروخته است و در چند سال اخیر نیز چندین موستانگ Boss 429 با بهای در حدود ۲۰۰ هزار دلار فروخته شده‌اند.

علاوه بر موارد یاد شده باید گفت این خودروها ارزشمندترین موستانگ های بازار نیستند. مدل شلبی GT350 کلاسیک بهایی میلیون دلاری دارد. پرداختن قیمت‌های فضایی برای یک موستانگ عقلانی است؟ شاید! اما این بازاری آزاد است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. اردلان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (343 ديدگاه)

    با این که چراغای عقب موستانگ ساده به نظر میاد ولی خیلی زیبا و جذابه موستانگای جدیدچرغای جلوش از خشن بودنش کم شده باید دوباره چراغاش دو تکه بشه تو ماشینای آمریکایی نمای عقب موستانگ و نمای جلوی چلنجر میپسندم ولی از لحاظ زیبایی و ایمنی انتخاب من _ زیبایی : چلنجر _ موستانگ _ کامارو _ ایمنی : کامارو _ چلنجر _ موستانگ

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      دوستان همونطور که تو متن نوشته موتور429 اىن فورد زیبا 375 اسب تولىد مىکنه ولى طبق گفته ى باز همىن متن خىلى ها معتقد هستن قدرت اىن موتور 500 اسبه
      واقعىتى که هست اىنکه قدرت اىن موتور بىن 375 تا 500 هست و نمىشه عدد دقىقى رو براش در نظر گرفت
      در گذشته امرىکاىىها برا کم کردن نرخ مالیات قدرت موتورها رو خىلى کم تر از واقعىت اعلام مىکردن مثل موتور 426 کراىسلر که اعلام شده بود425 اسب هستش ولى بعدها مشخص شد در سال 1970 اىن موتور600 اسب قدرت داره با نمونه دىگه موتور 455 پونتىاک بود که اعلام شده بود حدود 320 اسب هست اما در واقعىت تا 500 اسب قدرت تولىد مىکرده

      1. پرهام

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        وایعا زیبا ترین نسل موستانگ همین نسله
        ب شخصه عاشقشم?❤

    2. Ahmad

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      واقعا باید عاشقش باشی که اینقدر هزینه کنی.
      یه دونه ماستانگ هم لویس همیلتون داره که نمیدونم قیمتش چنده.ولی خیلی قشنگه و کوچولو

  2. افرودر

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اون ساعته رو درب. داشبورد؟؟؟

  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    اى جانم موستانگ اونم مدل1969
    اىن ماشىن اسطوره هستش
    ىه هىولاى واقعى که همىن الانم خىلى از ماشىنهاى سوسولی جدىد نمىتونن باهاش کل کل کنن
    اىن ماشىن از سرى boss موستانگ هست و موتورشم 429 بىگ بلاک

  4. Shelby

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    بله اینه فرق ماستنگ و کامارو ?

  5. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    بخاطر اىن خبر زىبا که پدال گذاشت امروز رو مىخوام به معرفى ىه محصول خاص از ىه تىونر قدیمى بپردازم و اون ماشىن چىزى نىست جز عشق من
    (شوى نوا ىنکو 1970)
    شرکت ىنکو در سالهاى دهه ى پر افتخار60 محصولات زىادى رو از شورولت تىون مىکرد مثل شول. نوا و کامارو
    اما محصولى که از همه خاص تر و کم ىاب تر بود تو محصولات شرکت ىنکو همىن نوا بود
    دان ىنکو موسس اىن شرکت سال1970 تصمىم گرفت که ىه محصول تازه اى رو از شورولت تىون کنه و به همىن خاطر نوا رو انتخاب کرد
    شورولت نوا در سال 1970 در نسل سوم خودش بود و شرکت ىنکو به صورت تولىد محدود ىه سرى شورولت نوا رو تىون کرد و به فروش رسوند
    موتور نوا ىنکو از سرس 427 شورولت بود که تمام الومىنىومى بود و مجهز به کاربران 4 دهنه بود
    طبق مطالبى که خوندم قدرت نوا ىنکو در سال1970 به 500 اسب مىرسىد و شورولت نوا ىنکو به مراتب کم ىاب تر از کامارو ىنکو و شول ىنکو هستش

    1. آرش آمریکایی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (639 ديدگاه)

      علی جون سلام
      یه پیشنهادی برات دارم
      بنظرم موق معرفی ماشینای کلاسیک عکسم بذار
      اینجوری نوشته هات جذاب تر میشن

      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        ارش جان ىه کار جدىد مىخوام بکنم ولى باىد پدال همکارى کنه باهام
        مىخوام از اىن به بعد مسایل فنى و معرفى مدلها رو همراه با عکس نشون بدم تا دوستان بهتر متوجه بشن
        از سردبىر محترم تقاضاى همکارى دارم به اىن جهت که زمانى که لىنک عکس مىذارىم طول میکشه که ساىت اون روتاىىد کنه و زمانى هم که تاىىد بشه مطلب دىگه داغ نىست

  6. حمیدرضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    چه موتور حجیمی داره با ابعاد کوچیک موستانگ ولی خیلی تر و تمیز نگهش داشتن منتهی با این قیمت به نظرم نمی ارزه

    1. آرش آمریکایی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (639 ديدگاه)

      در واقع حمید رضا چنین ماشینی دیگه هیچکس باهاش دور دور نمیکنه
      بلکه یه کلکسیونر میخره و تو مزش نگهش میداره براهمین ماشینای کلاسیک کمیاب انقد گرونن
      حالا تازه کجاش رو دیدی اینو با بهای 300 هزار دلار میذارن برا مزائده
      با بهای نزدیک به 1 میلیون دلار فروش میره

    2. Mahmood

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (197 ديدگاه)

      اصلا 300 هزار دلار چیه این افسانه رو باید روی میلیون دلار بفروشن واقعا ارزش این هیولا بیشتر از ایناست از عکس هاش مشخصه که هیچ چیزش اصلا دست نخورده فقط میگی از سال 1969 به 2017 تو زمان سفر کرده???????????????????????????

  7. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    حمىدرضا جان اىن قىمت کاملا مناسبه به 2 دلىل مهم
    1. این ماشىن کاملا بکر هست و بازسازى نشده
    2. از سرى کم ىاب boss با موتور 429 هستش که تو خود امرىکا هم ازش زىاد نىست

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      بچه هاى امرىکاىى باز امروز نظر سنجى شماره 3 رو برگذار مىکنم
      نظر سنجى بىن پونتىاک لمانز 1969 و مرکورى کوگار 1969 هست
      کدوم رو انتخاب مىکنىد؟
      1. پونتىاک لمانز 1969 لاىک
      2.مرکورى کوگار1969دىس لاىک

  8. Hemichan

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    ” دارای پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری با قدرت رسمی 375 اسب بخاری است اما بسیاری از افراد معتقدند قدرت آن نزدیک 500 اسب بخار می‌باشد.” البته تا 600 یا حتی بیشتر هم گفته شده …

  9. مجید

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    زیبا-اصیل-بکر-با ارزش
    اینا چیزایی هست که با خوندن این متن به فکرم میاد!!
    دیروز که اون پورشه ناز رو دیدم امروز هم که این ماستانگ نازنین!!واقعا کیف کردم

  10. ASA

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    این ماشینا با هرزگردی هاشون یه سبک جدید ماشین بازی رو درست کردن که کارش تولید قدرت زیاد و تلف کردن اوون روی لاستیک ها و آسفالته که باعث شد خیلی ها عاقش همین خصوصیت بشن و یه جور سبک باحال برای عاشقان آمریکایی هستن

  11. معین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خاهشن رعایت کنین
    ماستنگ درسته
    موستانگ غلطه

    1. ahmad

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      اینم نشه مثل اون داستان بی ام دبلیییووو!!! :)

  12. کارل شلبی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    چه رخی داره

  13. کارل شلبی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    با اون رنگ جیگریش جیگرمو سوزوند.

  14. Mahmood

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (197 ديدگاه)

    من خودم عاشق خودروهای کلاسیک آمریکایی هستم و بیشتر هم پست های مربوط به این افسانه هارو می خونم به طوری که وقتی تو خیابون یکی از این خودروها یا بهتره بگم هیولاها ببینم شدیدا جذبشون میشم به خصوص اگر طرف صدای موتور دیوانه کننده شون رو به صدا در بیاره و با دیدن این فورد هم که تا چند روز انرژی خواهم گرفت??????????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا