یکی از موفق ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت ، اتومبیل پژو ۴۰۵ می باشد.
پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران می باشد.
بدنه پژو ۴۰۵ ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب ۳۱% در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد.
نمای خارجی
ابعاد (mm)
طول کلی : ۴۴۰۸
عرض کلی : ۱۶۹۴
ارتفاع کلی : ۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو : ۲۶۶۹
فاصله بین مرکز چرخهای جلو از یکدیگر: ۱۴۵۰
فاصله بین مرکز چرخهای عقب از یکدیگر : ۱۴۴۳
نوارهای محافظ اطراف بدنه
شیشه های رنگی
نمای داخلی
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
چراغ اخطار پایین بودن سطح روغن ترمز
چراغ اخطار درگیر بودن ترمز دستی
چراغ اخطار فشار روغن موتور
صندلی جلو مجزا با قابلیت تنظیم پشتی
سیستم تهویه مجهز به فن
سیستم کولر مجهز به گاز R134
آینه بیرونی برقی
کمربند ایمنی عقب
تجهیزات رادیو شامل :
سیم کشی بلندگوهای جلو ، آنتن ، رادیو پخش
شیشه بالابر درهای جلو برقی و شیشه بابر درهای عقب دستی
زیرسری صندلی های جلو
زیر سری صندلی عقب*
ساعت دیجیتالی
رنگ بدنه متالیک
سپرهای جلو و عقب همرنگ بدنه
زیرآرنجی صندلی عقب*
کارایی
مدل موتور : XU 7 JP/L3
حجم موتور : 1761cc
سیستم سوخت رسانی : انژکتور
حد اکثر سرعت : ۱۸۲ KM/HR
نسبت تراکم : ۸
تعداد سیلندر : ۴
حداکثر توان موتور : ۱۰۰ HP در۶۰۰۰ دور بر دقیقه
Aحداکثر گشتاور: ۱۵۳ Nm در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱.۸ ثانیه
مصرف (لیتر در صد کیلومتر)
با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت : ۷.۸
گیربکس
دستی ۵ سرعته
لاستیکها
اندازه لاستیکها : ۱۸۵/۶۵ R14
ظرفیت مخزن سوخت: ۷۰ لیتر
وزن
وزن خودرو : ۱۱۰۰
وزن روی اکسل جلو : ۶۷۰
وزن روی اکسل عقب : ۴۲۰
حداکثر وزن مجاز خودرو : ۱۵۵۰
حداکثر وزن مجاز خودرو با تریلر : ۲۷۵۰
سیستم الکتریکی
باطری : ۵۵ Ah
دینام : ۸۰ A
استارت : ۱.۱ Kw
سیستم فرمان
قطر دایره دوران : ۱۱ متر
جعبه فرمان هیدرولیک – شانه ای
تعلیق
مک فرسون : جلو
فنر پیچشی : عقب
سیستم ترمز
دیسکی پره دار : ترمز جلو
کاسه ای : ترمز عقب
نوع کلاچ : کنترل کابل / منفرد خشک
دورسنج موتور
صداگیر زیر در موتور
انتقال چرخ زاپاس به داخل صندوق عقب
فوم نگهدارنده ابزارهای داخل چرخ زاپاس
سیستم خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری
ایمنی
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
برف پاک کن با تایمر
چراغ مه شکن عقب
نوارهای محافظ اطراف بدنه
آینه داخلی دید در شب (قابل تنظیم(
آئینه های بیرونی بدون نقطه کور
زبانه قفل کودک در درهای عقب
سیستم قفل مرکزی با با سیستم گپرنده و فرستنده نوری
کمربند ایمنی صندلی جلو و عقب
مثلث اخطار با شبرنگ
سید علیرضا
۱۶ فروردین ۱۳۹۱امروزه اگر این ماشین را از ایران خودرو بگیری ماشین خوبی از اب در نمی اید من توی کلکسیونم یک 405 90 دارم و یه 405 79دارم که پژو ان زمان وارد می کرد یک لاستیک 79 به ادازه 90 می ارزه
جمال
۳۰ فروردین ۱۳۹۱405 فقط 405 فرانسه نه این اشغالای ایران خودرو
رضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ما چه قدر بدبختیم که باید ماشین دهه 80 میلادی رو سوار بشیم.بد به حال این ملت و کشور…
مسعود
۲۵ آبان ۱۳۹۱کاش با کیفیت ماشین دهه ى هشتاد بود کیفیت ۴۰۵ الان به مراتب پایین اومده
نیما
۲۳ شهریور ۱۳۹۲همین ماشین دهه80داره باماشین های روزمثل توندرکل کل میکنه
سوران
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام ما می خوایم یه 405 تو کرم 89 که 3000 تا کار کرده رو بخریم به نظر شما ماشین خوبیه اصلا هم رنگ نداره قیمتش هم 13 میلیون هست به نظر شما ماشین خوبیه ارزش داره ترمزشم ABS هست
مک میسل
۱۵ تیر ۱۳۹۳89 نه87 به بعد دیگه405 ها بدرد نمی خوره
علی جاوید
۱۹ خرداد ۱۳۹۱اگه با پژو 405 مسابقه رالی بدیم حتما اول میشه چون مثل یه شیر میمونه و معنی اسمش تو زبان روسی شیره
ایمان
۲۴ خرداد ۱۳۹۱اعتبار شرکتی مثله ایران خودرو بدون 405 هرگز قابل تمدید شدن نیست.پس بهتره که حداقل یه اسم از 405 باقی بمونه.قابل توجه کسایی که فک میکنن هنوزم 405وجود داره!!!
علی
۲۶ تیر ۱۳۹۱عکس بالا ارتفاع فرانسه با ایرانیش رو نشون میده
سانروف هم داره
حسام
۱ شهریور ۱۳۹۱تو ایران فقط405رو هوا میزننش
ولی چینیاش مفت
Mustang Shelby
۱۳ شهریور ۱۳۹۱ما یه پژو 405 جی ال ایکس 2000 داشتیم واقعا معرکه بود یه گاز میدادی اسفالت خیابون از جا میکند الان یه 1.8 داریم فقط جون میده گاز ببندی بهش بری
واقعا ماشین پر شتابیه ولی این به شخصه میگم الان این پژو 405 1.8 با 2000 که داشتیم مقایسه میکنم واقعا 2000 از 1.8 خیلی سره از همه نظر میگم ولی خود من 2000 بیشتر میپسندم تا 1.8 خدایی واقعا 2000 یه چیز دیگس.
جمال
۱۸ شهریور ۱۳۹۱ماشین خوبی بود//؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بردیا
۲۰ شهریور ۱۳۹۱من 405 مدل 83 دارم بدون خط و خش و رنگ و ضربه در حد نو.با زانتیا هم عوضش نمیکنم.از حاظ کیفیت و شتاب و نرمی و بی صدایی سگش میارزه به 405 و 206 پارس امروزی.
عرفان
۵ مرداد ۱۳۹۲سلام
داداش منم یه 83 دارم از اول دست خودم بوده فقط به دلیل تصادف از گلگیر عقب که شدتشم زیاد بود سرو صدای ماشین روز به روز داره بیشتر میشه اصلا دلم نمیاد بفروشمش چون فوق العادس فقط میخواستم ببنیم پیشنهادی داری واسه بریدن صداش؟
ممنون
Yashar
۱ مهر ۱۳۹۱مدل 90 سفارشی رو بدون بیمه گرفتم 15600هزار تومن!!
afshar
۱۱ مهر ۱۳۹۱سر خودمونو کلاه میذاریم..منم یه 405 مدل82انژکتور دارم…خرج زدیم به کلش…اس ال ایکس شده…ولی موتورش پر خرجه…خرجش گرونه اصلا نمیارزه ماشین قرن19 رو خرج بزنی…والا راس میگم
حسام
۲۹ مهر ۱۳۹۱فقط405 معرکه ست برا اسپرت کردن
مهرداد
۱۴ آبان ۱۳۹۱ماشین فقط 405 glx.معرکس س س .تند تیز قدرتی
dost
۲۷ آذر ۱۳۹۱هیچ کدوم منطقی نظر نمیدین اصلا نباید 405 رو با ال 90 مقایسه کرد چون 405 قدیمی تر هست شما ال 90 رو با 407 مقایسه کنید 405 رو ماشین های دوره ی خودش مقایسه کنید نه با جدیدتر ها از اول گفتن کبوتر با کبوتر باز با باز اگه 405 رو هم با این ماشینهایی که تازه ساخته شده اند پس ماشین خوبیه
javad
۲۲ دی ۱۳۹۱تعادلی که405داره غیر ممکن است ال لگن داشته باشد
بابک
۱ آذر ۱۳۹۲تعادلش که از پراید نقلی خیلی بهتره!
hesam
۲۱ دی ۱۳۹۱با ال لگن مقایسه ش نباید بکنی405 کجا ال لگن کجا
ال لگن طراحیش واسه دو3سال پیش قیافه ش واقعآآآآآآآآآآ چرت ولی 405واسه25سال پیش هنوز زیباست
از مردم بپرس چه ماشینی تو ایران جواب بیشتر از 80درصد میگن 405خوبه
هیچی ک نداشته باشه قیافه ش می ارزه به ال گن
pedram
۵ اسفند ۱۳۹۱ماشین ینی 405 تیو فایو
شتابش معرکس 8 ثانیه 0 تا 100 میره
شتابش از زانتیام بیشتره
هر کی حرف مفت میزنه بره سایت اپارات فیلماش هس
ALi
۱۴ مرداد ۱۳۹۴تو سایت رسمی خود ایرانخودرو نوشته شتاب 1800 بیشتر از TU5 هست !
TU5 جون نداره !
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۲ال 90 مال سال 1998 پژو 407 سال 2005 ساخته شده!!!!!!
علی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲پژو 405 ارباب منه
محمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲تعدل وکیفیت رانندگی تو جاده 405حرف نداره هیچ کدوم از ماشینای ساخت داخل به پاش نمیرسه
hosein
۳ مرداد ۱۳۹۲405و407 هردولگن به حساب میان ال90هم طراحیش وتولیدشمال سال2003هس.فقط موترال90می ارزه به این دوفرغون پس دوستان چرت نگید..لطفن
محمد
۱۰ مرداد ۱۳۹۲معلومه دوستان کامل احساسی حرف میزنن!!407 4 برابر قیمت ال90 داره و در حد خودوهای بی ام و سری 3 هستش!!چطور دارین با ال 90و 405 مقایسه میکنین!!معلومه که تا حالا سوار 407 نشدین که ببینین در چه حدیه!!کیفیت لاستیک زیر پائیش به اندازه کل اتاق ال 90!ال90 یه خودرو ارزون قیمت و مال قشر ضعیف جامعست نگاه نکنیین الان شده 35 ملیون هدف از تولید شدنش این بود که جای پراید و پیکان بگیره!!407 یه خودرو لوکسه و رقباشم آزارا و سوناتا و……..
مجید
۱۷ مرداد ۱۳۹۲یه 405 مدل 73 موتور 2000 داریم که از صفری دست خودمون بوده. ماشین همش 160 تا کار کرده و بیرنگه شاید باورتون نشه ولی هنوز بوی مخصوص و نوعی خاص خودشو داره عشق منه همه چیزشم فابریکه تا الان جز لنت و لاستیک و تسمه یه پیچ ازش عوض نشده. استارت میزنی صدای استارتو نمیشنوی. تکنولوژی که اون زمان پژو فرانسه داشته الآن هیوندا داره که صدا استارتشو نمیشنوی. بله پژو عالیه اما نه پژو ایران خودرو پژو اصل فرانسه. یه تیپ 6 هم خودم دارم که اصل فرانسه هس سری اول اونم همینطوره من که عاشق پژوی فرانسم اصلش نه پژوی ایرانخودرو
حسین
۱۷ مرداد ۱۳۹۲واقعن اسطوره س … ال 90 و با 405 مقایسه میکنین ال 90 اشغاله به تمام معناس …. همین 405 نبود ما الان سمندم نداشتیم
سروش
۲۲ شهریور ۱۳۹۲بابای من یه پژو 405 72 داره هنوز ماشین جونداریه
امير
۲۳ شهریور ۱۳۹۲آیا مدل 84 پژو هم آینه برقی دارد؟
سوران
۳۰ شهریور ۱۳۹۲سلام من یه 405مدل 84دارم خیلی ازش راضیم آینه برقی هم داره
تعادل 405 توی پیج خیلی بالاس و ال لگن به پاش نمیرسه
پژو 405 تا مدل 85 به درد میخوره چون فرانسه س
غلی
۲۴ مهر ۱۳۹۲من خودم 405 ندارم و یک ال 90 دارم ولی اگه می خواین اطلاعاتی در مورد 405 کسب
کنید نوشته های من رو بخونید.
پژو ۴۰۵ یک خودروی خانوادگی در کلاس سدانهای بزرگ میباشد که برای اولین بار توسط شرکت فرانسوی پژو ارائه شد. پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۸ مقام خودروی برگزیدهٔ اروپا را از آن خود کرده بود.
از سال ۱۳۶۹ مونتاژ و تولید انواع اتومبیل سواری پژو (از جمله پژو ۴۰۵ جی ال، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۵۸۰ و ۲۰۰۰ سی سی و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی) در خطوط تولید ایران خودرو به انجام رسیدهاست. ساخت داخلی قطعات این محصول از سال ۱۳۷۳ در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پایان سال ۱۳۷۷ کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتی که حاصل تلاش صنعتگران ایرانی میباشد و معادل ۷۷٪ بوده و با درنظر گرفتن اقلامی که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتی به پژو فرانسه اعلام شدهاست، میزان ساخت قطعات داخل این خودرو به ۸۹٪ بالغ خواهد گردید.
بررسیهای به عمل آمده حاکی از این بود که از میان قطعات مورد استفاده در تولید پژو ۴۰۵ میبایست ۳۵ قطعه به کلی تغییر مییافت و علاوه بر آن ۸۴ قطعه کاملاً جدید شامل ۱۷ قطعه مربوط به بدنه و ۶۷ قطعه تزییناتی، طراحی و ساخته میشد و این مبنای فعالیت فشرده طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت.
کلیه محاسبات و اقدامات اجرایی این پروژه در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده و خودروی پژو ۴۰۵ تشریفاتی (لیموزین) به عنوان اولین دستاورد این مرکز تحقیقاتی محقق شد.
یکی از موفقترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت، اتومبیل پژو ۴۰۵ میباشد. پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران میباشد.
بدنه پژو ۴۰۵ ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب ۳۱٪ در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد.
از دیگر موارد قابل ذکر: طراحی قدیمی بدنه مربوط به دهه 90 میلادی، و فاقد امکانات خودروهای جدیدتر ساخت ایران و عملکرد بد ترمزها در سرعتهای بالا است. اطلاعات فنی نمونه فرانسوی این خوردرو: حداکثر توان 100 اسب بخار و حداکثر گشتاور 153 نیوتن متر (مانند سمندهای LX و سورن) اما نکته قابل ذکر مشخصات فنی نمونه ساخت ایران است: حداکثر توان 97 اسب بخار و حداکثر گشتاور 148 نیوتن متر و دارا بودن رینگهای 14 اینچی . همچنین ایراد دیگر در طراحی بدنه، صاف و یکنواخت بودن درها و گلگیرها است. در صورتی که در طراحی خودروهای سواری جدیدتر سعی بر آنست تا گلگیرها و درها داری انحنا هم در جهت افقی و هم عمودی باشند. یعنی اگر از جلو به خودرو نگاه کنیم قسمت درها نسبت به جلوی خودرو باید عریض تر باشد و نیز از قسمت پایین شیشه تا پایین در باید انحنای قابل توجهی باشد و اینگونه باعث میشود تا خوردوهای سواری با طراحی جدیدتر کمی به شکل تخم مرغ درآید و علت آن امنیت بیشتر در هنگام تصادف است. در واقع با این کار نیروی وارد شده در کل نواحی پخش میشود و از آسیب بیشتر جلوگیری میشود. این نکته در خودرو های سواری مانند مرسدس بنز، بی ام دبلیو، تویوتا کمری، هیوندای آزرا و حتی در خودرهای ایرانی مانند آوانته، مگان، سمند و تا حدی در پراید قابل مشاهده است.
پژو 405 SLX
پژو405 اس ال ایکس با استفاده از پشتوانه عملکرد قوی و محبوبیت پژو glx، با تغییراتی در نمای داخلی و خارجی و تغییر عملکرد برخی از بخش های خودرو به بازار عرضه شده است.
پ
ژو405 SLX با موتور 16 سوپاپه TU5
پژو 405 اس ال ایکس با موتور پر قدرت و کم مصرف TU5 علاوه برداشتن ویژگی های پژو 405، دارای مصرف سوخت کمتری نسبت موتور معمولی آن است. تکنولوژی استفاده شده در موتور 16 سوپاپه باعث می شود با وجود کاهش مصرف سوخت، قوای محرکه و توان خودرو افزایش یابد. حالا می توانید با یک باک بنزین مسافت بیشتری را بپیماییم. لازم به ذکر است با وجود کاهش مصرف سوخت در موتور TU5 حداکثر قدرت آن نسبت به موتور معمولی به میزان 10 درصد افزایش یافته است. گیرباکس استفاده شده در این خودرو دچار تغییراتی نسبت به مدل قبلی خود شده است.اکنون در این خودرو شاهد گیرباکس با کد r2 هستیم.از مزایای این گیرباکس جدید میتوان به سنگین شدن دنده 2 اشاره نمود و هم چنین تغییر ضریب دیفرانسیل که با افزایش همراه بوده است.اما از طرفی دنده های 3 و 4 و 5 دچار افت ضریب نسبت به نمونه قبلی شده است که این مسئله در دنده 4 بیشتر نمایان میشود.به گونه ای که در سرعت های زیر 120 کیلومتر بر ساعت مغلوب موتور xu7 خواهد شد. با این حال این موتر انقدر برتری نسبت به موتور پر مصرف و کم بازده xu7 دارد که هیچ شبهه ای برای خرید ان باقی نمیگذارد. شتاب بیشتر نسبت به مدل قبلی،مصرف سوخت بسیار کمتر،استهلاک کمتر،صدای بسیار نرم و دلنشین حتی در دور های بالا،ترمز بهتر نسبت به مدل قبلی،فرمان هیدرولیک بسیار بسیار نرم و … از جمله برتری های این خودرو نسبت به مدل پیشین خود می باشد. کولر این خودرو همان کولر 206 میباشد که از قدرت خنک کنندگی بالایی بهره میبرد.
این هم اطلاعاتی در مورد 405
با تشکر.
مهدي شمس
۵ آذر ۱۳۹۲من یه 2000 مدل 72 دارم 70000 کارکرد فقط سوارش شی ببینی چیه شتاب قدرت عالی پژو جدیدا رو امتحان کردم کم میارن عالیه صدای کم نرمی واقعا عالی با صفر عوضش نمیکنم تا 16000000 مشتری داره 09128422884
ali
۶ آذر ۱۳۹۲405 فقط 2000 فرانسوی لامسب آسفالتو از جا میکنه .