پورشه

نسخه جدید پورشه تایکان رکورد تسلا S پلد در نوربرگ‌رینگ را نابود کرد!

نسخه جدید پورشه تایکان با اختلاف ۱۷ ثانیه رکورد تسلا مدل S پلد در نوربرگ‌رینگ را شکست.

نسخهٔ بسیار سریع‌تر و قوی‌تری از پورشه تایکان در راه است و حالا رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ‌رینگ به ثبت رسانده است. نام و مشخصات این محصول مشخص نیست؛ اما به گفتهٔ پورشه، یک تایکان پیش‌سری محسوب می‌شود.

تایکان جدید، یک دور نوربرگ‌رینگ را با زمان ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه طی کرده تا ۱۷.۶۸ ثانیه از رکورد ۷ دقیقه و ۲۵.۲۳ ثانیه‌ای که تسلا مدل S پلد خرداد امسال به ثبت رساند، سریع‌تر باشد. پورشه برقی همچنین ۲۶ ثانیه از رکورد تایکان توربو S قبلی سریع‌تر است و تنها ۲.۲ ثانیه با رکورد ۷ دقیقه و ۵.۲۹ ثانیهٔ ریمک نورا فاصله دارد که سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود.

به گفتهٔ پورشه، ویدئوی این رکورد زنی اواسط ماه مارس منتشر خواهد شد. این کار احتمالاً با انتشار اطلاعات بیشتری در مورد خود خودرو و همین‌طور به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای کل خانوادهٔ تایکان همراه خواهد بود. در حال حاضر اما باید به گزارشات غیررسمی و گمانه‌زنی‌ها اکتفا کنیم. این نسخهٔ پرچم‌دار جدید که احتمالاً تایکان توربو GT نام خواهد داشت، طبق شایعات به قوای محرکهٔ سه موتوره با قدرتی در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود. اضافه شدن یک موتور به محور عقب نه‌تنها امکان مدیریت حرارتی بهتر را فراهم می‌کند بلکه اعمال تکنیک‌های پیشرفته‌تر کنترل کشش را هم ممکن خواهد کرد.

فعلاً مشخص نیست که تایکان توربو GT به باطری‌های جدیدی مجهز می‌شود یا نه اما اگر از همان باطری‌های توربو S استفاده شود، تغییر در سلول‌ها و طراحی کلی برای پشتیبانی بهتر از تأمین برق جریان بالا ضروری خواهد بود. استفاده از اینورترهای کاربید سیلیکونی هم یکی دیگر از تغییرات احتمالی خواهد بود زیرا پورشه قبلاً گفته است که از این تکنولوژی در محور عقب ماکان الکتریکی استفاده خواهد کرد. این تغییر به عملکرد کارآمدتر در جریان‌های بالاتر پایدار مثل نیازهای پیست نوربرگ‌رینگ کمک خواهد کرد.

نکتهٔ مهم در این رکوردشکنی، قابلیت تکرار آن است. به گفتهٔ پورشه، رانندهٔ توسعهٔ شرکت «لارس کرن» چندین دور با خودرو در نوربرگ‌رینگ زده که زمان همهٔ آن‌ها تقریباً یکسان بوده است. لازم به یادآوری است که مسیرهای مستقیمی نوربرگ‌رینگ و طول کلی ۲۰.۷ کیلومتری آن یک آزمایش شکنجه‌ای خصوصاً برای موتورهای الکتریکی محسوب می‌شود. در این پیست سلول‌های باطری تا حد نهایی تحت‌فشار قرار می‌گیرند؛ بنابراین، این رکورد نشان از مهندسی پیشرفتهٔ پورشه دارد و بی‌صبرانه منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در مورد این نسخهٔ جدید هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. جرمی کلارکسون

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    کمپانی ها جدیدا رکورد زدن تو نورنبرگ رینگ براشون مهمه و ملاک اصلیشون شتاب و سرعته و شاید برای همین شتاب و سرعت ، هندلینگ و کیفیت ساخت خودرو رو بیارن پایین و دیگه اون ماشین برای زندگی عادی خوب نیست فقط برای پیست ساخته شده

    موافقم 44
    مخالفم 0
    1. reza-a

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (436 ديدگاه)

      یاد جیمز مِی افتادم همیشه این حرفو میگفت.

      موافقم 11
      مخالفم 0
  2. نشناسی بهتره

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (390 ديدگاه)

    وضعیت الان کاربرای پدال:
    بر تبل شادانه بکوب
    پیروز و مردانه بکوب
    برخیز پرچم را ببر
    بر سر درخانه بکوب😁😂

    موافقم 40
    مخالفم 5
    1. رضا

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (261 ديدگاه)

      والا انقدر ک من خوشحال شدم مدیر عامل پورشه کیف نکرده😂😂😂

      موافقم 39
      مخالفم 4
  3. دکتر_ماشین باز

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ای پورشه ی کبیر به تسلای حقیر و صغیر و سرا پا تقصیر رحم کن🤣🤣🤣🤣⚡⚡⚡⚡🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

    موافقم 77
    مخالفم 5
  4. sina

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    عشق است

    موافقم 25
    مخالفم 4
  5. samurai

    ۱۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (551 ديدگاه)

    حتی ارمیچرم با مهندسی دقیق بهتر میشه
    تسلا با یه دور باتریاش میپکه :)
    پورشه چند بار میتونه با همین سرعت تو پیست انجام بده

    موافقم 19
    مخالفم 4
  6. رامتین

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    لذت بردیم. پورشه پادشاه خودروسازی هست دیگه. مهندسی ناب درش موج میزنه.

    موافقم 11
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا