نیسان

بررسی نیسان قشقایی 2018

نیسان قشقایی یکی از محبوبترین کراس اوورهای حاضر در بازار استرالیا است که در کنار رقیبانی همچون مزدا CX-3، میتسوبیشی ASX و حریفی که اخیرا وارد گود شده یعنی تویوتا CH-R، مشغول عرض اندام است.

نیسان قشقایی 2018
این سگمنت یکی از رقابتی‌تر‌‌ین کلاس های خودرویی حال حاضر است که توانسته بسیاری از هاچبک سواران را با وعده فضای بزرگتر کابین و ارتفاع بیشتر رانندگی به سمت خود جذب نماید.

نیسان قشقایی 2018
اکنون زمان آن فرا رسیده تا قشقایی با یک بروزرسانی میان دوره‌ای و بهره‌گیری از تجهیزات و تزیینات مدرن‌تر، عرصه را بر رقیبان تنگ نماید. در اینجا ما به بررسی نسخه ST از این خودرو پرداخته‌ایم.

نیسان قشقایی 2018
موضوعات اندکی وجود دارد که نیسان قشقایی را متمایز می‌سازد. در کنار هوندا HR-V، برخورداری از فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب و محفظه بزرگتر بار، شاخصه‌ کاربردی بودن آنها را نسبت به رقبا در درجه رجحان بالاتری واقع نموده است.

نیسان قشقایی 2018
ارزش نمونه مورد بررسی در این مقاله به ۲۸,۹۹۰ دلار استرالیا می‌رسد که در مقایسه با نسخه‌های میانی رقبا، تقریبا در یک سطح قرار دارد. این قیمت در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰۰ دلار افزایش داشته و با صرف ۲۰۰۰ دلار بیشتر، برادر بزرگترش یعنی ایکس تریل دست یافتنی خواهد شد.

نیسان قشقایی 2018
نمای خودرو از طریق تغییر جلو پنجره و سپر بروزرسانی شده است و اگر تمایل به نصب چراغ‌های LED موسوم به بومرنگ و رینگ‌های آلیاژی بزرگ و اسپرت دارید، به سراغ نسخه‌های ST-L و N-tech بروید.

نیسان قشقایی 2018
در داخل کابین با یک غربیلک فرمان جدید، دکمه‌های براق‌تر، تزیینات بدیع و سطوح بهتر مواجه هستیم که سرتاسر محیط را در برگرفته اند. صندلی‌ها نسبت به قبل، بهتر بدن را حمایت می‌کنند و از روکش‌های مناسب‌تری برخوردار گشته‌اند.

نیسان قشقایی 2018
تجهیزات استاندارد شامل موارد ذیل هستند:
شش عدد کیسه هوا، دوربین دنده عقب، حسگرهای پارک، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، ترمز خودکار در مواقع اضطراری جدید و سامانه هشدار برخورد از جلو.

همچنین امکانات مرتبط با ایمنی که بالاترین نسخه قشقایی به آنها تجهیز شده است، عبارتنداز: هشدار ترافیک پشت سر، هشدار نقاط کور و کروز کنترل تطبیق‌پذیر. برخی از رقبا نظیر هیوندای کونا، بسیاری از این آپشن ها را به صورت انتخابی در مدل پایه خود نیز ارائه می‌دهند. مواردی نظیر دیلایت، کروز کنترل، پورت اتصال USB، بلوتوث، سنسور پارک جلو، رینگ آلیاژی ۱۷ اینچی، استارت دکمه‌ای و کامپیوتر سفری که بین دو نمایشگر آنالوگ سرعت و دور موتور واقع شده است را نیز به لیست تجهیزات اضافه نمایید.

کابین از کیفیت خوبی برخوردار شده و حس خوبی از لمس سطوح مختلف نظیر سیستم اتوهلد با ترمز دستی برقی، به انسان دست می‌دهد. موقعیت رانندگی نسبت به قبل ارتقا یافته و فضای کافی برای جادادن اشیا مختلف در داخل کابین تعبیه شده است. اما نقطه ضعف کابین به سیستم اطلاعات سرگرمی باز می‌گردد. ما در زمانی زندگی می‌کنیم که حتی ارزانترین خودروها نیز به یک نمایشگر لمسی بزرگ مجهز می‌شوند اما نسخه پایه قشقایی به یک نمونه ۵ اینچی غیر لمسی مجهز شده که توسط مواد پلاستیکی و دکمه‌های متعدد احاطه شده است. در ضمن دنبال اپل کارپلی و اندرویداتو هم نگردید که پیدا نخواهید کرد و نمایشگر دوربین دنده عقب هم کوچکتر از معمول است.

در قسمت ردیف عقب صندلی‌ها، قشقایی نسبت به بسیاری از رقبا کاربردی‌تر است. این خودرو با برخورداری از طول اضافه‌تر به میزان حدودا ۲۰ سانتیمتر، فضای سر و پای بیشتری در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد و بدین وسیله موجبات آسایش بیشتر آنها را فراهم می‌آورد. دید پنجره‌ها خوب بوده و همگی به صورت یکبار-لمس عمل می‌نمایند. ردیف عقب به ایربگ و ضمایم مورد نیاز برای تثبیت صندلی کودک مجهز شده و با خوابانیدن صندلی‌های این بخش، حجم محفظه باز از ۴۳۰ به ۱۶۰۰ لیتر گسترش خواهد یافت.

در زیر درب موتور یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی نشسته که قادر به تامین ۱۴۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن-متر گشتاور است که قشقایی ۱۴۰۰ کیلوگرمی را قادر می‌سازد تا ظرف مدت ۱۰ ثانیه از حالت ایستا به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. قشقایی تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و به یک گیربکس CVT با اهرم چرمی مجهز شده است. همچنین اگر علاقه به تعویض دنده‌ها به صورت دستی دارید، می‌توانید با صرفه جویی ۲۵۰۰ دلاری، قشقایی را به یک گیربکس دستی شش سرعته تجهیز نمایید. بر طبق ادعای شرکت سازنده مصرف ترکیبی این خودرو نیز معادل ۶.۹ لیتر بر صد کیلومتر است که رقم مناسبی برای یک کراس اوور محسوب می‌شود.

نیسان قشقایی 2018
برای سال ۲۰۱۸، سیستم تعلیق تقویت شده و از میله ضد چرخش محکم‌تری استفاده شده است تا کنترل بدنه و توانایی آن در جذب ضربات گسترش یابد. سامانه فرمان هم برای جذب بیشتر ضربات و کاهش لرزش در غربیلک فرمان، تقویت شده و از سیستم های ارسال نیروی ترمز و گشتاور به چرخ‌ها آنهم به طور تکی و جداگانه، به جهت افزایش قدرت مانور خودرو در عبور از پیچ‌ها، بهره می‌برد. کیفیت رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی مناسب است و استفاده از تایرهای مناسب ساخت کانتیننتال چسبندگی و نرمی سواری مناسبی را فراهم آورده است. چرخش غربیلک فرمان خالی از احساس است اما به راحتی به اطراف گردش می‌کند، کیفیت سواری به جز هنگام عبور از برخی ناهمواری‌ها کاملا خوب است، نرمی فنرها و کنترل بدنه مطلوب ارزیابی می‌شود و عایق بندی صوتی بدنه نیز وضعیت مشابهی دارد. گشت و گذار در سطح خیابان نسبت به خودرویی همچون مزدا CX-3 برتری دارد.

نیسان قشقایی 2018
با توجه به این بررسی کوتاه که روی نیسان قشقایی انجام دادیم، میزان احترام ما نسبت به این خودرو تقویت شد. این خودرو همچنین برای مسافرت‌های خانوادگی و گشت و گذار عادی در طبیعت کاملا مناسب است.

قشقایی مایه آرامش خاطر شما بوده و خودرویی کاملا قابل پیش بینی است. اگر به سیستم اطلاعات سرگرمی به روزتر مجهز شود، دیگر نکته مبهمی بابت خرید در ذهن مشتری شکل نخواهد گرفت.

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۲۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    دوست داشتنیه اما پای خرید برسه cx-3 و c-hr رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. علی

      ۲۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      و اضافه میکنم پژو 3008 که شخصا به همه ترجیهش میدم

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. علی

        ۲۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (225 ديدگاه)

        واقعا فاز دیسلایک دهنده هارو نمیدونم
        تا جایی که من میدونم تو همه مقایسه هایی که میشه نتیجه. به نفع پژو 3008 هست
        ولی اینجا من حقیقت و میگم همه دیسلایک میدن حتی تو مقایسه هایی که تو همین سایت گذاشته میشه وقتی برنده رو اعلام میکنند همه میگن پژو بهترین تو این کلاسه ولی من یه جا دیگه از پژو تعریف میکنم همه دیسلایک بارونم میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. Sajjad

          ۲۲ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          با وجود یک نفر با چندین اکانت نباید انتظاری غیر از این داشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. E 36

    ۲۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    عالی، ژاپنی مایوس نمیکنه کسی رو !

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. nissan

    ۲۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    برندها دارن دارای اصالت طراحی میشن تویوتا نیسان رنو هیوندا کیا بنز بی او جلو پنجرهاشون داره یکی میشه به نظر من جالب نیست چون مثلا جلوی پنجره و قیافه سی کلاس نباید با اس کلاس یکی باشه و…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    قوس کاپوتش تداعی کننده برادرای لوکسشه (اینفینیتی)

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. شاهين

    ۲۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    کاش جای جوک این رو آورده بودن

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      داداش آوردنش مشکل نیست مشکل قیمته این بیاد 250 قیمت میخوره تا یه سال دیگه اونی که پول خرید اینا رو داشت دیگه نمیتونه ماشین خارجی بخره دارن یکاری میکنن دیگه هیچکس نتونه ماشین خارجی بخره با تشکر از ایرانخودرو و سایپا و دولت تدبیرو و امید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    کاش کنار جوک و ایکستریل این هم میاوردن.

    التیما که دیگه به قوانین جدید میخوره .کاش حداقل اونو بیارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Wrx

    ۲۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    حیف شد که فقط با دف جلو وارد بازار میشه
    وقتی نیسان جوک با سیستم چهارچرخ میشه خرید حیفه که اینو فقط با دف جلو وارد بازار میکنن☹️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      سلام
      نیسان قشقایی هم مدلهای چهار چرخ محرک داره هم انجین های مختلف احتمالا منظورش این مدله که مورد بررسی قرار گرفته دیفرانسیل جلو بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Wrx

        ۲۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (329 ديدگاه)

        اره حتما اخه منم تعجب کردم جوک سیستم چهارچرخ داره بعد این نداشته باشه خیلی زور داره☹️حتی قبلا تو سایتشم دیده بودم ولی اینجا زده بود جلو تعجب کردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. m.m

    ۲۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    شاید دیگه نیام پدال
    دارم افسردگی میگیرم به خدا این چیزارو که با خودمون مقایسه میکنم?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محسن

      ۲۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (10 ديدگاه)

      m.m جان ما خیلی وقته که جزوه افسرده ترین مردم دنیا هستیم چون هر روز داریم خبرهای بد و مایوس کننده میشنویم مثلا همین خودرو ایا تاحالا شده بشنویم مثلا خودروی کولیوس به جای اینکه ۸۰ میلیون تومن گرون تر شده و به ۳۰۰ تومن رسیده بشنویم که کولیوس با تعرفه جدید دولت ۸۰ میلیون تومن ارزان تر شد و الان در بازار به قیمت ۱۴۰ میلیون تومن رسید.
      همش گرونی-همش الودگی هوا-ریزگردها-خشکسالی-زلزله-تحریم-گرون شدن دلار-بیکاری-محیط زیست پر از زباله های پلاستیکی-در مملکت بسته شده به روی دنیا و………

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. مهران

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    خیلی ماشین شیکی هست جون میده واسه گشت و گذار

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. net

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. M.us

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    این زبان طراحی نیسان وافعا عالیه یه سامورایی تمام عیاره همه چی بهینه طراحی شده تا بیشترین کاربرد رو بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. net

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    تمام مدلهای نیسان جلوپنجره مثل هم دارند واین مدل جلوپنجره جدید نیسان خیلی زشته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. آمی تیس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنون از توضیحات کاملتون.
    من دو سال هست قشقایی ۲۰۱۸ دارم و از خریدش کاملا راضی هستم. 😊
    تنها ایرادش دکمه های زیاد مربوط به تهویه هوا، رادیو… هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا