این نیسان GT-R مدل سال ۲۰۰۹ هنوز هم در دست مالک اول خود بوده و او از گودزیلای خود هر روزه استفاده کرده است. در طی بیش از ۱۰ سالی که این خودرو راهی جادهها شده کارکرد حدود ۲۲۵ هزار کیلومتری را ثبت کرده و این GT-R احتمالاً بالاترین کارکرد را بین مدلهای مشابه دارد. مجری EatSleepDrive توانسته مدتی را با این GT-R کارکرده بگذراند و نگاهی به وضعیت آن داشته باشد.
بدنهی GT-R موردبحث به عنوان خودرویی که همهروزه مورد استفاده قرار گرفته عالی و بینقص نیست. برخی خراشها و آسیبها در بدنه دیده میشود اما خب وضعیت بدنه خیلی هم بد نیست. قطعاً اگر مالک دستی بر سر و روی خودرو بکشد بدنه وضعیت بسیار خوبی خواهد داشت.
کابین سن و استهلاک بالای GT-R را بیشتر نشان میدهد. برای مثال پوشش روی برخی پلاستیکها رفته اما هیچکدام این موارد روی عملکرد خودرو تأثیر منفی نگذاشته است.
از نظر فنی، گودزیلای موردبحث چیز زیادی نیاز نداشته است. مهمترین تعمیر خودرو در کارکرد حدود ۱۴۴ هزار کیلومتر و زمانی بوده که گیربکس وارد حالت Limp شده است. نمایندگی خواهان مبلغ ۲۰ هزار دلاری برای تعویض گیربکس شده اما مالک خودرو به دنبال راه ارزانتری بوده و گیربکس را ارتقا داده تا بتواند قدرت بیشتری را تحمل کند. جدای از این مورد، مالک سرویسهای معمول همچون تعویض روغن را انجام داده است. مورد قابلذکر دیگر هم استفاده از دیسکهای ترمز اورجینال روی خودروست که هنوز هم کار میکنند.
GT-R در پشت فرمان، سن خود را نشان نمیدهد. خودرو در جادههای پرپیچوخم و خلوت هنوز هم هیجانانگیز بوده و راننده را به کلکل با خودروهای پرفورمنس و مدرن تشویق میکند.
اگر میتوانید از پس هزینههای یک GT-R کارکرده برآیید، شاید انتخاب مدلی تمیز گزینه معقولی برای لذت بردن از رانندگی باشد.
جواد خطر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹جالبه که تو بازارای جهانی قیمت نیستن GTR با بعضی از مدلای پورشه تقریباً برابری میکنه….مدیونین اگه فِک کنین نیسان از نظر کیفیتی کم داره
datsun
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹Gtr r32 های دهه هشتاد هنوز کار میکنن و تیون میشن این تازه اول راهه جا داره کار کنه و تیون بشه.
۲۲۵ هزار تا رفته فقط یه تعمیر جزئی گیربکس داشته برا یه ماشین عملکرد بالا تعجب برانگیزه این همه کم استهلاکی.
sina
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹داتسون جان
خبری از نسل جدیدش نیست ؟
datsun
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹سینا جان خبرهای از نیسان زد جدید هست و نیسان داره روش کار میکنه ولی gtr متاسفانه نه و با مشکلات فعلی نیسان به نظر میاد تا چند سال آینده خبری از gtr جدید نباشه
از زمانی که آقای قصن سکان نیسان روبه بدست گرفت تو همه بخشها عالی بود بجز اسپورت سازی تقریبا اسپورت های نیسان اعتبار خودش رو از دست دادن اوایل که اومد سیلویا که نزدیک به چهل سال تولید شد به تاریخ پیوست وتوقیف شد ، z و gtr هم به مدت طولانی روی خط تولید موندن و ارزش خودش رو از دست دادن بیشتر روی الکتریک سازی ،خودران و ماشین های پر سود ده سرمایه گذاری کرده بود و اسپورتها به حاشیه رفتن متاسفانه.
سینا BMW
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹پس یعنی خبری از GTR جدید نیست؟؟؟
sina
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹دمت گرم بابت اطلاعاتت
رامین
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه نسل جدید gtr ساخته نشه واقعا دنیای خودرو یکی از بزرگ ترین زیبایی هاشو از دست میده.
mercedes benz
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
اقای داتسون
داداش عشق است اون لوگویی که گذاشتی پروفایلت
نیسان gtr افسانه ای مگه قدیمی هم میشه
وقتی که نیسان gtr فیس لیفت 2013 کاملا استوک واسه اولین بار تایم 10.8 رو توی 1/4 مایل ثبت کرد همونجا بهش تعظیم کردم
سلطانه به مولا
یا علی مدد
حسن
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظر من مراقبت از خودرو و فشار نیاوردن زیاد بهش عمر اون را تضمین میکنه.و شاید حتی خودروی ایرانی رو بشه تا بالای ۳۰۰ هزار بدون خرج انچنانی حفظ کرد.
Farzad
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹نه نمیشه قطعات خودروهای ایرانی خیلی بی کیفیتن و مرتب باید تعویض بشن .
سینا BMW
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹وقتی میگی یه ماشین ژاپنیه یعنی حداقل ۱۵ سال برات کار میکنه
دیگه فشار اوردن به موتور و ….. دلیل خوبی محسوب نمی میشه.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹سینا عزیز
نرمال استفاده جهانی از محصولات ژاپنی بخصوص تویوتا ۲۵ ساله ، چه گازش بدین و چه گازش ندین و این در حالیه که عمر مفید خودروی هر کشوری متفاوته و ژاپن پرچمدار این بخشه .
البته بماند که تویوتا تاریخ انقضاء نداره اگر خدماتش به موقع صورت بگیره .
سینا BMW
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹من ۱۵ سال رو مثال زدم ولی محصولات ژاپنی بخصوص تویوتا و بخصوص مدل هایلوکس تا وقتی که در طبیعت تجزیه نشن کار میکنن?
واقعا نمی دونم چجوری اینقدر ماشینا رو محکم میسازن
pooriya.bmw.germany
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹پانزده سال پیش اولین ماشینی که خرید م یه پژو پارس صفر بود که بابام واسه هدیه گواهینامه بهم داد
هفت سال زیر پام بود و همه جا باهاش میرفتم دانشگاه مسافرت جاده…
روزی که فروختمش سیصد هزار کیلومتر کارده کرده بود و بجز یکبار تعمیر و تراشکاری سر سیلندر هیچ مشکل موتوری نداشت. ( تعمیر نه تعویض سرسیلندر)
میخواستم بگم که با نگهداری صحیح و سرویس بموقع و استفاده از روغن فیلتر شمع تسمه اورجینال تقریباً هر ماشینی میتونه به کارکرد بالا برسه
car lover
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹وقتی مدرسه میرفتم به رفقا میگفتم جی تی ارو به ار ایتو 911 ترجیح میدم رفقا مسخرم میکردن
نمیدونم اینجا هستن یا نه ولی تحویل بگیرن
Farzad
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹لقب گودزیلا برازندشه ، عبضی هنوزم سرحاله !
علی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹برامده از اندیشه شینتو و نخبه ترین و سختکوش ترین و باشرافت ترین مردم روی زمین
Cowboy
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹چراغای پشتش میگه بیا منو بگیر.
اوف با این ماشین باید عشق بازی کرد.
ذهنتم درست کن
Farzad
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹?
امیر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹جالب بود!
بزرگترین مشکل جی تی ار گیربکسشه ک گاها در فشار های زیاد یا لانچ های سنگین دچار خرابی زیادی میشه و چندین ویدیو و خبر در این رابطه وجود داره و اگه اشتباه نکنم حتی در یه ویدیو در روسیه گیربکسش در لانچ بالکل نابود شد ک دلیلشو هوای سرد و استفاده نادرست قبل از گرم شدن سیستم خودرو اعلام کردن!
اما بهرحال با این کارکرد بسیار جالبه ک سالمه