هیوندای

احتمال عمل نکردن ایربگ هیوندای سوناتا 2011 در زمان تصادف

هیوندای حدود ۱۵۵ هزار دستگاه از محصولات خودرو را در آمریکا به دلیل وجود مشکل در سیستم‌های ایمنی پایه فراخوان می‌کند.

2011 Hyundai Sonata Sedan
این مشکل به واحد کنترل کیسه هوا یا ایربگ مربوط می‌شود که احتمال ایجاد اتصال کوتاه در آن وجود دارد. اگر این اتفاق رخ دهد احتمال غیرفعال شدن کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پیش کشنده‌های کمربند ایمنی وجود دارد بنابراین این سیستم‌های ایمنی نمی‌توانند در زمان تصادف از جان سرنشینان محافظت کنند.

2011 Hyundai Sonata Sedan
به خاطر مشکل یاد شده تعداد ۱۵۴۷۵۳ دستگاه از مدل‌های سال ۲۰۱۱ سوناتا فراخوان می‌شوند. بنا به گفته موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا تعداد محصولات تحت تأثیر در آینده افزایش خواهند یافت. انتظار می‌رود فراخوان یاد شده از بیستم آوریل آغاز شود.

2011 Hyundai Sonata Sedan
اگرچه مدل‌های سال خودروسازان با تقویم رسمی همخوانی مستقیم ندارد اما هیوندای در سال ۲۰۱۱ تعداد ۲۲۵۹۶۱ دستگاه سوناتا را در آمریکا فروخته است. یک سال قبل از آن نیز که مدل سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شده فروش ۱۹۶۶۲۳ دستگاهی ثبت شده است.

Hyundai Sonata IIHS Crash Test
از آنجایی که هیوندای در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ فروش کلی ۵۳۸۲۲۸ و ۶۴۵۶۹۱ دستگاهی در آمریکا داشته بنابراین سوناتا سهم قابل‌توجهی در فروش این برند در خاک آمریکا داشته است. این خودروساز کره‌ای در سال ۲۰۱۶ به فروش ۷۶۸۰۵۷ دستگاهی در آمریکا دست یافت که رشد قابل‌توجهی را نسبت به فروش حدود ۴۰۰ هزار دستگاهی در دهه میلادی قبلی نشان می‌دهد. علاوه بر سوناتا، سدان کوچک‌تر الانترا و کراس اوور سانتافه نیز جزو پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی بوده‌اند.

تست تصادف هیوندای سوناتا
مدلی که فراخوان شده ششمین نسل از سوناتاست که در سال ۲۰۰۹ معرفی و در سال ۲۰۱۴ از رده خارج شد. در همین سال شاهد معرفی نسل فعلی که هفتمین نسل از سوناتاست بوده‌ایم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    خب تکلیف این ماشین تو کشور ما چی میشه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. حامد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    حالا مشکل سوناتا ۲۰۱۱ رو بیخیال و کاری به بی کیفیت بودنش ندارم
    ولی چقد از نظر طراحی تو اون سالها قشنگتر بود نسبت به رقباش تو سگمنت خودش
    واقعا ۶ ۷ سال پیش وقتی تو خیابون سوناتا ۲۰۱۱ میدیدی چشما رو خیره میکرد

    فقط یه نگاه به کابینش بکنید چقد از کابین نسل الانش به مراتب زیباتر و مرتب تره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمدامین

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (48 ديدگاه)

      اتفاقا برعکس بود!فقط تو نگاه اول قشنگ بود!هزارتا مشکل دیگه داشت از جمله کیفیتش!از جمله کم بودن ارتفاعش که من از تهران تا قزوین رفتم،داشتم از اعصاب خوردی سکته میکردم!همش توی دست اندازا کفش میخورد و یک صدای ناخوشایند!
      تا مدت ها به خودم قول دادم بهش نگاه هم نکنم و فروختمش!تا وقتی که lf رو دیدم و متوجه شدم دو نسل چقدر می تونن تفاوت داشته باشن.
      اصلا انگار lf ماشین دیگه ای بود نه سوناتا،کاملا ماهیتش تفاوت پیدا کرده بود

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. حامد

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        خب دوست عزیز منم فقط طراحیشو گفتم که تو جمله اول اشاره کردم بی کیفیت بوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    این نسل سونوتا یکی از زیباترین اتاقهای هیوندای هست
    ولی حیف که از کیفیت پائین متریال داخلی و خارجی رنج میبره
    کیفیت سواریش هم فاجعست
    زمانی که رونمایی شده بود یادمه فَکِ همه به زمین چسبیده بود از اینکه معروف بود cls کره ای . آخه تو رنج قیمت خودش بیرقیب بود . به نظر من که بهترین دوران برای هیوندای همون دوران بود که طراحیهای فضاییش باعث فروش بینظیر همه کلاسهای خودروییش بود ولی الان داره سال به سال اُفت میکنه . چون نتونست ادامه بده اِقوا گریهاشو

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. حامد

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      عزیز من کیفیت سواریش در حد رقباش نبود ولی دیگه فاجعه هم نبود?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. amin

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    به فراخوان کاری ندارم ولی ٢نکته در عکس ها توجهم رو جلب کرد
    یکی سر خوردن سر آدمک تست از روی ایربگ راننده و دیگری له شدن رکاب در عکس پنجم
    فکر میکردم ایمنی بالاتری داشته باشه،سر خوردن سر آدمک از روی کیسه هوا امتیاز منفی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مسعود

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوناتا وای اف خیلی ماشین خوب و شیک و کاملیه
    من ۵ ساله که دارم و قطعاتش از خیلی از ماشینهای ایرانی بیشتر و ارزانتره تو بازار

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. میثم

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    همینکه برای جنس فروخته شده چندسال پیش خودشون فراخوان میدن و واسشون اهمیت داره،ارزش ویژه ای داره،یه مقایسه ای بکنید با آدم کشای وطنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Genius

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    چی میگین شما؟؟؟برای ما ایرانیها احتمال کارکردن ایربگ خودروهای مونتاژ داخل در زمان تصادف اتفاق عجیبی محسوب میشه!!خدا میدونه چندتا 206 و ال90 و پژو دیدم که بعد از تصادف شدید از ناحیه جلو ایربگشون عمل نکرده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از سال 2012 تا الان سوناتا وای اف دارم. این ماشین واقعا عالی هستش تو رنج خودش فقط دو مشکل عمده در طراحی داره. اولی کم بودن ارتفاع خودرو از زمین هستش که به خاطر ظاهر اسپرت سازنده از لاستیکهای فاق کوتا استفاده کرده که البته این مشکل تو برخی مدلهای بنز و بی ام و هم هست. این مشکل رو میشه با تغییر سایز لاستیک و استفاده از یک سایز لاستیک فاق بلند تر حل کرد. مشکل دوم صدای سانروف هستش که واقعا آزار دهنده است و متاسفانه این مشکل قابل رفع نیست. کلا اتاق ماشینهای کره ای زود به صدا می افته ولی این در قبال فراوانی قطعات یدکی و ارزونتر بودن آنها نسبت به ماشین های اروپایی و ژاپنی و همچنین قابلیت فروش بسیار خوبشون قابل تحمل هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا