نیسان

معرفی سه نسخه سفارشی و جدید نیسان پاترول

نیسان خاورمیانه سه نسخه‌ی جدید از شاسی‌بلند پاترول را معرفی کرده است.


این خودروها که منحصراً برای بازارهای خاورمیانه طراحی شده‌اند از دو نماد جذاب صحرا یعنی شاهین و غزال الهام گرفته‌اند و البته نام خودروها نیز مؤید همین نکته می‌باشد. پاترول فالکن، غزال و غزال X نام این سه شاسی‌بلند سفارشی می‌باشند.

هر سه خودرو از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۴.۸ لیتری بنزینی و گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک استفاده می‌کنند. این پیشرانه قدرت ۲۸۰ اسبی و گشتاور ۴۵۲ نیوتون متری خود را از طریق سیستم چهار چرخ محرک به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند.

مدل‌های مجهز به گیربکس دستی دارای دنده پنجم اوور درایو، نسبت‌های متفاوت دیفرانسیل‌های جلو و عقب، کیت افزایش ارتفاع ۴ اینچی و سیستم تعلیق بازنگری شده هستند. یک سیستم اگزوز پرفورمنس و جدید هم در لیست تجهیزات این خودروها به چشم می‌خورند.


خب بیایید ببینیم هریک از این خودروها چه ویژگی‌های جدیدی را به مالکان ارائه می‌کنند.

  • پاترول فالکن

این نسخه دارای نوارهای منحصربه‌فرد بدنه، سپر جلوی کرومی، فلاپ جلوی ساتین نقره‌ای و نوار نورانی LED می‌باشد. پاترول فالکن همچنین از سایر عناصر همچون قوس‌های مشکی چرخ، دیلایت های متفاوت، اسپویلر و خروجی اگزوز جدید برخوردار است.

داخل کابین نیز صندلی‌های چرمی با نشان فالکن و یک کول باکس نصب شده است.

  • پاترول غزال

پاترول غزال هم همچون مدل فالکن از طراحی خاص بدنه و همچنین رینگ‌های ۱۷ اینچی برنزی و لاستیک‌های جدید استفاده می‌کند. جلوپنجره‌ی تیره، چراغ‌های جلو و عقب دودی و نشان غزال روی پیشرانه از دیگر ویژگی‌های این شاسی‌بلند توانا هستند. نهایتاً باید گفت یک اسپویلر سقفی هم در نظر گرفته شده است.

بخش داخلی این شاسی‌بلند با صندلی‌های چرمی سفارشی و تریم مخصوص درب‌ها، لوگوی غزال روی صندلی‌ها و… مزین شده است. جدای از اصلاحات ظاهری، پاترول غزال دارای ویژگی‌های آفرودی همچون اسنورکل، کیت افزایش ارتفاع ۲ اینچی، فنرهای پیچشی قرمز نیسان، وینچ برقی جلو با ظرفیت ۴۳۰۰ کیلوگرم و… می‌باشد.

  • پاترول غزال X


نهایتاً به غزال X می‌رسیم که نسخه‌ی جذاب‌تر غزال می‌باشد. این خودرو علاوه بر ویژگی‌های قبلی از سپرهای جلو و عقب فولادی، محافظ لاستیکی سپر، فلاپ جلوی سفارشی، ورودی هوای جلو و رینگ‌های ۱۷ اینچی آفرود با لاستیک‌های ۳۱۵ میلی‌متری برخوردار است. روف راک، نوار نوری ۳۰ اینچی LED و قفس پشت ردیف دوم صندلی‌ها از دیگر شاخصه‌های این نسخه هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    عشق بعضی عربا پاتروله
    بعضیا لندکروز
    بعضیا هم جدیدا خیلی جی ام سی سیرا دارن میخرن
    لذتی که با این ماشین ها میبرن وصف ناشدنیه
    با خودروهایی که توی ایران ارزوی ماست مثل یه پراید رفتار میکنن
    ما فقط میتونیم در رابطه با خودروهایی که ازشون مطلب میخونیم کل کل کنیم
    چون ماشینایی که ما سوار میشیم حتی ارزش سوار شدن هم ندارن چه برسه کل کل!
    ولی اونا میتونن چون یه جورایی همه جور ماشینی سوار میشن.
    کلیپ هایی گاها میدن بیرون
    طرف با چارجر دریفت متراژی میزنه
    ولی تو ایران با پارس و 405 متراژی میزنن هنگ میکنی!
    بازم توی این همه محدودیت بچه های ایران از ماشین های داخلی لذت میبرن.

  2. ناشناس

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (205 ديدگاه)

    یه سوال. این خاورمیانه که میگن ما هم جزوش میشیم یا نه؟

  3. مانی

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    موتور ۵ سیلندر ۴.۸ لیتری با ۲۸۰ اسب قدرت؟؟؟
    اشتباه نشده پدال جون؟؟؟

    1. شاهین

      ۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      بله پیشرانه از نوع 6 سیلندر هستش.
      پوزش بابت این اشتباه.
      ارادت

  4. ح.ع

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (241 ديدگاه)

    انصافا پاترول بینظیره..تنها محصول ژاپنی که واقعا با لندکروزر برابری میکنه..لوکس بودنشو هم با تمام وجودت حس میکنی…

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. پرهام

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    پاترول و لندکروز هر دو عالی وقدر ولی من پاترول دوستم !!!! پاترول پاترول پاترول !!!!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. Hossein

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مگه داریم بهتر از پادشاهه آفرود😍😍😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا