هنسی قصد دارد سال آینده ونوم F5 را برای آزمایش به پیست نوربرگرینگ ببرد و معتقد است که این خودرو میتواند از مرسدس AMG One سریعتر باشد.
هرچند ونوم F5 ابتدا با هدف شکستن رکورد سرعت ساخته و معرفی شد اما مدتی است که هنسی روی شکستن رکورد پیستها هم تمرکز کرده است. برنامههای این شرکت اما فراتر از پیستهای آمریکا است و رئیس شرکت «جان هنسی» اعلام کرده است که سال آینده ونوم F5 را به پیست نوربرگرینگ خواهد برد. هرچند هنسی قصد رکوردشکنی در این پیست را ندارد اما به گفتهٔ جان هنسی، ممکن است F5 در جهنم سبز از مرسدس AMG One سریعتر باشد.
هنسی اساساً با هدف آزمایش راهی پیست نوربرگرینگ خواهد شد زیرا اینجا مکانی است که اکثر خودروسازان جهان از آن برای آزمایش و توسعهٔ محصولات خود استفاده میکنند. بااینحال، به گفتهٔ هنسی، محصول جانبی این آزمایشها میتواند رکوردشکنی باشد اما هدف اول و مهمتر از هر چیزی، توسعهٔ یک هایپرکار بهتر از طریق آزمایشاتی خواهد بود که در جهنم سبز انجام خواهد گرفت. جان هنسی دراینباره گفته است:
ما برای آزمایش به نوربرگرینگ میرویم. برای توسعهٔ خودرو به آنجا میرویم اما اگر در طول آزمایشها، خودرو لپ تایمی را ثبت کند که ارزش انتشار داشته باشد، آن را با جهانیان به اشتراک خواهیم گذاشت
معاون ارشد مهندسی هنسی «برایان جونز» که مستقیماً در توسعهٔ AMG One و رکورد زنی آن در نوربرگرینگ نقش داشته، معتقد است ونوم F5 آنچه که برای شکستن رکورد هایپرکار آلمانی لازم است را دارد. هنسی در این رابطه میگوید:
برایان آنجا بوده و زمان زیادی را در آنجا گذرانده است. مطمئنم که شرکتهای دیگری هم هستند که تلاش میکنند رکورد One را بشکنند اما برایان تایمی را که فکر میکند F5 میتواند ثبت کند به من گفته است. من فقط میتوانم بگویم ممکن است کمی سریعتر از One باشد.
البته مطمئناً نظریهپردازی یک چیز است و عمل کردن چیز دیگری اما هنسی کاملاً آگاه است که شکست رکورد این پیست ۲۰.۷ کیلومتری سختترین چالشی است که ونوم F5 با آن مواجه خواهد بود:
تلاش برای شکستن رکورد در نوربرگرینگ حتی از شکستن رکورد سرعت هم سختتر است.
چالش بزرگ دیگر این است که نمیتوان فقط یک روز با یک راننده راهی نوربرگرینگ شد و رکورد زنی کرد بلکه برای این کار باید یک کمپ کامل ایجاد شود خصوصاً اگر خودروسازی از خارج از اروپا باشد. خوشبختانه اما تجربهٔ قبلی برایان جونز برای هنسی مفید خواهد بود. هنسی دراینباره میگوید:
من به نوربرگرینگ نرفتهام ولی برایان زمانی زیادی را در آنجا گذرانده و ما میدانیم چه چیزی لازم است. ما اساساً کمپ میزنیم و یک مرکز ماهوارهای در آن بخش از آلمان ایجاد خواهیم کرد.
البته نمیتوان همزمان هم روی رکورد سرعت کار کرد و هم رکورد نوربرگرینگ و به همین دلیل، هنسی میگوید:
در حال حاضر، همهٔ ما روی رکورد سرعت تمرکز کردهایم. این تمرکز اصلی ما است و بعداً خواهیم دید که در نوربرگرینگ چه اتفاقی رخ خواهد داد.
Taha Ayoobi
۴ مهر ۱۴۰۳جالب شد
(Ali(chevynova
۴ مهر ۱۴۰۳و جالب تر اونکه هنسی یه شرکت تمام امریکاییه و مثل بنز سهامدار چینی نداره
amir
۴ مهر ۱۴۰۳میشه به من بگی چینی بودن یا نبودن این شرکتا دقیقا چه ربطی به رکورد زدن یا نزدنشون داره؟ مثلا amg وان اگه چینی باشه ۵۰۰ اسب بخار از قدرتش کم میشد نمیتونست دیگه رکورد بزنه؟ یا مثلا هنسی چینی نیست هزار تا اسب قدرتش بیشتر شده؟ اصلا چینی بودن یا نبودن چه فرقی میخواد به حال amg یا هنسی بکنه دقیقا؟ ربطی نداره که…. فقط میخوای یه چیزی بگی دیگه….
car lover
۴ مهر ۱۴۰۳داش امیر این ادم رو هنوز بعد این همه مدت نشناختی؟ یه ترول که فقط هر چندوقت یبار میاد یه چیزی میپرونه که بگه منم هستم. همین. نظراتش هم پشی.زی اهمیت نداره و هیچکس واسش تره هم خرد نمیکنه
SMS
۴ مهر ۱۴۰۳خب بالاخره این رکوردش بنظرم به خاطر موتورش خالص تره ،چون بااینکه بنز خوبه اما هم رسما فرمول یک تغیر شکل یافتس هم با موتورش کم حجمه (ولی خب بخاطر تکنولوژیش هست)
Galant.VR4(JDM)
۴ مهر ۱۴۰۳حرف های به دور از منطق و از رو تعصب هم خیلی جالبه وقتی فناوری و مهندسی یه خودروساز دیگه رو قبول نداشته باشیم یعنی از دنیای ماشینبازی و خودرو هیچی نمیدونیم
car lover
۴ مهر ۱۴۰۳(Ali(chevynova
و جالبتر از اونکه جنرال موتورز و فورد و دوج شرکت های تمام چینی ان
NAVID@@98
۴ مهر ۱۴۰۳نظر بیخود و اشتباه نده شما که فرق کل کل و هیت رو نمیدونی !!!!!!
چند بار گفتی ما کاری باهات نداشتیم فک نکن خبریه !!!!!!
شرکتها همه سرجا خودشونن جنرال موتورز و فورد و دوج همشون تمام آمریکایی هستن ولاغیررررر بدو !!!!!!!!!!!
وقتمون مثل این بیکارا باشه که همتون رو زیرو رو میکنم هرهمه کامنتارو سلطانتون که میگم …. .. این زمان که وقتشُ دیده زمانشو گفته !!!!!!
آلمانی باز
۴ مهر ۱۴۰۳طاها داداش خیلی کامنت ات رو خوندم. هیچ جاش ننوشته بود دوج اسباب بازی پلاستیکی عه…
ممد ژانگولر
۴ مهر ۱۴۰۳ته تهش وارد پیست بشه دوتا عکس و فیلم تبلیغاتی بندازه و از پیست خارج بشه .
ز استاد کوی پدر دست آموزد و رنج دیگران کشد
amirkhanzadeh
۴ مهر ۱۴۰۳تبارک…
مازیار
۴ مهر ۱۴۰۳به نظرم اگه با یه ستآپ کامل همراه بشه ممکنه بین ۶:۳۰ تا ۶:۴۰ بزنه
بهرحال ۱۸۰۰ اسب بخار کشک نیست البته اگه قابلیت تنظیمات حرفه ای پیست در دسترس باشه
B
۴ مهر ۱۴۰۳اسب بخار نهایتا ۲۰،۳۰ درصد تاثیر داره
مازیار
۴ مهر ۱۴۰۳بله منم در ادامه گفتم
car lover
۴ مهر ۱۴۰۳طاها: یه فکت جالبتر اینکه هر دو هایپرکار امریکایی یعنی هنسی و تواتارا از انگلیسی ها برای توسعه کارشون کمک گرفتن
موتور تواتارا که ساخت انگلیس هست و شاسی و قطعات هنسی و همچینین مونتاژشون هم تو انگلیس انجام شده
این نشون میده که صنعت خودروی آمریکا همیشه آویزون انگلیس و المان و ایتالیا و در کل اروپا بوده
توی گذشته که خیلی از شرکت هاشون به واسطه حمایت و وام های دولت آمریکا سرپا موندن
الان هم که به واسطه حمایت سهامداران چینی و اروپایی سرپا هستن
قنداق
۴ مهر ۱۴۰۳سند داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در ضمن کار لاور بنز الان به چین وابسته هست نشون به اون نشون که جست و جو کن خرید سهام بنز توسط چین !!!!!!!
car lover
۴ مهر ۱۴۰۳حرفم سنده! یه جستجو کن لیست سهامدارهای چینی جنرال موتورز و فورد و کرایسلر میاد بالا
تمام اسناد و مدارک در آرشیو پدال موجوده
سوشیانت
۴ مهر ۱۴۰۳اصل کاری پلتفرم ماشین هست که از ابتدا توسط خود هنسی طراحی شده کسی که میاد گیربکس رو ملاک توانایی یک شرکت قرار میده در حالی که نمیدونه که ۹۹ درصد شرکت ها خودشون گیربکس طراحی نمیکنن طبیعی که به جای طراحی پلتفرم دنبال قطعات و شاسی و از همه عجیب تر دنبال مونتاژ باشه!!!
Taha Ayoobi
۴ مهر ۱۴۰۳کار لاور،
اوکی، موتور تواترا و قطعات هنسی انگلیسی،
انجین فیوری رو چی داری بگی که قوی ترین انجین درونسوز دنیاس؟
سوشیانت
۴ مهر ۱۴۰۳طاها جان کار لاور چند روز پیش اومده بود گفته بود طراحی پلتفرم لینکلن رو چینی ها انجام دادن دو تا لینک فرستاد تو جفتش نوشته بود طراحی فورد و پلتفرمش هم فورد اسکیپ هست😂 لینک این هم فرستادم که طراحی ونوم f5 توسط خود هنسی انجام شده ولی برای من باگ خورده بود سایت چند بار فرستادم و چون زیاد بود بقیش پاک شد
car lover
۴ مهر ۱۴۰۳قوی ترین رو کاغذ؟ باشه برای شما
نه شتاب صفرتاصد بوگاتی رو داره، نه حداکثر سرعت اون رو، نه کیفیت ساخت اون، نه پرستیژ اون رو
سوشیانت
۵ مهر ۱۴۰۳همون بهتر که نیومده مثل بوگاتی از فولس واگن موتور بگیره توربیون جدید هم که از موتور های کاسورث و ریماک استفاده میکنه در ضمن منبعت چیه که میگی روی کاغذ؟!
حسن
۵ مهر ۱۴۰۳کدوم موتور انگلیسی این چرت میگه به این جواب نده هر چی گفت همونا بنوبیس به جا امریکا بنویس المان کامنت کن تا لذت ببره
car lover
۵ مهر ۱۴۰۳حسن جون موتور تواتارا ساخت انگلیس هست. کپی موتور فراری توسط کوروت هم هنوز یادمون نرفته😁
حالا لذت ببر
حسن
۴ مهر ۱۴۰۳جیسون کاستریوتا یک طراح آمریکایی است که تاثیر بسزایی روی خودروهای لوکس گرانقیمت در سراسر جهان گذاشته است.
او تاکنون طراحی خودروهایی مانند فراری P 4/5، مازراتی گرانتوریسمو و SCC تواتارا را انجام داده است که هر یک به عنوان شاهکار شناخته شدهاند.
موتورشون چجوری بوده حتما مث بوگاتی یه موتور از کاسورث خریدن
NAVID@@98
۴ مهر ۱۴۰۳هر کدام از این
👑🥇عزیزان خوب هستن خدایی این هر چیز رکورددار اول ها آمریکا یا اروپا کلا هر کدام خوب و خدایی هرچیز اول رکورددار هستن 🥇👑 !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! حالا تو هر کدومش رقابت کنن یک بار این یک بار اون !!! ولی به نظر من هنسی رقیب کوئنیگزگ هست زینگر c1+1 رقیب AMG One هستن !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
RezaRs
۴ مهر ۱۴۰۳کم بیا چشمو ابرو ،برو بچه پرو
آخه ماشینی که ستاپ شده برا تاپ اسپید تو همونم از ترس رکورد نزدن بره پیست خوب باشه؟ رکوردم تو پیست چالشی مثل نوربرگ بزنه؟ باید کاردک فکر جمع کردنش باشن😐
Yazdan
۴ مهر ۱۴۰۳بعید میدونم بتونه رکورد amg one رو بزنه
مازیار
۴ مهر ۱۴۰۳در نوع خودش اقدام خوبی هست
بلکه با اینکار هایپرکارهای دیگه هم راه بیوفتن و (در صورت شکستن رکورد) ببینیم دوستانی که نه به نوربرگ رینگ اعتقاد دارن و نه به صحت و سقم نظارت بهش!! چه واکنشی نشون میدن
hosen
۴ مهر ۱۴۰۳من از وقتی یادمه این هنسی ونوم میخاد رکورد بقیه رو بزنه اخرم هیچی به هیچی.
بابک
۴ مهر ۱۴۰۳همیشه هم زده
مهدی
۴ مهر ۱۴۰۳با همین اسپویلر ثابت دو متری تاپ اسپید میزنه؟!
Amir Machine
۴ مهر ۱۴۰۳این نسخه اوولوشنه که مخصوص پیست ستاپ شده، نسخه مخصوص تاپ اسپید بال عقب نداره
BMZ
۴ مهر ۱۴۰۳موستانگ و کوروت هم قرار بود بیان رکورد amg gt black series و 911 gt3rs رو بزنن
از قدیم گفتن آرزو بر جوانان عیب نیست
خیلی از ماشین ها اومدنو تلاش کردنو رفتن ، ولی این رکورد آلمانی هاست که همچنان پابرجا مونده
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۴ مهر ۱۴۰۳به راحتی رکورد بنز رو میشکنه.همیشه گفتم این مسخره بازیهایی که امثال وان یا والکری انجام میدن فقط برای تبلیغات هست وگرنه یه ۹۱۱ چلغوز بدونه هیچ کدوم از اون جنگولک بازیا رکوردشون رو میزنه.مثال واضح خوده پورشه ۹۱۸ هست ولی یه ۹۱۱ ضیقی پودرش میکنه یعنی اون همه آیرودینامیک فعال و بگیر ببند تبلیغات محضه.بزودی شاهکار جدید انجین وی۸ پوشراد فقط با ۲ سوپاپ در هر سیلندر و یک میل سوپاپ رو خواهید دید.پرشتاب ترین سرعتی ترین قویترین سریعترین در پیست همش با انجین وی۸ پوشراد
مازیار
۴ مهر ۱۴۰۳۹۱۸ زمان خودش رکورد کلی پیست رو زد و طبیعیه که بعد سالها یه ۹۱۱ ازش سریعتر باشه چون هیچ فاکتوری موثرتر از گذر زمان و تکنولوژی جدید نیست
بعدش با یه پورشه پورشه دیگه رو میکوبی؟😄
بمیرم واسه دست خالیت
حسین دهمرد
۴ مهر ۱۴۰۳مازیار با بولدوزر از روش رد شدی که
به ۹۱۱ میگه ضیغی به انجین منسوخ یک قرن پیش میگه شاهکار جدید.
نتیجه ی ازدواج فامیلیه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۴ مهر ۱۴۰۳عمق فاجعه رو بهت نشون دادم.وگرنه یه وایپری هست که هنوز در نوع خودش رکورد دار نورنبرگ رینگه.اگر خورده داج اقدام به رکورد گیری میکرد بی شک زیر ۶.۵۵ میزد ولی بازم رکورد ۷.۰۱ وایپر راس هرم هستش.و اینکه آمربکایی ها دنبال مسخره بازی از نوع پورشه نیستن وگرنه همین الان این ماشینها هستند که بخوان تو رینگ تایم بزنن.کوروت z06 و zr1 و حتی نسل قبل zr1.موستانگ شلبی۵۰۰ و موستانگ gtd نسخه پیست محور فورد gt که اگر بیاد قشنگ تا بیخ رکورد پورشه ۹۱۹ میره.هنسی ونوم تواتارا ووو
مازیار
۴ مهر ۱۴۰۳بله …
تا بیخ رکورد پورشه ۹۱۹
وایپر ACR
۴ مهر ۱۴۰۳نوربرگرینگ آورده میگه رکورد پورشه رو بزن
صد دفعه گفتم فقط مسیر مستقیم با چسب اضافه
فريد
۴ مهر ۱۴۰۳هر موقع حرف از هنسی میاد وسط بنده خدا قصد یه کاری داره ولی هنوز انجام نداده 😂
JDM سابق
۴ مهر ۱۴۰۳AMG One وقتی اومد همه انتظار رکورد ۵ دقیقه ای رو داشتن چون سره اینکه تکنولوژی F1 رو داره خیلی هایپ کرده بودن، تونست رکورد شیش و خورده ای بزنه یادمه تو همین سایت خیلیا نا امید شده بودن.
دلیلش هم اینکه قوانین FIA سازندگان و تیم ها رو تو محدودیت قرار میده و بخاطر همین خیلی از شرکتها به دنبال قدرت بیشتر درگیره تکنولوژی هایی نظیرMGU H و MGUK و Jet ignition و … میشن تا این محدودیت هارو دور بزنن، تو بحث جادهای ما اصن همچین محدودیت هایی رو نداریم، مهم تر از اون تکنولوژی F1 ساختار F1 هم میخواد نه یه ماشینی که ۱۶۰۰ کیلو وزنشه یه موتور ۱.۶ لیتری از پسش برنمیاد مجبوره به پک باطری و چهار تا موتور برقی متکی بشه تا بتونه گشتاور لازمه و فراهم کنه، که اونا هم توأم با افزایش وزن هستن
میتونستن همون هزینه رو صرف یه هایپرکار جادهای سبک و قدرتمند کنن از اینی هم که هست خیلی قلدرتر میشد،
این جریان هنسی، SSC، بوگاتی، کونینگزگ فعلا چیزی ندیدم فقط حرف بوده البته نا گفته نماند یسکو رو چندجا رکورد گیری شتاب و ترمز انجام دادن که امیدوارم فراتر بره برند ها برای تاپ اسپید اقدام کنن
Galant.VR4(JDM)
۴ مهر ۱۴۰۳اگه کسی هم قرار باشه رکورد بزنه اون کوروت هست این در حد رسانه و بولد کردن خودشه اگه یکی مثل کویینگزک این ادعا رو میکرد قابل درک بود چون توی تاپ اسپید هم حرفی برای گفتن داشت و وعده زدن رکورد سرعت هم عمل کرد
حالا برای ماهم فرقی نمیکنه در هرصورت چه بزنه چه نزنه ما از هیجان رقابت لذت میبریم
amirmohammadja79
۴ مهر ۱۴۰۳مرسدس خندید
JaMsHiD_R1988
۴ مهر ۱۴۰۳بزنه به سلامت
فقط نمیدونم به مردم ایران چه ربطی داره که اینقدر سرش دعوا میکنن
سوشیانت
۴ مهر ۱۴۰۳طبق معمول هنسی ترول ها رو نابود میکنه👏
حسن
۴ مهر ۱۴۰۳بعیده بزنه مشکل از این خودرو نیست مشکل موتورهای برقی بنز وانه
نوربر پیچ زیاد داره و افت سرعت بالا موقع خارج شدن از پیست برای خودروی بنزینی باعث کاهش رکورد میشه
مثلا سی پیچ حساب کنید که بعد از خارج شدن از پیچ سرعت میرسه رو 60 تا که بعضیها 180 هستن نمیدونم با چندتا از پیچ درمیان
حالا برا رسیدن به سرعت مناسب و بالا موتور برقی سریعتره چون گشتاور ناگهانی را به چرخها میفرسته و خودرو سریع به سرعت بالا میرسه حالا 30 تا پیچ بد داری ببین چقد کاهش زمان برای خودروی بنزینی باید در نظر گرفت
M power
۶ مهر ۱۴۰۳ن اینکاره نیست