بهترین های دنیا زیر یک سقف؛ شاید همین جمله کویر موتور که در بنرهای تبلیغی اش استفاده شده تعریفی مختصر اما مفید برای توصیف نمایشگاه مرکزی این کمپانی در تهران باشد؛ گلچینی از بهترین سیکلت های دنیا در کلاس های مختلف برای اولین بار توسط یک واردکننده بصورت رسمی به ایران آمده اند . . .
خرید و فروش موتورهای بالای ۲۵۰ سی سی (یا به قول خودمان موتور سنگین) کار تازه ای نیست. مدت زمان زیادی است که در سراسر کشورمان (علی الخصوص در شهرهای جنوبی) معامله اینگونه موتورها رواج دارد. پس چرا کویر دست به چنین کاری زده است؟
جواب این سوال را می توان در وضعیت تاسف بار واردات موتور سنگین ها پیدا کرد. همانطور که می دانیم واردات و همچنین خرید و فروش موتور سنگین ها هیچ منع قانونی در کشور نداشته اما سوار شدن بر آنها هزار و یک شرط دارد و همه مشکلات مالکان نیز از همین جا آغاز میشود. موتور سنگین های موجود در کشور را می توان در سه دسته تقسیم بندی کرد:
- دسته اول، موتورهای قاچاقی هستند. خیالتان راحت که با مبلغی کمتر از ۳۰ میلون تومان میتوان موتورهایی با حجم ۱۳۰۰ سی سی (و حتی بیشتر) هم پیدا کرد! اما فراموش نکنید که اگر به دست مامورین نظامی یا انتظامی بیفتید، موتورتان مصادره یا معدوم شده و خودتان هم دادگاهی می شوید. موتورهای قاچاقی حتی اگر در پارکینگ منزلتان هم پارک باشد، توقیف می شوند.
- دسته دوم، موتورسنگین هایی هستند که فقط برگ سبز دارند؛ یعنی موتور از طریق قانونی و از راه گمرک وارد کشور شده. این موتورها در صورت توقیف، مالک دادگاهی نشده و (معمولا) به پرداخت جریمه نقدی محکوم و تعهد کتبی می دهد.
- دسته سوم، موتورهای سند دار هستند. فقط به سه روش برای یک موتور سنگین می توان سند گرفت که عبارتند از :
- سند کمرگی؛ این نوع سند فقط برای موتورهایی است که با پرداخت تعرفه به کشور وارد شده اند.
- سند (برگه) تملیکی؛ این نوع سند فقط برای فروش موتورهای مصادره ای است که بصورت قاچاقی وارد شده اند. برای گرفتن برگ سبز برای این موتورها نیازی به پرداخت جریمه نقدی (برای نگهداری کالای قاچاق) نیست.
- سند ستاد اجرایی فرمان امام یا سندهای مزایده ای؛ این نوع سند فقط برای فروش آندسته از موتورهای مصادره ای است که برای تعیین تکلیف به ستاد اجرایی واگذار شده اند و یا از طریق ارگان های دولتی بصورت مزایده ای به فروش می رسند. موتورهایی که این نوع خاص از سندها را دارند، تعدادشان محدود بوده و غالبا هم در شرایط و وضعیت مناسبی نیستند.
احتمالا تا به اینجای کار جواب سوالمان مشخص شده؛ کویر موتور اولین واردکننده ای است که رسما به بازار موتورسنگین ها آمده؛ همه محصولات وارداتی کویر مستقیما از مبدا و بدون واسطه وارد کشور شده و دارای برگ سبز و سند بنام مشتری هستند.
اما بزرگترین مزیت موتورسنگین های کویر احتمالا باید تامین قطعات اورجینال، گارانتی محصولات و همچنین امکان تعمیر تخصصی موتورها باشد. موتورسنگین های کویر با اینکه قیمت نجومی دارند اما بازهم رفت و آمد آنها در خیابان های شهر (بجز در موراد خاص) مجاز نیست! پس با این اوصاف فقط میلیونرهای ایرانی مشتریان جدید کویر موتور خواهند بود. همراه ما باشید تا با هم سری به نمایشگاه مرکزی کویر موتور که به تازگی در تهران افتتاح شده، داشته باشیم.
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴کارتون عالیه بو دست خوش کار بزرگی کردین
سینا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴پالس پره ای گرفتم فلاپاشو کندم و اگزوز بدون سایلنسر انداختم , پرای مملکت میریزه وقتی گاز میدم , جمعه هام میرم نیایش 100 تا باش میرم همه فکر میکننحالا چی سوارم .
به خدا تو ایرانزمین میرم مردم کفشن میبره !
ما که مثل از ما بهترونا هایابوسا نداریم ولی با همین پالس پره میرم پوزشونو به خاک میمالم .
یه روزم ما سوار میشیم دیگههه وایسا حالا ببین .
طرف از کویر هیوسانگ خریده میرم کنارش وایمیستم میگم یه گاز میدی , روشو میکنه اونور !
الانم میخوام یه مینی 70 بگیرم پیت بایک جولوشون تکچرخ مکچرخ بزنم چشاشون گرد شه .
قابل توجه اقایون پیرزن تبار , کار خطر ناک هم نمیکنم و قوانین رو رعایت میکنم و سرعت غیر مجاز هم نمیرم .
فقط موتور ما یه مشکل داره اونم اینه که دور دور میری دخترا از پالس مالس بدشون میاد .
D: حقیقتی بود که باید میگفتم . زندگی ما اینه دیگه , الکی مصلا حال میده .
مسعود
۱ بهمن ۱۳۹۴دمت گرم داداش خودتو پالستو صداقتتو عشقه ، تو کلاس خودش پالس موتور خوبیه .
کوروش کاظمی
۲۵ مهر ۱۴۰۳داداش گلم موتور در یه صورت حال میده اون هم اینه که آدم راننده اش باشه ، فرق نمیکنه هایابوسا باشه یا پالس پره ای ، همین که تو پشتش نشستی کف همه میبره ، عشقی داداشم ایشالله هایابوسا برات بشه اسباب بازی تو لیاقتت بیشتر از این حرف هاست
MeGelli 250r_7000
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴یادش بخیر انگار همین دیروز بود تو بازار موتورایی مشهد بودم که چشمم به مگلی 250 افتاد وای چقد باحال بود با دوستم بودم یک ربع فقط تو خیابون واستاده بودیم اینو نگاه میکردیم از قیافه سرعت بگذریم با قیمتش خیلی حال کردم چقدر 7 تومن هی روزگار کاشکی میشد …
هیف عمر ادم تو این مملکت…
MeGelli 250r_7000
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴غم سیاه چال توانایی هاست
الهی فقط به امید تو…
کامی
۴ خرداد ۱۳۹۴بابا بی خیال با هوندا 125 نمیشه موتور روند از اسمان هم مامور می ریزه که بگیرتمون حالا تصور کن با کاوازاکی نینجا یا هایابوسا یا سی بی ار 1000 هوندا باشم که با اسنایپر می زنمون .
بییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییخیییییییییییییییییییییییییییییییییال..
اینجا ایرانه
فاضل شهریاری
۲۲ تیر ۱۳۹۴با سلام من خریدار موتور سنگین هستم اما نمیدونم کجا بخرم که مورد اعتماد باشه من کاوازاکی نینجا رو میخوام جدیدش یا زیزی آر رو میخوام یه موتور میخوام وحشی باشه گاز که بدم بهش مثل دیو صداش دراد و سرعتش برق از سرم بپرونه میشه یکی راهنمایی کنه و مدل های مختلفو دقیق نشونم بده و توضیح بده و بگه از کجا و چقدر باید بخرم و پول بدم؟
KTM215
۳۱ شهریور ۱۳۹۴این شماره رو تو اینترنت جستجو کن من مقایسه کردم قیمتهاش باهمه جا فرق میکنه [لطفا شماره تلفن و آدرس ایمیل را تنها در پیغام خصوصی ارسال فرمایید]
09011943160
۱۰ آذر ۱۳۹۴سلام دوست عزیز اولا شما چه مدل و تو چه حجم موتوری میخواید دوما الان زد ایکس ۳۰۰ تو ایران هستش ولی فکر کنم مدل ۲۰۱۲ با پلاک ملی ۳۲ شایدم بیشتر باشه شما بهتر برید خیابان گمرک تهران اونجا مرکز موتور سیکلت تو ایران
نگار
۷ شهریور ۱۳۹۵واقعا میخوای بخری بابا دمت گرم
فقط قبلش بگو ماله چه شهری هسی تا کمکت کنم فاضل جان
علیرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۴خیلی قشنگن ولی کی پول خریدنشو داره یکی مثل من باید توی خواب همچین موتوری سوارشم
احسان
۷ مرداد ۱۳۹۴خوب به جای اینکه موتور بخریم ماشین میخریم یکی از موتور ها 80 میلبون بود با اون میشه 4 تا پراید خرید اگه عشقتون کشید لایک کنید
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۴قیمت موتور مگلی الان چنده تو بازار??کسی میدونه????
محمود
۹ شهریور ۱۳۹۴خداییش درسته که یک جوون در حسرت یکی از اینا بمونه،اونم به خاطر اینکه غیر مجازه و سودش و ببرن
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۴سلام . ای اقا من 31سال موتور سواری کردم تو شهرمون همه منو میشناسن . اینو گفتم واسه اینکه بدونین اکثر موتور سنگین ها ی دوره خودمون رو سوار شدم لز مینی تا کاوازاکی 1300 اما همیشه با ترس از کمیته و همون نیروی انتظامی امروز که. رحم نداشتند دنبال میکردن با گلوله میزدن یا مون بی پسر بشه یا بخوریم زمین داقددرداقونیم نه از زمین خوردن بلکه با اون وضعیت مجروحیت و شکستکی استخان تازه کتک خوردن شروع میشد . اگر اوناهم زمین میخوردند باید دیه شون با کتک روش میدادیم. یه روز میگفتن موتور سنگین بده . بعد نشستیم تو گویدوجیزهکفرشد بعد سی دی نشان کفرشد. بعد ایمیل و. کامپیوتر . … دوربین فیلم برداری و. تلفن بی سیم …و …..هر تکنولوژی تو این کشور اومد یک انگی خورد . یکی نمیگهچطور تا وسیله ما چه جور میتونیم یک کشور صنعتی بشیم وقتی از تکنولوژی فراری هستیم و وحشت داریم . تا وسیله یا طرحی رو نبینیم چه طور اونو بسازیم . اگر موتور واسه ترور ممنوع شد انصافا حالا که گروهگ بدبخت و ورشکسته و جنایتکار منافقین گورش رو گم کرد ایا تو این مملکت ترور اتفاق نمیافته . موتور باعث ترور بود الان که تکنولوژی دیجیتال امدایاامدهبا کار تروریست ها مثل امریامریکاییای دروغگو راحت شده مثل بغداد و سوریه که با یک 30سانتی یا ریموت بی سریموتیم . و…. مردم را به خاک و خون فکر نمیکنیمیکشندنمیکنیدنوعیت این وسیله مثل ممنوعیت خودرو که تا سال 1994ازاد اما انحصار بود و بعد انها چطور یک سری خودرو وارد کشور شد و الان هم کویر با قیمت گزاف و انحصار وارد میکند . خیلی بحث برانگیز است . و جالب اینکه یک نفر از مسولین این کشور نمیگوید ماهم مثل ژاپنی ها که امریکا بعد جنگ جهانی انها را مکلف کردند که هواپیما نسازند و تاامروز هم ژاپن هواپیما نمیسازدا حتی سم پاش. ماهم میتوانستیم در صنعت موتور سازی . مثل خودرو مونتاژکار نباشیم . و با دو میلیون فرصت شغلی این صنعت هم طراح و هم سازنده و صادر. کننده این صنعت باشیم و حداقل به موتور های خود افتخار کنیم که مثل پرای و پژو کپی افتضاح ایران نیستند . متاسفانه تا زمانیکه صنعت به سیاست و سیاست به صنعت گره خورده و صنعت ما امتیازی . و انحصاری است . سرمایه گذاران و مدیران بخش خودرو فقط و فقط به پول و چپاول سرمایه مردم فکر میکنند نه بالا بردن کیفیت و مطرح شدن در بازار رقابت و تولیدبرندمیاید معروف که وقتی هر سال محصولاتی جدید به بازار میاید . مردم در روبروی مدل خودرو ساعت ها خیره و حیرت زده انهمه ظرافت و دقت و سلیقه شوند . ببخشید طولانی نوشتم اما دردی است که امروز در 48سالگی هنوز بر دلم سنگینی میکند که جوانی ما در زمانی گذشت که پوشیدن شلوار لی جرم بود . حال وای بحال موتور سنگین … خدا عاقبت و اینده جوانان ما را بخیر کند …الهی امین
حسین جعفرزاده
۲۸ آذر ۱۳۹۵دمت گرم.از دل من گفتی.هم سن و سال هستیم.هرچی بدبختی بود واسه سن و سالهای ما بود
مسعود
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶اقا محمد دقیقا حرف دل من را زدی من هم متولد 50هستم هنوز هم یه روزنه امید دارم که تا از پا نیوفتادم سوار موتور دلخواهم بشم .
muhammad
۱۵ شهریور ۱۳۹۴با دلار 3000 تومان بخواهیم حساب کنیم کاوازاکی نینجا h2 که حدودا 420 کیلومتر میره 150 میلیون میشه…..البته خارج از ایران
cb1300
۲۸ شهریور ۱۳۹۴هرکی عشق وپولشوداره بخره همه که پولشو ندارن!!!!!!!!!!!
محمد
۲۱ مهر ۱۳۹۴;,کویر خواهشا آرکاوی4سوپاپ رو بیارررررر.خواهشااااااااااااا
ahmad
۲۳ مهر ۱۳۹۴اقا اقساط فک کنید روش از طرف پایین جامعه
شهرام
۵ آذر ۱۳۹۴باعرض سلام
من دنبال یه موتور هستم که هم تو کوه سوار بشم برای افرود سواری هم توی شهر بشه سوار شد میشه بگید چی بگیرم لطفا
09011943160
۱۰ آذر ۱۳۹۴سلام دوست عزیز اولا شما چه مدل و تو چه حجم موتوری میخواید دوما الان زد ایکس ۳۰۰ تو ایران هستش ولی فکر کنم مدل ۲۰۱۲ با پلاک ملی ۳۲ شایدم بیشتر باشه شما بهتر برید خیابان گمرک تهران اونجا مرکز موتور سیکلت تو ایران
mehdi
۱۰ آذر ۱۳۹۴با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز باید تبریک بگم به گروه صنعتی کویر موتور بابت واردات موتورهای حجم بالای ۲۵۰ cc در کشور و مارک های معتبر روز دنیا از جمله شرکت های موتور سازی ژاپن و شرکت های اروپایی در ایران . به نظر من این کار خوبه که هرکسی سوار این موتورها از جمله zxو gsxو r1………… نشه ولی یک سوال به نظر شما اقای والینتینو روسی قهرمان موتورسیکلت سوپر بایک جهان یا اقای دانیل پتروسا از کجا شروع کردند
mehdi
۱۰ آذر ۱۳۹۴کار واردات موتور خوبه ولی اولا باید فرهنگ سازی کرد دوما یه سری ممنوعیت های غیر ضروری در کشور ما متاسفانه وجود داره یه مورد دیگه اگه مدیری یا هر شخصی که میتونه کاری برای جوان های ایرانی انجام بده خواهشا به صحبت من حقیر گوش بده ایا بهتر نیست این اقدام موثر شرکت کویر موتور پیوند بخوره با فدراسیون اتومبیل رانی و موتور سواری در کشور دنبال انتقاد نیستم فکر یه راهکار مناسب برای حل این مشکل و معضلی که الان دچار جوان های ایرانی شده باشیم شاید حرف من بی معنی باشه از جانب یه سری افراد ولی میشه تا حدودی جوان ها را از قهوه خانه ها بیرون کشید ممنون از وقتی که به من دادید از لایک کنید یا نکنید بازم از شما هم وطن های عزیز ممنونم دورود بر شما دورود بر ایران
آرش
۱۷ اسفند ۱۳۹۴سلام بابا اینقدر سود+گمرک میگیرن نمیتونیم سوار دوچرخه کاواساکی شم بشیم پول دارا حالشو میبرن مام هی نگاه میکنیم
سیدعلی
۱ مهر ۱۳۹۵سلام خوب هستید سایتتون عالیه
من نیت دارم در اینده از کویر خرید کنم .(KTm duke )
میخوام بدونم چجوری تحویل میدن.
یه نفر میگفت تو کارتون و همه چیز پلمپ شده تحویل میدن .
میخوام بدونم ایا واقعا داخل کارتون و دست نخورده و پلمپ کامل تحویل میدن؟
ممنون
amir
۹ مهر ۱۳۹۵من ایران زندگی نمیکنم جدیدا چون عشق موتورم یه سوزوکی600 gsxr مدل 2016 خریدم 9000 دلار یه موتور غول که تقریبا هر روز سوارشم متاسفانه تو ایران موتور و ماشین قیمتای غیر واقعی دارن و خیلی از جوونا که عاشق موتور سنگینن نمیتونن بخرن و اگرم بخرن فکر کنم فقط جمعه ها اونم تو پیست که عملا فایده ای نداره و موتور بی استفاده میمونه امیدوارم ارزون بشه که هر کی عشقشه بخره
mehran
۲۳ مهر ۱۳۹۵اگر این قیمتها در بازار جهانی هست پس گمرک مجانی اجازه وارد کردن موتورهارو میده به کویر
مرتضی هستم
۳۰ مهر ۱۳۹۵من چون میخواستم بخرم دوک رو سوار شدم خیلی نرم و راحت بود نسبت به موتوری که خریدم اما با اینکه قیمت 200سی سیش سه تومن کشیده بود پایین بازم نمیارزید 20 تومن پول بابتش بدم حداکثر 14 تومن میارزید اخر رفتم ان اس گرفتم نه و خورده ای نزدیک ده تومن به خوبی اون نیست ولی نسبتا میارزه…خدا کنه روزی قیمت دلار واقعی بشه و گمرکم برداشته بشه بعد من بجا ان اس دوک 390 میخرم.نشدم نشد چون اگر وضعیت بهتر نشه کم کم خلوت میشه…
امیر
۵ آبان ۱۳۹۵خداییش هر چیم این موتورا باعث ترور بشن از تلفات این موتورای بی کیفیت که اصلا ترمز ندارن کمتره یعنی فقط کله گنده هاکه ترور میشن انسانن این چه وضعیه اخه تواین کشور هیچی سر جاش نیست…
Suzuki
۲۷ اسفند ۱۳۹۵من خودم GSXR 1000 مدل 2002 دارم که 16 ملیون خریدم ترو تمیز خر صدا چی آخه این قیمتا 100 ملیون بدم برا موتور ماشین یه کارگاه چیزی میزنم اشتغال زایی کنم هه ?
علی باقری
۲۳ خرداد ۱۳۹۶پس چرا جای ژاپنی ها خالیه؟
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۷واسم تعجب چرا هایابوسا نداره کویر موتور فقط ktm rc8r
محمدرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۹خرید از نمایندگی کویر عالیه.من دنبال z250 دو سیلندر بودم.که نمایندگی کویر داره .ولی متاسفانه فقط رنگ فسفری سبز هست.تنوع رنگ نداره.ولی خدایش نمایندگی های رسمیش حرف نداره