به مناسبت سی سالگی نشان GTi در شرکت پژو، این کمپانی فرانسوی از یک نسخه ویژه از ۲۰۸ خود در جشنواره گوود وود رونمایی میکند. پژو ۲۰۸ جی تی آی نسخه سالگرد یک خودروی اسپرتی با ظاهری رادیکال و با بهینهسازی قوای حرکتی میباشد.
موتور ۱.۶ لیتری THP این خودرو برای به دست آوردن قدرت ۲۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر، بهینه و تقویت گردیده است. این در حالی است که نمونه استاندارد GTi تنها ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس ۶ سرعته دستی با کمک دیفرانسیل با لغزش محدود بر گرفته از مدل RCZ R نیرو را به چرخها منتقل میکند. سیستم تعلیق خاص و فرمان با تنظیمات اسپرتی جدید، رانندگی با این مدل را لذتبخش تر و هیجانانگیز تر خواهد کرد. عملکرد این خودرو نشان از تأثیر این تغییرات دارد. شتاب صفر تا صد ۶.۵ ثانیهای و طی یک کیلومتر اول در ۲۶.۵ ثانیه و میزان CO2 تولیدی ۱۲۵ گرم در هر کیلومتر، نشان از برازندگی پسوند GTi برای این ۲۰۸ دارد. طراحی ظاهری نسخه سی امین سالگرد تهاجمیتر به نظر میرسد. کاهش ارتفاع ۱۰ میلیمتری با استفاده از تعلیق اسپرت، رینگهای بزرگ ۱۸ اینچی مشکی رنگ مات، اگزوزهای دوقلوی کرومی و رنگآمیزی خاص سیاه و قرمز بدنه در این دیدگاه تأثیر قابلتوجهی دارند. البته ترکیب رنگهای سفید مرواریدی و یاقوت سرخ نیز قابل انتخاب میباشند.۶۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
un4given
۹ تیر ۱۳۹۳هنوز خیلی مونده کوچولو تا به HONDA CIVIC TypeR برسی. فعلا فقط بوق بزن …
PEUGEOT
۹ تیر ۱۳۹۳وقت یه یادآوری می کنم همیشه پسوند R با R مقایسه کن نه با gti
PEUGEOT
۹ تیر ۱۳۹۳لطفا میشه شتاب و سرعت هوندا رو ذکر کنی؟!!!!!!!!
مهدی ف
۹ تیر ۱۳۹۳چرا اینقد منفی خوردی اقا un4givenنظرت کاملا صحیح
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳خب مثل اینکه وقتش رسید تا یه رفتار شناسی از لایک ها و دیس ها داشته باشیم:
اصول کلی اینه مهدی جان
اگه نظرت بر خلاف پست باشه دیس میگیری،اونم زیاد! مثلا اگه پست درباره ی ماشین X باشه و تو بگی من از این خوشم نیومد،دیس میگیری.استثناهایی هم وجود داره مثل ماشین های چینی و داخلی و تا حدی خودروهای کره ای.
مورد بعدی اینکه،اگه کامنتت لحن تند و گزنده ای داشته باشه دیس میگیری!
دیگه اینکه،اگه در گذشته یه نظری داده باشی و بعدا نظرت عوض بشه،دیس میگیری!
البته یه سری هم هستن که کلا بی خیال این بحث ها هستن و فقط دیس میدن! اگه دقت کنی توی هر کامنتی یک الی سه دیس وجود داره!
و خیلی نکات دیگه…
این بود تحلیل من از لایک و دیس لایک ،تو این چند ماهی که تو پدال هستم.
Sadjad97
۹ تیر ۱۳۹۳پس این دیسلاک هم برای خنده تقدیم شما !!!
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳ممنونم! ولی من تا حالا به کسی دیس ندادم!
باید تحمل خودمونو ببریم بالا.از دنیای مجازی شروع کنیم،خواه ناخواه توی زندگی واقعی هم تاثیر خودشو میزاره.الان من دیگه کمتر عصبانی میشم واقعا! ;)
Sadjad97
۹ تیر ۱۳۹۳شاهین جان درسته که حضور من کمرنگه ولی اینو بدون که به ازای هر 50 لایک/دیسلایک یک نظر میدم!
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳مخلصم سجاد جان.من همه ی عزیزانی که اینجا هستن رو دوس دارم و بهشون احترام میذارم.امیدوارم که بیشتر نظر بذاری.ولی فکر کنم ایتالیا حذف شده به خاطر اون کمتر نظر میدیا!!! :)
Sadjad97
۹ تیر ۱۳۹۳من گفتم طرفدار آث میلانم به ایتالیا، ولی اصلاً ربطی به ایتالیا نداره و در حال حاضر در اروپا از هلند بیشتر خوشم میاد و به اندازه نیازش بازیکن داره و 20 ساله که 4-3-3 بازی میکنن.
هنوز درگیر امتحانات آخر ترم هستم، تموم که شد اگه تونستم بیشتر نظر میدم.
Sadjad97
۹ تیر ۱۳۹۳“به” غلطه و “نه ایتالیا” درسته.
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳شوخی کردم سجاد جان! ولی جالبه من توی سری A طرفدار یووه هستم!
امتحانای من پس فردا تموم میشه و اگه مشکل خاصی پیش نیاد،24 ساعته در پدال خواهم بود! :D
مک میسل
۹ تیر ۱۳۹۳شاهین جان یعنی قبلا اعصاب خوردی میکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دست به زن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وای وای وای!!!!!!!!!!(شوخی)
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳راجع به اون دست بزن باید یه مطلبی رو میگفتم که متاسفانه نمیشه! :D علی ای حال باید بگم که خب آره گاهی وقتا عصبانی میشم.همه اینجورین دیگه! اما الان کمتر شده این عصبانیت.
صادق
۹ تیر ۱۳۹۳اینجا مث اینکه عشقای منو صدا کردین؟؟! :)
به خدا خیلی دلم برا ایتالیا سوخت، خیلی نامردی شد درحقش
توی باشگاهی هم فقط 2 تیمو دوست دارم خلاص
اول یووه، بعدشم میلان
که الان مث دوتا شیرِ پیر شدن، ایشاا… که فوتبال ایتالیا دوباره زنده بشه، چه ملی و چه باشگاهی
Ehsan
۹ تیر ۱۳۹۳البته ما نباید هدف از گزینه دیسلایک رو رد کردن نظر یا رد کردن نظر دهنده بدونیم ، در بعضی جاها مثلا من با نظر یکنفر مخالفم دیگه نیاز نیست بیام زیر کامنتش بنویسم باهات مخالفم پس یک دیس میدم
البته بعضی ها هم هستند که براساس شخص میان لایک یا دیسلایک میدن مثلا اگر کسی از من خوشش نیاد تا اسم من رو میبینه دیسلایک میده
حالا اگر مثل فیسبوک بود و اسم لایک یا دیسلایک دهنده مشخص میشد اون موقع بود که سطح تحمل افراد معلوم میشد
Ehsan
۹ تیر ۱۳۹۳حالا که اینطور شد فقط رئال مادرید ، اون هم از نوع رئالِ ویسنته دلبوسکه
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳احسان جون راست میگی،یادم رفت دیس کننده های واقعی رو بنویسم.این دسته از عزیزان واقعا عزیزن! نظرشون در کمال متانت خلاف نظر شخص هستش و کاملا هم امری طبیعی محسوب میشه.ارادت
ياكان
۹ تیر ۱۳۹۳سخت نگیر آقا شاهین! بحث بالا و پایین بودن تحمل نیست.هر نظری از دیدگاه یه شخص مورد تایین باشه لایک میگیره در غیر اینصورت دیس.قضیه انقد بزرگ کردن نداره که.هرکسی تو نظر دادن آزاده
PEUGEOT
۹ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز اگه قرار باشه هر مدل با هر مدلی که دوست داشتی مقایسه کنی اون موقع منم یه مدل پژو معرفی می کنم که نه تنها هوندا باید بره بوق بزنه بلکه بوگاتی ویرون هم در شتاب تکرار می کنم فقط در شتاب لوله می کنه
اونم خودرویی نیست جز پژو 208 T16 که شتاب 1.8 ثانیه داره و با موتور 3.2 لیتریش 875 اسب بخار قدرت بیرون می کشه
PEUGEOT
۹ تیر ۱۳۹۳واقعا خوشگل شده
قدرت موتورشم عالیه
ولی بازم 1600 هست
البته مصرف پایین باعث شده تا حجم موتورش کمتر دیده بشه
sorena scirocco
۱۱ تیر ۱۳۹۳یکی از 5 ماشینی که دوست دارم داشته باشمم :-)
البته اینو باید در نظر داشته باشیم اقتصادی بودن یکی از ویژگی های پژوهستش،حجم موتور کمتر هم قاعدتا دراین راستا هستش
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳خیلی جالب شده! طراحیش واقعا جلب توجه میکنه.
محمد اینم 1.6 هستش! :D
راستی اون 205 رو میبینین،یادش بخیر یه زرشکیشو داشتیم.عجب ماشینی بود.رقیبش پراید هاچ بک بود! :)
الانم یکیشو هر از گاهی میبینم که رنگش بنفشه! تو شهرمون همتا نداره.
Ehsan
۹ تیر ۱۳۹۳شاهین ماشاالله کلکسیونی از ماشین داشتید !
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳احسان، کار ابوی گرامی ماشینه.البته یه شغل دیگه هم داره که اون اصلیه.این فرعیه.
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳به جی میلم پیام بده احسان.همه ی جی میل هایی که ذخیره کرده بودم با به فنا رفتن جی میل قبلی به فنا رفت.
Ehsan
۹ تیر ۱۳۹۳شاهین جان جیمیل جدیدت چی بود در پست های قبلی نوشته بودی میگردم نمیبینم shahin.mpower بود ؟
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳آره داداش خودشه.
PEUGEOT
۹ تیر ۱۳۹۳آره میبینی شاهین
اینم 1600 هست انگار فرانسوی ها با موتور 1600 قرار داد بستن
من اصلا 205 سوار نشدم ببینم چطوریه
شاهین
۹ تیر ۱۳۹۳خیلی بهتر از پراید اون زمون بود.شک نکن.
زیگما
۹ تیر ۱۳۹۳ببخشیدا!
میدونم ایمپالا اصلا ربطی به یه هاچ بک ریزه میزه نداره
ولی ایمپالا با انجین 3.6 معمولی با اون ابعاد بزرگ و گنده 0 تا صد رو توی 6.8 میره!
فکر کردم این پسوند gti یعنی خیلی اسپرت و داغ ولی انگار اینجوری نیست.
PEUGEOT
۹ تیر ۱۳۹۳زیگما جان من همیشه فکر می کردم پسوند gti و R برای ماشینایی میزارن که موتور تقویت شده داشته باشه یا از توربوشارژر استفاده کنه ولی از وقتی که هیوندای النترا gt رو دیدم دیگه همچین نظری ندارم
زیگما
۹ تیر ۱۳۹۳پسوند gti برای پژو چه حکمی داره؟ میشه توضیح بدی؟
PEUGEOT
۹ تیر ۱۳۹۳حکم ماشین اسپرت و تقویت شده
PEUGEOT
۹ تیر ۱۳۹۳وقتی از یک موتور بیش از توان طبیعی قدرت بیرون بکشن و فقط سرعت و شتاب ماشین مد نظرشون باشه لقب gti یا R بهش میدن
زیگما
۹ تیر ۱۳۹۳فکر نمیکنی برای یه پژو با پسون gti این شتاب بده؟
PEUGEOT
۹ تیر ۱۳۹۳آره اگه بخوای با رقبایی چون فولکس گلف gti مقایسه کنی آره ضعیفه
ولی تو نگاه کن تویوتا gt86 شتاب 7.8 میگیره یا هیوندای النترا gt شتاب 7.9 می گیره
به نظرم در حد موتور خودش خوبه
امین
۹ تیر ۱۳۹۳جدا از مقایسش طراحی های جدید پژو خیلی عجیب و خوشگلن.
مک میسل
۹ تیر ۱۳۹۳خیلیییییییییییییی شیکه……….
ali
۹ تیر ۱۳۹۳خودرو شیک و بروزیه
از نظر موتور و امکانات تقوی شده!
ولی هنوز پژو راه درازی تا رسیدن به خودروهایی مثل پورشه لامبورگینی فراری…داره!!!
فرهاد
۹ تیر ۱۳۹۳تنها پژویی که دوست دارم همین 208 هستش.
به نظرم ماشین خاصیه
صادق
۹ تیر ۱۳۹۳طراحیِ جلوشو از عقبش بیشتر دوست دارم
توی طراحی داخلیش هم از سادگیش خیلی خوشم اومد، هم ساده و هم زیبا
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۹ تیر ۱۳۹۳سلام به همه.
با این قسمت متن حال نکردم
“این در حالی است که نمونه استاندارد GTi تنها 197 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.”
یه بار دیگه بخونید. این درحالی است که نمونه ی استاندارد تنها 197 اسب قدرت تولید میکند
اخه عزیز جان مگه 197 اسب با 208 اسب چقدر اختلافشون چشمگیره که اینجوری نوشتی.
کافیه کیت اگزوزش عوض شه تا این قدرت بدست بیاد.
یا برنامه ی سیستم ای سی یو انژکتورش بازنویسی بشه.
یا شاتون رو کوتاه کنن و میل لنگ فیبر کربن بزارن جاش.
یا محفظه ی احتراقو 0.25 میل کم کنن و پیستون بزرگتر مثلا 0.75 بزنن
برا شتابم میشه
گیربکس 6 سرعته ی دستی رو بکنن تیپترونیک یا شیفترونیک
یا یه بادی کیت مسخره بزارن روش
یا لاستیکای پیرلو پیزو یا رادیکال فاق کوتاه بندازن زیرش
یا………….
ولمون کن بابا. اصن حالمو گرفتی.
PEUGEOT
۹ تیر ۱۳۹۳چاپلو دوست عزیزم شما تا حدودی درست میگید ولی این علاوه بر قدرت، گشتاور موتورشم زیاد شده
تازه آلایندگیشم کاهش یافته
پس با یه تیر دو نشون زده هم قدرت و گشتاور و سرعتو و شتابش رو افزایش داده و هم مصرف و آلایندگیشو کم کرده
مک میسل
۹ تیر ۱۳۹۳خواسته قدرت موتور با مدل جور در بیاد.مدل208 هست 208 تا هم قدرت داره..تو405 و504 هم همینطور بود…..البته اونا با واحدی به نام(خر بخار)
Nissan GTR
۹ تیر ۱۳۹۳اگه دورنگ نبود خیلی خوب میشد
Ehsan
۹ تیر ۱۳۹۳چرا از این دو رنگی طراحی داخلیش خوشم نمیاد ؟ یه جوریه
محمد
۹ تیر ۱۳۹۳همچنان زیبا و در مسیر پیشرفت…
Sadjad97
۹ تیر ۱۳۹۳دلیل این که این ماشین 1600 سی سی هست: چون قراره در مسابقات مخصوص ماشین های 1600 سی سی مسابقه بده.
رامتین
۹ تیر ۱۳۹۳un4given جان، هوندا هم خیلی مونده به ford focus برسه. هوندا مگه چکار کرده تا حالا؟
در همه مسابقات رالی، سپاستین لو یا سپاستین اژوه قهرمان رالی با فورد یا سیتروئن یا پژو بودند و نشون میده در این کلاس از اتومبیلها، اتومبیلهای فرانسوی چیز دیگر است. ضمن اینکه دوستان میدونند که بوگاتی برای فرانسه است و اصولا اتومبیلهای اروپایی فرانسوی برتر از نظر کیفی و فنی به نسبت ژاپنی هاست، جز صرفا لکسوس.
محمد
۹ تیر ۱۳۹۳یه جورایی این دو رنگ بودنش بهش خاص بودن رو می بخشه…
F16ZG
۹ تیر ۱۳۹۳زنده باد پژو .
یاداوری میکنم پارسال 208 t16 تو جشنواره گوود وود اول شد اونم در حضور مرسدس لامبورگینی مازراتی فراری و …..
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۹ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز میشه بفرمایید
چرا با اسم دیگری کامنت گذاشتید ؟؟؟
Saeed
۹ تیر ۱۳۹۳صفحه کیلومتر شمارش بالای فرمونه
این به این معنی نیس که دید کمی نسبت به جلو داره؟
PEUGEOT
۹ تیر ۱۳۹۳بله سعید جان منم موافقم باهات
ali-gtr
۹ تیر ۱۳۹۳اه خیلی خوب شده کاش جای 206 میومد ایران ولی بیاد قیمتش خیلی میره بالا
un4given
۹ تیر ۱۳۹۳مهم نیست که کی از حرفم خوشش اومده کی نیومده. مهم اینکه اصالت CIVIC به تنهایی خودش گویای همه چیزه.
ضمنا حرفای شاهین در مورد لایک و دیسلایکو قبول دارم، مثلا من خودم کسی هستم که از ماشینهای فرانسوی متنفرم ولی بازم به طرفداراش دیس نمیدم .
ماشین فقط آلمان و ژاپن و در قسمت سوپر اسپرت هم ایتالیا و بس .
امید
۹ تیر ۱۳۹۳من که ازش بدم نیومد طراحی داخلیش زیاد برام جذاب نبود اما عقب و جلوش خوب بود
ولی من فوکوس ST جدید رو خیلی دوست دارم با اون رنگ زردش
امید
۹ تیر ۱۳۹۳من خوشم اومد ازش اما فوکوس رو بیشتر دوست دارم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ تیر ۱۳۹۳درود .
هر ماشینی رنگ و بوی خودش رو داره .
اما از رنگ امیزی پژو خوشم نیامد .
فرید
۹ تیر ۱۳۹۳خیلی جالبه بعضیا جوری میگن ماشین فقط المان انگار تاکسیای شهرمون ساخت المانه بابا اینجا ایرانه 80درصد مردم توان خرید ماشین بالای100 میلیون رو ندارن پس الکی هیچ وقت سر ی چیز تعصب نداشته باشین وقتی شرکت نیسان مدل ورسای به قیمت12000دلار میده یعنی ی نگاه همبه قشر متوسط جامعه داره وقتی داری یه ماشینو نقد میکنی به قیمتشم نگاه کن عزیزم البته کاری ب پژو 208 ندارم کلی عرض کردم مثلا مقاله در مورد ی ماشیت 14000دلاریه اونوقت میان اونو با بنز35000دلاری مقایسه میکنن اینا رو راحت بزارین بت پرستان مکه هم همین حرفارو میزدند
sunmartin
۱۹ تیر ۱۳۹۳طراحیش بی نظریه شتابش عالیه تریم داخلیش با کیفیت و بروز هست در عین سادگی صندلی هاش واقعا آرگونومیک ساخته شده نمای جلو و عقب همخوانی بسیاری باهم دارن از اون مدل هاست که مثل 206 حداقل تا مدت ها یزیادی در اذهان مردم میمونه و یرنگ کهنگی نمیگیره طراح این خودرو توسط تیم طراحی خود شرکت هست و یک اصلت خاص رو به بیننده بنظر من القا میکنه اگر مانند سایر کشورها مبادی ورودی خودرو انحصاری نبود شاهد ورود این خودرو در آینده در مملکت عزیزمون بودیم اما با دیدن هر خودوری جدید مخصوصا در کلاس های R و GtR همانند رغیب این خودور رنو کلیو اسپرت فقط باید آه کشید
پالار
۵ آذر ۱۳۹۳واقعا ماشین خوشکلیه و آرزوی هر جوانیه داشتن این ماشین.ولی افسوس که اولا تو ایران نمیاد.دوما اگه بیاد حداقل 70-80 تومانه.سوما میفته دست ایران فرقون و سرنوشت دیگر ماشینارو از لحاظ کیفیت و آپشن دچار میشه.چهارما بعد چند وقت حتما پژو وانتش میاد بیرون. پنجما …..