تجربه و آزمایشهیوندای

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید جنسیس G90، خودرویی شایسته توجه

جنسیس در عرصه خودروهای لوکس به‌عنوان برندی نسبتاً نوپا، با طراحی‌های جسورانه و برداشتی تازه از تجمل، خود را مطرح کرده است. بازوی لوکس هیوندای اولین سدان فول سایز خود را در سال ۲۰۱۷ با نام G90 به بازار فرستاد و ما را با تجهیزات فراوان و تکنولوژی‌های پیشرفته تحت تأثیر قرار دارد. از آن زمان، جنسیس با عرضهٔ سدان‌ها و کراس‌اوورهای جدید، سبد محصولاتش را تقویت کرده و فروش خود را افزایش داده است.

این شرکت سال گذشته موفق به فروش نزدیک به ۵۰ هزار دستگاه خودرو شد که بیش از دو برابر نسبت به فروش سال ۲۰۲۰ افزایش یافته و بیش از یک‌سومِ فروش کادیلاک با سابقهٔ بیش از یک قرنی است. بااین‌حال، G90 که در طول عمر خود یک فیس‌لیفت بزرگ را هم تجربه کرد، هرچند از لحاظ تجهیزات و راحتی ارزش بالایی داشت اما فاقد شکوه نسخه‌های جدیدتر سدان‌های لوکس باسابقه بود. حال اما جنسیس نسل کاملاً جدید G90 را با طراحی بیرونی تازه، کابین زیبا و پیشرانهٔ هیبریدی خفیف جدید معرفی کرده است تا یک بار دیگر سدان‌های لوکس فول سایز بازار را به چالش بکشد.

طراحی بیرونی

G90 مدل ۲۰۲۳ از طراحی چشمگیری بهره می‌برد که البته به لطف چراغ‌های دوخطی جلو و نوارهای دوتایی عقب هنوز هم به‌عنوان یک جنسیس قابل‌تشخیص است. یکی از ویژگی‌های طراحی جالب این خودرو نیز چراغ‌های راهنمای جانبی است که به‌موازات چراغ‌های جلو بین گلگیرها و درهای جلو کشیده شده است. امضای جنسیس یعنی جلوپنجرهٔ تاجی شکل در G90 جدید هم دیده می‌شود و همین فرم در سر اگزوزها هم منعکس شده است. برای این سدان پرچم‌دار همچنین رینگ‌های منحصربه‌فردی با طراحی لایه‌لایه در نظر گرفته شده است. درنتیجه، حالا شاهد خودرویی بسیار زیباتر از نسل قبلی هستیم که ابهت لازم برای قرار گرفتن در صدر سبد محصولات جنسیس را دارد.

کابین درجه‌یک

پیشرفت‌های این سدان لوکس کره‌ای در داخل آن‌هم ادامه پیدا کرده و در اینجا نیز حالا شاهد طراحی و احساسی شایستهٔ یک سدان پرچم‌دار مدرن هستیم. در کابین خودرو چرم، فلز و دیگر متریال تزئینی باکیفیت، زیاد دیده می‌شود درحالی‌که پلاستیک‌های قابل‌مشاهده خیلی اندک هستند. مقابل راننده دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تعبیه شده که شامل یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی قابل تنظیم و صفحه‌نمایش اطلاعاتی-سرگرمی با گرافیک فوق‌العاده و پاسخ سریع به درخواست‌ها می‌شود. بااین‌حال، متأسفانه، خریدارانی که خودشان با G90 رانندگی می‌کنند یکی از بهترین ویژگی‌های آن یعنی صندلی‌های عقب باورنکردنی را تجربه نخواهند کرد.

جنسیس مثل دیگر سدان‌های مجلل از برندهای باسابقهٔ آلمانی و ژاپنی، عقب G90 را سخاوتمندانه مجهز کرده است. در این قسمت، صندلی‌ها از گرم‌کن، ماساژور و تهویه بهره می‌برند اما بهترین نقطه در کل خودرو صندلی عقب سمت شاگرد است زیرا صندلی جلو در این قسمت می‌تواند جمع شود تا فضای پای فراوانی را برای عقب فراهم کند. همهٔ این ویژگی‌ها را می‌توان از طریق نمایشگری روی کنسول مرکزی کنترل کرد درحالی‌که بسته شدن برقی درها نیز احساس تجمل کلی خودرو را بیشتر کرده‌اند. G90 جدید همچنین از حالتی بنام شوفر بهره می‌برد که سیستم تعلیق را به منظور فراهم کردن حداکثر راحتی برای سرنشینان عقب تنظیم می‌کند.

رانندگی

به گفتهٔ جنسیس، برخلاف خریداران کره‌ای، بیشتر آمریکایی‌های ثروتمند ترجیح می‌دهند خودشان با خودرو رانندگی کنند؛ بنابراین، رفتار جاده‌ای G90 واقعاً اهمیت خواهد داشت. خوشبختانه، برند لوکس هیوندای دو پیشرانهٔ قدرتمند را برای این خودرو در نظر گرفته است. موتور پایه همان ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی آشنای جنسیس است که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما نمونهٔ رده بالایی که ما آزمایش کردیم از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این پیشرانه استفاده می‌کند.

این نسخه به یک سوپرشارژر برقی مجهز است که از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت نیرو می‌گیرد. به لطف این ویژگی، خروجی موتور به ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند و منحنی گشتاور نیز بهبود چشمگیری خواهد داشت زیرا سوپرشارژر برقی نیازی به چرخ توسط خود پیشرانه ندارد. باطری‌های سیستم هیبریدی خفیف هم از طریق احیای انرژی ترمزها شارژ می‌شود.

روی جاده، این پیشرانه پاسخگو و درعین‌حال آرام است. این شخصیت بدون استرس موتور تجربهٔ رانندگی بسیار آرامش‌بخشی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، تعویض دنده‌های گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هم بسیار نرم صورت می‌گیرد. سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز به‌صورت استاندارد در تمام نسخه‌های G90 ارائه می‌شود. بااین‌حال، در این ماشین هیچ حس و حال اسپرتی وجود ندارد که این یعنی جنسیس سعی داشته نسل جدید سدان پرچم‌دار خود را تا حد امکان لوکس و راحت بسازد.

در نمونهٔ آزمایشی بالا ردهٔ ما، سیستم تعلیق بادی تطبیقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، روی اکثر جاده‌ها راحتی خوبی را فراهم می‌کند و هنگامی‌که آسفالت خراب می‌شود، تعلیق چند اتصالی با کنترل الکترونیکی به‌خوبی تکان‌ها را کاهش می‌دهد. همان‌طور که از خودرویی مثل این انتظار می‌رود، فرمان بی‌حس است اما از دقت بالایی برخوردار است و سستم فرمان گیری چرخ‌های عقب نیز چابکی عجیبی را در پارکینگ‌ها فراهم می‌کند. همچنین پایداری خودرو در بزرگراه‌ها هم عالی است و به‌راحتی کیلومترها را پشت سر می‌گذارد.

حالت اسپرت همه‌چیز را تقویت کرده و وزن فرمان را بیشتر می‌کند اما به‌طورکلی تأثیر کمی روی عملکرد خودرو دارد و به همین دلیل ما در بخش عمده‌ای از آزمایش خود استفاده از حالت راحت را ترجیح دادیم. در پیچ‌ها، بدنهٔ G90 که گفته می‌شود ۱۲ درصد مستحکم‌تر از نسل قبلی شده، به‌خوبی کنترل می‌شود و حتی با نرم شدن خودرو در حالت شوفر، سرنشینان عقب هنگام رانندگی‌های سریع احساس راحتی داشتند. این واقعاً چشمگیر است زیرا این همه پیشرفت سدان پرچم‌دار جنسیس فقط در یک نسل انجام شده است.

تکنولوژی‌ها

نسل جدید G90 به آخرین نسخه از تقریباً تمام تکنولوژی‌های جنسیس مجهز شده است. این شرکت از طریق همکاری با اپل و سامسونگ، امکان تبدیل گوشی هوشمند مالک به سوئیچ خودرو را فراهم کرده است. درمجموع به‌طور هم‌زمان چهار سوئیچ دیجیتالی می‌تواند فعال باشد و مالک می‌تواند آن‌ها را از طریق خدمات متصل جنسیس با دوستان و خانوادهٔ خود به اشتراک بگذارد. جنسیس همچنین تمام نسخه‌های G90 را به سیستم صوتی B&O مجهز کرده که در نسخه‌های پایه ۱۵ بلندگو و در نمونه‌های بالا رده ۲۳ بلندگو دارد. این سدان لوکس از مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های ایمنی مثل جدیدترین نسخه از تکنولوژی دستیار نیمه خودران بزرگراه هم بهره می‌برد.

جمع‌بندی

نسل قبلی G90 در بخش سدان‌های فول سایز لوکس خودروی ارزشمندی بود زیرا متریال و راحتی قابل‌توجهی را با قیمتی بسیار کمتر از رقبا ارائه می‌کرد اما این موضوع در نسل جدید تغییر کرده است زیرا درحالی‌که قیمت پایهٔ نسل قبلی از ۷۴,۹۵۰ دلار شروع می‌شد، این رقم در نسل جدید به ۸۹,۴۹۵ دلار افزایش یافته است. قیمت نمونهٔ آزمایشی ما که جنسیس آن را G90 3.5T E-SC AWD می‌نامد نیز از ۹۹,۷۹۵ دلار شروع می‌شود. پرچم‌دار جنسیس با این قیمت بالاتر از ب‌ام‌و ۷۴۰i با قیمت پایهٔ ۸۷,۷۹۵ دلار و لکسس LS500 با ۷۷,۱۷۵ دلار قرار می‌گیرد ولی بااین‌حال، نمونهٔ فول آپشن G90 هنوز هم از مرسدس بنز S کلاس با قیمت پایهٔ ۱۱۲,۱۵۰ دلار ارزان‌تر خواهد بود. به‌طورکلی، هرچند G90 جدید دینامیک رانندگی بهتر و جذاب‌تری نسبت به بسیاری از رقبا از خود نشان نمی‌دهد اما تمرکز فراوان جنسیس روی تجمل و فضای داخلی، این سدان پرچم‌دار را در سگمنت خود متمایز کرده و از لحاظ ظرافت، تجمل و ابهت نسبت به نسل اول جلوتر برده است.

مشخصات فنی

۲۰۲۳ Genesis G90 3.5T E-SC AWD

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6
تنفس توئین توربو+سوپرشارژر برقی
قدرت ۴۱۵ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۲ ثانیه
وزن ۲۲۷۰ کیلوگرم
طول ۵,۲۷۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۹۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۱۸۰ میلی‌متر
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۹۹,۷۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۰,۳۷۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۷ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (900 ديدگاه)

    جدای از هر بحث و کشور سازنده و هر چیز دیگه ای
    واقعا این ماشین خوبه و جای توجه داره
    اصلا به قدمت و رقیب هاش هم کاری ندارم
    خود ماشین تونسته کاملا اون چیزی که هدف از ساختش بوده رو پیاده کنه

    موافقم 119
    مخالفم 23
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10347 ديدگاه)

      شروع شد !!!

      منتظر تعریف تمجید و جایزه‌های مجلات و رسانه‌های مختلف باشید !!!

      مدیر بازاریابی جنسیس و کلاً کره‌ای‌ها فکر میکنم یه رگ بریتانیایی داشته باشه !

      موافقم 51
      مخالفم 111
      1. حق گوی باطل

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        آقا ی usb بدید بازش کنم تا صب بخندیم

        موافقم 51
        مخالفم 35
        1. Nine eleven

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (24 ديدگاه)

          تعریف و تمجید نداره؟ هر خودروی که چرخش در نیاد رو باید ازش تعریف کرد بنظر بنده

          موافقم 39
          مخالفم 45
      2. محمد

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        نه اتفاقا تشنج و ترول بازی های تو شروع شد باز یه پست ماشین کره ای دیدی اومدی نفر اول رو ریپلای زدی شروع کردی به مسخره بازی ، آقا اصلا کره داغون ، بد ، بدترین جای دنیا ، تو سراغ محصولاتشون نری یه تنه اعصاب کل بچه های سایت رو داغون کردی ، شما از ۱۲ تا لکسوست لذت ببر

        موافقم 62
        مخالفم 20
    2. Kamy

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (688 ديدگاه)

      دو تا موتور قوی تر طراحی جلوی بهتر و هماهنگ تر
      قیمت کمتر میتونست شرایطشو بهتر کنه
      ( در مورد کیفیت متریال و دوام و قابل اطمینان بودن نمیشه نظر داد ولی مطمعنن از رقبا ضعیفتره)

      موافقم 38
      مخالفم 62
      1. كارevol

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        نتیجه حرص ها : بیش از دو برابر نسبت به فروش سال ۲۰۲۰ افزایش یافته
        بیشتر تلاش کن که امسال بشه ٣ برابر ممنون 🤣
        پدال میخوای کامنت پاک کنی و سانسور کنی از ٢ طرف این کارو کن! اینقدر ژاپنی فن بازی در نیار

        موافقم 24
        مخالفم 38
        1. Kamy

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (688 ديدگاه)

          وانت کارا جان حالا بزار سه برابر شد شما بیا جشن بگیر

          موافقم 41
          مخالفم 12
      2. كارevol

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        تو که (با اکانت اصلیت) میگفتی ورشکست میشه و اصلا فروش نداره حالا کارت به جایی رسیده که افزایش فروش ٢ برابری رو دیدی حالا منتظر ٣ برابری 🤣
        لازمش تلاش های توعه اگه به تلاش ادامه بدی ٣ برابری هم میبینیم

        موافقم 16
        مخالفم 24
    3. sh

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      جنسیس در ۵ سال کاری کرده که رولزرویس و بنتلی از پسش بر نیامدند واقعا آفرین ⚡

      موافقم 26
      مخالفم 46
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10347 ديدگاه)

        بله
        جنسیس کاری کرده که رولزرویس و بنتلی هم نتوانسته‌اند بکنند و آن کپی کاری و فروختنش کنار اکسنت و الانترا هستش😂🤦‍♂️ !

        خدایا توبه !
        خدایا اگر من بنده‌ی قابلی هستم و دعاهایم مستجاب میشود در چنین روزهایی کمکی کنو بگذار برخی از دوستان از مغز خود کار بکشند و آکبند به بندِ خاک نسپارند ، الهی ، آمیییین ، یا رب العالمین 🙏🏻 !

        موافقم 29
        مخالفم 23
    4. فورد

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (859 ديدگاه)

      به نظر من همه چیش عالی ولی طراحی عقبش نا متقارنه میتونست خیلی بهتر باشه مخصوصا از نمای بقل

      موافقم 24
      مخالفم 1
    5. Reza Waffen SS

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5343 ديدگاه)

      اصلا ارزش خرید نداره با این قیمت

      موافقم 10
      مخالفم 14
  2. Kamy

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (688 ديدگاه)

    بنز ، کادیلاک ، بی ام و ، آئودی ؛

    میخای مث ما باشی ؟!
    .
    .
    موفق باشی !😅😂

    البته بی انصافی نمیشه کرد ، تلاششون قابل تحسینه این یعنی اینکه میخان خوب باشن ولی در توانشون بیشتر از این نیست !

    موافقم 54
    مخالفم 43
    1. مازیار

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2730 ديدگاه)

      کاربر Kamy
      برای LEXUS LS400 اوائل دهه نود هم همین نظر رو داشتین؟
      کاری ندارم به اینکه جنسیس به لکسوس میرسه یا نه چون بر خلاف دوستان پیشگو نیستم
      اما این که امروز جنسیس در ابتدای همون راه لکسوس دهه نود قرار داره کاملا روشنه و پیشگویی لازم نداره
      باید صبر کرد و دید بخصوص با این قیمت گذاری که بیشتر از لکسوس هست اگه فروشش همون رشد یکی دو سال گذشته رو داشته باشه نتیجه خیلی واضح مشخص میشه

      و در مورد طراحی بحث برانگیزش
      بنظرم قابل قبوله بجز جلوپنجره خاصش که هنوز باهاش کنار نیومدم

      موافقم 44
      مخالفم 16
      1. كارevol

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        مازیار
        داداش تو چقدر ساده ای که داری واس این توضیح میدی! این اکانت دوم یکی دیگست بعد از قضیه چرخ تویوتا ساخته شده حالا هی داره زور میزنه اون قضیه رو جمع کنه! اصلا کاری به بحث فنی و کیفی و اینا نداره که داری واسش منطقی توضیح میدی،اینو فقط باید یه چیز بهش بگی: افزایش فروش ٢ برابری

        موافقم 19
        مخالفم 28
        1. Kamy

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (688 ديدگاه)

          وانت جان من از سال ۹۱ تقریبا هر روز به پدال سر میزنم و اخبار و میخونم نظرات بچه ها هم تا جایی وقت داشته باشم میخونم .. گَه گاهی کامنت هم میزاشتم ولی خیلی کم
          کسی که قدیمی سایت باشه و کسایی که جدید اومدن تو سایت هم اگه باهوش باشن میدونن من فیک کسی خصوصا دوستمون نوید ۰۰۹۸ نیستم

          موافقم 22
          مخالفم 9
        2. FTB

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (750 ديدگاه)

          ما اینقد افزایش فروش داشتیم اومدیم مثل تو جار زدیم؟

          موافقم 9
          مخالفم 0
        3. Absurd Hero

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (179 ديدگاه)

          کره فن عزیز در اومدن چرخ یک مشکل جزیی برای تویوتا بود چون فقط یک محصول تویوتا اون هم فقط یکی و در اول راه فروشش تویوتا فراخوان داد
          اما یاتاقان زدن هیوندا یک مشکل بسیار بزرگ و با شهرت جهانی از استرالیا تا ایران و آمریکا هستش…
          من کره فن بودم سکوت میکردم از شرم

          موافقم 18
          مخالفم 6
        4. Porsche

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          هنوز حتی نمیدونی به کی بگی فیک
          به کاربر با سابقه میگه فیک
          طرف حرفم با شخص خاصی نیست چه تو و چه اون صاحب ۱۲ لکسوس بیکار
          از این بحث ها و جنگ و جدل های مسخرتون خسته نشدین؟
          اگه دلتون بحث میخواد میتونین توی فضای خصوصی خودتون به بحث ادامه بدین نه محیطی که چندین نفر بازدید میکنن و آزار دهندست برای خواننده
          هدف کامنت اصلا چی هست؟
          هدفش ثبت نظر هست
          نظر بدی
          نظر محترمانه نه نظری که شروع کنه به مسخره کردن برند ها و سایر موارد دیگه
          و کاربرد دوم یادگیری هست
          که تین روز ها تو پدال میشه گفت ۵ درصد کامنت ها آموزندست و امثال شما گند زدن به فضای سایت
          از پدال هم انتظار نداشته باشین که این اشخاص رو مسدود کنه
          پدال با ثبت کامنت کسب در آمد و کسی نمیاد منبع درآمدشو از خودش بگیره
          پس خواهشا اگه میشه خودتون یه فکری به حال خودتون بکنید
          که فضا رو برای دیگران آلوده به تفکرات اشتباهتون نکنید

          موافقم 11
          مخالفم 2
        5. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10347 ديدگاه)

          کاربر Porsche

          پدال لطفاً منتشر کنید و حذف نکنید .

          این وسط اومدی مثلاً نصیحت کنی ولی مشخص کردی چیکاره‌ای !
          اون ۱۲تا لکسوس من را بگذار کنار ۱۲ تا پورشه خودت تا جمعش بشه ۲۴ !

          موافقم 4
          مخالفم 6
      2. Kamy

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (688 ديدگاه)

        مازیار جان داداشم ما نه دشمن جنسیسیم نه سهامدار آلمانیا و ژاپنیا ..
        همون ls400 هم زمانی که اومد نگاهش رو دست بهترینای کلاس خودش بود طراحیش یه کپی از w124 یا همون بنز اتاق تانک بود ولی خوبیش نسبت به جنسیس الان موتور v8 چهار لیتریش با کیفیت تویوتا بود
        خلاصه حرف من اینه : خود لکسوس هم میدونست آقای این کلاس خودرویی اس کلاسِ بنزِ
        لکسوس فقط اومد که بخشی از این بازار رو بگیره جنسیس هم همینطورِ منتها با لکسوس یه سری تفاوت‌ها داره که همه میدونیم
        راجع ب طراحیش هم واسه مایی که تو خیابونامون جز ۴۰۵ و پراید و جدیدا ماشینهای کج و کوله چینی نیست قابل قبوله ..ولی تا پختگی خیلی کار داره

        موافقم 25
        مخالفم 7
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10347 ديدگاه)

        مازیار

        میگی راه لکسوس دهه ۹۰ را جنسیس داره تقلید میکنه ، درسته ؟!
        اما من میگم نمیکنه چون پتانسیل خرج کردن‌های میلیارد دلاری و نوآوری را نداره ، چرا ؟!
        چون بهترین مستند حرف من در یوتیوب قابل مشاهده هست که علی‌بخردی چند روز پیش در مورد لکسوس و استراتژی برند و ساخت محصولات لکسوس ویدیویی جذاب و شیوا ساخت که همه میتوانند بروند ببینند و سپس نظر دهند !
        البته تحقیق کنید تا مبادا بگویند چاخان هست !

        جنسیس مثل میوه‌فروش سر کوچه میمونه که میبینه مردم سیب و گلابی‌هایش را میخرند ، پس تصمیم میگیره در کنار دو قلم جنس چند قلم دیگر مثل خربزه هندونه هم اضافه کنه تا سود ببره اما در اصل هیچ هنر و پیشرفتی در کار نبوده !

        لکسوس زمانی که اومد به بازار ، تا یک دهه بنز و bmw را سردرگم کرده بود و هنوز که هنوزه نسل اول LS را که نگاه میکنیم ، شکوه از سر تا پایش میبالد .

        جنسیس چی ؟!
        جنسیس را نگاه میکنی یادِ خرابی سیستم تعلیق و گران‌تر بودنش حتی نسبت به بنز S میوفتی که نمایندگی‌ها را هم کلافه کرده بود و یا سیستم مولتی مدیا و سوختن‌هایش یا اون ترمزهای مضخرفش یا افت کیفیت متریال پلاستیکی و چرم‌نَمایش و کیفیت رنگ فاجعه‌اَش که سریع کیلر روی رنگ از بین میرفت و امروزه تو خیابان نگاهش کنید و مقایسه کنید با محصولات سایپا و ایران‌خودرو !

        لکسوس قدمی را برداشت محکم با فکر به آینده و تلاشی که کرد و حاصلش شد هویت محصولات امروزش !

        ای کاش حرف که میزنیم ، با سند و مدرک باشه و تحقیق کنیم نه از روی نا‌آگاهی که حاصلش میشه بحث بیهوده و مسخره‌بازی !

        موافقم 17
        مخالفم 15
    2. محمد

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      وقتی تشنه توجهی!!!!!!!!

      موافقم 9
      مخالفم 16
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10347 ديدگاه)

        محمد جان
        عشق من
        پدال و مخاطبان پدال چند نفر ، چند صد نفر ، چند هزار نفر هستند که بخواهیم تشنه‌ی توجه باشیم !
        خوبه فقط کامنت میگذاریم و نه مثل اینستاگرام با هم در ارتباط باشیم ، و اگر نه چه اَنگی میخواستید بچسبانید !

        موافقم 11
        مخالفم 12
    3. FTB

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (750 ديدگاه)

      از یه کره ای دیگ چقد انتظار داری به نظر من خوشگله خوشم میاد از ظاهرش ولی طراحیش خیلی اروپاییه و زیاد اصالت مصالت نداشته اش حفظ نشده

      موافقم 10
      مخالفم 2
  3. Humer

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    چین امریکا کره ژاپن
    همه که از اول عالی نبودند
    تازه اگه هم مشکلی بوده دارند از بین می برند
    ازنظر من این ماشین لوکس و با ابهتی هست
    و قیمتش خیلی عالی و رقابتی می کنه بازار رو
    فقط خواهشی که دارم کاربر 0098 وووووووووووووووووو
    به این دعوا ها پایان بدید تا جو سایت خوب شه
    خدایی هم ژاپن هم کره ماشینای خوبی درست می کنند و نقاط ضعف و مثبت زیادی هم دارند خلاصه خواهشا به این دعوا پایان بدید و بدون تعصب نظرات خدتون رو بگید و دعوا های بی مورد نکنید
    با تشکر فراوان

    موافقم 32
    مخالفم 9
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10347 ديدگاه)

      دوست عزیز Humer

      ما که دعوا نداریم / با جنسیس کار نداریم !

      مشکل ما جنسیس نیست !
      جنسیس هم مثل باقی شرکت‌ها داره برای بهترین بودن تلاش و رقابت میکنه که این فقط نفعش برای مشتری هست و بسیار هم قابل احترام !

      مشکل اصلی اون بیسوادهایی هستند که در ایران از کره‌ای‌ها بُت ساخته‌اند ، بُتی که حتی ارزشش از چینی‌های درجه ۳ بازار ایران هم کمتر هست !

      دو نقد که به جنسیس دارم اگر حل بشه باور کنید موفقیت در انتظارشون هست :

      ۱ – کمتر از آلمانی‌ها و بخصوص آئودی کپی کنه و سعی کنه استقلال و هویت در طراحی پیدا کنه !

      ۲ – (((( یه واحد جدا برای فروش داشته باشه و نه اینکه کنار اکسنت الانترا i10 بفروشه !!!! )))).

      موافقم 29
      مخالفم 34
      1. phonix

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1821 ديدگاه)

        شرکت جنسیس از زمانی جدایی از هیوندا نمایندگی های خاص خودشو داره
        دوم هم اینکه این ماشین کجاش شبیه بقیس؟
        به شخصه از نظرم جنسیس تا وقتی قیمتش کمتر از ماشین هایی مثل بی ام وه و لکسوس و ائودی بود ارزش خرید داشت
        منم برای همین خریدم چون پولم اون زمان به لکسوس و بی ام وه نمیرسید
        باید دید الان که فقط از بنز کمتره باز هم ارزش خرید داره یا نه
        در این رنج لکسوس با توجه به قیمت 77000 دلاریش ارزش خرید بیشتری نسبت به باقی حریف ها داره
        در طول سه سال استفاده از جنسیس نه مشکل یاتاقان و… داست نه تقص ایمنی و… دزدی
        موتور خوب هندلینگ عالی کابین بی صدا و یه عالمه اپشن در حد بنز و بی ام وه با قیمت خیلی کمتر این دلیل خریدش بود
        شما هم انقدر الکی دعوا راه ننداز این نظرو به عنوان یک مصرف کننده بهت میگم
        جنسیس سر جای خودش تویوتا هم سر جای خودش هردو رو استفاده کردم و اصلا هم پشیمون نیستم الکی دعوا راه ننداز این کره فنا رو هم ول کن اینا مثل 405 سوارا و پرشیا سواران مشکلی که تو ایران داریم

        موافقم 16
        مخالفم 12
      2. محمد

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        بله متأسفانه کاربران سایت توانایی ذهنی شمارو ندارند همزمان چند رشته مهندسی و فنی رو همزمان در دانشگاه های برتر ایران تحصیل کنند و بعدا به علت علاقه به خودرو مجددا رشته طراحی خودرو رو برای علاقه خودشون بخونند و همزمان به کارآفرینی مشغول و از صفر یک هلدینگ بزرگ رو تاسیس کنند و از هپچ به ثروت برسند و پراید ۹۰ بسیار داغان خودشون رو که یادآور روزهای شروع فعالیتشون هست رو در کنار لکسوس ها نگه دارند

        موافقم 18
        مخالفم 15
  4. Alan.r

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    واقعا آدم باید خیلی …….. باشه اس کلاس ، سری هفت ، A8 و LS رو ول کنه بیاد اینو بخره

    موافقم 42
    مخالفم 25
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10347 ديدگاه)

      دقیقاً تمام حرف من هم همین هست !!!

      در این رده کلاسی ، کسی نه برایش پول و گرانی مهم هست و نه آپشن !!!

      در این رده کلاسی فقط و فقط پرستیژ و نام برند مهم هست که خب مشخص میکنه اونی که جنسیس را به دیگران ترجیح میده فقط میتونه یه کره‌ای مهاجر تو هر نقطه‌ای از دنیا باشه !

      موافقم 29
      مخالفم 27
      1. Nine eleven

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (24 ديدگاه)

        مشخصه جاپون مهاجر کم داره چون اون اسباب بازی lfa تا الان که سال ٢٠٢٢ هست هنوز نمونه هاش صفر کیلومتره! بخصوص تو آلمان که فکر کنم اصلا مهاجر نداره
        اگر مهاجر بیشتر داشت فاجعه lfa رخ نمیداد

        موافقم 11
        مخالفم 38
        1. downfall

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (126 ديدگاه)

          G90 به اندازه اگزوز lfaهم ارزش نداره فیک صد اکانت. یاماها دو سال کار کرد تا بتونه بهترین صدا رو از اگزوز lfa بکشه بیرون حالا این آزرا گرنجور بزک دوزک شده که انجین و گیربکسش روی ماشینای اکونومی هیوندا هنم گیر میاد چه تحقیق و توسعه ای پشتش داره؟ جای پرت و پلا گفتن چههار کلمه حرف منطقی بزن. با صدتا اکانت هزار بار یه سری حرف تکراری گفتی علتش اینه که شرکت عقب مانده هیوندای جایی برای دفاع نداره واسه همین مجبوری پشت سر اسطوره هایی که الان با قیمت میلیون دلاری فروخته میشن گوهر افشانی کنی

          موافقم 35
          مخالفم 11
        2. phonix

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1821 ديدگاه)

          اسمت رو گذاشته 911 بعد اینطور به یکی از اسطوره ای ترین ماشین های دنیا تیکه میندازی ؟
          چقدر پورشه بدبخته که تو مثلا فنشی
          برو ببینم تو کدوم سایت یا کدوم مجله یا کدوم منتقد به lfa ایراد گرفته برامون بیار من همین الان از سایت میرم پی کارم
          ضمن اینکه تنها ایرادش قیمتش بود که اندازه فراری و پورشه بود که اونم بخاطر هزینه توسعه ماشین بود

          موافقم 22
          مخالفم 5
  5. امیر

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (167 ديدگاه)

    با این قیمت به درد همون کره مربا و یاران جومونگ میخوره که رو بنجلای داخلیشون غیرت دارن بقیه جا ها باید ۵۰ درصد تخفیف بدن شاااید ۴ نفر گول خوردن خریدن :))))

    موافقم 37
    مخالفم 26
    1. Nine eleven

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      یاران جومونگ هم فکر خوبی هست اما بنظر بنده اون پیر مرده تو سریال اسکویید گیم ( همان سریالی که فصل اولش اندازه کل تاریخ جاپون و برادران سامورایی موفقیت کسب کرد) هم خریدار جنسیس هست

      موافقم 7
      مخالفم 33
      1. phonix

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1821 ديدگاه)

        ژاپن تنها کشور اسیایی هست که جشنواره هنریش در دید منتقدان بالا ترین تاثیر رو داره در قاره اسیا ضمن اینکه برو ببین چندتا اثار این کشور اسکار بردن و چند نفر از کشور ژاپن نوبل ادبیات گرفتن
        بزرگترین تولید کننده صنعت سرگرمی اسیا هم هست
        تو دیگه هیوندا فن نیستی
        هیتر ژاپنی

        موافقم 25
        مخالفم 9
      2. Si

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        دوست عزیز اسکویید گیم از نظر منتقدان سریال بسیار ضعیفی بود و فقط بخاطر نتفلیکس بود وگرنه اسکویید گیم که هیچ کل سینمای کره اندازه هفت سامورایی افتخار نداره

        موافقم 26
        مخالفم 6
        1. Nine eleven

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (24 ديدگاه)

          لینک نظر ۵ تا از منقدانی که گفتن اسکویید گیم ضعیفه رو بزار هر وقت گذاشتی من لینک ١٠ تا رو که تأییدش کردن میزارم
          رو هوا نپرون ای عزیز که اینطور دستت رو نشه
          اون پیرمرد که شب أدراری داشت> صنعت فیلم ژاپن

          موافقم 5
          مخالفم 23
        2. FTB

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (750 ديدگاه)

          نکشیمون بابا هالیوود قربون تام کروزتون برم

          موافقم 14
          مخالفم 0
      3. phonix

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1821 ديدگاه)

        همین که هیچی از صنعت هنر ژآپن نمیدونی یعنی کلا هیچی درباره سرگرمی نمیدونی یه فیلم
        دید که تازه اونم کپی شده یک انیمیشن ژآپنی بوده
        برو به این فکر کن که سینمای ایران از سینمای کره قوی تره
        استغرفرهادی دوتا اسکار داره کره یدونه اسکار گرفته

        موافقم 11
        مخالفم 3
      4. Ilia2008

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (163 ديدگاه)

        رو هوا حرف نزنید لطفا

        ژاپن یکی از بزرگترین قطب های صنعت سرگرمی آسیا ست .

        هم تو سینما هم تو بازی های و ویدئویی و هم توی انیمیشن . برات مثال هم می زنم .

        برای درک سینمای ژاپن کافیه فقط هفت سامورایی و یا داستان توکیو رو ببینی که به عقیده اکثر منتقدین معتبر جهان جز بهترین فیلم های قرن بیستم هستن .
        یا برای درک وسعت ویدئو گیم تو ژاپن فقط به سود سونی ( مالک و سازنده پلی استیشن ) و نمرات بازی هایی که کسب می کنن نگاه کن

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. Achtung

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (423 ديدگاه)

          چی میگن اینا😂

          موافقم 2
          مخالفم 1
      5. پارسا

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (285 ديدگاه)

        نه سوار جنسیس شدم نه لکسوس که بخوام نظر بدم کدوم بهتره ( سلیقم رو جنسیسه )
        اما سینمای کره و ژاپن رو دنبال کردم و مقایسشون توهین به شعوره
        و از اون مسخره تر پرچمدار کردن اسکویید گیم مضخرف برای سینمای کره هست . فیلم و سریال های خیلی بهتری داره

        موافقم 6
        مخالفم 0
  6. R@min

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1759 ديدگاه)

    این ماشین نه رو فروش رقبا تاثیر میزاره نه قواعد بازی رو عوض می کنه صرفا یه محصول برای بالا بردن وجهه جنسیس هست.

    دوستانی که میگن تلاشی که کردن ارزشمنده، در واقع میشه گفت به جز بالابردن کیفیت داخل در همه موارد هیچ جدیدی اضافه نشده. موتور، گیربکس، تعلیق و… همه در نمونه های رده پایین هم موجوده. اینا به معنی بد بودنش نیست و در قیاس با رقبا هست.

    این مدل بازی کردن کیا-هیوندای چیزی رو در برابر رقبا عوض نمی کنه باید یه کارت آسی رو کنن. یه زمانی لکسوس LS400 با یه تن نوآوری چند سالی پرچمدار این کلاس شد و قبلا هم بحث کردیم راجبش و وجهه برندشو خیلی بالابرد اما الان دیگه این کلاسو رها کرد و برای رفع تکلیف یه محصول کنار رقبا گذاشته.

    در کل به جز بازار داخلی شانسی تو بازارای دست اول نداره.

    موافقم 39
    مخالفم 15
    1. imperial

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      R@min
      چند سوال کوچیک داشتم.1=نظرتون درباره کادیلاک بروگهام1987الی 1992چیه؟
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cadillac_Brougham

      2=نظرتون درباره لینکلن تاون کار1981الی1989یعنی نسل اول و نسل دوم یعنی 1990الی 1997 چیه؟(بیشتر نظرتون پیرامون نسل دوم)
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lincoln_Town_Car

      3=در آخر نظرتون درباره کرایسلر امپریال 1990الی 1993چیه؟

      فارق از بحث طراحی نظرت رو بگو لطفا چون طراحی سلیقه ای هست.

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1759 ديدگاه)

        کادیلاک ها و لینکلن های دهه نود فارغ از مسائل فنی کلا تو یه سردرگرمی طراحی بودن یا مثله کادیلاک تلاش می کردن طراحی سنتی رو حفظ کنن یا مثله فورد و لینکلن می خواستن خودشونو از گذشته جدا کنن و از سبک های آلمانی و ژاپنی الگوبرداری می کردن. در کل طرح های ماندگار تو اون دوران افت خودروسازی آمریکا خیلی کم میشه پیدا کرد. به شخصه از طراحی محصولات آمریکایی دهه ۹۰ خوشم نمیاد.
        راجب امپریال دهه نود هم طراحی نسبتا متفاوتی داشت اما اگر به نسل های قبلیش نگاه کنیم اونم افت زیادی داشت.

        میشه گفت بعد از بحران اقتصادی اوایل قرن جدید برندای آمریکایی دوباره هم سبک خاص طراحی محصولاتشونو احیا کردن هم در کیفیت و پرفورمنس به رقبا رسیدن.

        موافقم 9
        مخالفم 3
  7. Si

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    ماشین بسیار با کیفیتیه ولی زشت بسیار لوکس ولی زشت این ماشین طراحیش فوقش تا 5 سال دیگه دوام بیاره مثل همین سری 7 جدیده الان آدم بی ام و های 2012 سری 7 ایران رو نگاه میکنه ابهت داره یا بنز های نسل قدیم سال 2006 رونمایی شد ولی الان هم انگار تازس نمیدونم اینا عجیب بودن رو با لوکس بودن اشتباه گرفتن

    موافقم 11
    مخالفم 11
  8. علی

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (139 ديدگاه)

    واقعا ماشین لایق توجه هست ولی قیمت ش بیش از حد بالاس
    شاید برای فردی که از خودرو های لوکس استفاده میکنه قیمت ملاک نباشه ولی این دلیل نمیشه که خودرو لوکس برند تازه تاسیس جنسیس بیشتر از بعضی رقبا باشه
    ولی در کل جنسیس عالی داره پیش میره

    موافقم 16
    مخالفم 13
  9. AMIR / ARMI

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اون چرم سفیدی که مانیتور و پست آمپر از هم جدا کرده به نظرم زشت می‌کنه داخل ماشین رو
    دکمه های تهویه مطبوع زیاد با اون نمایشگر کوچیکه بی کیفیت هم همین طور
    ظاهر کلی ماشین زیبا شده
    ولی قیمت تندی داره من کلا بخوام تو این قیمت ها ماشین لوکسی بخرم میرم سمت شاسی بلند های هفت نفره فول سایز نه سدان های فول سایز
    به نظرم سدان های این چنینی دیگه زیاد برای خرید معقول نیستن

    موافقم 8
    مخالفم 24
  10. پیام

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (285 ديدگاه)

    یادم ریچارد هموند وقتی لکسوس lfa تست میکرد میگفت این ماشین از همه نظر عالیه ولی یه مشکل خیلی بزرگ داره اونم اینه که وقتی باهاش میری مهمونی وقتی ماشینتا مثلا جای بد پارک کرده باشی بیان بگن این لکسوس مال کیه صدات در نمیاد چون اخرش لکسوسه ولی اگه یه فراری داشته باشی با سر بالا میگی مال منه این ماشینم خوبه از همه نظر ولی یه مشکل بزرگش اینه که پرستیژ رقبای اروپاییشا مثل بنز اس کلاسا نداره اخرش جنسیسه

    موافقم 14
    مخالفم 32
    1. حسین

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      الان خواستی lfa که اون همه تحقیق و توسعه پشتش بود و با همکاری دو شرکت بزرگ تویوتا و یاماها ساخته شده بود و الان هم ارزش کلکسیونی داره پیدا می کنه و برخی نسخه هاش با قیمت میلیون دلاری فروش رفته رو با این g90 مقایسه کنی که حتی موتور و گیربکسش هم حاضر نشدن از صفر واسه خودش بسازن و احتمالا هم طبق عادت هیوندا کمتر از دو سال دیگه فیس لیفت میشه؟

      موافقم 23
      مخالفم 10
  11. javadhy

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    تنها چیزی که این خودرو رو میتونست توی بازار در کنار رقبا نگه داره قیمت پایینش برای ارائه سیستم های کارآمد و کیفیت مشابه بود
    که دیگه اونم نداره
    شخصا جنسیس از فاقد هویت بودن به شدت داره رنج میبره
    چون در واقع هیچ خودرویی توی تاریخش برای افتخار کردن بهش نداره
    حالا درسته دوتا کراس اوورش توی دوتا تست مجلات برتر شناخته شدن
    ولی من منظورم به خودرویی که وجهه شرکتو عوض کنه که حالا میتونه ماشین اسپرت باشه یا چهاردر لوکس
    که با این چیزی که چند سال اخیر از جنسیس میبینیم
    به نطر میاد قرار نیست کار خاصی کنه و فعلا به شرایطش راضیه
    در مورد g90 هم بزرگترین هدفی که قابلیت دستیابی بهشو داشت شکست دادن لکسوس ال اس بود که اونم الان باقیمت کمتر، کیفیت و دوام بهتر و به نظر من ظاهر بسیار زیباتر خیلی از این ماشین سره
    در کل توی گروه سدان های فول سایز لوکس پایین ترین رتبه رو داره

    موافقم 25
    مخالفم 13
    1. حامد

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (831 ديدگاه)

      اشتباه میکنید دوست عزیز
      قیمت پایین تو این کلاس باعث فروش بیشتر نمیشه و نتیجه عکس میده
      خریداران این سگمنت وقتی ببینن قیمت خودرویی که میخوان بخرن از رقباش کمتره باعث میشه این فکر به سرشون بزنه چرا قیمت خودروشون از هم رده هاشون کمتره حتما یه چیزی کم داره که کمتره و باعث ایجاد حس بد میشه

      موافقم 8
      مخالفم 18
      1. phonix

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (336 ديدگاه)

        شما حواستون به بازار یابی لکسوس نبوده این ماشین و کلا ماشین های لکسوس برای قشر متوسطی هست که میخوان لوکس باشن
        این تفکر لکسوس دهه جدیده بعد از اینکه دید خیلی نمیتونه در بازار امریکا جلوی بنز و بی ام وه وایسه و پرستیژ اونا رو نداره رفت تا با استفاده از محبوبیت تویوتا در دل قشر مردم خودش رو به عنوان یک خودروی لوکس برای قشر متوسط معرفی کنه لکسوس عملا ماشین های لوکس شده تویوتا رو ارائه میده و مثل جنسیس کلا از هیوندا جدا نیست
        همچنان روی پلتفرم های تویوتا کار میکنه و موتور های تویوتا رو روی محصولاتش میبنده
        هدف هم هیمن بوده تا با قیمت کمتر قشر متوسط و متوسط رو به بالا رو جزب این ماشین کنن به عنوان یک ماشین پر اپشن با کیفیت و بدون نیاز به هزینه نگهداری زیاد ماشین های این بخش

        موافقم 10
        مخالفم 14
        1. حسین

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          وقتی اطلاعات ندارین مجبور نیستین کامنت بذارین. لکسوس نتونست با بنز و بیمر رقابت کنه؟ بهتره یه سر به آمار فروش دهه نود بزنی تا بینی چطور با یک مدل از بنز و بی ام و بیشتر میفروخت. لکسوس با مدل هایی مثل lc500و lfa و ls500 داره مشتری های تویوتا رو جمع می کنه؟ آقا پسر این ماشینا چه اشتراکی با تویوتا دارن؟ 🤪🤪🤣 ببین چه کسایی دارن تو سایت نظر میدن اونوقت نظرای من باید بره تو صف تایید و بررسی. متاسفم برای پدال که داره با سرعت نور به قهقرا میره
          اسم ببر ببینم کدوم جنسیس شخصیتش جدا از هیونداست جز اینکه تماما موتور گیربکس هاش روی همون هیوندای هم سوار میشه واسه همین همون فراخوان های آتش سوزی و یاتاقان زدن هیوندای رو جنسیس هم داشته و داره. زود باش سانسور کن یه وقت کره مربا فنا ناراحت نشن

          موافقم 14
          مخالفم 12
        2. phonix

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1821 ديدگاه)

          جالبه
          من نفهمیدم اخر کره فنم یا ژآپن فن تعصب تا کجا ؟
          میشه بفرمایید اگه لکسوس انقدر خوب پیش رفت پس چرا دیگه به ls اون طور که باید ارزش داده نشد
          و الان از اخرین باری که نسل جدیدش اومده سال ها گذشته
          برنامه lfa هم که مشخص بود به عنوان یک کالا به بازار عرضه نشد یک برنامه بود برای نشون دادن توان مهندسی شرکت لکسوس
          همین جنسیس پلت فرمش از باقی محصولات هیوندایی جدا هست
          شما هم فقط تا وقتی من درباره بدی های کره ای ها صحبت کردم دهن به تایید من باز کردی وقتی بد لکسوس رو گفتم اینطور گارد گرفتی
          از شدت تعصب مغزت داره به زوال میره
          متاسفم برات من اگه هیتر ژاپنی ها بودم نمیرفتم راو فور بخرم میرفتم سانتافه میگرفتم هر ماشینی خوبی ها و بدی هایی داره حالا اینکه شما فقط میخوای خوبی هاشو ببینی الله اعلم

          موافقم 7
          مخالفم 2
        3. javadhy

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (331 ديدگاه)

          در جواب به اقا حسین
          ببین این حرف که لکسوس نمیتونه با بنز و بیمر رقابت کنه
          غلطه
          در واقع درستش اینه بگیم لکسوس در حد بنز و بیمر نیست
          لکسوس ماشین بهتری نمیسازه
          فقط ماشین نزدیکی به جرمن ها میسازه با قیمت توهمی کمتر
          الان لکسوس es حدود ۱۵ هزار دلار قیمتش کمتره
          در مورد محصولات دیگه ی لکسوسم همینه بازم
          ماشین های لکسوس مقرون به صرفه ترن بهتر نیستن بخاطر همین فروش بالایی دارن
          چون هیچ شرکتی اون حد از لوکس بودن و کارایی رو با اون قیمت ارائه نمیده

          موافقم 8
          مخالفم 2
      2. javadhy

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (331 ديدگاه)

        جنسیس حدود ۱۰ هزار دلار از لکسوس گرونتره
        خواهشا ایده ها و فکر های پوچ خودتون رو به دنیا نسبت ندین
        یعنی چی هر چی گرونتر بهتر
        واقعا فکر کردی کسی جنسیسو برتر از لکسوس میبینه به خاطر اینکه قیمتش ببشتره
        پس لکسوسم بیاد ال اسو گرونتر از اس کلاس کنه
        اونطوری از اس کلاس بهتر میشه

        موافقم 9
        مخالفم 3
  12. فرامرز

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (248 ديدگاه)

    نسبت به نسل قبل خیلی پیشرفت داشته و این جای تحسین داره اما هنوز خیلی کار داره تا به رقبایی مثل بنز و بی ام و و آئودی و لکسس و……برسه
    اگه مثل نسل قبل قیمتش پایین تر بود باز بهتر بود ولی با این قیمت فکر نکنم بتونه با رقبای قدری که داره رقابت کنه

    موافقم 12
    مخالفم 5
  13. Taha Malek

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (915 ديدگاه)

    اگر جنسیس میخواست مثل لکسوس ال اس نسل اول قواعد بازی رو عوض کنه باید مثل اون قیمتش نصف s و سری ۷ میشد ولی با این قیمت من باشم حتما آئودی یا حتی ال اس رو بهش ترجیح میدم
    نکات ضعفش: قیمت گذاری غیر رقابتی با توجه قدمت جنسیس ، عدم ارائه پیشرانه مناسب برای یک خودرو لوکس ، با توجه به این قیمت باید بهتر از ماشینایی باشه که ازش گرون تره که از نظر من نیست

    موافقم 17
    مخالفم 7
  14. قاطر فروش

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    ان پاپیولار اپنیون:
    این از لکسس و ائودی بهتره

    ولی چون گرونه من یه الپینا دست ۲ برمیدارم

    موافقم 8
    مخالفم 9
  15. Nine eleven

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خیلی عالی کار کرده جنسیس
    از لکسوس ال اس که قطعا بهتره،نسل قبل که اینطور بود

    موافقم 10
    مخالفم 25
  16. Hl>i

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (137 ديدگاه)

    اگر G90 در نمای جلو آن هماهنگی و زیبایی را ندارد مخصوصاً با آن جلوپنجره الماس گونه با چراغ های خطی، اما ابهت زیادی داره این خودرو ادم را یاد محصولات بنتلی می اندازد
    واقعاً کاری کرده هیوندا تو این ٧ سال که برند لکسس تو این ٣٠ سال از پسش بر نیامده
    افرین

    +|<i

    موافقم 10
    مخالفم 21
  17. Hadi

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    هیوندا هر موقع تونست ماشین دو رنگ بزنه مثل کوییک و 207(206+) بعد میتونه ادعای لوکس سازی بکنه

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. Si

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      نمیدونم چرا با این حرفت موافقم اونم به تعداد زیاد

      موافقم 6
      مخالفم 2
  18. amirmohammad

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    موفقیت رو خیلی سریع داره طی میکنه جنسیس.این ماشین قدمت کمی داره اما توی تمام تست ها که من مطالعه کردم از لکسوس LS که سی سال قدمت داره برتر بوده.خیلی جای تامل داره
    باید تحسینشون کرد

    موافقم 8
    مخالفم 24
    1. حسین

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      آره واقعا جای تامل داره که با استخدام مهندس های بنتلی و بی ام و میتونه با نسل پنج سال قبل ls رقابت کنه! نسل جدید ls بیاد دهن بعضیا هم بسته میشه

      موافقم 19
      مخالفم 6
      1. amirmohammad

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (212 ديدگاه)

        هدف رضایت مشتری هست و برای مشتری اهمیت نداره که اون وسیله مورد استفادش مهندس سازندش قبلا کجا کار میکرده
        بالاخره هر برندی از روش های خاص خودش استفاده میکنه و نتیجه مهمه که نتیجه جنسیس هم این شد که نسل قبلش با 4 سال قدمت از ال اس با 30 سال قدمت بهتر بود به طرز عجیبی
        درضمن همه برندها با هم تعامل میکنن و از کشورهای مختلف کارکنان مختف دارن این ویژگی جهان ازاد هست و درستش هم همینه

        موافقم 9
        مخالفم 16
        1. حسین

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          نسل قبلش احتمالا در ذهن شما بهتر بوده وگرنه آمار فروش چیز دیگه ای میگه. نسل فعلی ال اس از نظر هندلینگ جزو بهترین های این کلاس به حساب میاد از نظر آپشن با نسل جدید رقبا توانایی رقابت داره. نسل قبل g90 که اصلا در حدی نبود که بخواد راجع بهش صحبت بشه ولی نسل فعلی میتونه در حد رقابت با نسل قبل ls باشه

          موافقم 7
          مخالفم 4
    2. phonix

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      لکسوس ls خوب قدیمیه
      ضعیف کشی نکن
      این ماشین رو باید با نسل جدید s و نسل جدید سری هفت مقایسه کرد

      موافقم 11
      مخالفم 12
      1. amirmohammad

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (212 ديدگاه)

        درسته که اس کلاس و سری7 و جنسیس و ls تو یک کلاس هستن اما همه میدونیم بیشتر جنسیس و ls رقیب هم و سی7 و اس کلاس هم رقیب هم.نسل قبل جنسیس g90 هم برتر از ls بود این ضعیف کشی نیست شما اینو هم در نظر بگیر که یک رقیب 4 سال قدمت داره یکی 30 سال این خودش خیلی مهمه

        موافقم 3
        مخالفم 19
        1. phonix

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1821 ديدگاه)

          نسل قبل جنسیس هم برای ls جدید بود ls از پلتفرم قدیمی استفاده میکنه که هزینه زیادی میطلبه تا بخواد همه تکنولوژی های مدرن رو داخلش قرار بدن برای همین تغییری نکرده بعد هم اینکه سی سال پیش یه ماشینی به نام ls بوده چه ربطی به الان دادهخ اون زمان ls با یه کوه نواوری اومد الان شده یه ماشین با پلتفرم قدیمی

          موافقم 5
          مخالفم 0
  19. احمدرضا

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (733 ديدگاه)

    با قیافش اصلا حال نکردم
    مخصوصا از نمای کناری انگار عقبش وصله پینس
    اگه انقد پول داشتم که ندارم 😄
    انتخابم آئودی A8 بود

    موافقم 9
    مخالفم 5
  20. محمد.ن

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جناب امیر دهقان وقتی یه خودرویی رو نمی‌ذارن وارد بشه تا ملت لذتشو ببرن چرا بررسیش میکنی؟به ما چه جنسیس و سانتافه و هوندا و هیوندا و لندکروز و بنز و بی ام و و تویوتا و …
    هر وقت دولت حروخوار که بابت یه سمند به اندازه پول یه سانتافه ی ۲۰۲۲ از ملت می گیره،واردات رو بدون محدودیت آزاد کرد شما بیا بررسی کن تا ما بین ماشینا یکیش رو انتخاب کنیم و بخریم…

    موافقم 4
    مخالفم 7
  21. مهدی

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    بازم نمیتونم نگم که طراحیش واقعا بهم ریختست مخصوصا از نمای جانبی

    موافقم 16
    مخالفم 2
  22. Reza@*.

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میشه گفت پرچم دار خودروهای لوکس آسیا و جزء سه خودروی برتر لوکس دنیا به حساب میاد .
    فقط قیمتش که رفته بالاتر یکم‌ زیادی گرون شده .
    منطقی بود حدود ۸۰ هزار دلار باشه که دیگه میشد با ارزش ترین خودروی لوکس بین هم رده هاش باتوجه به قیمتش .
    ولی ۱۰۰ هزار دلار دیگه به نظرم اس کلاس با ده هزار دلار بیشتر منطقی تره . اما بسیار پشرفت کرده و جای تحسین داره جنسیس . نمیشه ایرادی ازش گرفت جز قیمت بالاش که حالا خواسته خودشو با رقبا همسان کنه ولی به نظرم اگه کمتر میزد قیمت رو میتونست راحت پر فروش ترین خودروی این‌کلاس بشه

    موافقم 3
    مخالفم 12
  23. JDM lover

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من برگ برنده ای نسبت به رقبا توش نمیبینم
    قیمت که نزدیکه ، متریال داخلی همه هم عالیه ، طراحی بیرونی هم همه خوبن
    ولی بقیه از لحاظ برندینگ و پرستیژ بهتر از جنسیس هستن
    همین که تونستن خودرویی با این امکانات و مشخصات تولید کنن خیلی خوبه و قدم رو به جلوییه ولی من به شخصه رقبا رو هنوزم ترجیح میدم

    موافقم 13
    مخالفم 2
  24. ماکان

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (774 ديدگاه)

    سلام ‌. من یکی از افرادی هستم که حاضرند بجای خریدن نسخه پایه از بنز کلاس S و بی ام و سری 7 ، بیاند و جنسیس G90 را بخرند . مگر اینکه بخوام قوی ترین نسخه از بنز یا بی ام و را بخرم

    موافقم 5
    مخالفم 10
  25. holbay با کاربرات ۴ دهنه

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (638 ديدگاه)

    موتور هشت سیلندر برند جنسیس رو با تیونینگ مسابقات خیابانی یا دریفت و درگ با جنسیس کوپه عوض کنید با دو سوپرشارژر و نایتروس اکساید

    موافقم 1
    مخالفم 4
  26. T

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    نباید تعصب الکی به برند داشت باید واقعا قبول کرد هیوندای نسبت به قبل پیشرفت کرده اما هنوز جا داره به خودرو ساز های معروف برسه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  27. Amin.aj

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    واقعا واسم سواله تو پست های ژاپنی و کره ای کلی حاشیه هست
    تو کامنتا بسه دیگه! جمع شدیم دوتا مطلب یاد بگیریم!
    نه بزینم تو سره هم! دیگه واقعا دارم فکر میکنم سهامدار ها دارن زیر پست های کره ای و ژاپنی دعوا و جر بحث می کنن!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  28. Achtung

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (423 ديدگاه)

    اصلن نمیخوام ریخت ماشین آسیایی رو ببینم

    موافقم 0
    مخالفم 4
  29. پارسا

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (285 ديدگاه)

    عزیزان جوری از خوبی و بدی لکسوس و جنسیس خبر دارن و به رخ هم میکشن انگار که روز های فرد با لکسوس و روز های زوج با جنسیس میرن سر کار

    موافقم 3
    مخالفم 0
  30. امیر

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام
    خودرو ای با ظاهر نسبتا لوکس
    امکانات زیاد
    راحتی خیلی خوب
    در کل پکیج مناسب با یک ایراد کشنده
    قیمت بسیار نا متعادل و بسیار گرون قیمت
    ته تهش باید ۷۹ هزار دلار قیمت میخورد نه صدهزار تا
    عملا وارد محدوده اس کلاس شده که به نظرم خودکشیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا