بی ام و

رندری از نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری 7 با الهام از کانسپت X7

کانسپت X7 iPerformance که در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد، یکی از اشتباهات ب‌ام‌و بود؛ اما بااین‌حال Peisert Design کنجکاو بوده است که ببیند اعمال این طراحی بحث‌برانگیز بر روی سدان سری ۷ چگونه خواهد شد و بدین منظور با الهام از طراحی کانسپت X7 رندری از سری ۷ طراحی کرده است. هرچند جلوپنجره X7 به‌قدری بزرگ است که برخی آن‌را به جلوپنجره کادیلاک اسکالید تشبیه کرده‌اند اما در انتقال آن به سری ۷ وضعیت کمی بهتر شده است. البته این جلوپنجره در سری ۷ هنوز هم بسیار بزرگ است اما بااین‌حال بازهم نسبت به کانسپت X7 بهبود پیدا کرده است.

شاید تنها جایی که طراحی کانسپت X7 متناسب با سری ۷ از آب در آمده است، نمای جانبی باشد. در اینجا طراحی X7 تکامل پیدا کرده و همان دستگیره‌های کوچک در سری ۷ هم کار شده است. در این رندرها طراحی عقب سری ۷ نیز نسبتاً زیبا است و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد همین طراحی در سری ۷ تولیدی باشیم. در این نما، چراغ‌های باریک و کشیده‌ای دیده می‌شود که توسط نوار نازکی به یکدیگر متصل شده‌اند و در طرفین سپر نیز منافذ هوایی کار شده است.

اما خود کانسپت X7 iPerformance در اصل پیش‌نمایشی است از یک کراس‌اوور تولیدی بزرگ‌تر و لوکس‌تر از X5 که اواخر سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. قرار است این کراس‌اوور پرچم‌دار بر روی پلت‌فرم CLAR ساخته شده و با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های شش و هشت سیلندر عرضه گردد؛ اما حتی شایعاتی به ساخت نسخهٔ بالا رده‌ای از X7 با چهار صندلی و پیشرانهٔ V12 نیز اشاره دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    سری هفت فعلی طراحی خوبی داره، بهتره یه کلاس دیگه تدارک ببین، با این طراحی، در سطحی بالاتر، مثلا سری ۹

    1. Infinite

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (452 ديدگاه)

      سطح بالاتر، سطحی هست که رولزرویس در اون حضور داره. بنابراین بی‌ام‌و دست به چنین کاری نمی‌زنه.

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۱۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        بین سری هفت و رولزرویس، فاصله زیاده، میشت این فاصله رو با یه نسل دیگه پر کرد.

  2. حامد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    نسل الانش که در وسعمون نیست ولی آرزو میکنم چندین سال دیگه که نسل جدیدش اومد ایران همه‌ی عزیزان اونقدری وضعشون خوب شده باشه که بتونن بخرن

  3. سینا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    “کانسپت X7 iPerformance که در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد، یکی از اشتباهات ب‌ام‌و بود”
    اون روزی که خبرش اینجا اومد، شما جرأت داشتنی اینجا بگی زشته؟
    همه می خوردنت
    قبول کنین نسبت به ماشین های الان BMW هم زشت تر بود، خیلی جعبه ای شده بود، جلو وپنجره شم خیلی بزرگ

  4. Bilbo

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    این دیگه چیه؟
    نمای پشتی که عالیه اما جلوش فاجعست، دقیقا مثل کانسپت ایکس ۷، امیدوارم هم نسخه تولیدی ایکس هفت از انتقادات تاثیر بپذیره و هم سری هفت بعدی زیباتر از اینا باشه.
    همچنین امیدوارم سری هشت تولیدی هم مثل m8 مخصوص مسابقه که تو نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد باشه.
    چقد احساس امیدواری دارم از این شرکت??

  5. مهدی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تنها عیبی که این روز تو بنز و بی ام و می بینم اینه که فرق بین ماشیناشون فقط توی سایزه و دیگه زیاد از نظر طراحی فرقی باهم ندارن. فک کنم چن سال دیگه یه ماشین طراحی می کنن بعد به سایز ها و مدل های مختلف تبدیلش می کنن و رو هر کدوم یه اسمی می زارن. قدیما چه دورانی بود اس کلاس و ایی کلاس سال ۲۰۰۶رو با الان مقایسه کنید و همین طور در مورد بی ام و

  6. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    این یه جوری نگات میکنه انگار به ناموسش توهین کردی
    مثل یه سگه که داره دندوناشو نشون میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا