هنسی ونوم F5-M بجای گیربکس اتوماتیک، به گیربکس شش سرعته دستی مجهز شده است. از این نسخه تنها ۱۲ دستگاه با قیمت ۲.۶۵ میلیون دلار ساخته میشود.
هنسی تاکنون نسخههای مختلفی از ونوم F5 را ارائه کرده است اما شاید هیجانانگیزتر از همهٔ آنها برای علاقهمندان به رانندگی، این نسخهٔ جدید با نام ونوم F5-M باشد. در این نسخه که بر پایهٔ F5 رودستر ساخته شده، گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک قبلی جای خود را به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی شیاردار داده است. برای تجهیز ونوم به این گیربکس دستی، هنسی تغییراتی در طراحی داخلی هایپرکار خود ایجاد کرده است تا با دستهدندهٔ دستی جدید سازگاری پیدا کند.
در ونوم F5-M، کنسول مرکزی از نو طراحی شده و دریچههای تهویهٔ دایرهای بجای چیدمان عمودی حالا به شکل افقی در کنار هم قرار گرفتهاند. علاوه بر این، هنسی مجبور به بازطراحی کنترلهای سیستم تهویه هم شده است. همچنین برای باز و بسته کردن پنجرهها هم دکمههای جدیدی با الهام از جتهای جنگنده طراحی شده که پشت دستهدنده نصب شدهاند. این دستهدنده از فیبر کربن ساخته شده درحالیکه قسمت شیارهای آن از آلومینیوم است.
ونوم F5-M همچنین بهبودهای آیرودینامیکی را هم تجربه کرده و به یک بالهٔ عقبی ۱۴۰ سانتیمتری مجهز شده که از روی ورودی هوای روی سقف در پشت صندلیها شروع شده و تا روی کاور پیشرانه ادامه پیدا کرده است. برای هر نمونه از این خودرو نیز رنگهای سفارشی در نظر گرفته شده است که فیبر کربن بدون رنگ را با رنگهای سفارشی خریداران ترکیب میکند. یکی از چیزهایی که در ونوم F5-M تغییری نکرده اما پیشرانه است. این یعنی گیربکس دستی هنوز هم به همان موتور ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو متصل میشود که ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت دارد.
با این نیروی عظیم، ونوم F5-M قویترین خودروی گیربکس دستی جهان محسوب میشود. این ماشین ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که هرچند از نسخهٔ اتوماتیک کندتر است اما گیربکس دستی قطعاً لذت رانندگی بیشتری را فراهم خواهد کرد. از ونوم F5-M فقط ۱۲ دستگاه ساخته میشود که هرکدام ۲.۶۵ میلیون دلار قیمت دارد و همگی قبلاً فروخته شدهاند. این ۱۲ دستگاه بخشی از ۳۰ دستگاهی خواهد بود که از F5 رودستر ساخته میشود.
amin
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ماشین خفنیه ولی m5 cs اینو میزنه
nikan
۲۲ شهریور ۱۴۰۳جدی اینو گفتی؟
amin
۲۳ شهریور ۱۴۰۳آره مطمئنم که میزنه
توی صفر تا صد البته
جرمی کلارکسون
۲۲ شهریور ۱۴۰۳د آخه مشتی
Mr wrong
۲۲ شهریور ۱۴۰۳گل گهر سیرجانم رئال مادریدو میزنه
amir
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ببخشید ولی به عنوان پیش غذا اونو میخوره این
ممد ژانگولر
۲۲ شهریور ۱۴۰۳خداوکیلی خوشگله .طراحیش خیلی پخته تر از مک لارنه.
حسن
۲۲ شهریور ۱۴۰۳اگه یوقت همونو بزنه
amirkhanzadeh
۲۳ شهریور ۱۴۰۳به قول بقیه مجریان خودرو در دنیا
این شرکت جز دلقک بودن چیز دیگه ای بلد نیست
Yazdan
۲۲ شهریور ۱۴۰۳با ۱۸۰۰ اسب بخار شتاب ۳.۳ ! 🤔
hosen
۲۲ شهریور ۱۴۰۳دیفرانسیل عقبه سلطان
سوشیانت
۲۲ شهریور ۱۴۰۳گیربکسش دستیه مدل اتومات ۲.۵ میزنه
R
۲۳ شهریور ۱۴۰۳آمریکاییه داش چه انتظاری داری؟
سوشیانت
۲۳ شهریور ۱۴۰۳راست میگی به آمریکایی بودنشه قوانین فیزیک هم اصن نقشی نداره
R
۲۳ شهریور ۱۴۰۳آمریکاییه داش چه انتظاری داری؟
علی جردن
۲۲ شهریور ۱۴۰۳سوپر اسپرت گیربکس دستی = بد فروش بازار کم رونق
nikan
۲۲ شهریور ۱۴۰۳کسی که هایپر کار میخره دنبال یه ماشین خاص و تکه که وقتی چند سال دیگه خواست بفروشتش حداقل ۲ ملیون دلار گرون شه. چی بهتر از ۱۸۰۰ اسب بخار با گیربکس دستی؟ تا اون موقع که طرف به فکر فروش هنسی ونومش بیوفته ماشینا همه برقی شدن خبریم از گیربکس دستی نیست.
Taha Ayoobi
۲۲ شهریور ۱۴۰۳علی جردن حالتو خریدارم.
علی جردن
۲۲ شهریور ۱۴۰۳طاها همون ماشینی که عکس پروفایلت گذاشتی اصلا نسخه دنده دستی نداره !!!
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۲ شهریور ۱۴۰۳هونگچی هم نداره
سوشیانت
۲۳ شهریور ۱۴۰۳کسی که فقط سانروف براش مهمه لذت رانندگی یه ماشین بالا ۱۰۰۰ اسبی با گیربکس دستی رو درک نمیکنه
Joker
۲۲ شهریور ۱۴۰۳الحق که لقب پفیوز اعظم برازنده این و اون دو تا کچل شبیه به خودشه،میدونستید یوزپلنگ وقتی احساس خطر و ضعف میکنه خودش رو پُف میکنه تا از شکار شدن بگریزه،عبارت پفیوز از اینجا نشات میگیره😂یه لوتوس با انجین فورد و سوخت الکل که دیگه این حرفا رو نداره😂فقط شتاب رو😂😂😂با تیگو ۸ پرو مکس برابری میکنه😂جالب اینجاست ایربگ نداره ماشینش و تا سر کوچه نمیشه رفت باهاش بعد دنبال اینه با بوگاتی مقایسه بشه😂
اکبر
۲۲ شهریور ۱۴۰۳واقعاً جک گوی خوبی هستی
با این استعداد داری تو ایران حیف میشی
برو خارج از کشور و در سیرک ها استخدام شو اونجا قطعا پولدار میشی و می تونی بوگاتی بخری
Mr wrong
۲۲ شهریور ۱۴۰۳میگن ازدواج فامیلی نکنید
اینم نتیجه ش
ahmadreza
۲۲ شهریور ۱۴۰۳سلام آقای اشتری میشه این مقاله از carbuzz که در مورد بهترین تجربه اولین برداشت از خودروهاست رو ترجمه کنید
https://carbuzz.com/these-10-automotive-brands-make-the-best-first-impression/
با تشکر
90s culture
۲۲ شهریور ۱۴۰۳نباید با دیدن تولید این دست از خودروها با گیربکس دستی زیاد خوش حال شد
این مدل ماشین ها مثل استون مارتین والور بیشتر خودرو های کلکسیونی هست تا با این آپشن مثلا متمایز و خاص تلقی شوند برای خریداران همیشگی این برند ها یک سرمایه گزاری بلند مدت در نظر گرفته شده…
دستِ ۹۹.۹۹ درصد مردم جهان هرگز به این خودرو ها نمی سه! و باعث ادامه تولید گیربکس های دستی در دیگر پلاتفرم ها خودرو، هرگز نخواهد شد….
90s culture
۲۲ شهریور ۱۴۰۳و در ظمن یه نکته دیگر هم وجود داره!
در خودروهای که قدرت زیادی دارند، وجود گیربکس دستی مشکلاتی را بوجود میاره! (البته نظر شخصی من هست و شاید دیگران با من هم نظر نباشند)
اولین و مهم ترین اش، کنترل سخت خودرو در شرایط مختلف تخت گاز و پیچ زدن هست که اگر راننده دارای مهار بالا نباشه هم باعث حادثه آفرینی و صدمه به دیگر اجزای خودرو مانند موتور می شود، و اینکه طیف وسیعی از خریداران این خودرو ها چنین مهارت بالای در رانندگی را ندارند! و نیاز به این کار هم درشان وجود نداره…
به این خاطر هست که اکثر شرکت های نامدار تولید خودرو مانند: فراری، لامبورگینی، پاگانی ، شاخه AMG مرسدس بنز، پورشه(در مدل های پرفورمنس) و بوگاتی و غیره… دیگر به خاطر مسائل بالا علاقه به تولید خودرو با گیربکس دستی در مدل های اخیر و تجاری محور ندارند…
OM.01
۲۲ شهریور ۱۴۰۳این ماشین تنظیم بوست توربو داره برای هردنده؟ یعنی دنده یک مثلا 700 اسب میده دنده 2 میشه 1000 اسب بعد دنده 3 به بعد میشه 1800 اسب؟ یا بوست بر اساس سرعت هست؟
تو هنسی ونوم F5 که دابل کلاچ بود تو سرعت 140مایل تازه ماشین دور میگرفت و تمام بوست توربو فعال میشد و از صدای موتور میفهمیدی تو سرعت 220 کیلومتر بالا تازه تمام توان موتور فعال شده
هنسی ونوم GT که گیربکس 6 سرعته دستی ریکاردو داشت. اینم همونه؟
این هم قراره تاپ اسپید 400 داشته باشی؟ اگه اینجوری باشه با ظرایب دنده بلندی روبرو هستیم.
Taha Ayoobi
۲۲ شهریور ۱۴۰۳از طراحی جلوش خیلی خوشم میاد.
حسن
۲۲ شهریور ۱۴۰۳مساله اصلی اینه کی میتونه سوار بشه که نزنه گیریکس را داغون کنه
احتمالا نیاز به اموزش خریدار برای رانندگی داشته باشه
ولی در کل تولید گیربکس دستی که با 2 هزار تا قدرت همخوانی داشته باشه واقعا هنره
90s culture
۲۲ شهریور ۱۴۰۳زمان خرید خودرو های koenigsegg باید با شرکت یه قرداد یا یه نوع تعهد نامه امضا کنی و تا مدتی خودرو بروی سرعت ۱۰۰ کیلومتر قفل هست! و بعداز مدتی می توانند محدودیت سرعت خودرو رو بردارند…
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۲ شهریور ۱۴۰۳این موتورش با هشت سیلندر و شش و نیم لیتر حجم،واسه تامین 1800 اسب به فشار نمیوفته؟
حسین
۲۳ شهریور ۱۴۰۳میگن بوگاتی ویرون هنوزم که هنوزه داره به خودش فوش میده چه …. خوردم 😂، بنده خدا فکر نمی کرد کار به اینجاها کشیده بشه
همینطوری پشت به پشت هایپرکار از جوجه کشی میاد بیرون
حسین دهمرد
۲۳ شهریور ۱۴۰۳گیربکس سکوئنشال راه حل سریعتریه . چرا سکوئنشال نمیزنن؟
Taha Ayoobi
۲۳ شهریور ۱۴۰۳برای مشتری مناسب نیست.
Taha Ayoobi
۲۳ شهریور ۱۴۰۳قوی ترین موتور درونسوز دنیا.
حسین خوانساری
۲ مهر ۱۴۰۳۱۸۰۰ اسب قدرت با این موتور فورد ؟ بیشتر به نظر جنبه تبلیغاتی داره تا واقعیت ، البته این عدد از تست روی دستگاه بدست آمده و طبیعتا روی جاده قضیه فرق میکنه ، اما بالا برن پایین بیان از نظر فنی و مهندسی ساخت اسباب بازی بیش نیست در مقابل بوگاتی شیرون یا حتی مکلارن ، پاگانی ، کونیگزگ ، لا فراری و لامبورگینی……..
لذت واقعی وقتی هست خودت توان و علم اینو داشته باشی بتونی یه ماشین معمولی رو صفر تا صد طبق صلیقه خودت بسازی و تقویت کنی
آنوقت هست بعد از کل کل با چندتا خودرو اسپرت میلیاردی تازه خستگی از تنت در میره
در حال حاضر خودم شروع کردم انشالله تموم بشه تو مجازی می ذارم