نیسان

اعلام مشخصات و جزئیات بیشتری از نیسان ترا

نیسان چندی پیش به‌صورت آنلاین اس‌یووی جدید خود که ترا نام گرفته را معرفی کرد. قرار است این خودرو برای اولین بار رسماً در نمایشگاه پکن امسال معرفی شده و به نمایش عمومی درآید. حال پیش از آغاز نمایشگاه پکن، نیسان جزئیات و مشخصات بیشتری را از اس‌یووی جدید خود منتشر کرده است. همان‌طور که قبلاً گفته شده بود، ترا روی شاسی نردبانی پیکاپ ناوارا ساخته شده و ساختاری بدنه روی شاسی دارد. اساساً ترا نسخهٔ اس‌یووی ناوارا محسوب می‌شود.

به همین دلیل برای ترا همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری بنزینی ناوارا ارائه شده که ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. برای ترا اما تنها همین یک پیشرانه ارائه شده است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب برابر با ۴.۸۸ متر، ۱.۸۵ متر و ۱.۸۳ متر بود و فاصلهٔ محوری آن معادل ۲.۸۵ متر است.

ترا به ویژگی‌های جذابی چون تعلیق عقب پنج اتصالی با کمک‌فنرهای پیچشی، سیستم چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل، سیستم کنترل پایین رفتن از شیب‌ها، سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبی‌ها و… مجهز شده که صرف‌نظر از نوع مسیر، به آن توانایی‌های آفرود بالایی می‌بخشد. نیسان همچنین می‌گوید ترا ۲۲۵ میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد که بهترین در کلاس خود محسوب می‌شود. این ویژگی در کنار موارد مذکور موجب خواهد شد که این اس‌یووی در بین خریداران محبوب شود.

داخل ترا اما حتی برای این سگمنت نیز بسیار سطح پایین و پایه به نظر می‌رسد. در اینجا نمایشگر پنج اینچی کوچکی با گرافیک ابتدایی دیده می‌شود که برای چنین خودرویی دور از انتظار است. بااین‌حال از طریق این صفحه‌نمایش کوچک، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بروز شده‌ای ارائه می‌شود که قابلیت اتصال به گوشی‌های موبایل هوشمند را دارد.

همچنین برای ارائهٔ سواری ساکت‌تر، عایق‌کاری کابین ترا بهبود یافته درحالی‌که ظرفیت بارگیری آن نیز در کلاس خود بهترین است؛ اما ترا خودرویی پنج‌نفره است و برخلاف بسیاری از رقبایش، ردیف سوم صندلی‌ها برای آن قابل سفارش نیست. در مشخصاتی که از این اس‌یووی ژاپنی منتشر شده اما دید می‌شود که برای آن شش رنگ بیرونی مختلف به همراه رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی در نظر گرفته شده است.

ترا در چین توسط جوینت ونچر ژنگ‌ژو-نیسان تولید شده و به‌عنوان جایگزینی برای مدل پالادین (همان خودرویی که زمانی در کشورمان با نام رونیز تولید می‌شد) در نظر گرفته شده است؛ اما چون تولید پالادین همچنان در چین ادامه خواهد داشت، نیسان نام ترا را برای اس‌یووی جدید خود انتخاب کرده است. این نوع از اس‌یووی‌های سنتی در چین مخصوصاً در شهرهای کوچک و مناطق روستایی بسیار محبوب هستند و به همین دلیل نیسان چین را به‌عنوان یکی از بازارهای عمدهٔ ترا در نظر گرفته است.

ترا هم‌اکنون فقط در بازار چین با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۸۰ هزار یوآن برابر با ۲۸,۶۰۰ دلار عرضه می‌شود اما به‌زودی در سایر بازارهای آسیایی هم عرضه خواهد شد؛ اما این اس‌یووی جدید ژاپنی به بازار اروپا و ایالات‌متحده راه پیدا نخواهد کرد؛ بنابراین ترا خودرویی منطقه‌ای محسوب می‌شود که بازار آن صرفاً به چین و دیگر کشورهای آسیایی محدود خواهد بود.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    ای کاش که بیاد ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    یعنی ساخته شده برای اورگانهای دولتی و نظامی.
    برای جنگلداری و حمل پول.
    جایگزین خوبیه برای رونیز و ادامه تولید و منتاژ در کشور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. charger

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    بعضی وقتا فک میکنم تمام ماشینای ژاپنی پلتفرمشون یکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. power active

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (171 ديدگاه)

    آره واقعأ . پلتفرم پرادو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمدرضا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    کاش فرمونشو عین فرمان نسل حدید خودروهاش میکرد.با اینکه بد نیست اما جدیدش خیلی بهتره طراحیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid622

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    دقت کردید
    گفته شد تو چین بیشتر مردم روستایی این ماشین رو میخرن اونم با این جمعیت و اقتصاد
    حالا بیاد اینجا ۳۰۰ میلیون رو شاخشه
    امان از این بازار خودرویمون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آرش آمریکایی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    رقیب خوبی برا پرادو عه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعید

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چقدر شبیه پرادوِ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سید

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    خیلی باحاله به عنوان یه خودروی کار وتجاری جالبه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. me84

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی خفنی داره. فنیش هم که نیسانه دیگه جای بحث نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رها

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    کاشکی پارس خودرو منتاژش کنه یا اینو یا ناوارو رو با قیمت مناسب بده دست مردم ما از دور ببینیم خوشحال بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهران

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    چقد قیمتش خوبه بقیه چیزاشم از قیمتش بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. F.A

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (125 ديدگاه)

    درود

    واقعأ قیمتش از حدود ۲۸ هزار دلار شروع میشه یا نه ، قیمتش به اشتباه در مقاله درج شده!

    اگه ۲۸ هزار باشه؛ عالیه
    یعنی از ایکس تریل ارزانتره؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا