چه از لحاظ محیط زیستی و چه از لحاظ فضای پارک و یا پرهیز از شتاب زیاد کاهش قیمت در خودروهای بزرگتر، استفاده از خودروهای کوچکتر صرفه بیشتری خواهد داشت. در این رابطه وبسایت Departures نگاهی داشته به ۶ خودروی کوچکی که در عین حال، استایل، راحتی و لذت رانندگی را حفظ کردهاند.
بهترین خودروی شهری: فولکسواگن آپ
همان خودروی فوقالعادهای که توسط سئات، اشکودا و فولکسواگن به ترتیب با نامهای Mii، سیتیگو و آپ عرضه میشود. در اینجا، از لحاظ کلاس طراحی، فولکسواگن بهترین گزینه است. یک طراحی کابین سرزنده و شاداب که نشانههای از بیتلهای اوایل دهه ۱۹۷۰ دارد. این موارد به همراه یک موتور ۷۴ اسببخاری، فولکسواگن آپ شما را تبدیل به یکی از هوشمندانهترین خودروهای شهری میکند.
زیباترین: فیات 500C
نسخههای با نشان فراری از مدلهای سریع آبارت را فراموش کنید؛ مدل 500C با یک موتور کاریزماتیک TwinAir ترکیبی از استایل فوقالعاده و صدای زیبای موتور را به نمایش گذاشته است. با این که مدتی از ارائه خودروی کوچک مدل ۵۰۰ فیات میگذرد، ولی هنوز این خودرو هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ عملکرد جذابیتهای خاص خود را دارد. در عین حال، توصیه میشود که برای بدنه یک رنگ روشن انتخاب کنید و از رنگ بژ پرهیز کنید.
بهترین حس یک فضای بزرگ و جادار: آئودی A1
در زمینه ایجاد حس یک خودروی سطح بالا برای یک خودروی کامپکت، آئودی سرآمد است. فرم طراحی A1 تفاوت زیادی با همخانوادههای بزرگترش در آئودی دارد و بسیار دلپذیر شده است. این مدل همچنین یکی از معدود خودروهای کوچکی است که به صورت هوشمندانهتر با ۵ در ارائه شده و راحتی بیشتری را به همراه دارد. فهرست آپشنها بسیار طول و دراز است که در بین آنها رنگ خط سقف نیز دیده میشود. همینطور موتور ۱.۴ TFSI گزینه بسیار مناسبی برای پیشرانه است.
بهترین هندلینگ: فورد فیستا
فیستا همیشه به عنوان یک خودروی پرفروش مطرح بوده و برای این فروش، دلایل خوبی داشته است. با رنگهای متالیک ماهرانه و آخرین فیسلیفت جلوپنجره طرح استون مارتین، مدل جدید فورد فیستا بسیار هوشمندانه ظاهر شده است. این خودرو همچنین شاید بهترین هندلینگ را در یک خودرو در کلاس خود داشته باشد. مدل سریع ST یک خودروی بینظیر برای راننده است؛ ولی موتور یک لیتری اکوبوست با قدرت ۱۲۳ اسببخار را نمیتوان فراموش کرد. همچنین تریم تیتانیوم X را اضافه کنید تا در کنار تجهیزات متعدد، یک سیستم کنترل والدین هوشمندانه MyKEY نیز داشته باشید.
بهترین خودروی کانورتیبل: مینی رودستر
بالاخره مینی یک جانشین شایسته در حد و اندازههای نامش عرضه کرده است. مدل رودستر به دلیل آمادگی و طراحی اسپورتیاش نظرها را به خود جلب کرده است. ساختار صلب و کیفیت ساخت مناسب به این معنی است که کیفیت سواری بدون سقف سطح بالایی خواهد داشت. مینی یکی از نمایشیترین و نمادینترین داشبوردها را در بازار خودرو ارائه کرده که استفاده از عملکردهای آن بسیار ساده است. رودستر یک خودروی ۲ سرنشینه واقعی است.
شیکترین خودروی شهری: پژو ۲۰۸
سختکوشی پژو بر روی طراحی و پرداخت مناسب نتیجه داده و آخرین مدل ۲۰۸ در این جهت به زیبایی حرکت کرده است. طراحی مدل سه در بسیار هوشمندانه بوده و موتور توربوی ۱/۶ لیتری THP بنزینی شرایط بسیار خوبی را در پیشرانه ایجاد میکند. تریم GTi و همچنین مدل XY که تمام ویژگیهای GTi را داشته و قدرت آن تنها اندکی کمتر است، انتخابهای مناسبی خواهند بود. هر دو مدل XY و GTi عملکرد فوقالعادهای دارند و در همین حال، راحتی و شرایطی لوکس داخل کابین را حفظ کردهاند.
محمد
۱۵ دی ۱۳۹۳ماشین شهری یعنی تویوتا یاریس.بقیه برن بوق بزنن.
البته باقیمت 1400دلار.نه توایران که با ابن تعرفه هامیشه118ملیون!
Lion26
۱۵ دی ۱۳۹۳باسلام.
ماشین فقط ماشین ژاپنی،فرانسوی وآمریکایی ودیگر هیچ.
Just France.
سعید
۱۵ دی ۱۳۹۳اون منفی هایی که میبینی فقط به خاطر مقایسه ماشین های آلمانی و آمریکایی با خودروسازای فرانسوی بود!
behzad
۱۵ دی ۱۳۹۳ضن احترام به همه دوستان : من نمیفهمم بعضی ها چطوری راجع به ماشینی نظر میدن که حتی ندیدنش؟؟به خدا خیلی از مقالات فقط تبلیغه.با چند تا عکس و آمار موتور و شتاب و …. واقعا نمیشه نظرقطعی داد.اما بعضی از دوستان با چنان تعصبی نسبت به بعضی از خودروها صحبت میکنن که انگار خودشون طراحیش کردن!!!
مثلا همه جای دنیا میدونن جایگاه پژو ته جدوله.اما ما ایرانیا چون فقط پژو داریم میگیم فقط پژژژژژوووو.یه چیز دیگه هم بگم.رفتم 206 فرانسوی بگیرم.نمایندش گفت 13.700 دلار.خلاصه نخریدیم اما چند ماه بعد یکی از دوستان خریداری کرد و بعد از 3 ماه کار سوارش شدم.انگار گاری بود.حتی فکر کردم مونتاژ قدیم ایران بهتر بود.خلاصه اینکه بعضی از مدلهای پژو گاهی کارهایی کردن مثل 405 تو سال 1998 یا 206 تو سال 1996 یا 308 تو سال 2014 اما در مجموع پژو رو فقط کسایی میخرن که به لحاظ مالی یا مالیاتی یا اقساط …مجبور میشن و دستشون باز نیست
behzad
۱۵ دی ۱۳۹۳ببخشید اصلاح کنم.اشتباه تایپی بود. 405 سال 1988
amir
۱۵ دی ۱۳۹۳شما که اصلا با تعصب صحبت نکردی!!!!!!!به خصوص این جملت: جایگاه پژو ته جدوله!!!!!!!!
behzad
۱۵ دی ۱۳۹۳دوست من شما اول معنی تعصب رو یاد بگیر.اگه من از پژو بد بگم میشه تنفر.از ماشین خاصی هم پشتیبانی نکردن که بگب تعصب داشتم.ضمن اینکه تعصب چیز بدی نیست به ذات اما با منطق.
من نه از پژو متنفرم نه خوشم میاد.آمار هم که گفتم منظور من توی لیست خرید خوانواده ها بود.تو اروپا و امریکا اینجوریه.مگه اینکه شما بازار ایران رو هم به حساب بیاری.پژو بعد از فولکس واگن هنوز تولید دوم رو تو اروپا داره اما بیشتر محصولاتش تو کشورهای جهان سوم فروش میره تا خود اروپا
amir
۱۵ دی ۱۳۹۳این یک افسانه است دوست عزیز که پژو بیشتر ماشینهاش را در جهان سوم میفروشه.اگه اینطور بود که به این حال و روز نمیفتاد.سهم زیادی از فروش پژو در اروپاس اونم اروپای غربی.اصلا وضع بد اقتصادی پژو از وقتی شروع شد که اروپا دچار بحران اقتصادی شد و چون پژو بازاریابی مناسبی نداشت و بیش از نیمی از محصولاتش را فقط در اروپا به فروش میرسوند به مشکل برخورد. این حرفای مفت بیشتر از تعویض روغنی ها و ذلالها و شاگرد مکانیکها نشات کگرفته تا از منابع معتبر!
behzad
۱۵ دی ۱۳۹۳تقصیر شما نیست.شما بجز پژو ماشین ندیدی.اگه هم دیدی بازم موتورش پژو بوده. اینجا یه تویوتا یاریس یا پریوس یا حتی مزدا و فورد رو به پژو ترجیح میدن.با یکم بودجه بیشتر توی این رنج حتما میرن سراغ گلف.حتی تو کشورهای عربی به ندرت شما پژو میبینی.حالا شما هر چی دوست داری بگو از گوگل. ضمنا خیلی از همین بچه هایی که با توهین گفتی مکانیک و تعویض روغنی ، از من و شما هم شریف تر هم حرفه ای تر و پروفشنال تر هستن.این دیدگاه قشنگ و متمدنی نیست.راستی اون آواتار پژو و این حرفهای گوگلی یعنی تعصب نه آماری که دوستانه و حضوری و لایو میبینم و دارم عرض میکنم.
مسعود
۱۶ دی ۱۳۹۳حرف ها و دلایلی که گفتی هیچ کدومشون به درد نمیخورن.
ماشین شناس نیستی رفیق…
sunmartin
۱۵ دی ۱۳۹۳با نظر “یه پسر ” موافقم الان دنیا داره به سمت خودروهای اقتصادی و کوچک و کامپکت پیش میره آلمان شهر برلین مملو از اسمارت و پیکانتو و ریو و یاریس هست انصافا کیا با حفظ کیفیت و نوآوری تونسته بازارهای بزرگی بدست بیاره و برند سازی کنه در مورد 307 و 208 هم جزو اسپرت ترین خودروها هستند الته 207 اصلی نه 206 که به اسم 207 به مردم قالب میکنند در سفری که پیش اومد شهر استانبول استقبال بی نظیری از مدل های 208 و 308 داشتند اما کشور ما داره به سمت سدان های مید سایز و فول سایز پیش میره!!
نوید (6*6)
۱۵ دی ۱۳۹۳سعید جان خودم میدونم
اگه دقت کرده باشی زیرش هم نوشتم البته ازینا بزرگتره
و فقط میخواستم برتری تویوتا و لکسوس رو ثابت کنم
اینجا زشته ازین حرفا نزن ایشالا وقتی هم دیگرو دیدم اونوقت باشه
به امید. دیدار دوست عزیز
4MATIC
۱۶ دی ۱۳۹۳نه عزیز النترای GTدقیقا تو همین کلاسه ومی تونه با فورد فیستا رقابت کنه
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳اگه با منی
من داشتم در مورد لکسوس CT200h صحبت میکردم نه النترا
اریک
۱۶ دی ۱۳۹۳مهندسان فرانسوی در طراحی سیستم های الکترونیک سبک خاصی دارند. معمولا در طراحی سیستم های الکترونیک خود یک پیچیدگی خاصی را ایجاد می کنند با زیبایی خاص!
تا با این ال سی دی پژو کار نکنی متوجه نمی شی چون اطلاعات کل موتور رو مثل یک OBD یا دستگاه اسکنر انجین (دیاگ) می نویسه!
حتی میزان باز بود دریچه گاز الکترونیکی و اندازه لود در مقدار گشتاور….
با اینش خیلی حال می کنم ولی آئودی رو دوست دارم چون محکمه و وحشی یک نئو نازیه کوچک با دو اکزوز که آسفالتو جر میده