هوندا

معرفی نسل جدید هوندا HR-V با چهره‌ای ساده و پیشرانهٔ هیبریدی

هوندا نسل جدید کراس‌اوور HR-V که در بازارهای ژاپن و اروپا با نام وِزل شناخته می‌شود را در زادگاهش، ژاپن معرفی کرده است. در بازارهای جهانی همین نسخه از HR-V عرضه خواهد شد اما به گفتهٔ هوندا، بازار ایالات‌متحده نسخه‌ای متفاوت خواهد داشت که برای پاسخگویی به نیازهای متمایز خریداران آمریکایی طراحی شده و با نسخهٔ جهانی تفاوت دارد. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که چه زمان نسخهٔ آمریکایی نسل جدید HR-V معرفی خواهد شد.

نسل جدید HR-V ظاهر مدرن‌تری دارد که به گفتهٔ هوندا از کوپه‌ها الهام گرفته است. در این نسل، انبوهی از خط و خطوط قبلی کنار رفته و جای آن‌ها را نمایی بسیار ساده‌تر و پخته‌تر گرفته که موجب می‌شود خودرو بزرگ‌تر به نظر برسد. در جلوی خودرو جلوپنجرهٔ نسبتاً بزرگی با خطوط افقی به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد در سپر ادغام شده است. در طرفین این جلوپنجره چراغ‌های باریکی با دی‌لایت‌های LED در بالا جای گرفته‌اند که به لطف نوار کرومی بالای جلوپنجره، از نظر بصری گویی به هم متصل هستند. بااین‌حال، HR-V جدید به‌راحتی با خودروهای دیگری مثل ترکیبی از محصولات مزدا و ام‌جی اشتباه گرفته می‌شود و به خاطر شباهت با مزدا MX-30 و ام‌جی ZS موردانتقاد قرار گرفته است.

بااین‌وجود، در پروفیل جانبی خودرو، خط سقفی که در قسمت عقب شیب‌دار است، نمای کوپه مانند و اسپرتی را ایجاد کرده است. همچنین HR-V جدید دستگیرهٔ مخفی درهای عقب را از نسل قبلی خود به ارث برده و در اطراف دهانهٔ گلگیرها هم روکش‌های پلاستیکی کار شده تا یادآوری کند هنوز با یک کراس‌اوور طرف هستیم. در پشت خودرو، چراغ‌ها باریک‌تر شده و از بالا با یک نوار باریک که لوگوی هوندا در میانهٔ آن جای گرفته، به هم متصل شده‌اند. همچنین جا پلاک پایین‌تر رفته و شبرنگ‌های درون دیفیوزر که طراحی ساده‌تری دارند، تغییر مکان داده‌اند. HR-V جدید بسته به تیپ روی رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچی قرار می‌گیرد و طرح دورنگ بیرونی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

داخل HR-V هم به‌طور کامل بازطراحی شده و حالا یک صفحه‌نمایش اطلاعاتی-سرگرمی نُه اینچی تبلت مانند در بالای داشبورد جای گرفته است. زیر این نمایشگر، سه کنترل دایره‌ای چرخان برای سیستم تهویه به چشم می‌خورد و طبق رویهٔ طراحی جدیدی که در خودروهای مدرن دیده‌ایم، دریچه‌های تهویه هم به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به نظر می‌رسد در کل عرض داشبورد کشیده شده‌اند. غربیلک فرمان سه پرهٔ خودرو نیز بسیار باریک‌تر شده است. هوندا مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده شامل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، ترمز جلوگیری از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم اطلاع از نقاط کور، سیستم دوربین چند نما و کنترل پایین رفتن از شیب‌ها را هم برای کراس‌اوور جدید خود در نظر گرفته است.

نسل جدید HR-V در ژاپن با یک قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه می‌شود که پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی به همراه گیربکس CVT و سامانهٔ چهارچرخ محرک بخشی از آن هستند. علاوه بر این، نسخهٔ غیر هیبریدی با انتقال قدرت محرک جلو و قیمت پایین‌تر هم در این بازار ارائه خواهد شد اما مشخصات هردو نسخه بعداً منتشر می‌شود. HR-V در اروپا نیز صرفاً با قوای محرکهٔ هیبریدی دو موتوره عرضه و پسوند e:HEV به نام آن اضافه خواهد شد. جزئیات کامل در مورد قوای محرکه، ابعاد، تیپ‌ها و قیمت نسخهٔ اروپایی هم در آینده اعلام می‌شود. نسل جدید هوندا HR-V در آوریل امسال در ژاپن و تا اواخر امسال در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود نسخهٔ آمریکایی این خودرو هم با مدل ۲۰۲۲ راهی بازار شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5350 ديدگاه)

    چقدر شبیه چینی ها شده.

    موافقم 68
    مخالفم 4
    1. ??Amin_sto??

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (292 ديدگاه)

      دقیقا ، اما دیگینتی پرایم ازین قشنگ تره ??
      واقعا نمیدونم هدف هوندا از این طراحی چی بوده شاید داره از چینی ها کپی میکنه
      کلا همه چیز برعکس شده تو چند سال اخیر چینی ها توی طراحی دارن پیشرفت میکنند اما کره ای (کیا و هیوندای) همینطور بدتر و بدتر میشن ، حالا هم که هوندا hrv رو اینطوری طراحی کرده

      موافقم 31
      مخالفم 1
    2. Saeed

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (346 ديدگاه)

      هوندا از نظر موتور سازی فوق العادس.اما طراحیاش واقعن به روز نیست.هوندا بازار اصلی فروش خودش و برند لوکسش آکورا تو آمریکاس و اصولن قشری که تو اون منطقه جغرافیایی (آمریکایی شمالی) خریدار این‌کلاس خودری اقتصادی هستن طراحی ظاهری تو اولویتشون نیست و فاکتورهایی مثل اسم برند،سابقه و ار همه مهم‌تر شرایط خرید و اقساط و بهره و همینطور زیاد بودن نمایندگیهای خدمات تو اولویت هست براشون.در واقع اگر اون منطقه جغرافیایی رو حذف کنیم سایر نقاط دنیا هوندا اونقدرها فروشش قابل توجه نیست(به جز زادگاهش ژاپن).

      موافقم 11
      مخالفم 2
    3. مزدا

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2093 ديدگاه)

      اره اگه لوگوی هوندا نبود ادم فک میکرد چینی هست

      موافقم 12
  2. زیزیگولو

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (6020 ديدگاه)

    سپر جلوی ماشین جدید شده، جایی که هود های هوای بزرگتری داره و مه شکنا به اون اضافه شدن و البته از چراغای جلوی جدید ال ای دی و دی لایتای اونم نباید غافل بشیم

  3. محمد

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    چه عقب گرد بدی تو طراحی ! قشنگ انگار یه کپی از روی محصولات چینیه !!!

    موافقم 34
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1010 ديدگاه)

      خیلیم قشنگه.

      موافقم 10
      مخالفم 20
      1. Hadi

        ۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2192 ديدگاه)

        بزرگ تر از قبل شده…
        طراحی بی روح و بی نشانه ای داره…
        از هوندا همچین چیزی انتظار نداشتم…
        اصالت هوندا تو نمای جلو از بین رفته ولی از نظر فنی خیلی خوب شده ?
        کابین خوبی هم داره امیدوارم حداقل مدل بازار آمریکا بهتر از این بشه…

        موافقم 21
        مخالفم 1
  4. R@m!n

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (538 ديدگاه)

    از این ساده تر و بی حال تر نمیشد ماشین تولید کرد

    موافقم 17
    مخالفم 4
  5. مهدی

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اصلا نمیشه زبان طراحی هوندا رو توش تشخیص داد. اگه لوگو هوندا رو از روش برداری ممکنه با ۱۰۰ مدل ماشین چینی اشتباه بگیریش

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. Me

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (309 ديدگاه)

      اینو موافقم

      موافقم 11
  6. حسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    جلو‌ش که شبیه چینی هاست
    چراغای عقبش شبیه کیا استینگر
    موتور هم که 1.5 لیتری?

    موافقم 17
  7. حسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1010 ديدگاه)

    سلیقه ژاپنی

  8. (Saeed(peugeot

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    چقدر بد ….. یه لحظه فک کردم یکی از محصولات چانگانه

    موافقم 16
    مخالفم 2
  9. ツSAMURAIツ

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    اصلا بهش نمیخوره هوندا باشه
    خدا کنه نسخه آمریکاییش قشنگ تر باشه

    موافقم 16
    مخالفم 2
  10. faster

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    فکر کردم تیگو ۷ جدیده

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. مهرداد كمال

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    والله اولش من یکی فک کردم چینیه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  12. حسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1010 ديدگاه)

    دوست نداری بگو اینو دوست ندارم.بگو ماشینایی که بر اساس سلیقه‌ی آمریکاای ساخته شدنو دوست دارم.من که کابینشو دوست دارم‌.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  13. کوشا

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    اون از سیویک اینم از hr-v
    تو الکتریکی ها هم به غیر از مدل e خبر دیگه ای ازشون نیست… رسما هفت تیرو گذاشتن رو شقیقشون!

    موافقم 13
  14. برقیه جارو برقی

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    خود خود خود چینیه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. T.C.B.K

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    عقبشو از uni -k کپی کرده ( دقیقا کپی حتی لوگو هم همونجا چسبوندن!! )

    جلوش هم تیگو 7 pro کپی کرده و جک s7

    عجب کپی کاری خفنی.

    راستی آینده بغل هاش چه قدر گندس….

    ما میگیم چینی ها کپی میکنن. فکر کنم باید یه تجدید نظر کنیم…

    کپی کاری هم تکنیک میخواد.

    موافقم 13
    مخالفم 3
  16. Benz

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1951 ديدگاه)

    هوندا خل و چل شده!!!!!!! موتور۱.۵ ، آرم هوندا رو برداری ادم با ماشین چینی اشتباه میگیره و شده رقیب دیگنیتی!!!!!! هوندا به اون روز ها برگرد.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  17. Benz

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1951 ديدگاه)

    باید بگم موتور ۱.۵ و کم حجم واسه شهر ها عالیه ولی ما با تجربه های بدمون ( استفاده زیاد چین از کم حجم و موتور ۱۳۰۰ سی سی پراید و رنو منتاژ داخل) حالمون از کم حجما بهم میخوره.

  18. بهنام

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (490 ديدگاه)

    فکر کردم دیگنیتی بهمن خودرو هست

  19. mojtaba

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    قشنگ معلومه که مزدا و لکسوس و میتشوبیشی و کیارو کردن توهم این به وجود اومده

  20. Ali

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (263 ديدگاه)

    سلطان این سگمنته
    تنها ایراد نسل قبلیش نمای پشتش بود که عالی شده
    امیدوارم پاسپورت یه دستی بکشه هوندا همینطور پایلوت

  21. آریا منش

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    انگار تنها برندی که بشدت به زبان طراحی خودش پایبند هست نیسان و لکسوس هست ولی هوندا داره راه هیوندا و کیا رو پیش میگیره این حرکت اگه باعث فروش بیشتر و سود بالاتر بشود ارزشمند خواهد بود اما من بعید می دونم طرفداران هوندا هم موافق این طراحی باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا