بی ام و

ب‌ام‌و i ویژن دینامیک، پیش‌نمایش رقیب قدر تسلا

ب‌ام‌و از خودروی الکتریکی جدیدی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی کرد؛ اما این خودرو برخلاف شایعات منتشر شده همان مدل معروف i5 نیست. کانسپت موردنظر i ویژن دینامیک نام داشته و به عنوان یک گرن کوپه در جایگاهی بین مدل‌های i3 و i8 قرار گرفته و تسلا مدل ۳ را به دردسر خواهد انداخت.


این کمپانی آلمانی تائید کرده که کانسپت یاد شده وارد خط تولید خواهد شد اما دقیقاً موعد انجام این کار را اعلام نکرده است. طراحی i ویژن دینامیک به‌طور قابل‌توجهی بهتر از تصاویر پتنت ثبت شده‌ای است که قبلاً از i5 احتمالی منتشر شده بودند.


ب‌ام‌و مشخصات فنی این خودرو را منتشر نکرده اما گفته که قادر خواهد بود زیر ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و به سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. محدوده حرکتی i ویژن دینامیک نیز حدود ۶۰۰ کیلومتر اعلام شده است.


همانند مدل مفهومی X7 iPerformance، این خودرو نیز دارای جلوپنجره بزرگی است اما با توجه به تمام الکتریکی بودن، خودرو نیازی به خنک کردن نداشته و یک بخش تزئینی است.


در بخش جلویی شاهد چراغ‌های LED نازک و سپری هستیم که مجاری خنک‌کننده واضحی برای ترمزها دارد. این خودرو همانند اکثر کانسپت های امروزی دارای دوربین‌هایی بجای آینه‌های جانبی مرسوم بوده و رینگ‌های آئرودینامیک نیز برای ایجاد حداکثر برد نصب شده‌اند.

در بخش عقب نیز مجموعه چراغ‌های روشن و نازک LED و طراحی نسبتاً ساده سپر را می‌بینیم.


عضو هیئت‌مدیره ب‌ام‌و درباره این خودرو و جایگاه آن بین محصولات شرکت می‌گوید:

اینجا برای اولین راه‌حل‌های جدید و کانسپت های آینده به واقعیت پیوسته‌اند؛ اما ب‌ام‌و i به عنوان پیشتاز خلاقیت برای دیگر برندهای ما عمل می‌کند. خودروی i ویژن دینامیک به ما اجازه می‌دهد تا ظاهر خودروی آینده ب‌ام‌و را همین‌الان نشان دهیم؛ و ب‌ام‌و استعداد خود برای تبدیل کانسپت ها به واقعیت را در طول تاریخ خود نشان داده است.

پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    نسبت به بقیه کانسپت‌های ب‌ام‌و، اصلا خوش قیافه نیست، به خصوص جلو پنجرش.
    ______________
    خیلی خوبه که تسلا با ورود گسترده و قوی به دنیای الکتریکی‌ها، بقیه شرکت‌ها رو مجاب کرد بیشتر روی این بخش مهم سرمایه‌گذاری کنن.

  2. مهدی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (550 ديدگاه)

    من طرفدار خودرو برقی هستم منتظر روزی هستم خودرو برقی همه گیر بشه
    آرام – پرقدرت – زیبا – پرشتاب – کاربردی – هدایت پذیری بالا –
    در آینده با توسعه فن آوری انرژی خورشیدی و همچنین مهار انرژی هسته اای مقیاس کوچک فوق ایمن کمتر از بیست سال دیگه نیاز به مصرف سوخت فسیلی بسیار کم شده و برای خودرهای زیر 165 اسب بخار هم شارژ نداره

  3. Fit Demon

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    طراحیش عالیه
    اما هنوز مونده تا به تسلا برسه
    تازه اول راهه

  4. ارش

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    دیگه یواش یواش دارم نگران میشم احساس میکنم زیادی داریم عقب می مانیم سرعت تکنولوژی روز به روز داره زیادتر میشه ما هم همنینطوری داریم درجا میزنیم.فقط یه نمایشگاه فرانکفورت رو ببینید چه خبره؟اونوقت ما همچنان با پراید و 405 مدل 30 سال پیش دست به گریبانیم زمانه زمانه ایه که سرت رو به عقب برگردانی رو به گذشته از قافله جا موندی

  5. عارف

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    در کل طراحی زیبایی داره ولی جلو پنجرش میتونست زیباتر طراحی بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا