کی تی امموتورسیکلت

بررسی تریل آفرودرهای 250 سی‌سی ایران: موتورسیکلت کی‌تی‌ام EXC-F

احمد جمشیدی: در دومین قسمت از این رشته مقاله و پس از بررسی موتورسیکلت هوندا سی آر اف، حال تصمیم داریم به سراغ برند مشهور کی‌تی‌ام برویم و یکی از محصولات این خانواده اصیل اتریشی را بررسی کنیم.


موتورسیکلت کی‌تی‌ام ای ایکس سی (KTM EXC-F 250cc R) یکی از معدود مدل‌های تریل کی‌تی‌ام است که در ایران اجازه پلاک شدن دارد؛ بنابراین می‌تواند یکی از گزینه‌های ۲۵۰ سی‌سی ما برای راندن بدون دردسر در معابر کشورمان باشد.
برند کی‌تی‌ام در دنیا با موتورسیکلت‌های مدل تریل معروف شده و بخش اعظم اعتبار خودش را مدیون این سبد محصولات است زیرا این کمپانی در این تیپ محصولات واقعاً بی‌نقص و کم‌نظیر عمل می‌کند.
هرچند کی‌تی‌ام درزمینهٔ تولید موتورسیکلت‌های استریت (تیپ دوک) و کلاس استریت (تیپ آر سی) هم فعالیت می‌کند و استقبال نسبتاً خوبی هم در بازار داشته ولی همچنان تریل ها در بازارهای جهانی پرچم‌دار و آبرودار این برند هستند.
ازجمله می‌توان گفت مدل KING-OFFROAD در حال حاضر برترین موتورسیکلت تریل دنیاست و یکه‌تاز مسابقات سبک کراس.
بگذریم!


موتورسیکلت کی‌تی‌ام EXC-F چند سالی هست که توسط شرکت کویر موتور به بازار ایران عرضه شده.
بیشتر تیپ قدیمی آن در ایران شناخته شده است و مدل جدید آن کمتر به چشم می‌خورد. به‌صورت عمومی مردم این موتور را با لقب اندرو (Enduro) می‌شناسند که درواقع این نام سبک مسابقاتی است که EXC در آن شرکت می‌کند.
کی‌تی‌ام در سال ۲۰۱۷ تیپ جدیدتری از EXC-F عرضه کرد که پای آن به بازار ایران هم رسیده.
کویر موتور نمایندگی رسمی کی‌تی‌ام اتریش در ایران است و مشخصاً این موتور را مستقیماً از اتریش به‌صورت CBU وارد می‌کند.


در مورد موتورهای دوک و آر سی کی‌تی‌ام موجود در ایران باید گفت آنها نه مستقیماً از اتریش بلکه به‌صورت مونتاژ از هندوستان به ایران می‌آیند و بنابراین قیمت ارزان‌تری هم نسبت به خانواده تریل دارند. (مونتاژ آنها در شرکت باجاج که شریک تجاری جوینت ونچر کی‌تی‌ام در آسیاست انجام می‌شود)
بنابراین می‌توان در مورد کیفیت مونتاژ موتور کی‌تی‌ام EXC-F نمی‌توان شک داشت چون از خط تولید کمپانی مادر خارج شده.


این موتورسیکلت تک سیلندر با حجم ۲۵۰ سی‌سی انجینش، اجازه پلاک شدن و تردد در خیابان‌های شهری را دارد و بنابراین بهترین گزینه است که هم با آن در خیابان‌های پر از گودال و دست‌انداز کشورمان جامپ کنید و تجربه بی‌نظیری از آفرود در مسیر آسفالته در ایران داشته باشید (!) و هم با آن به کویر و کوی و برزن سرک بکشید.
در ادامه به بررسی دقیق‌تر کی‌تی‌ام EXC-F می‌پردازیم.

طراحی بدنه
اگر شاسی و کلیت بدنه کی‌تی‌ام را بخواهیم با دو صفت توصیف بکنیم، باید بگویم سبک‌ترین و تحمل‌پذیرترین در رنج خودش است.
ارتفاع انجین و شاسی از سطح زمین نسبت به هوندا سی آر اف مقداری بیشتر است.


در شاسی کی‌تی‌ام EXC-F خبری از شاسی‌های خیلی ضخیم و پهن نیست بلکه در طراحی ابتکاری، آن‌ها شاسی را به‌صورت شبکه‌ای از ستون و میله‌ها با قطر معمول طراحی کرده‌اند تا مقاومت بالا با این سبک از مهندسی حاصل شود.
وقتی به شاسی نگاه می‌کنید شبکه‌ای از لوله‌های نارنجی رنگ و میله‌هایی از جنس کروم-مولیبدنوم را می‌بینید که از هم منشعب شده و هرکدام از هر ناحیه می‌توانند فشار وارده را پخش و در برابر آن مقاومت کنند.
با بدنه سبک وزن‌تر نسبت به رقیبان، کی‌تی‌ام توان بیشتری برای مانور، جامپ و حتی شب زنی دارد که این تحسین‌برانگیز است.
فلاپ های چندتکه آن طراحی خوبی برای جلوگیری از نفوذ آب و گل به قسمت‌های فوقانی و راکب دارند.


کمک‌فنرهای جلو از نوع تلسکوپی وارونه محصول WP Suspension هستند که قطر ضخیمی داشته و واقعاً توانمند به نظر می‌رسند. برای کمک عقب هم ارتفاع مناسب و پمپ قوی پیش‌بینی شده.
کمک‌فنر عقب به‌صورت دستی قابلیت تنظیم میزان ارتجاع دارد که این ویژگی در نوع خودش امتیازی برای کی‌تی‌ام است.
یک نکته جالب اینکه باک سوخت کی‌تی‌ام نه از فلز بلکه از پلاستیک چند سازه‌ای ساخته شده که به نظر هم برای کاهش وزن و هم افزایش نسبی نفوذناپذیری در برابر شکافت ضربه‌ای است.


باک چندسازه‌ای پلاستیکی کی‌تی‌ام یک پوشش فایبرگلاس بر روی خود برای زیبایی ظاهری بیشتر دارد.
رکاب‌ها به‌صورت دندانه اره‌ای طراحی شده که پای راکب را روی خودش حفظ می‌کند و اجازه لغزیدن پا حین آفرود را نمی‌دهد.
جک نیز به‌صورت ۱۸۰ درجه طراحی شده که فضای آزادتری در قسمت زیرین موتورسیکلت ایجاد می‌کند.


زین موتور مقداری نرم‌تر از سی آر اف است هرچند حمل ترک‌نشین با آن مقداری سخت است.
هوندا سی آر اف درزمینهٔ حمل ترک‌نشین فضای بهتری و راحت‌تری پیش‌بینی کرده و در این خصوص کی‌تی‌ام ضعف‌هایی دارد. ازجمله فضای نامناسب رکاب ترک‌نشین و انحنای زین نامناسب.


کابل‌های ترمز و سنسور سرعت از جلوی فلاپ کله موتورسیکلت عبور می‌کند که این ابتکار جالبی در طراحی به دست مهندسین کی‌تی‌ام است و جلوی شلختگی کابل‌ها را تا حد زیادی گرفته.


برای کی‌تی‌ام EXC-F یک صفحه کیلومتر دیجیتالی کوچک تعبیه شده که میزان سرعت و مسافت طی شده را نمایش می‌دهد.
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اساساً برای موتورهای تریل صفحه دور موتور و آمپر بنزین تعبیه نمی‌شود که یکی از هدف‌های آن جهت جلوگیری از پیچیدگی سیستم برق است.


چراغ عقب آن یک چراغ LED بسیار باریک خطی افقی است و چراغ جلو به‌صورت منحنی طراحی شده.
مخزن سوخت نیز حدود ۹ لیتر گنجایش دارد. مجموع اقدامات کی‌تی‌ام باعث شده وزن نهایی این موتورسیکلت ۱۰۵ کیلوگرم باشد که واقعاً سبک و مناسب برای آفرود حرفه‌ای است.


درمجموع طراحی کی‌تی‌ام EXC-F سندی بر مهارت اتریشی‌ها در زمین تولید آفرودر های قوی و مهارناپذیر است. (که نسل به نسل در حال ارتقا روز افزون نیز هست)

ایمنی
برای کی‌تی‌ام EXC-F سیستم ترمز دیسکی‌ای بی اس محصول شرکت ایتالیایی BREMBO پیش‌بینی شده که همانند هوندا سی آر اف سیستم ای بی اس قابلیت غیرفعال کردن در هنگام آفرود دارد.
برای محور جلو یک دیسک ۲۶۰ میلی‌متری دو پیستونی وجود دارد. برای چرخ عقب نیز یک دیسک
زیر انجین نیز برخلاف تیپ‌های قبلی، یک سینی ضربه‌گیر مقاوم‌تر طراحی شده که در جهت حفاظت از موتور و ایمنی بیشتر کاربرد دارد.

مشخصات فنی
یک نکته جالب در مورد کی‌تی‌ام این است که همیشه در تیپ‌های جدید ویژگی فنی انجین خود را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد و معمولاً سر سیلندرها بازطراحی می‌شوند که این ویژگی تمایل به ارتقا فنی اساسی (و نه صرفاً تغییر اتاق) در کمپانی‌های دیگر کمتر به چشم می‌خورد.
در مورد EXC-F 250 سی‌سی نیز سیلندرها در تیپ جدید با طراحی شده و درمجموع توانایی و گشتاور موتور حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد نسبت به مدل قدیمی‌تر افزایش داشته.


انجین آن از نوع تک سیلندر چهارزمانه بوده که ۲۸ نیوتون متر در ۷۹۰۰ دور در دقیقه گشتاور دارد.
توان کلی نیز ۳۷ اسب بخار در ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه است با گیربکس ۶ سرعته.
سیستم انجین از نوع فول انژکتور است و سیستم خنک‌کننده از نوع رادیات دار آب خنک می‌باشد. (رادیات مجهز به پوشش محافظتی ضدضربه است)
جالب اینکه کی‌تی‌ام با وجود مجهز کردن محصولاتش به سیستم استارت الکترونیک، همچنان هندل را حذف نکرده و تمایلی به حذف آن برخلاف هوندا ندارد.
استاندارد آلایندگی آن یورو ۳ (به‌زودی یورو ۴) است ۲.۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.

جمع‌بندی نهایی
از جمیع جهات می‌توان کی‌تی‌ام EXC-F 250 سی‌سی را یک موتورسیکلت مناسب برای تردد در داخل شهر و برای آفرود های حرفه‌ای دانست.
با توجه به پلاک شدن آن خیالتان راحت است و به مشکل نمی‌خورید و نیازی نیست با دیدن آژیر یا کفی، دلتان بلرزد!


این موتورسیکلت واقعاً عملکرد عالی در آفرود دارد و شاید برندهای دیگر ضعف‌هایی در قیاس با آن داشته باشند.
اساساً محصولات کی‌تی‌ام در بحث آفرود جزء بهترین‌ها در کلاس جهانی هستند.


با این موتورسیکلت می‌توانید بدون ترس هم از جدول و گودال کوچه و خیابان عبور کنید و هم تپه‌های شنی و گل‌آلود را فتح کنید.
هرچند باید حجم انجین آن را هم در نظر بگیریم و بپذیریم که یک موتور ۲۵۰ سی‌سی قدرت یک تریل ۴۵۰ سی‌سی را ندارد ولی یارای همراهی خواهد داشت و بقول معروف موتوری نیست که کم بیاورد.


البته از قیمت نجومی آن هم نباید غافل شوید. در حال حاضر و در اوضاع اقتصادی تأسف‌برانگیز فعلی قیمت این موتورسیکلت از مرز ۱۴۰ میلیون تومان عبور کرده و به عبارت دقیق‌تر با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد. (پلاک ملی)

پی‌نوشت:
کمپانی کی‌تی‌ام تریل های ۲۵۰ و ۳۰۰ سی‌سی دیگری نیز در ایران دارد که البته به خاطر نداشتن برخی استانداردهای مورد نیاز برای تردد در معابر، اجازه پلاک شدن ندارند.

کی‌تی‌ام
یکی مدل KTM EXC SIXDAY که به‌جرئت می‌توان گفت یکی از توانمندترین تریل های دنیاست. انجین آن ۳۰۰ سی‌سی حجم دارد و ۵۸ اسب بخار نیروی خروجی. همه الزامات آفرود در این مدل به بهترین شکل ممکن پیش‌بینی شده. جالب اینکه وزن آن سبک‌تر از EXV-F 250 است که این از نبوغ مهندسین کی‌تی‌ام است. قیمت این مدل بدون پلاک ملی در حال حاضر ۲۳۰ میلیون تومان است.


مدل دیگر نیز کی‌تی‌ام فری راید FREERIDE 250CC است که انجین آن از نوع دوزمانه است و طراحی سبک ۹۰ کیلوگرمی دارد. این مدل نیز فعلاً امکان پلاک شدن ندارد و قیمت آن در حال حاضر حدود ۱۱۷ میلیون تومان است. این موتورسیکلت عموماً به‌صورت کراس مورد استفاده است.

نویسنده: احمد جمشیدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. بهزاد

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ممنون بابت تهیه این مطلب
    لطفا در ادامه ی این سری از برسی ها محصولات شرکت های داخلی رو هم مد نظر قرار بدید.با تشکر

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. ahmad.j

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (659 ديدگاه)

      حتما بعد از کاواساکی مدل های چینی (ایرانی) رو بررسی میکنیم

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. دیبی

        ۱۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اول ک این موتور کلا ی نفره است و سیستم تعلیق ش هم طبق اظهار سازنده برا وزن یک نفر و مقداری بارو بنه! ساخته شده. ی مورد تجربی خودم در میزان کشش و فرمان پذیری و سواری‌ افرود این برند در کلاس ۲۵۰ سی سی. تقریبا هیچ برندی در کلاس ۴۵۰ سی سی هم نمیتونه پا ب پاش در مسیرهای افرودی بیاد چون سیستم تعلیق و شاسی منحصر ب فردی داره . و کلاسهای ژاپنی ۴۵۰ سی سی عملا بخاطر لنگ و لگدی ک تو مسیر میزنن نمیتونن از پاور خوب انجین بهره بگیرن. ب قولی این برا خودش در مسیرهای افرود رودخونه و سنگلاخ غولیه.

        موافقم 25
        مخالفم 3
  2. Sajjad

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    دامپرهای جلوش محشره
    وزن زیاد رو خوب تحمل میکنه

  3. حسین

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    با این موتور ها تو خیابون رانندگی خطرناک نیس؟
    اموزش خاص نمیخواد؟

    موافقم 6
    مخالفم 9
    1. ahmad.j

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (659 ديدگاه)

      چرا باید خطر داشته باشه؟
      اتفاقا در خیابون و بر روی آسفالت خیس و لغزنده این سبک موتور تعادل بهتری نشون میده نسب به سایر موتورسیکلت ها.
      البته که بلند بودن شاسی مقداری نیاز به تمرین برای راکب داره

    2. Sajjad

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1868 ديدگاه)

      با موتور عادی فرق دارن
      مثلا بدون کلاچ، کافیه یکم زیاد گاز بدی
      موتور از زیر پات در میره
      تعلیق بشدت نرمی داره و توی سرعت واقعا لذت بخشه
      سر پیچ های اسفالتی باید بلد باشی وگرنه اذیت میشی
      در کل باید یکم مهارت کنترل قدرتش رو داشته باشی

      موافقم 17
  4. محسن

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه دونه مدل ۸۹ دارم،تاریخ شمسی تو کارتش خورده،شتابش تقریبا ۶ ثانیه هست،البته با پکیج کوهستان،با لاستیک گل کراس تو شهر سخته سوار بشی و لرزش زیادی داره،لوازمش گرونه ولی با کیفیت،تا جایی که من دیدم sixdays تو ایران همون ۲۵۰ سی سی هست فقط فلاپهاش و رنگ شاسی و … فرق داشت حداقل اونی که من دیدم،قدرت اف رود هم از هوندا crf l کاملا بیشتره

    1. ReZa

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      میگم سیکس دیز با این ک سایت گذاشته فرق داره؟

  5. شاهین

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    یه چیز بگم باهم بسوزیم حالا از هر ناحیه ای که شد
    بهترین موتورسیکلت جاده ای در کلاس ناکد yamaha mt10 توی آمریکا قیمتش 13000 دلاره!!! یه مثال دیگه بزنم براتون تو همین کلاس موتوری، kawasaki z1000 که اینم قیمتش 15000 دلاره
    https://www.yamaha-motor.ca/images/pages/products/units/MC/large/2018-MT-10-blue_4_l.png
    https://www.kawasaki.ca/media/_thumbs/4/1/2/412659972cd7c8550285188049c3ed22/w6oj3g1vja_19zr1000j_40rbk2drf1cg_a.jpg
    حالا ما باید 23 میلیون بدیم NS200 بخریم که به خیال خودمون چه موتور شاخی داریم، درد نداره این حجم از تناقض؟!

    موافقم 13
    مخالفم 2
  6. hasan

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    موتور هم دنیای خودش رو داره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. مهران

    ۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه کپی وطنی هم داره این موتور من نهایتن بتونم اونو بخرم حاجی بعدشم به خودم تلقین کنم که اونم همینه فرقی نداره?

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. امیرحسین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.
    حداکثر سرعت این موتور چنده؟!

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. دیبی

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بت دنده زنجیر ۳۸ حدود ۱۷۰ . با دنده زنجیر ۵۱ حدود ۱۴۰‌. شتاب حدود ۴ ثانیه . ۰ تا۱۰۰

  9. امیرحسین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    مدل exc250f با exc248f چه فرقی دارن؟!
    ممنون اگه جواب بدین.

    1. دیبی

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      هر دو یکیه

  10. محمد

    ۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام، موندم این بهتره یا هوندا 250،لطفا یه مقایسه بذارید

    1. امیر ف

      ۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام. من خودم چندین موتور عوض کردم و اعتقاد دارم که موتور رو باید سوار بشی تا بدونی کدوم بهتره

    2. دیبی

      ۱۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      از بحث هزینه های نگهداری بگذریم قطعا کی تی ام

  11. اسی سلطانی

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر.. ببخشید با این قیمتی که شما برای 250cc با پلاک ملی گفتین شوکه شدم کجا میشه با این قیمت ی 250 رو گرفت اصلا بدون پلاک؟؟ ??

    موافقم 1
    مخالفم 2
  12. علی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دوتا موتور سوار شدم تو کلاس آفرود باید بگم wr250یاماها 1.5برابر ktm250قدرت شتاب ونرمی و مقاومت داره درکل هیچی ژاپنی نمیشه نخرید که اصطحلاک بالایی داره فقط ژاپنی

    موافقم 7
    مخالفم 6
  13. ALI_REXET

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خطته نباشید من ۱ سوال دارم 2021 KTM 300 XC-W TPI ERZBERG RODEO بهتره یا این موتور مدل 2021 ممنون میشم سریع یکی جواب بده

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. عارف

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام… تاریخ۱۴۰۰/۶/۲۳
    قیمت موتور کی تی ام کویر ۲۵۰ چند هست الان خود نمایندگیهای اصلیش بدون کارکردش؟آیا شرایط خرید اقساطی ام داره ک بشه بدون گرفتاری یدونه گرفت این موتورهای قدیمیمون رو بندازیم کنار… یه کسی ک اهل فن هست و دستش تو کاره راهنمایی کنه.یا آدرس و شماره تماسی برامون بذاره
    ..09368689698
    عارف
    دمتون گرم

  15. کورش

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    YZ250
    YAMAHA
    فقط

    موافقم 2
    مخالفم 4
  16. فردین

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای احمد جمشیدی خیلی عالی بررسی کردین. اگه امکانش هست پیج اینستا یا اکانت تلگرام رو بذارید ازتون سوال بپرسیم

  17. DAVID

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسیار مطالب عالی و جامع بود سپاسگزارم از شما

  18. بی نام

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سیکس دیز ۲۵۰ پلاک ملی ۲۰۱۹ پرچم فرانسه دارم…
    موشک زمین ب زمینه
    هیچ جا بهت نه نمیگه
    بهترین دوست
    بهترین همراه
    کافیه دلت گرفته باشه و سوارش بشی غم و غصه از یاد ادم میره

    ایشالا هر کی هر ارزوی خیری داره بهش برسه

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. ReZa

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش سیکس دیز ۲۵۰ با این ک سایت بررسی کرده متفاوت هست؟

  19. گلاب

    ۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    من برخلاف خودرو هیچی از موتور سیکلت سر در نمیارم رفتم یدونه موتور تریلر برای خارج از باغ که نمیشه با ماشین رفت بخرم قیمت‌ها رو دیدم پشمام ریخت همه ۳۰۰ تا ۵۰۰ حتی یک میلیارد
    اخر با هوندا ۱۲۵ برگشتم خونه

  20. ممد

    ۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    قیمت دقیق این موتور رو میخواستم بدونم

    1. محمد

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اندرو 700 تومن، کراس 500 تومن

  21. حسین زارع

    ۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سیکس دیز چندتا ایراد اساسی هم داره

    دمبی عقب بعد از هر آفرود ول میشه و مرتب باید با بست کمربندی ببندیش و حتی پیش اومده واسم ک پلاک هم با دمبی کنده شده وگم شده تو آفرود و درگیر مسایل پلاک جدید شدم در راهور

    انجین موتورهای اروپایی صدای قاشق چنگال میده وقتی سوارشی و سر ساعتی ک کمپانی تعیین کرده باید رینگ پیستونشو عوض کنی ولی موتورای ژاپنی این قرتی بازیهارو ندارن و خودت و بچه ات و نوه ات سوار میشن بعدش شاید احتیاج ب تعمیر پیدا کنه

    وزن بیش از حد سبک این موتور شاید توی خاک خیلی خوب باشه ولی توی آسفالت واقعا آزار دهنده است
    بهرحال باید یه مسیری توی آسفالت برم تا برسم بیرون شهر و آفرود.. از کنار هر ماشینی ک سبقت بگیری یا ازت سبقت بگیره شل بجنبی از جاده پرت شدی بیرون بسکه سبکه..
    ینی یه وزش نسبتا زیاد باد هم بدجور از مسیر منحرفت میکنه حالا اگه خودتم سبک وزن باشی ک دیگه فاجعه اس

    توی سرعت بالای صد کیلومتر روی آسفالت فرمون چنان زیر دستت میلرزه ک گاهی حتی تصاویر اطرافتو تار میبینی حتی اگه تایرهات متزلر اورجینال سیکس دیز باشه و موتورت صفر کیلومتر باشه هم این ایرادو دارن..
    جناب مهندس طراح اتریشی یه کلید(سوییچ) واسه موتور نذاشته… فقط دکمه استارت داره ینی هرکی دستشو بذاره رو استارت موتور استارت میخوره و اگه on باشه ک موتورت روشن میشه ینی اینجوری بگم‌ موتورتو نمیتونی حتی واسه ده ثانیه یه جا قفل کنی و بری برگردی چون کله ات همش گیره ک کسی انگشت مبارکشو نذاره روی استارت و روشنش نکنه ..حالا شما موتورت قفل و زنجیر هم ک باشه فایده نداره بازم ذهنت درگیره.. خدای من یک میلیارد پول اینو دادم حتی یه سوییچ روش نداره ک من ذهنم درگیر این مساله نباشه

    درکل اونقدرام ک تعریفشو میکنن وااااو نیست بخدا گرون الکیه فکر نکن جایی خبریه

    حالا میخای بفروشیش موقع فروش روی نصف مبلغی ک خریدی حساب کن مثلا یه میلیارد میخریش بعد شش ماه پونصد تومن ازت میخرن چون گازش دادی حالشو بردی و حالام باید پونصد تومن آقاگی کنی

    خوبیای زیادی هم داره ها ولی من دیدم تمام سایتها از خوبیش گفتن منم گفتم یکم از معایبش بگم و نقدش کنم..
    یک اصفهانی

  22. دوزاری

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتوره خوبه فقط من جنبه ندارم
    حالا چون موتورم پرتوانه و گرون قیمت بخودم اجازه میدم گند بزنم ب کوه و جنگل و مرتع و رودخونه و … و با کمال افتخار کلیپ گند زدن ب طبیعت رو توی تمام فضای مجازی بذارم
    گاهی هم آرامش و امنیت رو از کوهنوردا و طبیعت گردها میگیرم عوضش کلی دعای خیر واسه امواتم جمع میکنم..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا