پورشه

مقایسه پورشه تایکان توربو GT با تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر

جدیدترین نسخه از پورشه تایکان با نام توربو GT رقابت هیجان‌انگیزی با تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر خواهد داشت.

تایکان توربو GT مدل ۲۰۲۵ هیجان‌انگیزترین عضو خانواده سدان برقی پورشه محسوب می‌شود. با حداکثر قدرت ۱۰۱۹ اسب بخاری و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۱ ثانیه‌ای، این محصول ۲۳۱ هزار دلاری سلاحی مخوف در برابر رقبایی همچون تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر به شمار می‌رود.

پورشه تغییرات قابل‌توجهی را در این خودرو اعمال کرده تا عملکردی بسیار بهتر نسبت به سایر نسخه‌های تایکان داشته باشد اما باید دقت کرد که سایر رقبا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. لوسید و تسلا قدرت بیشتری تولید می‌کنند و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه‌ای دارند. در جدول زیر می‌توانیم مشخصات فنی هر سه خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

تسلا مدل S پلد پورشه تایکان توربو GT لوسید ایر سافایر
موتور سه موتور برقی دو موتور برقی سه موتور برقی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۱۰۲۰/۱۴۲۴ ۷۷۷-۱۰۱۹ (حالت حمله)/۱۳۴۰ ۱۲۳۴/۱۹۳۹
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۱.۹۹ ۲.۲/۲.۱ (پکیج وایساخ) ۱.۸۹
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۳۲۲ ۲۹۰/۳۰۶ (پکیج وایساخ) ۳۳۰
وزن (کیلوگرم) ۲۱۱۸ ۲۲۳۴ (پکیج وایساخ) ۲۴۲۰
قیمت (دلار) ۸۹,۹۹۰ ۲۳۱,۹۹۵ ۲۴۹,۰۰۰

تسلا مدل S پلد ارزش بسیار بالایی دارد اما جدول بالا تمامی تفاوت‌ها بین خودروها را نشان نمی‌دهد. برای مثال مدل پایه ۹۰ هزار دلاری تسلا فاقد ترمزهای سرامیک کربنی استاندارد مشابه دو خودروی دیگر است. تسلا پکیج پیست ۲۰ هزار دلاری را ارائه کرده که باعث دسترسی به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت، لاستیک‌های بهتر، رینگ‌های بزرگ‌تر و… می‌شود. کیت ارتقای ترمزها نیز ۱۵ هزار دلار قیمت دارد اما با این ‌وجود هم تسلا بسیار ارزان‌تر از پورشه و لوسید خواهد بود.

البته اگر این خودروساز آمریکایی می‌خواهد رکورد نوربرگ رینگ را از پورشه پس بگیرد باید چیزی بیشتر از ارتقای ترمز را برای مدل S پلد در نظر داشته باشد. تایکان جدید یک دور این پیست را در زمان ۷ دقیقه و ۰.۷.۵۵ ثانیه طی کرده درحالی‌که رکورددار قبلی یعنی تسلا مدل S زمان ۷ دقیقه و ۲۳.۲۳۱ ثانیه را بر جای گذاشته است. با ورود تایکان به بازار در تابستان سال جاری میلادی مقایسه هر سه خودرو راحت‌تر خواهد بود. توربو GT قیمت حدود ۲۳۲ هزار دلاری دارد اما برخلاف مدل‌های GT قبلی پورشه، پکیج وایساخ یک آپشن رایگان است که باعث حذف دو صندلی عقب و کاهش وزن آن می‌شود. در آینده مقایسه‌های عملی و واقعی سه خودرو را نیز در پدال پوشش خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    در کل ماشینای برقی بی روحن ولی تو این جمع پورشه زیباتره و انتخابم هستش

    موافقم 12
    مخالفم 4
  2. دنا پلاس(الهامی از پیکان)

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا ما دنا پلاس رو فقط بخاطر شباهتش به اساس ایرانخودرو یعنی🤩 پیکان🤩 دوست داریم.

    موافقم 5
    مخالفم 10
  3. OM.01

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    پورشه تو سایتش نوشته تایکان توربو GT در 2.2 ثانیه از 0 به 96 کیلومتر میرسه در 4.5 ثانیه از 0 به 160 و در 6.6 ثانیه از 0 به 200 و 1/4 مایل رو در 9.5 ثانیه میره. تاپ اسپید هم 290 کیلومتر هست
    و تایکان توربو GT ورژن وایساخ پکیج نوشته در 2.1 ثانیه از 0 به 96 کیلومتر میرسه و 1/4 مایل رو در 9.4 ثانیه میره و تاپ اسپیدش 306 کیلومتر هست.

    وقتی این خودرو رونمایی شد خیلی ها از خود ساختار ماشین و کارایی و قیمتش ایراد گرفتن مثل جناب آقای R@min و چند نفر دیگه اما لازمه از دیدگاه دیگه ای به این قضیه نگاه کنیم!!

    من کاری با سلیقه مردم ندارم ولی باتوجه به سلیقه خود من باید بگم پورشه تایکان توربو اس جدید رو شخصی سازی کردم قیمتش شد 235 هزار دلار پورشه تایکان توربو GT با پکیچ وایساخ شد 245 هزار دلار و تایکان توربو GT شد 270 هزار دلار اونم به خاطر اینکه رنگ نارنجی 15 هزار دلاری رو تیک زدم اگه اونو نمیزدم همون 255 هزار دلار میشد. در کل یعنی چه بخواهم توربو اس بگیرم چه توربو GT چه توربو GT با پکیچ وایساخ به طور میانگین باید 250k دلار پول بدم. البته اینم بگم گزینه های شخصی سازی رنگ خیلی زیادی هست راحت میشه تا 280k هم قیمت بره بالا!
    این یعنی پول فراری لامبورگینی یعنی آستون مارتین بنتلی و این ماشینا ماشین هایی نیستن که همه سوار بشن و تو خود آمریکا هم هرکسی ندارتشون، طبق آمار فقط 1درصد آمار فروش خودروها تو آمریکا به این ماشینا با این رنج قیمت اختصاص داره
    این یعنی چی؟ این یعنی اگه بخوام یه ماشین 250k بخرم طبیعتا فردی هستم که درآمد خوبی داره و احتمالا خونه که باید داشته باشم حدودا بین یک الی یک نیم میلیون دلار قیمت داشته باشه و حداقلش بالای 15هزار در ماه درآمد داشته باشم. بنظرم این حداقل و کف کف هست یعنی شما حداقل اگه این باشید بنظر من احتمالا میتونید بدون فشار خاصی ماشینی مثل تایکان توربو GT بخرید. حتی شاید با این شرایط باز شدنی نباشه و نیاز به درآمد بسیار بالاتری باشه که بشه نرمال خرید. چون بنا به ادعای سایت موتورترند در مقایسه بنتلی کانتیننتال و S63 کوپه (مطلبش قدیمی هست) مالکان بنتلی میانگین 5 تا ماشین دیگه هم دارن. طبق این استاندارد پس میشه گفت عموم خریدارای خودروهای 250k افراد میلیونر جامعه هستن حال با این حساب من یه سوال دارم…

    کسی که حداقل یه خونه 5 میلیون دلاری و 5 تا ماشین داره و ساعت مچیش 10 هزار دلار قیمت داره و ماهیانه بین 30 الی 40 هزار دلار درآمد داره آیا واقعا براش مهمه تایکان توربو GT وایساخ پکیج صندلی عقب نداره!؟مثلا برای مانی خوشبین مهمه لوسید ایر سافایر خودرویی بهتر از تایکان توربو GT معمولی هست؟ نه عمرا. مانی خوشبین بخواد بخره میره جفتشو می‌خره!!

    اگه درباره خودروی 50 هزار دلاری صحبت میکردیم که اکثر مردم میتونست بخرن شاید حرف های آقا R@min درست می‌بود و خیلی از اونایی که میگن تایکان توربو GT با پکیچ وایساخ بدرد نمیخوره صندلی عقب نداره اما وقتی داریم درباره ماشینی صحبت میکنیم که قیمت پایه آن 8 برابر قیمت پایه پر فروش ترین خودروهای بازار آمریکا هست بعید میدونم دیگه بحث صندلی عقب و رول کیج عقب زیاد مهم باشه برای خریدارش…
    اینکه فقط ماشینت 250 هزار دلار قیمت داشته باشه کاملا نمایان گر وضع زندگی و درآمد هست نیازی به حرف بیشتر نیست. ارزش کاملا نسبی هست و بستگی داره چطوری نگاه کنی اما در کل تایکان توربو GT و توربو GT وایساخ پکیج گزینه های جالبی هستن بنظرم…

    خب شرمنده خیلی بلند شد اما نکته بسیار مهمی بود که باید میگفتم. 😁😁

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. froG-driVer

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      نکته خوبی بود ولی برای از این ور به اون ولش رفتن باید تاکسی گرفت

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. MatriX

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    مقایسه ی کامل و واقعی به اعداد و ارقام خلاصه نمیشه .
    این که بگیم خب پس تسلا با حدود ۱۳۰ هزار دلار ، یه پکیج کامل میشه و از همه بهتره ، کافی نیست
    پارمترایی مثل طراحی ، رضایت خریدارا ، کیفیت ساخت و مونتاژ ، قابلیت اطمینان ، ارزش و اعتبار اون برند ، حفظ قیمت خودرو پس از چند سال ، حفظ پرفورمنس و کارایی در گذر زمان بصورت معقول ، عدم افت کیفیت محسوس ، اشکالات ریز و درشت متعدد و … همه ی اینها هم جزو تفاوت ها شناخته میشن که متاسفانه تسلا سابقه خوبی تو این موارد نداره ( دقیقا برعکس پورشه )

    موافقم 9
    مخالفم 5
  5. Arshia m3csl

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    مقایسه پورشه با تسلا مثل مقایسه اپل واچ با رولکس جی ام تی مستر پپسی میمونه معلومه که کدوم بهتر و با کلاس تر و با اصالت تر و خاص تره پورشه واقعا از تسلا با کلاس تر و بهتره نمیشه خودرو ساز سطح پایین تسلا رو با پورشه که اسمرت ترین و لوکس ترین ماشین هارو ساخته مقایسه کرد

    موافقم 8
    مخالفم 7
  6. Achtung

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (423 ديدگاه)

    شتاب واقعی پورشه خیلی وقتها زیر رقم اعلامیه هرچند تو پیست فقط یک فاکتوره و ارزش واقعیش سواری و کیفیتشه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  7. سالار فصل

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (367 ديدگاه)

    لوسید سافایر بی رقیب هست از همه نظر

    موافقم 3
    مخالفم 19
  8. پیام

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    قیمت تسلا فوق العادست

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. ارسلان

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (215 ديدگاه)

      موافقم ، با هر کدوم از اون دوتای دیگه میشه ۳ تا تسلا بخری….من باشم همون تسلارو میخرم

      موافقم 6
      مخالفم 9
      1. ALI.S

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (212 ديدگاه)

        ترجیح می‌دهم اصالت و زیبایی رو همراه با پرفورمنس رو داشته باشم.
        گرچه که رکورددار این لیست هم پورشه هست.
        پرفورمنس و رکورد: پورشه
        اصالت: پورشه
        زیبایی: پورشه
        مهندسی حرفه‌ای: پورشه
        جای سخن باقی نیست…

        موافقم 10
        مخالفم 2
  9. amir-mr

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (360 ديدگاه)

    بین این لیست قطعا پورشه
    یک اختلافی با رقبا انداخته که رسیدن بهش غیر ممکنه
    فقط به اختلافی تایکان با تسلا تو پیست انداخته نگاه کنین
    اینجا مهندسی معلوم میشه

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      یه نگاه به شتاب و سرعت تسلا و لوسید بنداز تا مهندسی رو متوجه بشی

      موافقم 5
      مخالفم 14
      1. amir-mr

        ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (360 ديدگاه)

        به اختلافی که تایکان با مدل s تو پیست انداخته نگاه کن تا بفهمی مهندسی یعنی چی

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          بدون صندلی عقب بعد اون وقت اسمش هست سدان😂

          موافقم 0
          مخالفم 4
      2. ALI.S

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (212 ديدگاه)

        ارجاعت می‌دهم به نظر DARK NIGHT که پایین‌تر زده.

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          فقط آلمانی فن های متعصب هستن که حرف های رفیقشون رو به عنوان منبع معتبر در نظر میگیرن😂

          موافقم 0
          مخالفم 4
      3. amir-mr

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (360 ديدگاه)

        تو رو که همه شناختن
        در ماله کشی تو پدال نظیر نداری
        اختلافی که تایکان با مدل s انداخته انقدر زیاده که بهانه ی دیگه ای نداری،اختلاف فاحش مدل s رو با تایکان تو پیست نمیبینی دلیلشم تعصب گل پسر
        در آخرم لازم نیست نظر همه رو ریپلای کنی
        لطفاً کمتر به خودت فشار بیار
        برات بده

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          کسی میتونه به بقیه بگه فشاری که خودش ریپلای نکنه مرز های تعصب رو یه تنه جا به جا این همه گفتین خیلی پورشه خفنه آخرش نه شتاب تسلا رو داره نه سرعتش رو

          موافقم 0
          مخالفم 5
  10. Mamad

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    شاید تسلا و بوسید تو صد کیلومتر سریع باشند ولی مثل پوزش بدرد پیست نمیخورن
    پورشه پکیج کامله

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. Dark Knight

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    پدال جان شما باید در بخش مشخصات ( اعداد پرفورمنس خودرو ها ) اشاره می‌کردید که تسلا و لوسید شتاب محصولاتشون رو با رول اوت اعلام کردن و گرنه تسلا s plaid تو autotopnl عددی بهتر از ۲/۴۶ رو برای صفر تا صد ثبت نکرده یا لوسید هم حداکثر ۰/۲ از این نظر سریع تر باشه ولی همه اینا در حالی هست که وقتی پورشه گفت تایکان توربو s قدیمی ۲/۸ صفر تا صد میزنه تو واقعیت یه چیزی حدود ۲/۶ شد و این به خاطر اینه که پورشه اعتقادی به رول اوت آمریکایی ها نداره برای اینکه شتاب اعلامی رو پایین بیاره و اتفاقا همیشه زیاد تر از واقعیت میگه ، همانطور که plaid رو تو پیست با خاک یکسان کرد تو ۴۰۰ متر هم سلاخی میکنه

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. سوشیانت

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      منبعت چیه برای اثبات حرفت از کجا میدونی پورشه بدون رول اوت اعلام کرده؟!

      موافقم 1
      مخالفم 17
      1. Dark Knight

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (451 ديدگاه)

        از اونجایی که پورشه اگه قرار بود با رول اوت شتاب ها رو بگه حتما تو سایتش میگفت و در ضمن وقتی شتاب اعلامی ۹۹۲ توربو s حدود ۲/۶ هست ولی تو واقعیت ۲/۲ ( یا حتی ۲/۱ با lightweight پکیج ) پس قطعا خبری از رول اوت نیست

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          تو شرایط استاندارد شتاب اندازه گیری میشه ۹۱۱ توربو اس صفرتاصد ۲.۷ میزنه در ضمن اگه بدون رول اوت بود اتفاقا باید تو سایتش میگفت

          موافقم 0
          مخالفم 6
    2. B

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (359 ديدگاه)

      البته خط مستقیم و پیست خیلی باهم فرق دارن ولی خب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. فرشاد

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    پورشه نیازی به رقابت با اینا نداره
    هیچ جوره هم به این اسباب بازیا نمیخوره
    نه قیافه
    نه اپشن
    نه اصالت و برند
    نه قیمت
    اما یکم هم که شده بخاطر هیجان شاخ تو شاخ میشن و پورشه میزنه و تموم البته تو پیست
    تو مسیر مستقیم اجر هم بزاری رو پدال ماشین الکتریک میره

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. سوشیانت

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      خب این یعنی پورشه چقدر گند زده با این مهندسیش که باز هم نتونسته حریف اون دو شرکت بشه تو خط مستقیم

      موافقم 3
      مخالفم 13
      1. ALI.S

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (212 ديدگاه)

        انسان!
        پورشه قدرت کمتری هم داره!
        تعداد موتورهای کمتری هم داره!
        دیگه خسته نباشه تسلا!
        می‌خواد تو خط مستقیم هم ببازه با این شرایط!
        واقعاً منطق یک فن متعصب آمریکایی رو خوب به نمایش گذاشتی!

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. B

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (359 ديدگاه)

          منطقتو شکر اینطوریه که
          انسان عادل و منصف پورش ۲/۵ برابر قیمت داره دیگه خسته نباشه …
          کسی نوع جوابش متعصبانست دیگه بقیه رو که نباید به تعصب متهم کنه

          موافقم 1
          مخالفم 5
        2. فرشاد

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          امریکن فنا ارزش بحث هم ندارن
          خب خدا زده اون پورش هم متریال داره هم لوکسه هم خدمات پس از فروش داره هم دو سه برابره او دظلای اجر پاره کار میکنه

          موافقم 6
          مخالفم 4
        3. سوشیانت

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          در جواب به B این آلمانی فن های متعصب خودشون نمیدونن چی دارن میگن قبل این که مشخصات توربو جی تی اعلام بشه هی میگفتن تسلا شکست میخوره آخرش حریف تسلا نشد دارن بحث رو عوض میکنن و هی میگن لوکسه

          موافقم 0
          مخالفم 5
  13. HR3

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    چیزی که تجربه ثابت کرده فراری و پروشه و مک لارن در اعلام مشخصات مخصوصاً شتاب های 0 تا 100 یا تا 0 تا 300 ابداً دروغ نمیگن و شتاب اعلام شده کمپانی رو در اکثر شرایط جغرافیایی ثبت می کنن ولی چیزی که من از تسلا تو تست های یوتیوبرهای دبی و دوحه دیدم اینه تو شرایط جغرافیایی گرم مثل خلیج فارس به شدت عملکردش ضعیف میشه و شتابش بعضاً 1/5 ثانیه و حتی 3 ثانیه تو پرفورمنس های سنگین پایین میاد

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Dark Knight

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (451 ديدگاه)

      نه دیگه ! ۱/۵ تا ۳ ثانیه اختلاف با عدد اعلامی کمپانی مبالغه هست چون اینا مثل لگن سازان داخلی یا شرکت های چینی که نیستن قصه بافی کنن ! هزاران ویدئو از تست شتاب مدل s plaid تو یوتیوب هست که بد ترین صفر تا صدی که ازش دیدم تو انتاریو کانادا با شارژ باتری حدود ۴۵ درصد بود و با حالت drag حدود ۲/۷ ثبت کرد که یعنی ۰/۶ ثانیه از ۲/۱ رسمی تسلا کند تر بود ( اونی که دیدی با plaid شتاب مثلا ۴ ثانیه زده مطمئن باش برای مسخره بازی اینکار و کرده یا شارژ باتریش ۱ درصد بوده و گرنه همچین چیزی غیر ممکن هست )

      موافقم 3
      مخالفم 1
  14. ارین صاحب جمعی

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    با سه تا موتور باز ترکیدین

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      پورشه تون رو ترکوندیم

      موافقم 2
      مخالفم 15
  15. Piero Ferrari

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    تسلا فن نیستم ولی
    اون سبک تره ارزون تره چابک تره

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. froG-driVer

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      منم تسلا فن نیستم و بخاطر همین لوسید رو انتخاب میکنم😂😂البته با احترام به پورشه فن ها باید عرض کنم اگر مشخصات فنی نسبتا نزدیک رو در نظر نگیریم انتخابم لوسیده وگرنه حساب پورشه جداست(پورشه فن هم نیستم!!!) البته این رو هم بگم که از نظر مشخصات فنی هم لوسید یکم از تسلا و پورشه بالاتره.در واقع پورشه پرفورمنس داره و لوسید لوکس بودن و ظاهر و تسلا هیچی(🙂)ولی انتخابم لوسیده حتی با قیمت سرسام آورش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Elmiraj

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    قدرتو به ۱۱۰۰ تا برسونی بعد ببینی بازم حریف نمیشی…
    بری سراغ در آورودن صندلی و سیستم صوتی و عایق و…. !!!!

    تسلا دست به بازگرداندن plaid plus کنه اینا اینبار بدنه رو هم حذف میکنن…!
    .
    .
    .
    .
    و جای خیلی خنده دار داستان :
    ((پکیج وایساخ یک آپشن رایگان است))

    پس نه می‌خواستین بابت حذف صندلی های عقب ، سیستم صوتی ، عایق صدا و کف‌پوش ها پول هم بگیره…!؟!؟

    موافقم 8
    مخالفم 9
    1. Dark Knight

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (451 ديدگاه)

      حالا ببین وقتی تو درگ plaid رو رنده کرد اون موقع میفهمی کت تن کیه

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. Elmiraj

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        جهت اطلاع مهندسا ، تایم درگ S plaid با حذف اجزای داخلی به ۸.۸ ثانیه رسیده…

        موافقم 3
        مخالفم 6
    2. mehran911

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      (( قدرتو به ۱۱۰۰ تا برسونی بعد ببینی بازم حریف نمیشی…
      بری سراغ در آورودن صندلی و سیستم صوتی و عایق و…. !!!!)))
      به جایی نرسوندن که هنوز پکیج وایساخ هییچی، خود توربو GT هم هیچی،‌ فیس لیفت توربواس با ۱۸۰ اسب قدرت بیشتر و تعلیق فوق‌العاده اش به راحتی تفاوت ۸ ثانیه‌ای S plaid رو تو نوربرگرینگ جبران میکنه…
      .
      (((تسلا دست به بازگرداندن plaid plus کنه اینا اینبار بدنه رو هم حذف میکنن…!)))
      همون سایبرتراکش برای ی دنیا کافیه بیشتر از این لازم نیست آبروریزی کنه.
      .
      خنده دار قیافه‌ی اون خریدارهایی بود که با سایبرتراک با بدنه زنگ زده مواجه شدن… تنها “شاید” برتریش بدنه‌اش بود که اونم … تازه شانس آوردیم قرار بود سایبرتراک مفهوم خودرو رو بازتعریف کنه وگرنه که…
      .
      از همه خنده‌دار تر وضعیت الان سهام تسلاست که قرار بود اول ۲۰۲۲ به ارزش ۲ میلیارد دلاری برسه و بقیه رو به سرنوشت نوکیا دچار کنه…

      .
      predicts that Tesla’s growth will remain flat this year and then decline in 2025 as competition increases, deliveries disappoint and the beleaguered auto and tech company is forced to cut prices again.

      Tesla has been navigating through a perfect storm. The EV environment is getting more crowded right as the company’s
      fundamentals have come into question. Its share price has dropped about 60% from its 2021 all-time high of $407.

      But even with the recent drop in price, Tesla’s stock is still very expensive when compared to its actual earnings and profits, said Langan. The company’s former propensity for rapid growth is no longer certain, he said, and shares likely have further to fall.

      حالا حالاها باید قیمت کاهش بدید و سقوط کنید…

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. Silent

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (625 ديدگاه)

        250 هزار دلار!!! خرج دست مشتری گذاشتن خودش یه فاجعه تمام عیار هست!

        خنده دار ماشینی ه که 4 در هست و ردیف اخرش بجای صندلی موکت کردن.
        TESLA اعتبار صنعت خودرو هست و برای مردم (که پوول تو جیبی نمی گیرن) در دست رس.

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. mehran911

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          ((250 هزار دلار!!! خرج دست مشتری گذاشتن خودش یه فاجعه تمام عیار هست!))
          خرج رو دست گذاشت یعنی چی؟ هزینه نکنه مگه مشتری رو مجبور کردن؟!
          مشتری میتونه بابت سیستم Active Ride با دمپرهای دو سوپاپه‌اش که میتونه ۲۲۴۸ پوند نیروی به هر گوشه‌ی تعلیق وارد کنه و رسما پیشرفته ترین سیستم تعلیقی است که تا به امروز در یک خودروی اسپرت به کار رفته هزینه نکنه
          یا میتونه بابت همین سیستم روشنایی HD matrix که اخیرا ثبت کردن و با اختلاف بهترین سیستم روشنایی است که تا امروز بکار گرفته شده هزینه نکنه. میتونه بابت کیفیت متریال بهتر و قابلیت اطمینان و ۳.۵ میلیون کیلومتر تست پیش تولید هزینه نکنه بره مدل S بخره
          فقط این وسط نمیدونم چرا جمع فروش دو مدل SوX به ۷۰ هزارتا نمی رسه!

          موافقم 7
          مخالفم 2
      2. Elmiraj

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        یک گروه خودروسازی با چندین زیر مجموعه مهم و کلی ادعا وقتی بجای مهندسی الکتروموتور ، پک باتری ، شاسی ، اینورتر و…. دست به حذف صندلی ، سیستم صوتی ، عایق و کف‌پوش می‌زنه تا بلکه بتونه وزنشو به رقیب برسونه ولی بازم نمی‌تونه !!! نشان از ضعف مهندسی داره…

        حالا شما از فیس لیفت توربو اس میگی !!!
        .
        .
        .
        سلول های قدرتمند ۴۶۸۰
        سیستم فرمان جدیدش
        معماری ۴۸ ولتی
        آلیاژ خاص بدنه
        شاسی بسیار محکم و منحصر به فردش
        و….
        تکنولوژی هایی هستن که همه رقبا از جمله پورشه رو مجبور خرید و بررسی تک به تک اجزای سایبرتراک می‌کنه ، مثل همون کاری که با model S و Model 3 کردن…
        .
        .
        .
        خنده داره که از این تحلیل های آبکی که اصلا معلوم نیست کی گفته را بیاری چون یه بچه هم با یه سرچ ساده بیست تاشو برات میاره…

        چیزی موجب بالارفتن ارزش تسلا میشه فروش ماشین نیست و اگه تعداد فروش ملاک بود این روزا میلیون فروش ها سی چهل میلیارد دلار ارزش نمی داشتن…
        کسانی که از نظر شون دهم های ثانیه اوج تکنولوژی هست چه می‌دونن هوش مصنوعی ، انرژی پایدار ، ربات انسان نما ، سیستم خودران AI و….چیه .

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. mehran911

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          ببین ما داریم با کی بحث می‌کنیم مگه تایکان و مدلS تجهیزات یکسان دارن که قرار باشه وزن یکسان داشته باشن پکیج وایساخ حداکثر ۷۵ کیلوگرم کاهش وزن داشته خود رول کیج استیل وزن به خودرو اضافه می‌کنه… شما با وزن کمتر بازم که حریف نشدید!
          .
          ((( یک گروه خودروسازی با چندین زیر مجموعه مهم و کلی ادعا وقتی بجای مهندسی الکتروموتور ، پک باتری ، شاسی ، اینورتر و….)) در گروه معظم فولکس در هر حوزه‌‌ی دنیا خودرو فعاله تنوع کاری و تولیدات گروه با باقی قابل قیاس نیست شما که از همون اول الکتریکی تولید می‌کردید چرا اوضاعتون این جوری شد؟؟ شما که حداقل ۱۰ سال زودتر از پورشه شروع کرده بودید و فقط رو الکتریکی تمرکز داشتید…
          .
          ((((خنده داره که از این تحلیل های آبکی که اصلا معلوم نیست کی گفته را بیاری چون یه بچه هم با یه سرچ ساده بیست تاشو برات میاره…)))
          کدوم تحلیل درسته کدوم دقیقا؟! هر چی تحلیل هست داره وضعیت اسف بار تسلا رو گزارش میده
          تحلیل‌های شما که هر چی گفتید برعکس شد که و…
          چند سال قبل تو همین سایت گفته شد این تب الکتریکی بخوابه داستان تغییر میکنه؟ تصور نمی‌کردم ۲۰۲۳ این اتفاق بیوفته تسلا تا فرصت داشت باید به تب بازار پاسخ می‌داد
          .
          (((کسانی که از نظر شون دهم های ثانیه اوج تکنولوژی هست چه می‌دونن هوش مصنوعی ، انرژی پایدار ، ربات انسان نما ، سیستم خودران AI و….چیه )))
          به کی میگی از اون موقعی در مورد تسلا کامنت گذاشتی درگیر این بودی که فلانی امروز با تسلا یک چهارم مایل چند زده اینارو به من نگو دیگه

          موافقم 6
          مخالفم 2
  17. همایون

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    حس میکنم اعداد مربوط به شتاب پورشه واقعیتر از تسلا باشه یعنی راحتتر به دست میاد در مورد لوسید به نظرم از جفتشون بهتره واسه رانندگی روزمره ولی در کل تسلا انتخاب عاقلانه‌تری هست چون این خودروها مثل ۹۱۱ یا سوپرکارهای دیگه قیمت خودشون رو نگه نمیدارن که خریدشون سرمایه گذاری به حساب بیاد پس با خرید خودرو ارزونتر کمتر ضرر میکنی اختلاف پرفورمنسشون تو درگهای خیابونی هم واقعا اونقدر زیاد نیست مگه اینکه بخوای آخر هفته باهاشون بری تو پیست

    موافقم 4
    مخالفم 3
  18. حسن

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1341 ديدگاه)

    کلا تا دیروز خودروی برقی بدرد نمیخورد اما اینجا همون افراد دارن یقه پاره میکنن برا اینکه برقی باید تو پیست خوب باشه خط مستقیم بدرد نمیخوره
    خدایا اینا را شفا بده یه پولم بده من از اینجا برم امریکا

    موافقم 5
    مخالفم 5
  19. B

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (359 ديدگاه)

    دوستان شما هرکدوم چند درصد از سهام پورش و تسلارو دارین اینطوری دارین یقه از هم میدرید ؟ 😂😂
    جالبه اکثرا تو کامنتا فقط میخواین جواب بدین یا دیس به اون سازنده بدین مهم نیست حرفاتون چقدر غیرمنطقی باشه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  20. mohammad-ali

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    قطعا تسلا بهتره تو این لیست
    اگه ۲۵۰ هزار دلار داشته باشی چرا باید برقی بخری؟ حتی اگه پورشه باشه

    موافقم 2
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا