ایران خودرو

مشخصات ایران خودرو ری را اعلام شد؛ معرفی EF7 توربو

جدیدترین محصول ایران خودرو، پیشرانه توانمند و تجهیزات قابل قبول فراهم می‌کند. ری را در کلاس کراس‌اور کوچک، ۱۶۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

ظاهرا مهندسان ایران خودرو توانسته‌اند به خوبی پیشرانه EF7 را توسعه دهند و با نصب توربوشارژر، محصولی جذاب بسازند. در مقایسه با سایپا که بارها موتور پراید را تغییر داده و در نهایت برای شاهین، نمونه‌ی توربوشارژ ۱/۵ لیتری با قدرت ۱۱۰ اسب بخار ساخته است؛ حاصل کار ایران خودرو بسیار بهتر به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید

ایران خودرو ری را برقی؛ رویای جدید بزرگ‌ترین خودروساز ایران

معرفی مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند ایران خودرو “ری را” 

 

پیشرانه EF7PTC با حجم ۱/۷ لیتر، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتور توربوشارژ، روی ایران خودرو ری را نصب می‌شود تا قدرتمندترین پیشرانه ساخت کشورمان باشد. عملکرد حرکتی ری را با EF7 توربو هنوز مشخص نیست اما می‌توان امیدوار بود که سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ تا ۱۰ ثانیه فراهم کند و مصرف ۷ تا ۸  لیتر در صد کیلومتر ارایه دهد.

ایران خودرو ری را مشخصات

برای بازار جهانی، نیسان جوک یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کلاس کراس‌اور کوچک محسوب می‌شود. این محصول در مدل پایه از موتور یک لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ارزان‌ترین نیسان جوک، ۱۱ ثانیه است. این خودرو با پیشرانه ۱/۶ لیتری هیبرید ۱۴۳ اسب بخار و ۱۴۸ نیوتن‌متر نیز  تولید می‌شود.

 

دیگر اطلاعات منتشر شده برای ری را نیز جالب توجه هستند. نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ برای سیستم سرگرمی، پنل پشت فرمان با مانیتور دیجیتال، دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه، فرمان برقی، فناوری حفظ پایداری و کنترل هرزگردی (ESC و TCS)، سیستم حفظ خودرو در شیب سربالایی و سرپایینی (HDA و HSA)، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رینگ اسپرت آلومینیوم ۱۸ اینچ، روشنایی روز، چراغ اتوماتیک و حسگر باران، رادار نقطه کور و بازکننده برقی صندوق عقب با حسگر پا، برای ری ارایه خواهد شد.

مشخصات ایران خودرو ری را

احتمالا کراس‌اور ایران خودرو با امکانات مختلف  ساخته می‌شود تا از نظر قیمت، مدل‌های گوناگون فراهم کند. با این شرایط، احتمالا نمونه فول آپشن، قیمت کارخانه‌ای نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان یا بیشتر خواهد داشت. باتوجه به وزن و ابعاد ری‌را، پیشرانه EF7 استاندارد نیز می‌تواند برای نسخه ارزان‌تر، استفاده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۹ رای

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. امیررضا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    خدا بخیر کنه

    موافقم 64
    مخالفم 8
    1. مزدا

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2038 ديدگاه)

      خدایش رینگ و جلوه پنچره اش خیلی ضایع هست
      اصلا جلو جذابیت نداره هیچ
      با چراغ های عقب هم تناسب نداره😐😐

      موافقم 36
      مخالفم 15
  2. محمدرضا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    متاسفم که این رو میگم؛ باید چندتا عکس و فیلم از تصادفش دربیاد تا عیار و ارزش خریدش مشخص بشه.

    موافقم 64
    مخالفم 14
    1. Bagher

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (121 ديدگاه)

      تو اینترنت یه دونه فیلم ناقص هست که توش بد عمل نکرده

      موافقم 38
      مخالفم 6
    2. بنده خدا

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      فردا، پس فردا میگن هیچ فرقی با لامبو اوروس نداره!!!!!!!!

      ب قول گل ممد اخه اینم شد زند…..گی

      موافقم 14
      مخالفم 6
  3. noir

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (409 ديدگاه)

    کی میشه اینا یه موتور جدید بسازن معلوم نیست موتوری که تنفس طبیعی بتونه ۱۸۰ به بالا بده
    البته اینا خودشون که نمیتونن باید تحریما برداشته بشه به یه شرکت اروپایی سفارش بدن مثل ef7 که آلمانیا سلختن براشون

    موافقم 20
    مخالفم 18
    1. Hamidreza

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      سال 1384 بود که اینق التماس بوش آلمان کردن تو براشون یه موتور بسازن…! آخرش با زور یه چیزی سر هم کردن و دادن به ایرانخوردرو گفتن بیا برو پی کارت دیگه پیداتم نشه… 😂 حالا با هزار نسخه میان روش مانور میدن و تهشم میگن موتور ملی!!

      موافقم 34
      مخالفم 19
      1. کادیلاک

        ۲۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        از کی تا حالا بوش موتور میسازه؟منظورت FEV هست؟

        موافقم 6
        مخالفم 1
      2. مصطفی جعفری

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش بوش ایسیو میسازه ن موتور
        بد تو با این همه معلوماتت چرا ی موتور نمیسازی

        موافقم 7
        مخالفم 0
      3. احسان

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (52 ديدگاه)

        دادش مطمئنی حالت خوبه بوش موتور ساخته اهل کدوم کشوری با این سطع از دانش

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. P

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (287 ديدگاه)

      المان ساخت ؟ طبق افسانه ها فقط فقط طراحی سرسیلندر در المان انجام شده ،همین بس ،تازه اینم طبق افسانه هست

      موافقم 16
      مخالفم 2
  4. amir

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    وای عجب قدرتی به وجد آمدم نمیتونم باور کنم این حجم از قدرت رو
    صفر تا صد ۹ تا ۱۰ نانو ثانیه مصرف سوخت صدی ده گرم قدرت ۱۶۰۰۰۰ اسب بخار آماده است تا بوگاتی رو پودر کنه باح باح باح ماشالا پرشین کارز ماشالله پرشین کارز

    موافقم 26
    مخالفم 31
  5. امیر

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    پلتفرم و طراحی دقیقا 2008 هست من فقط میدونم چرا 2008 رو دوباره تولید نکردن !! این دقیقا همون پژو هست که فقط چراغاش عوض شدن و روش اومدن موتور سمند گذاشتن ، اگه میومدن دوباره 2008 رو تولید میکردن قطعا به فروش خیلی بالا و سود خوبی میرسیدن چون هم پژو طراحی بهتری نسبت به این داره و هم چیزیه که چندین سال تو بازار امتحان خودشو پس داده و اکثر مردم دیدگاه نسبت بهش دارن ( پلتفرم پژو رو داشتن ولی دیگه موتورشو تموم کردن ) 😂😂

    موافقم 30
    مخالفم 23
  6. JDM_Japan

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (169 ديدگاه)

    بنظرم اگه با قیمت گذاری درست این ماشین رو راهی بازار کنن می تونه از همه ی خودرو های به ظاهر ملی موفق تر باشه چون عموم مردم علاقه خاصی به کلاس اور و شاسی بلندا دارن

    موافقم 44
    مخالفم 4
  7. علی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (270 ديدگاه)

    600بوود عالی بود

    موافقم 17
    مخالفم 2
  8. Moro

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    نق نقو ها حملههههه

    موافقم 21
    مخالفم 11
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    تو مشخصات داری می خونی
    انگار مشخصات بی ام و می خونی 🗿🗿🗿😎😂

    موافقم 22
    مخالفم 6
  10. Dan

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (613 ديدگاه)

    من شخصا تا وقتی که ایران یه موتور ۶ سیلندر یا یه پلتفرم کاملا داخلی نسازه صنعت خودروسازیشو قبول ندارم

    موافقم 15
    مخالفم 25
  11. جنوب

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (333 ديدگاه)

    سلام اقای اشتری
    یه سوال خارج از این بحث
    بین دایون y7 و فونیکس fx کدوم مناسبتره و بهتر ؟

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2388 ديدگاه)

      هیچ کدوم فعلا
      هر دو مدلی که گفتین در بازار آزاد بسیار کم مشتری هستند
      فعلا جک S5 موتور 1/5 و تیگو 7 پرو نسبت به دیگر خودروهای چینی زیر 1/5 میلیارد تومان، شرایط فنی بهتری دارن
      بازار دست دوم شون هم خوبه

      موافقم 24
      مخالفم 5
      1. جنوب

        ۲۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (333 ديدگاه)

        سپاس

        موافقم 5
        مخالفم 1
  12. محمد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    بیتران این ماشین و تارا جوانان رو به تازگی بررسی کرده به طوری از این ماشین ها تعریف و تمجدید میکردن که من به جای اونا خجالت کشیدم ، تیر خلاص هم امین آزاد اونجایی زد که چالاکی و لذت رانندگی تارا رو با بی ام و e90 خودش مقایسه کرد و گفت فقط یک درجه از بی ام و لذتش کمتره و در ادامه هم یه کاتاف زنبوری با ef7 زد برای مخاطبین و گفت به به چند سال دیگه که ماشین ها برقی شدن دلم برای این صدا تنگ میشه !!!!!!!!!!! به ولله برای کسب درآمد راه های دیگری هم به جز دروغگویی هست

    موافقم 39
    مخالفم 9
    1. Anti Tesla

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (650 ديدگاه)

      ***دادن

      موافقم 12
      مخالفم 7
      1. محمد

        ۲۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        خداروشکر منبع درآمد آنتی تسلا هم مشخص شد

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Anti Tesla

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (650 ديدگاه)

          من منبع درآمدم جیب بابام هست فعلاً🙃

          موافقم 2
          مخالفم 0
  13. علی جردن

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    با نصب سانروف و کنترلر حرکت تو سربالایی نمی شه گفت این ماشین پرچم دار تکنولوژی خودر های ایرانی است ری را را اگر مجهز به سیستم 4WD داشت قطعا می شد نماد پرچم دار خودروهای طراز اول ایرانی در سطح جهانی… اون موقع در مقایسه با جک با اختلاف محسوس ری را روی کاغذ برنده می شد*

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2388 ديدگاه)

      اصلا منطقی نیست یک ماشین کوچولو با ابعاد ری‌را، دو دیفرانسیل باشه

      موافقم 8
      مخالفم 1
  14. مهدی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    ای اف ۷ بین تعیرکاران به موتور ملی معروفه و بسیار پر استهلاک و هزینه نگهداری بالایی داره با انواع مشکلات مث روغن ریزی مادرزادی تازه اون ای اف های قدیمی قطعات المانی داشتن موندم اینو اومدن توربو کردن مث دنا پلاس توربو که به سلطان شاتون معروف شده چطوری میخواد دهن مالکین سرویس کنه به نظرم تو این رنج قیمت چینی بهتره

    موافقم 14
    مخالفم 8
    1. سپهر

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش بستگی به نوع استفاده داره
      من دنا پلاس توربو صفر دارم
      باید بلد باشی چجوری استفاده کنی
      نباید وقتی ماشین سرد باشه گاز بدی باید گرم بشه
      ای اف سون موتور حساسی هست و با هر روغنی مثل ۴۰۵ کار نمیکنه
      من دارم راضی هم هستم

      موافقم 9
      مخالفم 6
  15. علی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    عجب اپشنایی! انگار پیشرانه ef7 حالا حالا ها موندگار

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. sinasvj

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    این مدل طراحی چراغ جلو اینطوریه که چراغو میارن اونجا که به مه شک نیازی نداشته باشه ولی این عقب مونده ها نه تنها چراغو منتقل کردن رو سپر بلکه مه شکن هم گذاشتن

    موافقم 9
    مخالفم 6
  17. ‌ ‌

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3516 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوبیه نه طراحی داره نه موتور مناسب داره و هیچی نداره کلا قیمت بازارش هم بالای یک ملیارد میشه. و واقعا ماشین خوبیه که یه عده بچه سال هم براش تو روبیکا کانال ریرا سواران میزنن

    موافقم 12
    مخالفم 7
  18. samurai

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (552 ديدگاه)

    روی کاغذ اینا که نوشتی شاید ولی روی جاده هیچ کدومش واقعی نیست
    بعد موتوری که نیسان میسازه با اون کیفیت و متریال با اشغالای ویرانخودرو مقایسه میکنی :///
    بعد چندماه توی تعمیرگاهها همه کاپوتا بالا واسه تعمیر موتور لگن ساخت ویرانخودرو :)))

    موافقم 10
    مخالفم 2
  19. حسن

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه این چه کاریه ماشینا رو شنبه یکشنبه رنگ میکنن یعنی تجربه تلخ کوییک انقدر موفق بوده که ازش الگو برداشتن ؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Bagher

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (121 ديدگاه)

      سقف سیاه خوبه بد نیی

      قرمزا خیلی چرتن

      موافقم 5
      مخالفم 0
  20. عباس خسروی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه مردم ما جورین که اگه واقعا خودرو سازی بتونه بهترین ماشین دنیارو هم که تولید کنه باز قور میزنن و خود تحقیری میکنن.ترو خدا عقاید و اعتقادتونو تو میهن مداری درست کنید.

    موافقم 3
    مخالفم 6
  21. رضا

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نکنین تورو خدا
    آزاد کنید واردات خودرو رو
    بعد ببینید این آشغالها رو کسی سوار میشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  22. مجید

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این اعداد و ارقام غلطه شتاب صفر تا صد احتمالا همون ۱۳ ثانیه و مصرفش تا صدی بیست هم می رسه ef7 توربو یک آشغال به تمام معناست اصلا راندمان نداره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا