نیسان

احتمال عرضه نسل فعلی نیسان GT-R با قوای محرکه هیبریدی ملایم

نیسان هنوز هم زمان نسبتاً زیادی برای عرضه جانشین R35 GT-R فعلی دارد و اگر خبر منتشر شده در برخی رسانه‌های ژاپنی درست باشد شاید گودزیلا با نصب یک پیشرانه هیبریدی ملایم به‌روزرسانی شود.

نیسان GT-R کنونی که به خوبی می‌شناسیم و دوستش داریم از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند و طبق گفته برخی رسانه‌ها نیسان به دنبال ارتقای این پیشرانه و نصب سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی به همراه استارتر/ژنراتور یکپارچه در آن می‌باشد. ادعا شده این سیستم باعث افزایش ۲۷ اسب بخاری قدرت و ۲۵۰ نیوتون متری گشتاور تولیدی گودزیلا خواهد شد.

این قوای محرکه هیبریدی ملایم نه تنها باعث افزایش قدرت سوپرکار مشهور ژاپنی‌ها خواهد شد بلکه به کاهش مصرف سوخت آن نیز کمک خواهد نمود.

Best Car Web مدعی شده نسخه هیبریدی ملایم GT-R به منزله شام آخر این خودرو خواهد بود. این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شده و نسل فعلی گودزیلا در سال ۲۰۲۴ با بازار خداحافظی کند. البته شاید نیسان پیش از این کار آخرین نسخه R35 GT-R را بدون هرگونه دستیار الکتریکی در سال آینده تولید کند.

ظاهراً این خودرو با نام GT-R فاینال ادیشن شناخته شده و شاید قدرت ۷۱۰ اسب بخاری داشته باشد و شانه‌به‌شانه مک لارن 720S و فراری F8 تریبوتو رقابت نماید. ظاهراً تنها ۲۰ دستگاه از نسخه آخری گودزیلا تولید خواهد شد.

البته GT-R تنها محصول پرفورمنس کنونی نیسان نیست و ژاپنی‌ها به زودی 400Z را نیز تولید خواهند کرد که همین چند روز پیش تصاویر جاسوسی واضحی از آن منتشر شد. این خودرو با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربویی که قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۴ نیوتون متر خواهد داشت عرضه خواهد شد. این نیروگاه آهنین قرار است با یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک و یا ۶ سرعته دستی همکاری کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Aryan kia

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    خیلی خوشگل و خشنه اصلا اعصاب نداره ??
    هنوزم که هنوزه مشخصاتفنی خیلی خوبی داره وای به حال نسل جدیدش

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. Kato

      ۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (469 ديدگاه)

      هندلینگ عالی داره به راحتی توی مسیر مثل کانیون بنز و فراری را با فاصله خیلی زیاد قورت میده
      ماشین های آمریکایی که جای خود

      مثل یه ستاره می درخشه درست مثل میتسوبیشی لنسر اولوشن

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    هر چند که هنوزم جذابه ولی بدنه ش دیگه خیلی قدیمی شده

    موافقم 12
    مخالفم 14
  3. ارشیا

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    کاملا مشخصه که طراحیش برای ۱۵ سال پیشه.

    موافقم 10
    مخالفم 7
  4. میثم

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    ولی هنوزم خیلی خوشگلو خشنه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  5. Hadi

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    هنوزم گودزیلاست و خیلی ها رو می‌تونه نابود کنه ?
    هیبرید ملایم گزینه خوبیه ولی اگه نیسان نسل جدیدش رو زودتر معرفی میکرد خیلی بهتر میبود…
    گودزیلا رو رو عشقه ?

    موافقم 10
    مخالفم 2
  6. محمدهادی

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    واقعا رقیب قدریه برا سوپرکارها
    هنوزم زیبا و با ابهته
    نسخه جدید چه بشود
    نیسان ماشینای پرفورمنسش حرف ندارن
    خیلی خوب لینک شدن
    نیسان زد و جی تی آر اسکای لاین

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. datsun

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3947 ديدگاه)

    نسخه نهایی رو نیسمو باید بسازه مثل اسکای لاین gtr r34 که با نسخه زد تیون خداحافظی شکوه مندانه کرد که الان کلکسیونرها دربه در دنبال این نسخه ن.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. datsun

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3947 ديدگاه)

    هیبرید برای یه سوپر ماشین کم مصرف چهار چرخ محرک مثل جی تی ار اصلا جالب نیست همین پیشرانه با تغیرات کم به اسب بخارهای بالا میرسه.

  9. RezaRs

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    نمی دونم چرا هنوزم دوس داشتنیه

  10. Sina10

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    هنوزم که هنوزه توی این کلاس پررقابت داره خوب عمل میکنه
    امیدوارم نسل بعدش موتور های بنزینو حفظ کنه و طراحی خوبی داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا