چشم اندازهفته نامه

فردیناند پیئک و امپراتوری تاثیرگذارترین چهره صنعت خودرو

فردیناند پیچ (پیئک)

روایتی که تمام بخش‌هایش حول فولکس‌واگن و مدیر سابق آن، «فردیناند پیئک»، یا طوری که ما صدایش می‌کنیم “فردیناند پیچ” می‌گردد!

تمام صنعت خودروی جهان به‌مدت پنجاه سال، موفقیت خود را مرهون دستاوردهای او بود؛ مردی که نامش روی هیچ خودرویی ثبت نشد. با این همه، خودروهایی که او مسئولیت ساخت آن‌ها را بر عهده داشت برای همه آشنا هستند؛ چون فناوری‌های پیشرفته آن محصولات نهایتا راه خود را به مدل‌های عامه‌پسند باز کردند.

پایان یک عصر

نام بنتلی مترادف استفاده از مواد باکیفیت چون چوب و چرم است؛ در عین حال کوپه کانتیننتال اسپید از این برند می‌تواند درعرض ۲.۹۹ ثانیه به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. این مدل از یکی از چگال‌ترین موتورهای جهان که ۱۲ سیلندر آن فضای ۸ سیلندر عادی را اشغال کرده و روی‌هم‌رفته ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، استفاده می‌کند. هر چند کانتیننتال شهرت خوبی هم دارد اما بنتلی اعلام کرده به‌همراه برند خواهرش، بوگاتی، پیشرانه W12 را برای همیشه کنار خواهد گذاشت. این حرکت پایانی رسمی بر عصری بود که در آن، یکی از قدرتمندترین مدیران صنعت خودرو بر فولکس‌واگن و زیرشاخه‌هایش فرمانروایی می‌کرد.

پیشتازان صنعت خودرو

صنعت خودروی جهان به بازه‌های مشخصی تقسیم می‌شود که در هر کدام از آن‌ها، یک انسان به‌خصوص درخششی بی‌مانند داشته است. برای مثال می‌توان به عصر «گوتلیب دایملر» اشاره کرد که در آن زمان خودرو اختراع شد یا عصر «تویودا» که با تاسیس تویوتا به بهبود و انقلاب در بهینه‌سازی خط تولید پرداخت. پس از آن‌ها هم نوبت به مردی می‌رسد که چندین‌وچند شرکت را از ورشکستگی نجات داد و زیر یک پرچم جمع کرد تا بزرگ‌ترین و قدرتمندترین خودروساز را جهان را پایه‌ریزی کند. آن مرد «فردیناند پیئک» بود که به‌جای تمرکز بی‌چون‌وچرا روی پول سهام‌داران، روی ساختن خودروها و مسابقه‌دادن با آن‌ها تمرکز داشت.

پیئک و خاندان پورشه!

نوه «فردیناند پورشه اول»، آغازگر جریان پورشه، و پسرعموی فردیناند پیئک یعنی «بوتزی پورشه» مسئولیت خلق کوپه موفق ۹۱۱ را برعهده دارد. زمانی که کار او روی پروژه ۹۱۱ خاتمه پیدا کرد، پیئک وارد برند پورشه شد و تمام خط را متوقف کرد. او در ۶ ماه اول کاری خود موفق شد شرکت سازنده پیشرانه نسل نخست ۹۱۱، مزگر، و تیم مدیریتی پورشه را راضی کند که باید در این خودرو از سیستم روغن دیگری استفاده کنند تا این کوپه توان رقابت و مسابقه‌دادن را داشته باشد.

پیئک زمان خود در پورشه را صرف بهبود و توسعه مدل‌های مسابقه با پیشرانه‌های مختلف دیگری هم کرد: از نمونه ۴ سیلندر گرفته تا ۱۲ سیلندر. اوج هنر کاری او مسابقه‌دهنده ۹۱۷ بود که با تکیه‌بر موتور ۱۲ سیلندر تویین توربوی تخت خود ۱,۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. اما مشکلات خاندان پورشه باعث شد تا دست پیئک از مدیریت این برند کوتاه شود و شرکت مشاوره خود را آغاز کند؛ شرکتی که بلافاصله از مرسدس‌بنز سفارش گرفت و نخستین موتور ۵ سیلندر خانوادگی جهان را خلق کرد.

پیئک پس از همکاری با مرسدس‌بنز، همکاری با آئودی را آغاز کرد و یک موتور ۵ سیلندر گازی را برای این شرکت توسعه داد تا از شر موتور وانکل آن خلاص شود. دقیقا در همان دوره که آئودی برای تثبیت هویت خود مشکل داشت، یک مهندس این شرکت، ایده استفاده از سیستم چهار چرخ محرک را به پیئک عرضه کرد. او هم تمام تلاش خود را روی جلب رضایت مدیران فولکس‌واگن گذاشت تا هزینه ساخت آئودی کواترو را بپردازند. سرانجام کواترو وارد مسابقات شد و جایگاه نخست را از آن خود کرد و به مشتریان مرسدس‌بنز و بی‌ام‌و دلیلی داد تا به خرید یک آئودی هم فکر کنند.

TDI و DSG

ایده ترکیب موتور توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت برای پیئک جذاب بود تا اینکه با افزایش قدرت مدیریتی‌اش در فولکس‌واگن، دستور توسعه نخستین موتور دیزلی TDI را داد. این فناوری نشان داد که دیزل هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای بنزین باشد. در پی این دستاورد، پیئک مدیریت گروه خودروسازی فولکس‌واگن را در دست گرفت که به‌گفته متخصصان، تنها ۶ ماه با ورشکستگی فاصله داشت.

او کار خود را با یک هدف متناقض آغاز کرد و می‌خواست فولکس‌‌واگن خودرویی بسازد که از مرسدس‌بنز هم بهتر باشد؛ البته که با تولید نسل سوم هاچبک گلف R32، دقیقا همین کار را انجام داد. موتور ۶ سلیندر این خودرو آنقدر خوب بود که توسط مرسدس‌بنز خریداری شد، صدای فوق‌العاده‌ای داشت و نخستین خودروی جهان بود که به‌شکلی درست‌درمان به جعبه‌دنده دوکلاچه خودکار (DSG) مجهز شده بود.

عملیات نجات

از دیگر برندهای درحال سقوطی که توسط پیئک نجات پیدا کرد، می‌توان به سوپراسپرت‌ساز محبوب ایتالیایی، لامبورگینی، اشاره کرد. پیئک با تولید یک محصول با دو نام متفاوت، دو خودروی متفاوت را وارد بازار کرد که نهایتا آئودی R8 و لامبورگینی گالاردو نام گرفتند. در این دوران، پیئک از فروش یک خودرو با دو برند و ساخت دو خودرو با یک ساختار مشخص استفاده زیادی می‌کرد اما کار او یک تفاوت اساسی داشت. برخلاف سایر خودروسازان که یک محصول ارزان را شالوده کار خود قرار می‌دادند و بعد از روی آن، یک محصول گران توسعه می‌دادند، پیئک پایه کار خود را محصولی بالارده قرار می‌داد و برای فروش مناسب، نسخه‌ای اقتصادی از آن را توسعه می‌داد.

گالاردو هم یک لامبورگینی خوب بود و هم یک آئودی اقتصادی مناسب. اگر تمرکز پیئک روی آئودی قرار می‌گرفت، کار برای ایتالیایی‌ها خراب می‌شد. درست همان بلایی که سر شاسی‌بلند اوروس آمده است چراکه با استانداردهای یک لامبورگینی تولید نشده؛ اوروس یک آئودی Q8 با نشان لامبورگینی است. پیئک از قدرت اقتصاد استفاده می‌کرد تا خودروهای اقتصادی‌اش را با قطعات خوب بسازد و به‌لطف فروش زیاد، این کار را توجیه می‌کرد.

تولد پدیده قرن: ویرون

با کنار رفتن پیئک از سمت مدیریتی پورشه، رکورد سرعت بخش مستقیم پیست لمان موسوم‌به «مولسان» توسط پژو WM P88 دزدیده شده بود؛ این خودروی مسابقه‌ای با دستیابی به سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت، رکورد پورشه ۹۱۷ را شکسته بود. همین شد که پیئک در زمان معرفی ویرون با اعتمادبه‌نفس کامل اذعان کرد: این خودرو به سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هدف او شکست‌دادن یک مسابقه‌دهنده با خودرویی جاده‌ای بود!

نتیجه کار او ،ویرون، تنها به سریع‌ترین خودروی جهان تبدیل نشد؛ این ابرخودرو با به پشت سر گذاشتن مرز سرعت ۳۵۰ کیلومتری مک‌لارن F1، نخستین ابرخودروی جاده‌ای جهان، یک بار برای همیشه نام مک‌لارن را نیز زیر سایه بوگاتی قرار داد. تولد ویرون انتقام پیئک از صنعت خودرو بود که سال‌ها پیش، دست او را از مدیریت پورشه کوتاه کرده بود و از آن زمان نتوانسته بود خودرویی در حد پورشه ۹۱۷ بسازد.

هدف آخر: بهینه‌سازی

هدف بعدی پیئک پس از ویرون، خلق بهینه‌ترین خودرو جهان بود. خودرویی که مانند ویرون از بدنه‌ای تمام کربنی، دیسک ترمز کربن‌سرامیکی، موتور توربوشارژ و جعبه‌دنده ۷ سرعتی DSG سود می‌برد و برخلاف ویرون، تحت برند فولکس‌واگن رونمایی می‌شود. فولکس‌واگن آنقدر در کار ساخت کوپه دونفره XL1 موفق بود که در آن خبری از سیم‌های بیرون‌زده و انواع مشکلات برقی و موتوری مدل‌های کم‌تولید نبود. نهایتا ۲۰۰ دستگاه XL1 تولید شد تا این خودروی ۲ سیلندر با مصرف کمتر از ۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای همیشه در خاطره‌ها بماند.

کلید طلایی پیئک

کلید اصلی ماجرا به‌معنای واژه در کلید (سوئیچ) این خودروها بود. همین یک قطعه آنقدر خوب ساخته شده بود که فولکس‌واگن پس از ساختنش برای سدان لوکس فائنتون، از آن در مدل گلف، XL1 و حتی ویرون استفاده کرد. استراتژی استفاده از قطعات مشترک پیئک باعث شد تا در بازی صنعت خودرو پیروز شود و مدیریت خانواده فولکس‌واگن یعنی آئودی، پورشه، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سئات و اشکودا را به بهترین نحو انجام دهد. سبد محصولات فولکس‌واگن شامل همه نوع خودرویی می‌شد، از اقتصادی‌ترین مدل‌ها گرفته تا سریع‌ترین ابرخودروی جهان!

دیزل گیت

دکتر فردیناند پیئک با رساندن فولکس‌واگن به اوج خود، ماه آوریل سال ۲۰۱۵ و در سن ۷۸ سالگی، مدیریت فولکس‌واگن را به هیئت‌مدیره آن واگذار کرد؛ گویا می‌دانسته که هر آنچه در توان داشته انجام داده یا اینکه از اتفاق‌های بعد از آن باخبر بوده است! تنها ۵ ماه پس از کناره‌گیری پیئک، رسوایی دیزل‌گیت و تقلب فولکس‌واگن در انتشار آلاینده‌های محصولاتش به سرتیتر خبرهای جهان تبدیل شد. در قلب تمام این خبرها هم موتور محبوب پیئک یعنی TDI قرار داشت.

فولکس‌واگن با جاسازی دستگاهی که در تست‌های ایالات‌متحده، انتشار آلایندگی خودروهایش را کمتر از حد واقعی نشان می‌داد؛ پس به دادگاه رفت و مجبور به پرداخت غرامت ۴۰ میلیارد دلاری شد. البته پیئک اعلام کرد که از این دستگاه‌ها بی‌خبر بوده است چون پس از زمامداری او استفاده شده بودند.

راه پیش رو

با خروج و سپس مرگ پیئک، فولکس‌واگن تنها با مدیر توانمند خود خداحافظی نکرد بلکه با مدل‌های محبوب خود نیز وداع داشت. کانتیننتال به آخرین خودروی بنتلی با موتور W شکل دوره پیئک تبدیل شد. بوگاتی تنها پایان W16 را اعلام نکرد بلکه بدون مدیریت پیئک آنقدر سردرگم شد که کلید خانه خود را به یک سوپراستار کوآت تحویل داد. دیگر خبری از موتور VR6 نیست. موتور ۵ سیلندر آئودی درحال خواندن غزل خداحافظی است و حتی هاچبک گلف، قلب تپنده فولکس‌واگن در نیم قرن اخیر، هم برای زنده‌ماندن به کمک نیاز دارد.

در همین ارتباط:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1759 ديدگاه)

    هر چیزی که الان گروه فولکس بهش رسید مدیون این آدمه !! بالابردن برندینگ پورشه با حضور مستمر در مسابقات، باز گذاشتن دست مهندسین برای نوآوری های دیوانه وار، متحد کردن یک کشور برای بالا بردن صنعت خودرو، پیاده کردن استراتژی استفاده از قطعات مشترک در گروه فولکس که درسته کار جدیدی نبود اما صرفه جویی و در نتیجه سود بالایی به کمپانی تزریق کرد و در آخرم خرید برندهای ورشکسته و مارکتینگ بسیار هوشمندانه برای فروش یه فولکس یا آئودی با بج بنتلی و لامبورگینی و بوگاتی !!!

    این آدم بهترین مدیر تاریخ خودروسازی هست.

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. amir

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      چقدر وجه برند های چندان شناخته نشده ای مثل سئات اشکودا بهتر شد چقدر زیربدند هاشو رشد داد
      آمریکایی برای خودمم عزیزه و دوسش دارم ولی مقایسه کنید این آدمو با مدیرای جنرال که ساب پونتیاک و….. به خاک و خون کشیدن آخرم کمپانی جنرال ورشکست کردن اگه دولت آمریکا پشتش نلود الان معلوم نبود جنرال وضعیتی داشت

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. 18:45

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (490 ديدگاه)

    ممنون از آقای صفر پور عزیز👍👍❤️🏅
    عجب مطلب داغ و شگفت انگیزی
    واقعا خدا قوت💪

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. علی صفرپور

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (132 ديدگاه)

      🍀🍀

      موافقم 11
      مخالفم 1
  3. Reza-a

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (442 ديدگاه)

    یکی از جالب ترین مقاله های شخصیت محور بود تا امروز تو پدال خوندم
    قطعا آدم توانمند و تاثیر گذاری بوده که هر برندی که در مرز ورشکستگی بوده و مدیریتش رو دست گرفته تونسته به سود دهی برسونه از برندهای اقتصادی گرفته تا هایپرکار در حالی که هم مشتری و هم سازنده راضی باشن شاهکار مدیریته
    در مورد رسوایی مربوط به موتور های دیزلی هم نمی‌دونم ولی به نظرم نمیتونه شاهکارهای مدیریتیش رو کمرنگ کنه

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. ممد ژانگولر

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3743 ديدگاه)

    بهش میخوره شب برمیگرده خونه ۱۰۰تا ماشین اسکورتش کنن.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. froG-driVer

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (317 ديدگاه)

    وقتی جربزه و لیاقت این مرد رو داشته باشی که بتونی اینهمه شرکت رو زیر دستت بگیری و اینهمه ماشین های خوب هم تولید کنی،هر چیزی بخوای حقته مطمئنا هم میتونی به هر هدفی برسی👍👍درسته شرکت فولکس هم یه ایراداتی داشت مثل همین شکایت ها و موتور tdi ولی در کل خیلی خیلی خیلی موفق تر از خیلی از شرکت هایی بود که الکی ادعای بزرگی میکردن(روی صحبتم با چینی فناست خصوصا علی).دمش گرم روحش شاد.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. علیرضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    من با خوب بودن این شخص هیچ کاری ندارم اما چرا فولکس واگن یک ماشین بادوام تولید نمیکنه همه سرطان مشکل برقی مکانیکی پوسیدگی خب چرا، الان مثلا فولکس واگن گلف نسل ۴ با پژو ۲۰۶ هم سنه اما الان بعد ۲۵ سال کدوم در خیابون ها تردد میکنه . مشکل فولکس واگن هم همینه ماشین های مصرفی تولید میکنه وفکر میکنه میتونه رقیب تویوتا باشه فولکس واگن کل اعتبارش به زیرمجموعه هاش مثل پورشه ائودی خودش خیلی وقت دیگه اعتباری نداره

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. امین

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (602 ديدگاه)

      ظاهرا از دنیای موازی کامنت می‌گذاری که در اون کیفیت ۲۰۶ پژو از گلف نسل چهار بالاتر هست؟!!!!!!!
      محل زندگی من گلف ها از نسل یک هنوز توی خیابان ها حضور دارند ولی کسی ۲۰۶ ۲۵ ساله نمیرونه. چون خیلی قبل‌تر به بازیافت سپرده شدند. نسبت گلف قدیمی به ۲۰۶ شاید ۵۰ به یک باشه.
      دوستان من در مورد ایران صحبت نمیکنم و اطلاعی از کشوری که ایشون صحبت میکنه ندارم .

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. Sina

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      داداش اونجایی که در موردش صحبت میکنی ایرانه و همین چند سال پیش تولید پیکان رو کنار گذاشت😂😂😂😂😂
      واقعا مقایسه درستی نبود

      موافقم 5
      مخالفم 1
  7. JaMsHiD

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1269 ديدگاه)

    سلطان دل من ، گلف R32 .
    این ماشین اونقدر عالیه که اصلا حرفی باقی نمی‌ذاره ‌.
    یه هاچبکه ، ولی خیلی از مدعی هارو آسفالت کرده .
    دنده اتوماته ولی سریع تر از هر دنده دستی هست .
    موتورش شش سیلندر خورجینیه ، ولی موتورش اندازه خطیه . این ماشین رو میشه انقلاب سوپر اسپرت ها در نظر گرفت . چون عملا این ماشین بود که باعث شد ماشین ها گیربکس دو کلاچه استفاده کنن .
    قشنگ الان باید بگی فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. فیات مولتیپلا

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      شیش سیلندر خورجینیه اما اندازه خطیه؟ همه چیس رو زیر سوالی بردی که
      شیش سیلندر خورجینیه با نکات مثبت خطی و هزینه خطی اما قدرت و پرفورمنس خورجینی

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. JaMsHiD

        ۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1269 ديدگاه)

        منظورم اینه با اینکه خورجینیه ولی جایی که اشغال می‌کنه اندازه خطیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Mohammad

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    یه جایی خونده بودم فردیناند تا نزدیک ۱۸ یا ۲۰سالگی نتونسته بود هیچی بسازه یا طراحی کنه همه بهش میگفتن مفتی رفتی چند سال به مدرسه ی طراحی خودرو ، تا اینکه ۹۱۱رو ساخت

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3874 ديدگاه)

    آقا صفر پور دمت گرم
    حالا ایشون زنده هست؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      نه متاسفانه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. ALI.S

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (230 ديدگاه)

      خیر

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. عارف رضاییان

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    خدا رحمتش کنه چقدر پر انرژی و فعال بوده تا آخرین لحظه به صنعتو توسعه تکنولوژی کمک کرد روحش شاد 😔🇩🇪💔

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. ALI.S

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (230 ديدگاه)

    اول از آقای صفرپور تشکر می‌کنم بابت این مطلب عالی و حرفه‌ای.
    اما آخر این قلم زنی آقای صفرپور، قلبم رو به درد آورد. خداحافظی با تمام تاریخ و خاطره‌ها. خداحافظی با هر چیزی که بهترین شد.
    اگر به خاطر تمام مردم، تمام این دنیا و همه آیندگان نبود؛ هیچ وقت راضی به برقی شدن ماشین‌ها نمی‌شدم.
    خداحافظ عصر طلایی درون‌سوزهای خوش صدا.
    (‌توی پرانتز بگم که چقدر برای نسل آینده ناراحتم که ممکنه هیچ وقت این‌ها رو حس نکنند.)
    ماشین‌های بی‌روح و بدون قلب تپنده با سینه‌ای یخ زده. بدون اشتعال، بدون گیربکس، بدون حس انتقال قدرت. بدون ذره‌ای عشق برای ترشح آدرنالین.
    پیش به سوی عصر سکوت داخل سینه یک ماشین…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. همایون

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (599 ديدگاه)

    از زمان مجله ماشین با فعالیتهای این مدیر موفق آشنا بودم و به نظرم ایشون بهترین مدیر خودرویی در دوره حیاتش بود که برخلاف خیلی از مدیرها که فقط به فکر پولسازی واسه برندشون هستن مثل ماسک اما پیئک یا همون پیچ خودروهایی ساخت که به راننده ها لذت و آدرنالین رو و به چشم تماشاگران زیبایی و به قلب دوستداران خودرو عشق رو هدیه میدادن.پیچ با خودروها و موتورهای عالی برندهارو نجات میداد ولی ماسک با تولید حاشیه سهام رو بالا پایین میکنه و با پول سهامداران خودرو و جایگاه شارژ و اهرم فشار بالا سر خودروسازان دیگه رو بدست میاره
    دقت کردید یه زمانی سیاستمداران واسه حمایت از ماسک کل دنیا رو مجبور به برقی سازی کردن و حالا که ماسک ترسیده تو بازی خودش از چینیها شکست بخوره حتی تو کشور خودش سیاستمداران تعرفه صدددرصدی گذاشتن که خودرو چینی وارد آمریکا نشه.تا به حال دیده بودید سیاستمداران تا این حد از یه خودروساز حمایت کنن؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. arash

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    با عرض سلام و احترام. متاسفانه احساس بدی نسبت به آدمهای این دنیا پیدا کرده ام و علت این است که هر آدم بسیار موفقی در دنیا برای رسیدن به قله های موفقیت علاوه بر داشتن خیلی از مهارتها نیازمند مقدارزیادی پدر سوختگی شارلاتانی و خباثت و بدجنسی و شرارت میباشد. حال چه مارک زاکربرگ باشد چه بیل گیتس هیتلر صدام الون ماسک ماری بارا جک ولش ادیسون و… بطور نمونه همین الون ماسک وقتی توئیتر را خرید با تمامی حدود 30 هزار پرسنل آنجا زمان بندی مصاحبه بین 5 تا 10 دقیقه کرد بطوریکه برخی از بچه های ایرانی شاغل در توئیتر عنوان کردند که فرضا سه شنبه ساعت 2 نصف شب مصاحبه با ماسک دارم و بعد از اتمام مصاحبه حدود 20 هزارنفر را این شرور ماسک اخراج کرد حال ببینید بواسطه این کار چه خانواده ها فروپاشیده چه خانه هایی ویران شده چه مردها و زنانی جلوی خانواده شان دستشان خالی و شرمنده و … برخی هم مثل صدام و قذافی و فرانکو که دیگر نیاز به شرح حال ندارد همین اسمشان نمادی از شرارت خباثت و بدجنسی است.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  14. Mad.z.Max

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1848 ديدگاه)

    آخ آخ من همه ی ویدیو های جیسون کامیسا رو توی کانال یوتوب Hagerty نگاه میکنم، همممشون عالی هستن. همین ویدیوی آخرشون که این مقاله از روش تهیه شده یه نمونشه.
    دست گرداورنده ی عزیزش هم درد نکنه، خیلی تمیز و مفید هایلایت هاش رو نوشتین.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. pouyan-h808

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    متاسفانه توی دنیا کنونی دیگه خبری از آدم هایی که عاشق ماشین باشن نیست
    همه مدیر ها فقط به فکر صودشونن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. BMW

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1338 ديدگاه)

    عجب مرد بزرگی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. aradkhodaverdi

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    قلب خودرو سازی آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا