نیسان

نگاهی به نیسان پاترول LG60 دو دیفرانسیل 1972

به تازگی یک دستگاه نیسان پاترول LG60 دو دیفرانسیل در آمریکا بازسازی شده و به قیمت ۲۷ هزار دلار فروخته شده است.


خودرویی که مشاهده می‌کنید نسخه طویل‌تر از پاترول LG60 است که قبلاً از ورود به خاک آمریکا فرایند بازسازی و احیای ظاهری و فنی را در کشور کلمبیا پشت سر گذاشته است. پروژه بازسازی پاترول LG60 شامل رنگ‌آمیزی دوباره بدنه و ترمیم کابین و همچنین بازنگری در پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری خطی، گیربکس ۳ سرعته دستی و ترمزها بوده است.

شاسی‌بلند موردبحث از رنگ سبز و سقف نرم بژ و کابینی با پوشش قهوه‌ای سود می‌برد و صندلی‌های عقب آن نیز آرایش متفاوتی دارند. همچنین باید گفت کاربراتور پیشرانه جای خود را به سیستم سوخت‌رسانی جدیدی داده است. این پاترول هم‌اکنون در فلوریدا با قیمت حدود ۲۷ هزار دلار به فروش رسیده و ما می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم. پیش از آنکه خودروی موردبحث به شکل کنونی درآید تمامی قطعات بدنه باز و رنگ‌آمیزی شده است.

از جمله تجهیزات بدنه نیسان پاترول LG60 دو دیفرانسیل می‌توان به سقف نرم جداشدنی، آینه‌های روی گلگیرها، پله‌های جانبی و… اشاره کرد. رینگ‌های ۱۶ اینچی فولادی نیز با لاستیک‌های گودیر سری ۶.۵۰ همراه شده‌اند. شاسی‌بلند مشهور ژاپنی‌ها فاصله بین محوری ۲۴۸۹ میلی‌متری دارد و به سیستم تعلیق فنر تخت مجهز است. البته باید دانست ترمزها در هر چهار چرخ از نوع کاسه‌ای هستند.

وقتی وارد کابین پاترول LG60 شوید صندلی عقب جدید با پوشش متفاوت را خواهید دید. همچنین بلندگوهای نصب شده روی درها نیز جلب‌توجه می‌کنند. در بخش داشبورد یک غربیلک فرمان سه پره سنتی و پشت آمپرهایی متشکل از سرعت شمار با حداکثر رقم ۱۴۰ کیلومتر در ساعت وجود دارند. کیلومتر شمار مکانیکی خودرو نیز رقم ۸۹ هزار کیلومتر را نشان می‌دهد هرچند فروشنده می‌گوید کارکرد واقعی خودرو مشخص نیست.

اما برای آماده‌سازی فنی نیسان پاترول LG60 نیز باک، پمپ و فیلترهای سوخت تعویض شده‌اند و همین موضوع درباره کاربراتور و کویل هم صادق است. همان‌طور که گفته شد گیربکس ۳ سرعته دستی به همراه جعبه انتقال نیز وظیفه رساندن نیرو به تمامی چرخ‌ها را بر عهده دارند. نظر شما درباره این شاسی‌بلند ژاپنی قدیمی چیست؟ آیا ارزش چنین قیمتی را دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5362 ديدگاه)

    داخل کابینش و اون دنده هاش و رنگ سبز داشبوردش ، کابین ماک های قدیمی آمریکایی که تو ایران هستن رو واسه آدم تداعی میکنه

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Ahmad

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      چه قد این رنگ قشنگه

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5362 ديدگاه)

        انگار این رنگ فقط مخصوص این مدل ماشیناست و هیچوقتم از چشم نمیوفته

        موافقم 13
        مخالفم 0
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2395 ديدگاه)

          اولین چیپ هم سبز ارتشی بود

          موافقم 8
          مخالفم 0
        2. زیزیگولو

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5362 ديدگاه)

          درسته آقای اشتری 👍👍

          موافقم 8
          مخالفم 0
    2. فورد

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (859 ديدگاه)

      موتورش همون p40 پاترول های تو ایرانه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5362 ديدگاه)

        دقیقاً

        موافقم 5
        مخالفم 0
  2. شاپور

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    برای استفاده کاری با این قیمت صرفه نداره اما واسه دوستداران خودروهای کلاسیک و علاقمندان نوستالوژی چرا

    موافقم 10
    مخالفم 0
  3. Camaro ZL1 427

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    قدرت و گشتاورش چقدره؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      قدرتش 145 اسب و گشتاورحدود ۳۰۰نیوتن متر در دور ۲۰۰۰ که واسه اون زمان عالی بوده

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    محل ما یدونه هست فکر کنم از اول دست خودش بوده رنگ آبی هست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. وحید شاهویردی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من موتور حتما بعد چند سال اپدیت های کوچولویی داشته.مثل 2 دهنه شدن کاربراتور و بهتر شدن جرقه و…
    درکل نیسان و تویوتاهای این دوره.در مقایسه با امریکایی ها….
    درضمن به نظرم تو ایارن شاید بخاطر وفور نیسان .اغلب به نیسان کم لطفی میشه و تویوتارو خیلی سر تر میدونن بعضیا

    در کل در این سال و دهه ساخته ای جیپ مثل سری سی جی 5 و..که بعداز 1976 سی جی هفت کمی دراز تر از پنج اومده.البته برای ولین بار مسقف فابریک کایوچویی .نه چادر.وگرنه که قبلش سی جی پنج(جیپ شهباز ) و سی جی شش خیلی دراز که میشد چادری شه
    کلا امریکاییا چه سی جی های ساده.چه سی جی های با سییتم افرودی اپشنال(کوادرا تچ و..)یا افرودی های جنرال موتورز و سیستم هاشون وفکر مینم تو این دهه خیلی سر تر بودن.و حتی تا دو دهه بعدشم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. گات

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ای جانم عجب عروسکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا