موتورسیکلتهوندا

تزریق اکسیر جوانی بر پیکر نسل جدید موتورسیکلت هوندا CBR

هوندا و کاواساکی دو برند هم‌طراز دیرینه در عرصه تولید موتورسیکلت محسوب می‌شوند و ازجمله در قسمت موتورهای کلاس ریس دو رقیب سنتی از یک دیار هستند.
رقابت تنگاتنگ این دو کمپانی ژاپنی در عرصه تولید موتورسیکلت‌های مرغوب و اصیل بر همگان آشکار است.


به فاصله کوتاهی پس از آنکه کاواساکی نسل جدید موتور ریس نینجا را به بازارهای جهانی عرضه کرد، هوندا نیز به تکاپو افتاد و برای اینکه از رقیب سنتی‌اش عقب نماند تصمیم گرفت به هوندا سی بی آر (که رقیب نینجا محسوب می‌شود) اکسیری تزریق کند و نسل جدید آن را به جنگ نینجای بی‌رحم کاواساکی بفرستد!
نسل قدیمی هوندا سی بی آر حقیقتاً از نظر طراحی ضعیف است و حتی به‌نوعی می‌توان گفت طراحی محتاط و کسالت باری دارد که گویی در فضایی مابین هویت ریس و استریت معلق مانده!

HONDA CBR250RR OLD
نوعی طراحی سردرگم و بیش از حد محافظه‌کارانه دارد که چنگی به دل نمی‌زند.
اما در نسل جدید می‌توان گفت هوندا شاهکار طراحی خود را به نمایش گذاشته و با ارائه یک ریس استایل خشن و تهاجمی به‌خوبی از هویت برند خود دفاع کرده.
HONDA CBR250RR NEW
هوندا CBR نیو هر آنچه برای یک موتور ریس مدرن می‌توان تعریف کرد در خود دارد و رقیبی شایسته در مقابل نینجاست.


نسل جدید هوندا سی بی آر ۲۵۰ سی‌سی در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه توکیو به‌صورت کانسپت رونمایی و سپس به فاصله کوتاهی نسخه اصلی آن در سال ۲۰۱۷ در شعبه اندونزی شرکت هوندا تولید و در جاکارتا رونمایی شد و اکنون مرحله عرضه به بازارهای جهانی است.
در وهله اول، طراحی زیبای این محصول هیجان برانگیز است.


کمک‌فنر جلوی آن از نوع تلسکوپی وارونه مخصوصی است که توسط هوندا طراحی شده و به نظر می‌رسد این کمک‌فنر نرمی و کیفیت سواری بسیار خوبی برای آن ایجاد می‌کند.


کمک‌فنر عقب آن نیز به‌صورت تک کمک قطور swingarm است که قابل اطمینان به نظر می‌رسد.


ترمزهای جلو و عقب آن از نوع ABS با تک دیسک‌های گلبرگی مدرن است که روی دیسک عقب یک و دیسک جلو دو پمپ اعمال فشار ترمز تعبیه شده. (ای‌کاش برای چرخ جلو دو دیسک جایگذاری می‌شد!)


چراغ‌های آن از نوع جدید LED است که زیبایی و شکوه دوچندانی برای آن به ارمغان آورده.
از طرفی صفحه کیلومتر سی بی آر نسل جدید کاملاً دیجیتال شده و به‌طور کامل با سیستم‌های آنالوگ خداحافظی کرده!


آمپر دورسنج (گاز) و سرعت و سایر داده‌های به‌صورت هوشمند روی صفحه نمایش فول دیجیتال آن نمایش داده می‌شود و همچنین ای سی یو آن وضعیت فنی موتور را به‌صورت علائم دیجیتالی هوشمند روی صفحه کیلومتر نمایش می‌دهد.


موتور دو سیلندر (دوقلو) موازی با چهار سوپاپ و سیستم خنک‌کننده مایع خنک از جزئیات پیشرانه آن است.
پیشرانه ۲۵۰ سی‌سی جدید هوندا سی بی آر تا ۳۸.۷ اسب بخار نیرو ایجاد می‌کند که واقعاً برای این حجم فوق‌العاده است.


سرعت اسمی آن نیز از سوی هوندا ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده اما طبیعتاً با چنین قدرت موتور بالایی، بیش از این رقم را نیز پر می‌کند…
اسکلت فولادی یکپارچه، ظرفیت باک ۱۵ لیتر و اگزوز با دو خروجی مهندسی شده از دیگر مشخصات اعلامی موتورسیکلت جدید هوندا است.

هوندا سی بی آر به گونه‌ای طراحی شده که سه حالت سواری را فراهم می‌کند و می‌توانید بدن خود را روی موتور به‌دلخواه به سه مدل استایل مختلف تنظیم کنید.


درمجموع محصول جدید هوندا سی بی آر ۲۵۰ طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و به نظر کیفیت آن نیز قابل اطمینان خواهد بود.


ترکیبی از طراحی هجومی زیبا و پیشرانه‌ای قدرتمند و البته کیفیت همیشگی هوندا، محصولی فوق‌العاده را به ارمغان آورده است.
اما دراین‌بین شاید جالب باشد که بدانید در این میدان، کاواساکی در مقابل حرکت جدید هوندا بیکار ننشسته و قصد دارد به‌زودی نسل جدید نینجا را در پاسخ به آن رونمایی کند.

نویسنده: احمد جمشیدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (665 ديدگاه)

    کاواساکی رو بیشتر قبول دارم…..
    فقط موندم چرا کاواساکی تو موتو جیپی شرکت نکرده ??

    موافقم 4
    مخالفم 15
    1. Hamid...Audi

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (713 ديدگاه)

      MotoGP too expensive for us, says Kawasaki

  2. حسین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (415 ديدگاه)

    کاواساکی نینجا که حرف نداره .. ببین این دیگه چیه .

  3. حامد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (188 ديدگاه)

    از نمای جلو به دوکاتی اس اس خیلی شبیه هست. ولی در کل از مدل قبلی زیباتره.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. sina

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2657 ديدگاه)

    ماشالا هوندا
    درود بر ژاپن

    موافقم 15
  5. امیرعلی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این تو ایرانم میاد؟اگه بیاد کی میاد؟چقدر قیمت گذاری میشه؟

    1. MHMD

      ۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اومده با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. کورش

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3 ديدگاه)

        همین الان به بنللی سیصد مدل ۹۶ خوردمش تو سازمان آب رنگ قرمز مات بود
        البته بنللی دوسیلندر تو ایران فقط تا مدل ۹۶ سیصد سی سی هست

        موافقم 1
        مخالفم 31
    2. امیر

      ۲۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      200 ملیون

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. ali a

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (774 ديدگاه)

    این مدل وقتی بیاد ایران بالا 40 میلیون قیمت میخوره و کلا از دسترس 90 درصد جامعه خارجه…از اون طرف دلم میخواد یه cb 400 بگیرم ولی میترسم موتورمو بگیرن و خودمم جریمه کنن . سابقه قاچاق کالا بره تو پروندم ! عملا ایران برای عشق موتورا جهنمه…

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. ahmad

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    برای درک بهتر قدرت بسیار خوب انجین جدیدی که روی هوندا سی بی آر ارائه شده به این نکته دقت کنید.
    مدل فعلی کاواساکی نینجا (zx) 250 سی سی قدرتی معادل 32 اسب بخار داره
    اما هوندا سی بی آر نسل جدید قدرت موتوری معادل 38.7 اسب بخار داره
    یعنی با وجود یکسان بودن حجم ها موفق شده قدرت به مراتب بیشتری ایجاد کنه! (7 اسب بالاتر!)
    با اینکه خودم شخصا به برند کاواساکی علاقه بیشتری دارم ولی باید بگم این توان مهندسی هوندا تحسین برانگیزه و دوست داشتنیه…

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. E 36

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (915 ديدگاه)

      چند روز پیش رفته بودم خیابون گمرک کاوازاکی نینجا 300 بود 43 میلیون، فروشنده میگفت تو مدارکش 250 میخوره ولی مشکلی پیش نمیاد!!!! خواستم بپرسم کسی اطلاعی داره؟ یعنی پلاک میشه مشکلی هم پیش نمیاد؟؟

      1. ahmad

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (657 ديدگاه)

        معمولا کویر موتور به خاطر لابی سنگینی که داره میتونه پلاک کنه و الان اکثر نینجا 300 ها پلاک دارن (شرکت روی سندشون 250 سی سی میزنه و پلاک میگیره!)
        ولی بازم دردسر خودشو داره
        یک دوره ای بود که همین کویرموتور به صورت غیر مجازهیوسانگ های دوسیلندر رو روی سند تک سیلندر میزد و واسشون پلاک میگرفت
        ولی بعد یه مدت پلیس متوجه قضیه شد و راه افتادتو خیابون و هر چی هیوسانگ میدید جمع میکرد و توقیف میکرد! (تمام ضررش متوجه صاحب موتور شد)
        تا بالاخره انقدر فشار ها و تعداد هیوسانگ های توقیفی زیاد شد تا پلیس مجبور شد رسما اجازه پلاک شدن موتور های 250 سی سی دوسیلندر رو به صورت قانونی بده و توقیفی هارو ترخیص کنه…

        خلاصه میخوام بگم از شدنش میشه ولی باید ریسک های آیندشو بپذیری!

        موافقم 1
        مخالفم 4
      2. نینجا

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من خودم نینجا ۳۰۰ دارم‌پلاکم داره.واقعا عالیه وقتی سوار میشی فقط لذت میبری.تو ایران موتور سنگین ممنوعه بهترین جایگزین نینجلست.البته باید این سی بی ارم بیاد تا معلوم بشه کدوم سرتره

      3. MHMD

        ۲ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (2 ديدگاه)

        300 هم پلاک میشه و مدارکش هم ۳۰۰ میخوره

    2. مجید

      ۲۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نینجا 2018 اومده با 39و خورده ای اسب بخار قدرت و شتاب بیشتر نسبت به هوندا

      موافقم 4
      مخالفم 7
  8. محمدمهدی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خوبه که پدال به مطالب مربوط به موتورسیکلت می پردازه واقعا دمش گرم?
    فقط کاشکی یه کم بیشتر اینکارو بکنه مطمئنا طرفدارای موتورسیکلت هم زیادن

  9. محمدرضا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تمام شرکت های موتور سازی ژاپنی باید یه چیزو از بنلی چینی یاد بگیرن اونم صدای فوقالعاده موتور دوسیبندره ۲۵۰ اش هست که واقعا بی نظیره و مثل یه موتور چهارسیلندره . ای کاش اونا هم به فکر صدای موتوراشون بودن. چون کلا صدای موتورای ۲ سیلندر قشنگ نیست و بنلی یه کاری کرده که این کمبود رو جبران کنه و به نظر من یه انقلابی کرده.?

    موافقم 3
    مخالفم 6
  10. بابک

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من دیروز تو گمرک دیدم این موتورو قیمتش رو ۶۵میلیون میگفت

    1. ahmad

      ۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (657 ديدگاه)

      یا صاحب صبر!
      ایران شده سر گردنه
      همیشه یه چیزی رو چند برابر ارزش واقعیش توی پاچه مردمش میکنن :)

  11. جاوید

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    Cbr 300 جدید خیلی خوبه. نینجا هم خوبه اما دلی هست. کسی که از اول هوندا سوار شده عاشق هونداست و کسیکه کاوازاکی سوار شده عاشق کاوازاکی. هزینه های هوندا کلا پایینتره و عمرش بیشتره بعد قیمت cbr 300. 2015 نزدیک ۲۸ هست صفرش اما نینجا ۲۰۱۵ کارکردش نزدیکه ۲۸ و این تفاوت قیمت الکی نیست. نینجا از نظر تکنولوژی جلوتر از cbr 250و ۳۰۰ تا مدل ۲۰۱۵. هست. پس شکی نیست باید نینجا بهتر باشه. مثل الان که cbr250 جدید از نیوجا بهتره. البته راحتی رانندگی با هوندا میشه راحتر از کاوازاکی بوده. به سرعتم باشه یاماها۲۵۰ هر دوتاشوو قورت میده. اما بدونید کلا موتور عشقیه. همشون خوبن حال میدن. منکه cbr300 داشتم و نینجا ۲۵۰. و سوار نینجا ۳۰۰ شدم. رتبه بدم نینجا ۳۰۰, cbr300, نینجا۲۵۰ اولیت میدم.

  12. محمد هشام

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دستندرکاران مجله پدال
    امکانش هست که یک مقایسه ی کلی از کلاس ۲۵۰ انجام داد با در نظر گرفتن قیممتها و مسائل فنی هر موتور
    ممنون

  13. محسن

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشق این موتور شدم با اینکه سنم پایینه ولی یه روز میخرمش .اینم که نینجا بهتر یا این برام فرقی نداره جون این دو تا شرکت همیشه موتور های خوبی رو زدن واز اون مهم تر اینکه هر دو ژاپنیه این خودش یه دنیا است.یادمون نره هر کسی پی علاقش میره .همه چیز به خود طرف بستگی داره.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. ahmad.j

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (657 ديدگاه)

    یک اطلاع رسانی خدمتتون داشته باشم دوستان
    این موتورسیکلت در تعداد محدودی به بازار ایران عرضه شده
    به خاطر قیمت گران و تحریم ها، عرضه در بازر محدود بوده.
    قیمت این موتورسیکلت الان 127 میلیون تومان هست (البته قیمت دائما در حال نوسان)

  15. amir46

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این موتور کاملا کپی شده از روی دوکاتی هستش .اگه کارخونه دوکاتی شکایت نکرد حالا ببین کی گفتم

    موافقم 1
    مخالفم 7
  16. Vahid

    ۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    انصافا زیباست حیف که ورشکست شدم وگرنه یکیشو میخردم?

  17. Amir cbr

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلطان پیست و جاده فقط CBR250RR من خودم الان یکماهه با قیمت 295 خریدم و این موتور بسیار عالیه و در کورس با نینجا 300 و بنلی 300 اصلا بی رقیبه با 3 حالت رانندگی که داره برای مکانهای مختلف میتونید حالت رانندگی خودش رو انتخاب کنید و در کل محشره مخصوصا مدل 2021 که هم فول آپشن هست ، هم فول پروتکشن

    موافقم 10
  18. محمدی

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    باسلام خیلی جالبه نظربعضی از دوستان نوشتن بابنلی چینی توشهر هوندا آر آر رو که قیمتش هم ۳برابر بنلی هست رو مغلوب کرده دیگه نمیدونه اون بنده خدا بخاطر حفظ موتورش از زمین خوردن و قیمت سنگین قطعاتش بی خیال مسابقه بوده درحال حاضر سریعترین ۲۵۰ سی سی اول هوندا آر آر و دوم یاماها آر ۲۵ که اختلاف خیلی جزیی شایدم درحد هوندا آر آر باشه ولی کیفیت ساخت هوندا از یاماها آر۲۵ کمی بالاتره این حقیر هردوموتور رو داشتم وفقط بگم نینجا و سوزوکی و بنلی حرفی واسه گفتن جلوی این دوبرند خوب ژاپنی رو ندارن ودرآخر توصیه میکنم هرچی خریدید ترمز abs از خودموتور واجبتره بدون ای بی اس به احتمال خیلی زیاد زمین خوردن محتمل میشه دم همه موتوربازها گرم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  19. Vahid

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط یاماها R3 ۳۲۱ عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا