آکوراپورشهشورلتنیسان

درگ کوروت C8، آکورا NSX تایپ S و نیسان GT-R با حضور 911 توربو S

امروزه سوپراسپرت‌های فراوانی در بازار حضور دارند اما همهٔ آن‌ها باهم برابر نیستند و جدیدترین ویدئوی تراتل هاوس با گرد هم جمع کردن چهار نمونه از این خودروها برای برگزاری مسابقهٔ درگ قصد دارد این موضوع را نشان دهد. این چهار سوپراسپرت کوروت C8 استینگری، نیسان GT-R نیسمو، آکورا NSX تایپ S و پورشه ۹۱۱ توربو S هستند. این ترکیب فوق‌العاده‌ای است اما همهٔ این چهار خودرو به‌طور هم‌زمان باهم مسابقه نمی‌دهند بلکه در ابتدا کوروت، آکورا و نیسان به مصاف هم می‌روند و سپس برندهٔ این مسابقه رودرروی پورشه قرار می‌گیرد.

سالخورده‌ترین خودروی این جمع، نیسان GT-R نیسمو است اما این گودزیلای ژاپنی با برخورداری از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور که توسط یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو تولید می‌شود، هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. NSX تایپ S هم رقیب شایسته‌ای برای نیسمو خواهد بود زیرا این سامورایی جمع هم ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد اما این نیرو را با شیوهٔ متفاوتی از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی به دست می‌آورد.

ضعیف‌ترین شرکت‌کنندهٔ این رقابت کوروت استینگری با تنها ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور است که از یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی بیرون می‌آید. همچنین درحالی‌که سه خودروی دیگر همگی چهارچرخ محرک هستند، در کوروت نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. بالاتر از همهٔ این خودروها هم ۹۱۱ توربو S با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی خود قرار می‌گیرد که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

در هردو مسابقهٔ اول که یکی از حالت سکون و دیگری به‌صورت رولینگ برگزار می‌شود، نیسمو هم NSX و هم کوروت را مغلوب می‌کند و سپس به مصاف پورشه می‌رود که قوی‌تر است. در اینجا حالا در هردو مسابقه این توربو S است که به‌راحتی از GT-R دور می‌شود. این مسابقات اختلاف پرفورمنس کوروت را هم با سه خودروی دیگر نشان داد اما به قدرت و قیمت بسیار کمتر این سوپرکار آمریکایی هم باید توجه داشت. کوروت ممکن است کندترین خودروی این جمع باشد اما با اختلاف ارزان‌ترین است و نسخه‌های قوی‌تر آن مثل Z06 با ۶۷۰ اسب بخار قدرت نیز در راه هستند که لرزه به اندام رقبای گران‌تر خواهند انداخت.

مشخصات فنی

کوروت استینگری

آکورا NSX تایپ S

نیسان GT-R نیسمو

پورشه ۹۱۱ توربو S

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۴۹۵ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۶۶۷ نیوتن متر ۶۵۲ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۵۸۸ کیلوگرم ۱۷۹۰ کیلوگرم ۱۷۵۴ کیلوگرم ۱۶۱۰ کیلوگرم
قیمت ۸۴,۹۸۰ دلار ۱۸۷,۰۰۰ دلار ۲۱۷,۴۸۵ دلار ۲۲۳,۲۳۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    باخت کوروت طبیعی بود
    قدرت کمتر
    تک دیفرانسیل

    موافقم 30
    مخالفم 5
    1. کافر مقدس

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      کوروت نسخه پایه ست . خیلی جاها نسخه پایه میارن حتی در رقابت با 458 اسپایدر ! اینجا ولی هیچکدوم نسخه پایه نیستن جز کوروت

      داغون بودن درگ جماعت همینه دیگه وقتی رسمی و اصولی نیست میشه این . حتی نمیدونن با چه نوع لاستیک باید برن درگ . درگهای این کانال هم معروفه به داغون بودن مثل 90% کانال ها

      نسخه های بالاتر کوروت هم میاوردن بعید بود از نظر قیمتی به گرونی جی تی آر و توربو اس بشه . 20هزار تا بیشتر بذاری رو پول توربو اس . 30هزار تا بذاری رو پول جی تی آر میتونی فراری بخری

      موافقم 22
      مخالفم 24
      1. BMW/M-POWER

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (110 ديدگاه)

        حالا چرا اینقد فشار میاری به خودت؟
        نیسان GTR یه ماشین اسطوره ایه 15 سال پیش اومد همرو به خاک و خون کشید کارشو به بهترین نحو انجام داد تموم شد و رفت نیسان هر قیمتی عشقش بکشه میزاره روش خریدارشم پیدا میشه تو نگران نباش
        خسته نشدی از این دو دو تا چهار تا کردنا؟
        ماشین حساب گرفتی دستت داری چیو حساب میکنی؟
        کسی که 911 داره کنارش 10 تا سوپراسپرت دیگه هم داره

        موافقم 36
        مخالفم 15
        1. parsa

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (167 ديدگاه)

          اون اقا هرچی هم بگه عدد رقمش درسته
          شما چرا فشار میخوری؟
          ماشین امریکایی فلسفه ش چیز دیگه ایه و اسطوره کم نداره
          رسانه وقتی به قصد شو میاد باید گزینه های توی یک رنج رو مقایسه کنه
          مثل این میمونه 428 پایه با نیسمو مقایسه کنی

          موافقم 5
          مخالفم 4
      2. Reza Waffen SS

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (5342 ديدگاه)

        مطمئن باش نسخه ZO6 هم اگه بود باز شکست میخورد

        موافقم 16
        مخالفم 6
    2. ممد ژانگولر

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3682 ديدگاه)

      😃پورشه همشونو یک لقمه کرد دمش گرم به این قهرمان بی ادعا

      موافقم 30
      مخالفم 16
    3. Reza Waffen SS

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (5342 ديدگاه)

      پورشه همیشه پیشتاز

      موافقم 13
      مخالفم 5
  2. javadhy

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    درگای این کانالو زیاد قبول ندارم چون اون سطحی که روش مسابقه میدن اصلا استاندارد نیست که خودشونم چند بار بهش اشاره کردن بخاطر همین هم توی درگ دوم فاصله turbo s وgtr خیلی کم بود

    موافقم 22
    مخالفم 0
  3. جناب ایکس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    تکنولوژی یعنی پورشه…
    فک کنم مصرف کوروت خیلی بیشتر از اینا باشه، مث چی، بنزین میخوره

    موافقم 15
    مخالفم 40
    1. AMIR / ARMI

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      اصلا اینجوری نیست مصرف کوروت پایه ۱۱.۶ لیتر در هر صد کیلومتر هستش
      مصرف توربو اس هم ۱۲.۵ لیتر باید باشه اشتباه نکنم

      موافقم 31
      مخالفم 5
      1. جناب ایکس

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        چقدر جالب، با شیش لیتر موتور!

        موافقم 7
        مخالفم 3
    2. محمد امین

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2175 ديدگاه)

      اتفاقا کوروت کم مصرف تر از توربو اس هست ، در واقعیت هم همینطوره ، مصرف سوخت ترکیبی توربو اس طبق گفته ی سازنده ۱۷mpg یا حدود ۱۴ لیتره

      موافقم 19
      مخالفم 5
    3. کافر مقدس

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      دنبال تکنولوژی هستی بین اینا nsx از همه پیچیده تر هست و تکنولوژی های خاص خودش رو داره مثل ترمز بی سیم و چند نوع رادیاتور و 3نوع انجین و…

      موافقم 15
      مخالفم 7
      1. RezaRs

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (278 ديدگاه)

        اره ولی عجیبه تین همه پیچیدگی دنبال عملکرد خیلی خفنتر نبودن هدفشون همون موندن به عنوان سوپرکاری با راحتترین دیلی درایو بود که تو نسل اول بود ولی عملکرد نسل اول و فروشش به نظر من به قدری خوب بود که حتی هوندا که خالقش بود نتونست تکرارش کنه

        موافقم 12
        مخالفم 0
      2. Clean energy (صیانت!)

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        حاجی پورشه برد دیگه انقد فشار چرا

        موافقم 10
        مخالفم 6
  4. محمد هادی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2158 ديدگاه)

    بسیار زیبا و عالی بود
    نمیدونم چرا حال و هوای روزهای قدیم رو بهم داد
    شاید چون تمامی شرکت کنندگان نام های اصیل بودن
    مثل دوران قبل NSX چه هم قد و قامت بزرگان قرار گرفته
    این رقبا چه برازندشن(جااانم به این نام دوستداشتنی)
    خوشحالم سرنوشتش مثل تویوتا سوپرا نشد!
    و در آخر اینکه از اومدن کوروت Z06 یه ترس عجیبی بهم دست میده
    بیشتر توربو اس درخطر خواهد بود!

    موافقم 18
    مخالفم 2
  5. محمد هادی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2158 ديدگاه)

    چرا تایم هارو نداد؟
    اسلوموشن لحظه استارت هارو هم نداد
    اینا ظعفای این درگ بود
    عدم توجه و دقت به جزعیات مسابقه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. AMIR / ARMI

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    کوروت با قدرت خیلی کم تر و نداشتن سیستم چهارچرخ عملکردش فوق‌العاده هستش
    لحظه لانچ کوروت نگاه بکنید
    ولی گذاشتن کوروت پایه کنار نسخه های عملکردی رقبا زیاد منطقی نبود

    موافقم 17
    مخالفم 11
    1. datsun

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3550 ديدگاه)

      درگ نسخه پایه gtr با کوروت هم همینها برگزار کردن کوروت عقب افتاد

      موافقم 20
      مخالفم 6
      1. Amir Machine

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1204 ديدگاه)

        GT-R پایه هم 570 اسب قدرت و چهارچرخ محرک داره و قیمت بالای صد هزارتا!!!
        با این شرایط انتظار داری از کوروت 495 اسبی بخوره؟!!

        موافقم 12
        مخالفم 9
        1. حسین

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1111 ديدگاه)

          والا کسی انتظار نداشت کوروت اینجا ببره. ولی یادمه اوایل که معرفی شده بود بعضی از دوستانتون تو همین سایت ادعا میکردن که بله کوروت با 495 اسب قدرت شتاب ‌‌2.6 ثانیه میزنه. میومدن اسم فلان یوتیوبر رومیاوردن که با کوروت استنیگری تایم 2.5 زده. مشکل اونجا بود. یادمون هست همین نسخه پایه رو با فراری 488 مقایسه می کردن و می گفتن عملکرد فراری رو با شصت هزار دلار ارائه میده!!

          موافقم 16
          مخالفم 3
  7. Aran+Milan

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    این قیمت واسه نیسان سالخورده خیلی زیاد نیست?

    موافقم 16
    مخالفم 2
  8. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (201 ديدگاه)

    نیسان ی برچسب nismo گذاشته رو ماشین 2008 هم قیمت پورشه داره میفروشه
    تکنولوژی می خواد این کار
    کلا بعد از رکود اقتصادی خورد زمین و دیگه بلند نشد ( اینو میتسوبیشی)
    نسبت به بقیه برند ها هم افت فروش زیادی داشتن و محصولات جدید کم میدن بیرون (میتسوبیشی فقط ی اوت لندر جدید داده)

    موافقم 9
    مخالفم 16
  9. BMW/M-POWER

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    سلطان فقط نیسان GTR
    این نیسان بدجوری دل هواداراش رو شکست
    911 توربو اس دو سه نسل عوض شد اینا هنوز تو R35 موندن

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. FTB

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (750 ديدگاه)

      باید باز طراحی بشه با موتور بزرگ تر و انواع کیت های تقویت خودرو …. تو ژاپن از این چیزا زیاد هست .. برن بخرن بزارن ماشین هیولا میشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (201 ديدگاه)

    کلا بعد از رکود اقتصادی خورد زمین و دیگه بلند نشد ( اینو میتسوبیشی)
    نیسان ی برچسب nismo گذاشته رو ماشین 2008 هم قیمت پورشه داره میفروشه
    تکنولوژی می خواد این کار
    نسبت به بقیه برند ها هم افت فروش زیادی داشتن و محصولات جدید کم میدن بیرون (میتسوبیشی فقط ی اوت لندر جدید داده)

    موافقم 6
    مخالفم 3
  11. shirko

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    الانم جی تی ارو از همشون بیشتر دوست دارم .

    موافقم 15
    مخالفم 3
  12. Carlover

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    قیمت نیسان چرا اینقدر بالاست؟! نه تکنولوژی ٩١١ رو داره نه سرعتشو نه لوکس بودنشو

    موافقم 4
    مخالفم 17
  13. ارین صاحب جمعی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    چرا پورشه برد ؟؟؟ چون طبیعی بود

    موافقم 9
    مخالفم 4
  14. TML BN

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    بالاخره بعد درگ های چرت یک درگ درست حسابی دیدیم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  15. Jdm باز

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    باید Z06 رو بیارن نه نسخه پایه رو

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. یاس ی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1027 ديدگاه)

    در برد پوره هیچ کی نداتم لعنتی نسخه توربو اس خداوندگار درگ هست. رقیبا حداقل باید ده تا سیلندر داته بان. فوت کوزه گری به نام گیربکس عالی داره که خیلی خیلی یاریگر موتور عجیب غریب هست. هرچند من عاششق نیسمو هم هستم. کوروت نسبت به مشخصاتش خوب می رفت

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. پوریا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من به جز درگ gtr و nsx هیچکدوم رو قبول نداشتم
    در سطح نابرابری بود مخصوصا برای کروت
    ولی ما همچنان gtrرو دوست داریم
    راستی دوستان یه سوال
    اگه خبر داشته باشین gtr50 اومد به بازار با یه قیمت نجومی(۱.۵ میلیون دلار)
    تا الان کسی مشتری بوده؟؟؟؟ چون عرضه محدود هم هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. M.rAMK

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دیوونه ژاپن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا