جدیدترین محصول ایران خودرو، پیشرانه توانمند و تجهیزات قابل قبول فراهم میکند. ری را در کلاس کراساور کوچک، ۱۶۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
ظاهرا مهندسان ایران خودرو توانستهاند به خوبی پیشرانه EF7 را توسعه دهند و با نصب توربوشارژر، محصولی جذاب بسازند. در مقایسه با سایپا که بارها موتور پراید را تغییر داده و در نهایت برای شاهین، نمونهی توربوشارژ ۱/۵ لیتری با قدرت ۱۱۰ اسب بخار ساخته است؛ حاصل کار ایران خودرو بسیار بهتر به نظر میرسد.
بیشتر بخوانید
ایران خودرو ری را برقی؛ رویای جدید بزرگترین خودروساز ایران
معرفی مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند ایران خودرو “ری را”
پیشرانه EF7PTC با حجم ۱/۷ لیتر، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این موتور توربوشارژ، روی ایران خودرو ری را نصب میشود تا قدرتمندترین پیشرانه ساخت کشورمان باشد. عملکرد حرکتی ری را با EF7 توربو هنوز مشخص نیست اما میتوان امیدوار بود که سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ تا ۱۰ ثانیه فراهم کند و مصرف ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر ارایه دهد.
برای بازار جهانی، نیسان جوک یکی از پرفروشترین خودروهای کلاس کراساور کوچک محسوب میشود. این محصول در مدل پایه از موتور یک لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتنمتر استفاده میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ارزانترین نیسان جوک، ۱۱ ثانیه است. این خودرو با پیشرانه ۱/۶ لیتری هیبرید ۱۴۳ اسب بخار و ۱۴۸ نیوتنمتر نیز تولید میشود.
دیگر اطلاعات منتشر شده برای ری را نیز جالب توجه هستند. نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ برای سیستم سرگرمی، پنل پشت فرمان با مانیتور دیجیتال، دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه، فرمان برقی، فناوری حفظ پایداری و کنترل هرزگردی (ESC و TCS)، سیستم حفظ خودرو در شیب سربالایی و سرپایینی (HDA و HSA)، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، ورود بدون کلید و استارت دکمهای، رینگ اسپرت آلومینیوم ۱۸ اینچ، روشنایی روز، چراغ اتوماتیک و حسگر باران، رادار نقطه کور و بازکننده برقی صندوق عقب با حسگر پا، برای ری ارایه خواهد شد.
احتمالا کراساور ایران خودرو با امکانات مختلف ساخته میشود تا از نظر قیمت، مدلهای گوناگون فراهم کند. با این شرایط، احتمالا نمونه فول آپشن، قیمت کارخانهای نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان یا بیشتر خواهد داشت. باتوجه به وزن و ابعاد ریرا، پیشرانه EF7 استاندارد نیز میتواند برای نسخه ارزانتر، استفاده شود.
امیررضا
۲۶ مهر ۱۴۰۲خدا بخیر کنه
مزدا
۲۶ مهر ۱۴۰۲خدایش رینگ و جلوه پنچره اش خیلی ضایع هست
اصلا جلو جذابیت نداره هیچ
با چراغ های عقب هم تناسب نداره😐😐
محمدرضا
۲۶ مهر ۱۴۰۲متاسفم که این رو میگم؛ باید چندتا عکس و فیلم از تصادفش دربیاد تا عیار و ارزش خریدش مشخص بشه.
Bagher
۲۶ مهر ۱۴۰۲تو اینترنت یه دونه فیلم ناقص هست که توش بد عمل نکرده
بنده خدا
۲۶ مهر ۱۴۰۲فردا، پس فردا میگن هیچ فرقی با لامبو اوروس نداره!!!!!!!!
ب قول گل ممد اخه اینم شد زند…..گی
noir
۲۶ مهر ۱۴۰۲کی میشه اینا یه موتور جدید بسازن معلوم نیست موتوری که تنفس طبیعی بتونه ۱۸۰ به بالا بده
البته اینا خودشون که نمیتونن باید تحریما برداشته بشه به یه شرکت اروپایی سفارش بدن مثل ef7 که آلمانیا سلختن براشون
Hamidreza
۲۶ مهر ۱۴۰۲سال 1384 بود که اینق التماس بوش آلمان کردن تو براشون یه موتور بسازن…! آخرش با زور یه چیزی سر هم کردن و دادن به ایرانخوردرو گفتن بیا برو پی کارت دیگه پیداتم نشه… 😂 حالا با هزار نسخه میان روش مانور میدن و تهشم میگن موتور ملی!!
کادیلاک
۲۷ مهر ۱۴۰۲از کی تا حالا بوش موتور میسازه؟منظورت FEV هست؟
مصطفی جعفری
۲۸ مهر ۱۴۰۲داداش بوش ایسیو میسازه ن موتور
بد تو با این همه معلوماتت چرا ی موتور نمیسازی
احسان
۲۸ مهر ۱۴۰۲دادش مطمئنی حالت خوبه بوش موتور ساخته اهل کدوم کشوری با این سطع از دانش
P
۲۶ مهر ۱۴۰۲المان ساخت ؟ طبق افسانه ها فقط فقط طراحی سرسیلندر در المان انجام شده ،همین بس ،تازه اینم طبق افسانه هست
amir
۲۶ مهر ۱۴۰۲وای عجب قدرتی به وجد آمدم نمیتونم باور کنم این حجم از قدرت رو
صفر تا صد ۹ تا ۱۰ نانو ثانیه مصرف سوخت صدی ده گرم قدرت ۱۶۰۰۰۰ اسب بخار آماده است تا بوگاتی رو پودر کنه باح باح باح ماشالا پرشین کارز ماشالله پرشین کارز
امیر
۲۶ مهر ۱۴۰۲پلتفرم و طراحی دقیقا 2008 هست من فقط میدونم چرا 2008 رو دوباره تولید نکردن !! این دقیقا همون پژو هست که فقط چراغاش عوض شدن و روش اومدن موتور سمند گذاشتن ، اگه میومدن دوباره 2008 رو تولید میکردن قطعا به فروش خیلی بالا و سود خوبی میرسیدن چون هم پژو طراحی بهتری نسبت به این داره و هم چیزیه که چندین سال تو بازار امتحان خودشو پس داده و اکثر مردم دیدگاه نسبت بهش دارن ( پلتفرم پژو رو داشتن ولی دیگه موتورشو تموم کردن ) 😂😂
JDM_Japan
۲۶ مهر ۱۴۰۲بنظرم اگه با قیمت گذاری درست این ماشین رو راهی بازار کنن می تونه از همه ی خودرو های به ظاهر ملی موفق تر باشه چون عموم مردم علاقه خاصی به کلاس اور و شاسی بلندا دارن
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۲600بوود عالی بود
Moro
۲۶ مهر ۱۴۰۲نق نقو ها حملههههه
Enzo Ferrari 2008
۲۶ مهر ۱۴۰۲تو مشخصات داری می خونی
انگار مشخصات بی ام و می خونی 🗿🗿🗿😎😂
Dan
۲۶ مهر ۱۴۰۲من شخصا تا وقتی که ایران یه موتور ۶ سیلندر یا یه پلتفرم کاملا داخلی نسازه صنعت خودروسازیشو قبول ندارم
جنوب
۲۶ مهر ۱۴۰۲سلام اقای اشتری
یه سوال خارج از این بحث
بین دایون y7 و فونیکس fx کدوم مناسبتره و بهتر ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ مهر ۱۴۰۲هیچ کدوم فعلا
هر دو مدلی که گفتین در بازار آزاد بسیار کم مشتری هستند
فعلا جک S5 موتور 1/5 و تیگو 7 پرو نسبت به دیگر خودروهای چینی زیر 1/5 میلیارد تومان، شرایط فنی بهتری دارن
بازار دست دوم شون هم خوبه
جنوب
۲۶ مهر ۱۴۰۲سپاس
محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۲بیتران این ماشین و تارا جوانان رو به تازگی بررسی کرده به طوری از این ماشین ها تعریف و تمجدید میکردن که من به جای اونا خجالت کشیدم ، تیر خلاص هم امین آزاد اونجایی زد که چالاکی و لذت رانندگی تارا رو با بی ام و e90 خودش مقایسه کرد و گفت فقط یک درجه از بی ام و لذتش کمتره و در ادامه هم یه کاتاف زنبوری با ef7 زد برای مخاطبین و گفت به به چند سال دیگه که ماشین ها برقی شدن دلم برای این صدا تنگ میشه !!!!!!!!!!! به ولله برای کسب درآمد راه های دیگری هم به جز دروغگویی هست
Anti Tesla
۲۶ مهر ۱۴۰۲***دادن
محمد
۲۷ مهر ۱۴۰۲خداروشکر منبع درآمد آنتی تسلا هم مشخص شد
Anti Tesla
۲۸ مهر ۱۴۰۲من منبع درآمدم جیب بابام هست فعلاً🙃
علی جردن
۲۶ مهر ۱۴۰۲با نصب سانروف و کنترلر حرکت تو سربالایی نمی شه گفت این ماشین پرچم دار تکنولوژی خودر های ایرانی است ری را را اگر مجهز به سیستم 4WD داشت قطعا می شد نماد پرچم دار خودروهای طراز اول ایرانی در سطح جهانی… اون موقع در مقایسه با جک با اختلاف محسوس ری را روی کاغذ برنده می شد*
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ مهر ۱۴۰۲اصلا منطقی نیست یک ماشین کوچولو با ابعاد ریرا، دو دیفرانسیل باشه
مهدی
۲۶ مهر ۱۴۰۲ای اف ۷ بین تعیرکاران به موتور ملی معروفه و بسیار پر استهلاک و هزینه نگهداری بالایی داره با انواع مشکلات مث روغن ریزی مادرزادی تازه اون ای اف های قدیمی قطعات المانی داشتن موندم اینو اومدن توربو کردن مث دنا پلاس توربو که به سلطان شاتون معروف شده چطوری میخواد دهن مالکین سرویس کنه به نظرم تو این رنج قیمت چینی بهتره
سپهر
۲۶ مهر ۱۴۰۲داداش بستگی به نوع استفاده داره
من دنا پلاس توربو صفر دارم
باید بلد باشی چجوری استفاده کنی
نباید وقتی ماشین سرد باشه گاز بدی باید گرم بشه
ای اف سون موتور حساسی هست و با هر روغنی مثل ۴۰۵ کار نمیکنه
من دارم راضی هم هستم
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۲عجب اپشنایی! انگار پیشرانه ef7 حالا حالا ها موندگار
sinasvj
۲۶ مهر ۱۴۰۲این مدل طراحی چراغ جلو اینطوریه که چراغو میارن اونجا که به مه شک نیازی نداشته باشه ولی این عقب مونده ها نه تنها چراغو منتقل کردن رو سپر بلکه مه شکن هم گذاشتن
۲۶ مهر ۱۴۰۲واقعا ماشین خوبیه نه طراحی داره نه موتور مناسب داره و هیچی نداره کلا قیمت بازارش هم بالای یک ملیارد میشه. و واقعا ماشین خوبیه که یه عده بچه سال هم براش تو روبیکا کانال ریرا سواران میزنن
samurai
۲۶ مهر ۱۴۰۲روی کاغذ اینا که نوشتی شاید ولی روی جاده هیچ کدومش واقعی نیست
بعد موتوری که نیسان میسازه با اون کیفیت و متریال با اشغالای ویرانخودرو مقایسه میکنی :///
بعد چندماه توی تعمیرگاهها همه کاپوتا بالا واسه تعمیر موتور لگن ساخت ویرانخودرو :)))
حسن
۲۶ مهر ۱۴۰۲آخه این چه کاریه ماشینا رو شنبه یکشنبه رنگ میکنن یعنی تجربه تلخ کوییک انقدر موفق بوده که ازش الگو برداشتن ؟
Bagher
۲۶ مهر ۱۴۰۲سقف سیاه خوبه بد نیی
قرمزا خیلی چرتن
عباس خسروی
۲۸ مهر ۱۴۰۲متاسفانه مردم ما جورین که اگه واقعا خودرو سازی بتونه بهترین ماشین دنیارو هم که تولید کنه باز قور میزنن و خود تحقیری میکنن.ترو خدا عقاید و اعتقادتونو تو میهن مداری درست کنید.
رضا
۲۸ مهر ۱۴۰۲نکنین تورو خدا
آزاد کنید واردات خودرو رو
بعد ببینید این آشغالها رو کسی سوار میشه
مجید
۲۹ مهر ۱۴۰۲این اعداد و ارقام غلطه شتاب صفر تا صد احتمالا همون ۱۳ ثانیه و مصرفش تا صدی بیست هم می رسه ef7 توربو یک آشغال به تمام معناست اصلا راندمان نداره