راههای زیادی برای لذت بردن از پورشه ۹۱۱ در پیستهایی همچون پیست والنسیای اسپانیا وجود دارد و یکی از این راهها هم دعوت این سوپر اسپورت آلمانی به یک تست شتاب گیری میباشد. البته این یک ۹۱۱ عادی نیست بلکه نسل جدید ۹۹۲ کررا S محسوب میشود. پورشه شاید گفته باشد که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو (مجهز به پکیج سفارشی اسپورت کرونو) برابر با ۳.۵ ثانیه است اما پرفورمنس واقعی آن چیز دیگری میگوید.
دستاندرکاران مجلهی موتور اسپورت این فرصت را داشتهاند که شتاب گیری ۹۱۱ جدید را محک بزنند. آنها به شتاب حدود ۳ ثانیه دست یافتهاند که کاملاً قابلتوجه است. باید به خاطر داشت که این خودرو از نوع دیفرانسیل عقب است بنابراین مدل چهار چرخ محرک ۴S میتواند چند دهم ثانیهای سریعتر از اعداد رسمی کارخانه باشد.
اما تنها شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کررا S جدید نیست که ما را انگشتبهدهان میکند زیرا اتفاقات بعد از آن نیز کاملاً شگفتانگیز است. این خودرو تنها حدود ۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را دو برابر نماید. بله درست است! شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت پورشه ۹۱۱ کررا S 2020 تنها ۱۰ ثانیه است. از آنجایی که کررا S یکی از مدلهای پایهی این خانواده میباشد بنابراین به سادگی میتوان تصور کرد که نسخههای اسپورتتر آن از جمله توربو و توربو S چه عملکردی خواهند داشت.
اما چه چیزی باعث شده این خودرو واقعاً سریع باشد؟ کررا S جدید از گیربکس ۸ سرعته PDK جدید پانامرا سود برده و دارای پیشرانهای ارتقا یافته با لگ توربوی کمتر است. قدرت و گشتاور این خودرو نسبت به مدل قبلی به ترتیب ۲۳ اسب بخار و ۳۰ نیوتون متر افزایش یافته و اینجاست که میفهمیم پورشه چگونه نسل جدید کررا S را نُهدهم ثانیه سریعتر از نسل قبل کرده است…
حسین
۲ بهمن ۱۳۹۷یس!!
Reza.M
۲ بهمن ۱۳۹۷پس با این حساب فک کنم turbo s تو 2.1 ثانیه به صد میرسه!!!
Reza
۳ بهمن ۱۳۹۷فقط اونایی که میگفتن نشده
ببینم حالا چه واکنشی نشون میدن
سعید(تهران)
۲ بهمن ۱۳۹۷توی عکس دوم تغییراتش نسبت به قبل کاملا مشهوده، خودم تا دیدن این عکس زیاد اعتقاد نداشتم ولی حتی میشه گفت خیلی تغییر کرده.
me84
۲ بهمن ۱۳۹۷.
چقدر طراحی زیبایی داره.
اسپورت، ساده، ماندگار
ایلیا
۲ بهمن ۱۳۹۷لعنتی!
از دیدنش سیر نمیشم.
حیف که توی دوئل ها نیست که به حقش برسه.
Amirferrari
۲ بهمن ۱۳۹۷یا خدا!!!! صفر تا دویست تو ۷ ثانیه رو فقط هایپرکارا میتونن بزنن این دیگه چه جونوریه هنوز نیومده پوز هایپرکارا رو میزنه اونم با موتور پایه!!! حالا ببین توربو s میخواد چه گرد و خاکی به پا کنه…
Ali
۲ بهمن ۱۳۹۷تو ۱۰ ثانیه که بازم خیلی سریع
مهدی
۲ بهمن ۱۳۹۷ازصفرتا200 رو در10ثانیه میره.منظورش از7ثانیه اینه که از100تا200رو در7ثانیه میره نه اینکه از0تا200رو در7بره.البته بازم خیره کننده است بااین قدرت کم
OMID
۲ بهمن ۱۳۹۷اومده سوپر اسپرتا رو به تکاپو بندازه
مهدی911turbos
۲ بهمن ۱۳۹۷نهایت مهندسی یعنی این
با یه موتور 450 اسبی شتاب صفر تا صد تو ۳ ثانیه
فکر کنین مدل توربو و توربو اس چکار میکنن
Mآsكvيch
۲ بهمن ۱۳۹۷یا حضرت شتاب! مهندسی رو ببین! خدا میدونه توربو s قراره چه خاکی به پا کنه
Ferrari Fxx K Evo
۲ بهمن ۱۳۹۷۹۱۱ توربو اس که بیاد بقیه باید جلو
پلاسشونو جمع کنن بزنن به چااااک
–
البته به جز نماینده های فراری کبیر
مانی
۲ بهمن ۱۳۹۷آخه چجوری با این قدرت و این وزن ماشین
دیفرانسیل عقب این رکورد رو میزنه؟؟؟
با عقل جور در نمیاد شایدم عقل ما خیلی قدیمیه
Infinite
۳ بهمن ۱۳۹۷من به نسل جدید GT2 RS فکر می کنم که چه خواهد کرد…
Jdm
۳ بهمن ۱۳۹۷به به. خیلی هم عالی
منتظره 911 turbo و gt2rs هستم
یاس ی
۳ بهمن ۱۳۹۷پورشه فوت کوزه گری داره که خیلیها ندارن، همیشه واسه من جای شگفتی داشته پورشه چکار میکنه که ماشینهای شش سیلندرش پا به پای 10 سیلندرها و حتی 12 سیلندرها میرن.خیلی از 8 سیلندرها حریفش نمیشن.
Behrouz anzali
۴ بهمن ۱۳۹۷اوج مهندسی هستن پورشه . بی نظیر و بی همتا به قول دوستان توربو اس بیاد چه کار میکنه با این شتاب .