آلفا رومئو

معرفی آلفارومئو میلانو، شاسی‌بلند کوچک با پیشرانه‌های برقی و بنزینی

میلانو که زیر ۳۰ هزار یورو قیمت خواهد داشت، بر اساس پلت‌فرم جیپ اونجر و فیات 600e ساخته شده و در قوی‌ترین نسخه ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد.

آلفارومئو کراس‌اوور ساب‌کامپکت میلانو را به‌عنوان اولین محصول تمام الکتریکی و کوچک‌ترین خودروی سبد محصولات خود رونمایی کرده است. در طراحی این خودرو هدف طراحان آلفارومئو جلب نظر نسل جدید بوده و به همین دلیل تازه‌ترین زبان طراحی شرکت بهره برده‌اند. در قسمت جلو شاهد چراغ‌های جذابی هستیم که از پایین به ورودی‌های هوای باریکی متصل شده‌اند. در جلوپنجرهٔ مثلثی برای اولین بار افعی لوگوی آلفارومئو را می‌بینیم درحالی‌که سپر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ و اسپلیتر یکپارچه، از مدل‌های کوادریفولیو الهام گرفته است.

در پروفیل جانبی، شانه‌های برجسته جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که دستگیرهٔ درهای عقب هم کنار ستون C تعبیه شده است. در عقب نیز تریم مشکی دور چراغ‌ها یادآور ری‌رای ایران‌خودرو است! میلانو با ۴,۱۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۷۸۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۰۰ میلی‌متر ارتفاع، در سگمنت B شاسی‌بلندها قرار می‌گیرد و دقیقاً هم‌اندازهٔ فیات 600e است.

داخل خودرو هرچند با دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی به‌اندازهٔ بیرون منحصربه‌فرد به نظر نمی‌رسد اما چند ویژگی خاص آلفارومئو مثل صفحه آمپر تلسکوپی به ایجاد فضایی متمایز کمک کرده‌اند. در اینجا همچنین با سفارش پکیج اسپرت، صندلی‌های آلکانترا ارائه می‌شود درحالی‌که در حالت استاندارد شاهد تودوزی پارچه‌ای با غربیلک فرمان چرمی خواهیم بود. میلانو صندوق باری ۴۰۰ لیتری دارد و در بخش ایمنی هم از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ سطح دو بهره می‌برد.

میلانو در سه نسخهٔ مختلف به نام‌های الکتریکا، الکتریکا ولوچی و ایبریدا به بازار عرضه می‌شود. نسخهٔ الکتریکا ولوچی که پرچم‌دار این خانواده است، از یک موتور الکتریکی با ۲۴۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که با فیات 600e آبارث مشترک است. نیروی این موتور از طریق یک دیفرانسیل تورسن با قفل مکانیکی خودکار و لاستیک‌های ۲۰ اینچی پرفورمنس بالا به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نسخهٔ ولوچی همچنین از سیستم تعلیق اسپرت با ۲۵ میلی‌متر ارتفاع کمتر، آنتی‌رول بارهای جلو و عقب و تنظیم خاص سیستم فرمان هم بهره می‌برد. تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های این نسخه هم دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر ۳۸۰ میلی‌متری در جلو با کالیپرهای تک پیستونه است. به گفتهٔ آلفا، الکتریکا ولوچی دینامیک رانندگی پیشرویی را در کلاس خود ارائه خواهد کرد که با هاچ‌بک‌های جولیتا و میتو قابل‌مقایسه خواهد بود. نسخهٔ پایهٔ الکتریکا هم با یک موتور الکتریکی با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و باطری لیتیوم یونی ۵۴ کیلووات ساعتی که بردی ۴۱۰ کیلومتری را فراهم می‌کند و از قابلیت شارژ سریع تا حداکثر ۱۰۰ کیلوواتی بهره می‌برد ارائه خواهد شد.

نسخهٔ ایبریدا که در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهند آمد اما از یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی توربو با ۱۳۶ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که در کنار باطری ۴۸ ولتی و یک موتور الکتریکی ۲۸ اسب بخاری در گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه قرار می‌گیرد. نیروی این موتورها مثل جیپ اونجر 4Xe به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود. میلانو زیر ۳۰ هزار یورو قیمت خواهد داشت و برای دارندگان میتو و جولیتا از تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. پذیرش سفارشات خرید نسخه‌های الکتریکی این خودرو در ایتالیا از فردا آغاز می‌شود اما خریداران دیگر بازارهای اروپایی باید تا هفته‌های آینده صبر کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. PegaSus

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    خیلی خوشگله، خوشم اومد ازش ❤️

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. Peiman56

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (140 ديدگاه)

      عجب روز خوبی بود امروز.چقد ماشینای جدید تو یک روز معرفی شد.دقت کردید بعد کرونا معرفی مدل های جدید خیلی کند شد.تو دو سال اخیر هم که متاسفانه اگه تک و توک ماشین معرفی شد یاچینی بود یا الکتریکی که هیچ کدوم مطلوب نیست.

      موافقم 11
  2. ممد ژانگولر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4199 ديدگاه)

    کاش زیر ۲۰۰۰۰دلار میذاشتم فروش بالا پیدا کنه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  3. زیزیگولو

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    هم قد و قواره فیات۵۰۰ هستش

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    قشنگ اما به نظرم ظرافت ایتالیایی رو نداره

    موافقم 2
    مخالفم 13
  5. C4

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در عقب نیز تریم مشکی دور چراغ‌ها یادآور ری‌رای ایران‌خودرو است!

    😂😂

    موافقم 12
    مخالفم 2
  6. C4

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اسم آلفا میاد یاد جرمی میفتم چقد به این برند علاقه داره
    البته خیلی دوس داره آلفا و مازراتی و فراری همگی به محصولات قدرتمند و جذاب شناخته بشن و حس ناب رانندگی رو منتقل کنن
    بارها تو گرند تور اینو گفته

    موافقم 12
    مخالفم 2
  7. amirboss

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    همیشه از آلفارومئو خوشم اومده.هم از طراحی هم قوای فنی
    این مدل هم یه کراس اوور جذاب و جمع و جور با یه طراحی خوب.ولی کاش در نمای عقب از پلاستیک مشکی کمتر استفاده میکرد.

  8. علی جردن

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    نسخه هیبریدیش با دو دیفرانسیل چی میشه خوراک آفرودهای شهری موقع برف و کولاک با خیال راحت بزن به دل طبیعت

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. NR

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    طراحی چراغ های عقب و دیفیوزر و سپر عقب جمع و جور تر به نسبت به گلگیر های عقب بنظرم ریسک داره چون باعث میشه عقب ماشین خنگ تر باشه (مدیونید فکر کنید منظورم ری را ست)
    اما اینجا واقعا دلنشین طراحی شده
    کار رو در آورده!

  10. Muty

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    آلفایی که طراحیهاش به اون ظرافت بود
    الان محصولی به این زاقارتی ارائه میده!!
    از اون طرف برندهای نوپای چینی چه طرحی میزارن رو ماشینهاشون
    واقعا هیچی در جای خودش نیست
    دیگه گند و شکر طراحی های بنز و بی ام و بماند….

    دیگه این دنیا بدرد نمی خوره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. Taha Ayoobi

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4712 ديدگاه)

    ریم هاش خیلی خوشگله

  12. LAND CRUISER 70

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    احتمال باید منتظر برادر لوکس ترش
    با نشان مازراتی باشیم و
    مدل دو دیفرانسیل فیات 600 تحت نام 600X

  13. علی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (823 ديدگاه)

    خوشگل و اصیل به به

  14. misha

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    دیگه باید عادت کنیم به دنیای مصرفی و یک شکل
    نمیگم زشته یا بده، به عنوان یه کراس اوور سگمنت بی کاملا زیبا و در عین حال خاص و اسپرته
    اما به عنوان میراث دار آلفارومئو فاجعه‌س

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا