مسابقات

درگ خودروهای فرمول یک و رالی WRC با سوپربایک موتو جی پی

در یک رقابت جذاب و هیجان‌انگیز، خودروی فرمول یک، موتورسیکلت موتوجی‌پی و خودروهای رالی WRC و رالی‌کراس به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

هرچند نام ردبول بیشتر در مسابقات فرمول یک سر زبان‌ها است اما این شرکت در بسیاری از دیگر ورزش‌های موتوری هم در قالب اسپانسر حضور دارد و به همین دلیل، امکان گرد هم جمع کردن ورزشکاران و وسایل نقلیهٔ مسابقه‌ای مختلف برای برگزاری مسابقات درگ جذاب در یک باند فرودگاه را خواهد داشت. این باعث شده پنج وسیلهٔ نقلیهٔ مسابقه‌ای مختلف با اسپانسری ردبول در مسافت ۴۰۰ متر به مصاف یکدیگر بروند.

مجری منتخب ردبول در این ویدئوی جذاب، «مت جونز» است اما مت واتسون از کارواو هم برای کمک به اجرای بهتر برنامه حضور دارد. البته این دو نفر صرفاً می‌توانند در خودروها کنار دست راننده بنشینند زیرا رانندگانی که پشت فرمان این وسایل مسابقه‌ای می‌نشینند همگی از ورزشکاران حرفه‌ای هستند و افراد عادی امکان نشستن پشت فرمان چنین خودروها و موتورسیکلت‌هایی را نخواهند داشت.

خودروی فرمول یک حاضر در این رقابت، ردبول RB8 است که در فصل ۲۰۱۲ مسابقات فرمول یک حاضر بود و سباستین فتل و مارک وبر با آن مسابقه می‌دادند. در این درگ، «لیام لاوسون» پشت فرمان RB8 می‌نشیند یعنی راننده‌ای که در فصل کنونی فرمول یک از گرند پری هلند جایگزین دنیل ریکاردو در تیم آلفا تائوری شد. ریکاردو در تمرین‌های گرند پری هلند دچار حادثه شد و دستش شکست و به همین دلیل، در دو گرند پری هلند و مونزا، لاوسون پشت فرمان خودروی آلفا تائوری نشست. RB8 به پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی رنو مجهز است که ۸۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

رقیب ردبول RB8 در این درگ، موتورسیکلت KTM RC16 است که با ۲۷۰ اسب بخار قدرت، در مسابقات موتوجی‌پی فصل ۲۰۱۷ شرکت می‌کرد. راکب این موتورسیکلت هم دنی پدروسا است یعنی راننده‌ای که تا پایان فصل ۲۰۱۸ برای تیم هوندا در موتوجی‌پی مسابقه می‌داد. علاوه بر این دو وسیله اما دو خودروی رالی هم در این رقابت حضور دارند که یکی خودروی WRC فورد با پیشرانهٔ هیبریدی ۵۵۰ اسب بخاری و رانندگی «تیمی هنسن» و دیگری خودروی رالی‌کراس پژو با موتور ۲ لیتری ۶۰۰ اسب بخاری و رانندگی «آدرین فورمو» است.

این چهار وسیله ابتدا طی دو مسابقهٔ درگ به مصاف هم می‌روند اما برای درگ سوم، یک شرکت‌کنندهٔ دیگر هم وارد می‌شود. این خودرو سوپرون الکتریکی فورد E-Transit است که قدرت ویرانگر ۲۰۰۰ اسب بخاری دارد و می‌تواند معادلات را بر هم بزند. پس بدون اتلاف وقت، ویدئوی زیر را تماشا کنید و از دیدن این رقابت هیجان‌انگیز لذت ببرید.

مشخصات فنی

 

ردبول RB8

KTM RC16

فورد WRC

پژو رالی‌کراس

فورد E-Transit

پیشرانه ۲.۴ لیتری V8 ۱ لیتری V4 ۱.۶ لیتری I4 هیبریدی ۲.۰ لیتری I4 توربو الکتریکی
قدرت ۸۵۰ اسب بخار ۲۷۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار ۲۰۰۰ اسب بخار
وزن ۷۰۰ کیلوگرم ۱۵۷ کیلوگرم ۱۲۶۰ کیلوگرم ۱۳۰۰ کیلوگرم ۱۶۸۰ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. P

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    یک نکته ،موتور ktm برای 2017 نیست ،این موتور حداقل برای فصل 2020 هست (موتور 2017 ktm فاقد ride height device هست ) ،یه سوال : واقعا چرا برای rb8 از لاستیکهای نرم تری استفاده نکردند و سفت ترین ترکیب انتخاب کردن ؟

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      تا تاجایی که خبر دارم توی فرمول 1 لاستیک هارد یا سفت مخصوص مسیر مستقیم بدون پیچ و خمه، چون مناسب سرعت رفتنه

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. P

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (287 ديدگاه)

        خیر ،در حال حاضر پنج نوع لاستیک برای فرمول یک استفاده میشه پنج ترکیب c1 c2 c3 c4 c5 ،شرکت تامین کننده لاستیک که پیرلی هست برای هر اخر هفته سه ترکیب در اختیار تیم ها میده ،c5 نرم ترین و c1 سفت ترین ،برای مثال تو سیلوراتون لاستیک c3 سافت هست اما در مونزا لاستیک c3 لاستیک هارد هست ، و خوب لاستیک ها در همه ی پیست استفاده میشند و پیست به پیست متفاوته ،در برخی پیست ها لاستیک سافت مناسب مسابقه هست و در برخی لاستیک هارد

        موافقم 10
        مخالفم 0
        1. M.83

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (197 ديدگاه)

          هارد و سافت به پیست ربطی داره اما به استراتژیه که تو بخوای دوام بیشتری داشته باشن یا تو پیچ ها چابکی و چسبندگیتو حفظ کنی
          ممکنه وسط مسابقه لاستیکاتو بجای سافت به هارد تغییر بدی
          فاکتور دما نوع لاستیک شروعو تعیین میکنه
          خود به خود دمای پیست اواسط و اواخر افزایش پیدا میکنع مگر شرایط خاص اب و هوایی

          موافقم 8
          مخالفم 0
  2. نشناسی بهتره

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (395 ديدگاه)

    بین رالی ها
    فورد:لایک
    پژو:دیسلایک

    موافقم 15
    مخالفم 56
  3. محی

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    اگه ماشین اف وان فعلی رو بیارن خیلی سریعتر هست

    موافقم 12
    مخالفم 6
  4. ،

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    چ چیزیه موتوره. من یه مگلی میخوام بخرم

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. مجید

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چرا ktm دوک ۲۰۰ نمیخری؟
      آیا تو این رنج قیمت موتور بهتری از دوک ۲۰۰ سراغ دارین؟
      لطفا با دلایل و ذکر منبع

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. همایون

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (592 ديدگاه)

    بازم دم موتور گرم که ابروداری کرد جلو برقی ها ولی فرمول وان هم میتونه با کمی دستکاری برقی رو شکست بده به قول دوستمون لاستیک نرمتر جواب بود و نکته جالب اینکه رنو از موتور دوهزاروهشتصد سی‌سی چحوری هشتصدوپنجاه اسب بیرون کشیده؟!!دمش گرم
    نکته جالب اینه که این ون با قدرت یکسان با قویترین سوپرکارهای برقی چهارصد کیلو سبکتره پس احتمالا تو درگ ریمک رو شکست بده

    موافقم 22
    مخالفم 0
    1. P

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (287 ديدگاه)

      چطور از موتور 2.8 850 اسب گرفته ؟ یکیش با رد لاین 18 هزار دور ،دومیش بزرگتر بودن قطر پیستون از سیلندر و ….

      موافقم 6
      مخالفم 4
  6. HFball

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    باز هم شاهد برتری دو چرخه ها نسبت به چهار چرخه ها هستیم😅

    ردبول علاقه خاصی به برگزاری مسابقات مختلف و چالش های عجیب و غریب داره که اونم از چنین اسپانسری طبیعیه که توی هیجانات حضور زیادی داشته باشه که بتونه بیشتر نوشیدنی هاشو تبلیغ کنه 😅

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. خاص

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    اگه محصول جدید دوکاتی برای رقابت‌های موتوجی‌پی یعنی GP23 حاضر بود بنظرتون چی میشد؟

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      همه رو زخمی میکرد بیشتر از این ktm

      موافقم 6
      مخالفم 1
  8. R

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    چرا تایمارو اعلام نکردن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. HFball

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    درواقع بهتره بگیم این مسابقه درگ رو ردبول برگزار کرده نه کار واو و مت وانسون کلا بنظر میرسه اسپانسر اصلی این مسابقه ردبوله آخه همه جای ماشینا رو برچسب ردبول زدن 😅

    موافقم 10
    مخالفم 0
  10. Enzo Ferrari 2008

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    رالی اف وان چه ماشینایی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. شاهین

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    ماشین های رالی هیجان انگیز ترین چهار چرخ های موجود هستن
    لانچشون خیلی خوبه

    موافقم 15
    مخالفم 0
  12. فرشاد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    عجب صدایی میداد اون الکتریکی تو کابینش و فرمول یک
    موتو جی پی بال داشت از زمین جدا میشد

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. topgear-mohsen

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    عالی ولی چرا اون فورده شبیه ون بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. aaaaaaa

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این ویدیو نشون داد که خودرو های برقی کم کم دارن خطرناک میشن.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. یاس ی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1027 ديدگاه)

    عجب سوتی داد راننده همراه مت واتسون. یجوری از ماشین پیاده شد و مت واتسون فرستاد اونور گفتم الان دوم میشه ولی به جای دنده دستی را میکشید که سر دنده سوم متوجه شد که چه کار کرده. ولی دم پدروسا و ktm گرررم. چه زخمی زد به همه.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  16. EbrahimLH44

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    جالب بود.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. سجاد

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دنی پدروسا جزء بهترین و خوش اخلاق ترین موتورسواران تمام دوران هست . ۱۳ سال عضو تیم رپسول هوندا بوده . در تمام این ۱۳ سال جزء بهترین های موتو جی پی بوده ولی حیف با بدشانسی هایی نتوانست قهرمان بشه . سه بار مقام دوم ، سه بار مقام سوم و سه بار چهارم . سه باری که مقام دوم را آورد با اختلاف امتیاز ناچیز و به خاطر مصدومیت و از دست دادن چند تا مسابقه بوده و با این سطح از حرفه ای گری حقش بود که حداقل سه تا قهرمانی موتو جی پی رو می گرفت .

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا