بی ام و

خودروی برقی اختصاصی M سریع‌ترین بی ام و تاریخ در نوربرگ‌رینگ خواهد بود

به گفتهٔ رئیس بخش M ب‌ام‌و، خودروی الکتریکی آیندهٔ این بخش می‌تواند سریع‌ترین محصول تاریخ ب‌ام‌و در پیست نوربرگ‌رینگ باشد.

در یک روز آفتابی در ماه آوریل، ب‌ام‌و چهار خودروی خود را به نوربرگ‌رینگ برد تا با رانندگی مهندس توسعه «یورگ ویدینگر» سریع‌ترین لپ تایم‌های ممکن را ثبت کند. در این روز، M2 جدید رکورد تازه‌ای را برای خودروهای کامپکت به ثبت رساند و M4 CSL نیز رکورد سال گذشته خود را بهبود داد. علاوه بر این، M3 CS به سریع‌ترین سدان ب‌ام‌و در جهنم سبز تبدیل شد و حتی M5 CS قوی‌تر را هم مغلوب کرد.

خودروی چهارم اما از سه مدل مذکور سریع‌تر یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را طی کرد. این خودرو که فعلاً با عنوان M پروتوتایپ شناخته می‌شود، به‌احتمال‌زیاد M4 CS است که لپ تایم رسمی آن در نوربرگ‌رینگ هنوز اعلام نشده ولی میدانیم که از رکورد ۷ دقیقه و ۱۸.۱ ثانیهٔ M4 CSL سریع‌تر است. بااین‌حال، خودرویی که از تمام ب‌ام‌وها در جهنم سبز سریع‌تر خواهد بود، پیشرانهٔ بنزینی نخواهد داشت. مدیرعامل ب‌ام‌و M «فرانک ون میل» در گفتگو با مجلهٔ استرالیایی وات‌کار گفته است این بخش پرفورمنس برای شکستن رکورد نوربرگ‌رینگ ب‌ام‌و با خودروی الکتریکی کاملاً خوش‌بین است.

مدل الکتریکی آیندهٔ M ریشه در پروتوتایپ چهار موتوره‌ای دارد که ب‌ام‌و از سال گذشته در حال آزمایش آن است. این خودرو در ظاهر شبیه i4 M50 به نظر می‌رسد اما زیر پوست خودروی کاملاً متفاوتی خواهد بود. به گفتهٔ ب‌ام‌و، این شرکت در حال حاضر تکنولوژی ساخت خودرویی الکتریکی با بیش از ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت را دارد. بااین‌حال، همان‌طور که انتظار می‌رود، یک M الکتریکی از همان ابتدا ارائه نخواهد شد زیرا به گفتهٔ رئیس M:

مطمئناً M همیشه کمی دیرتر می‌آید. این استراتژی M است

ب‌ام‌و تا سال ۲۰۲۸ شش مدل برقی نئو کلاس را در سبد محصولات خود خواهد داشت و در حال حاضر گزارش‌هایی در مورد ساخت M3 و X3 M الکتریکی در همین دههٔ جاری منتشر شده است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که دو مدل الکتریکی جدید ب‌ام‌و که در سال ۲۰۲۵ معرفی می‌شوند سدان و کراس‌اوور خواهند بود، بعید به نظر می‌رسد کوپهٔ الکتریکی M را بتوانیم تا پیش از سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. 18:45

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (485 ديدگاه)

    ای جاااااان
    فوق العاده ترین دوره ب ام و تازه شروع شده… ☺️👑👑

    موافقم 45
    مخالفم 2
    1. Viper

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      (فوق العاده ترین دوره ب ام و تازه شروع شده)
      تو دوره ای که برقی ها دارن همه گیر میشن فکر نکنم اینطور باشه…

      موافقم 23
      مخالفم 2
      1. 18:45

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (485 ديدگاه)

        وایپر جان منظورم این بود دیگه همه جور محصول داره میده بازار.
        سری های نئو کلاس میخوان بترکونن با محصولات جدید☺️

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. M.83

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (197 ديدگاه)

          همه جوره یعنی هم تو کلاس هایپرکار هم تو کلاس اشرافی هم تو کلاس پیکاپ و .. باشی
          به هر حال بنظرم بیمر ی چیزی بین اختصاصی پورشه و برندیگ مرسدسه
          قصد هیت ندارم ولی هنوز مونده به پورشه و بنز برسه

          موافقم 0
          مخالفم 18
  2. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    اسمش m ev هست که به چهار پیشرانه الکتریکی مجهز و ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه و صفر تا صدش بین ۲ تا ۲/۵ ثانیه هست پس طبیعیه که با این حجم از قدرت و گشتاور بتونه بهترین تایم و ثبت کنه

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. ابوالفضل

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      دادا ریماک رو یادت باشه با چه پرفورمنس و شتاب زیر دو ثانیه تو نوربرگرینگ نزدیک ۲۰ ثانیه کند تر از پورشه ۹۱۱ gt3 بود .‌‌… یادت باشه قدرت بیشتر شاید تو درگ بدرد بخوره ولی تو جهنم سبز پرفورمنسه که حرف اول رو میزنه پس خط و نشون کشیدن خودرو های برقی برای درونسوز ها تو جهنم سبز خیلی زوده …. اونم خیلی 😊

      موافقم 26
      مخالفم 4
  3. AMANTE

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    امیدوارم طراحی متمایزی داشته باشه.

    موافقم 11
    مخالفم 0
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    ببینیم تعریف کنیم

    موافقم 4
    مخالفم 3
  5. Arshia m3csl

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    موفق باشه برقی های bmw هم جذابن نصبت به برقی های دیگه یک چرخ بی ام و m از کل تاریخچه تسلا بزرگتره

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. Viper

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      برقی ها هیچ وقت جذاب نیستن حالا چه بی ام و باشه چه تاتا موتورز

      موافقم 10
      مخالفم 8
      1. Arshia m3csl

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1042 ديدگاه)

        بنزینی ها جذابن ولی متاسفانه میخوان بنزینی تولید نکنن مجبوریم از برقراری خوشمون بیاد من خودم عشق بنزینی هستم و برقی خیلی پسندم نیست

        موافقم 4
        مخالفم 4
    2. سوشیانت

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2094 ديدگاه)

      این نشون میده که تسلا چقدر مهندسی فوق العاده ای داره که امثال شما انقدر حرص میخورین

      موافقم 4
      مخالفم 35
      1. Arshia m3csl

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1042 ديدگاه)

        اره مخصوصا ترمزای بد و ارگونومیک ضعیف و اووردن همه چیز رو صفحه نمایشگر که هواس پرت کنه

        موافقم 17
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2094 ديدگاه)

          شتاب و قدرت و تاپ اسپیدی که شما آلمانی فن ها ازش حرص میخورین هم بگو

          موافقم 3
          مخالفم 16
      2. Viper

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (184 ديدگاه)

        داداش آخه چرا انقدر تعصب بیخود من خودم آمریکایی بازم ولی از برقی ها خوشم نمیاد که تسلا هم شاملش میشه

        موافقم 7
        مخالفم 3
      3. S.S.A

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (20 ديدگاه)

        حق

        موافقم 2
        مخالفم 1
      4. Viper

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (184 ديدگاه)

        داداش من خودم آمریکایی بازم ولی از الکتریکی ها بدم میاد تسلا هم شاملش میشه

        موافقم 5
        مخالفم 1
  6. Viper

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    پس اون لذت رانندگی چی میشه؟! فقط سریعتر بودن مهمه ؟ خودرو ساز ها فقط به دنبال شکستن رکورد هستن و به مصرف کنندها اهمیتی نمیدن..

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. حسام

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (92 ديدگاه)

      شما خودت توش نشستی که اینجوری انتقاد میکنی؟
      BMW اولویت اولش رضایت خریداره

      موافقم 19
      مخالفم 6
      1. Viper

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (184 ديدگاه)

        توش ننشستم ولی برقی هیچ هیجانی نداره مطمئن باش و بهتره این تعصب های بیخود رو کنار بزاریم

        موافقم 10
        مخالفم 6
        1. احسان

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (111 ديدگاه)

          شما بهتره تعصب رو خودت بگذاری کنار، بعد به دیگران توصیه کنی،فلسفه خودرو در رساندن افراد به صورت ایمن ،سریع ،با آرامش و راحت هست. اینکه شما عشق صدای گاز و… هستید و اون رو هیجان میدونید فقط سلیقه شما و قشر خاصی هست ،اینکه فردی به مولفه های اصلی ولی تاکید داره بهتره انگ نزنی.

          موافقم 13
          مخالفم 2
  7. پیام

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    واقعا ماشین جالب و جذابی خواهد شد و برای خیلی ها خط ونشان خواهد کشید🚘👌

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. Viper

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      با آرمیچر همه میتونن خط و نشون بکشن…

      موافقم 3
      مخالفم 18
  8. R@min

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1725 ديدگاه)

    هنوز بعد از 6 سال نتونستن به رکورد کامارو برسن ؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 29
    1. 18:45

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (485 ديدگاه)

      دوباره رامین هیت بازی در نیار…
      ب ام و هیچوقت نخواسته سریعترین تو پیست ها باشه، اینایی هم که میبینی چند تا رکورد زده خواسته یکم متمایزتر کار کنه و نشون بده که بلده این کار رو هم انجام بده و مدل‌های cs اونها حد اعلای همه چیز هستن…

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1725 ديدگاه)

        خودش تبلیغ زده سریع ترین سدان، سریع ترین کوپه و غیره !!! داره برای ماشینایی که همشون در واقع یه ماشین هستن تبلیغ می کنه بعد قصدی برای رکورد زنی نداشتن. همین کامارو که می بینی جوابی بود به شلبی GT350 !!! جی ام با این همه تلاش هم نتونست جایگاه شلبی هارو بگیره اما حداقل رقابت کرد.

        عزیزم نمی تونه سریع ترین باشه، سریع بودن هزینه داره مهندسی داره وقت می طلبه. وقتی سریع ترین مدلش حتی از یه موتور پوشرادی که گیربکس پیکاپ هم داشته کند تره یعنی مشکل داره یعنی نمی تونه رقابت کنه یا شایدم نمی خواد !!!

        بیمر ماشین خوبیه برای خیابون اگر منم بتونم حتما برای تردد روزانه بیمر میخرم اما برای رقابت با بزرگان تو پیست و موتور اسپرت خیلی بیشتر مایه بزاره. چرا هر کی میخواد رقابت کنه فقط اسم پورشه و فراری و مرسدس میاره ؟؟؟

        حالا مقایسه کن با ماشین ۱۴۰ هزاردلاری که با دو بار رکوردزنی هم نتونست به کامارو نصف قیمتش برسه !

        تو واقعیت زندگی کنید حس بهتری هم داره.

        موافقم 4
        مخالفم 20
        1. 18:45

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (485 ديدگاه)

          منم که رامین جان گفتم بیمر هیچوقت نخواسته سریعترین دورهای پیست و جابجا کنه. بیمر بخصوص بخش m خواستن همیشه یه ماشین همه فن حریف و بدرد بخور بسازن نه خیلی پیست محور و جنگنده و صرفا آمار و ارقام مخوف بدن بیرون.
          ضمنا آلمانی ها همیشه بیشتر با خودشون درگیر بودن، این که شما میگی چرا نتونسته هنوزم رکورد کامارو رو بشکونه جوابش اینه که رقیب اصلی
          ب ام و اصلا کامارو نیست!
          نه اینکه کامارو در حد برندش نیست، بلکه استراتژی اصلی ب ام و رقابت با سایر برندهای لوکس اروپایی بوده.
          همونطور که نوشتی کامارو پاسخی برای شلبی gt350 بوده…
          بین ماسل ها انتخاب من همیشه کامارو بوده و یجورایی با جسارت تر از هموطنانش کار کرده.بخصوق zl1 و z28 افسانه ای دو نسل آخر…

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. ❤BMW❤

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1246 ديدگاه)

          عزیز دل ، بی‌ام‌و که دنبال شکستن رکورد نوربرگ رینگ نیس
          بیمر خواسته یه ماشین مث بقیه ماشیناش بزنه که بیمر فنا رو سر ذوق بیاره و البته تسلا رو خونین

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. AMANTE

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      رکورد کامارو ZR1 1LE با رانندگی Bill Wise توی جهنم سبز 7:16:04 است و رکورد BMW M4 CSL G82 با رانندگی Jörg Weidinger توی جهنم سبز 7:15:677 است. BMW یکبار دیگه با همون مدل و راننده زمان گیری کرده که اینبار زمان اش بود 7:13:497 که توی متن هم اشاره بهش شد و از کامارو سریعتر بود و اینکه میدونم از کامارو گرون تره ولی قدرت کمتری هم از کامارو داره.
      منبع هم Wikipedia است.

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1725 ديدگاه)

        تو همون ویکی پدیا زده 7:15 تو مسیر 20.6 کیلومتری هست، تایم 7:20 و 18 در مسیر اصلی 20.8 کیلومتری هست. قدرتشم 50 اسب از عدد اعلامی بالاتره و صد کیلو سبک تره !!!

        موافقم 2
        مخالفم 14
        1. بی خیال اسم ۲

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (18 ديدگاه)

          رامین داداش بی ام و همینه
          دروغ گفتن تو اعلام قدرت

          رقیب کامارو هم نیست
          کامارو یه اسطورس

          موافقم 3
          مخالفم 17
        2. R@min

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1725 ديدگاه)

          ماستنگ، کامارو و سری 4 همه تو یه کلاس هستن.

          موافقم 1
          مخالفم 10
        3. آلمانی باز

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (143 ديدگاه)

          تو مسیر ۲۰.۸ کیلومتری:
          M4 csl:7.17.08
          Camaro zl1:7.16.04
          تو مسیر ۲۲.۶ کیلومتری:
          M4csl:7.13.90
          Camaro zl1:7.16.04
          باید به این نکته هم اشاره کنم برخلاف M4csl ، کامارو پک مخصوص پیست (1LE) داره ، تو شرایط مساوی بدون پک مخصوص پیست کامارو زمانش میاد رو 7.29…

          موافقم 2
          مخالفم 0
        4. آلمانی باز

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (143 ديدگاه)

          *اصلاح میکنم
          7.16.04 کامارو مال پیست ۲۲.۸ کیلومتری عه تو مسیر ۲۲.۶ کیلومتری اصلا تایم نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. R@min

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1725 ديدگاه)

          نمی تونی تایم کپی کنی !! ۲۲ کیلومتر نیست ۲۰.۶ و ۲۰.۸ هست. مسیر ۲۰.۶ کیلومتری تو دل مسیر بزرگتره که چند تا پیچ کمتره و اصولا پنج ثانیه فاصله هست بین زمان این دو مسیر !!!
          چطوری میشه یه ماشین تو دو تا فاصله تایم یکسان میزنه 😄😄😄 جی ام فقط تایم مسیر اصلی رو منتشر کرد که تو مسیر کوتاه ترم همون ۲ ثانیه فاصله هست. اینکه ۱۴۰ هزار دلار پول یامفت میگیره یه بال نمیزاره تقصیر کسی نیست و مشکل هم فقط پک آیرو نیست. گیربکس و تعلیق ضعیف تری هم داره.

          فقر اطلاعاتی شما عزیزان بیشتر کارو خراب می کنه تا دفاع یا خودتون می دونین ولی می ترسین سهامتون افت کنه، یه چیزی خوب نیست و ناقصه نباید ازش دفاع کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 6
        6. آلمانی باز

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (143 ديدگاه)

          فقر اطلاعاتی یعنی به جا ۲۰ بنویسی ۲۲؟ واقعا اشتباه نوشتن ی عدد میشه فقر اطلاعاتی؟ باشه حق با شماس
          بعدش هم تو دوتا مسیر راننده ها یکسان نبوده تو مسیر کوتاه jorg weidinger و تو مسیر بزرگتر Christian gebhardt پشت فرمون m4 نشستن که صددرصد تاثیر داره تو اختلاف کمشون منبع هم ویکی پدیا هست بزنی میاره
          رامین جان خیلی قبولت داشتم ولی خراب کردی… بکش بیرون، با انتقاد از بیمر و تویوتا فقط دیس بارون میشی!

          موافقم 5
          مخالفم 1
        7. R@min

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1725 ديدگاه)

          عزیزم با یه زنگ می تونم کل سایت هک کنم 4000 تا لایک بدم بخودم لنگ لایک و دیس لایکی !!! حرف حق و فنی نیاز به تایید کسی نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 4
  9. Siyavash

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    رفقا کسی میتونه توضیع بده چرا بی ام و ماشین موتور وسط یا موتور عقب برایه رقابت با پورشه یا لامبو یا فراری تولید نمیکنه یا حتی بخاد برایه اوج لذت رانندگی در پیست تولید کنه ..موتور ۴.۴ لیتری قدرتمندی داره که ۶۲۵ اسب و ۷۵۰ گشتاورد تولید میکنه .قطعا که بخاطر موتور نیس حتی موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری هم ۵۵۰ اسب قدرت میده..پس میمونه یه شاسی و بدنه ..یعنی بی ام و واقعا نمیتونه یه سوپراسپرت واقعی طراحی و تولید کنه یا به دلایل مالی علاقه ای نداره..کسی میتونه توضیع بده…..

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. 18:45

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (485 ديدگاه)

      سیاوش جان اگه بخوام یه جواب قانع کننده و اصولی واقعی بهت بگم باید گفت که:
      ب ام و همیشه گفته من توان مالی کافی و علم کافی برای ساخت یه سوپر اسپرت رو همیشه داشتم و حتی یکی دوسال پیش بود که شایعه شده بود امکان همکاری با مک لارن، شریک سالهای دور ب ام و برای ساخت سوپر اسپرت میخواد فراهم بشه، ولی فعلا قصدش رو نداره اونم به دو دلیل:
      فروش پایین سوپر اسپرت ها که اصلا عقلانی نیست فعلا سرمایه خودش رو به باد بده و دومی تناقض با استراتژی ب ام و که میخواد همچنان سرمایه گذاری های عظیمی تو بخش برقی ها انجام بده…
      خلاصه و مفید گفتم بدون پیچیدگی…
      اگه یه روز بخواد بسازه قطعا با قوای محرکه برقی هست.

      موافقم 10
      مخالفم 1
  10. Viper

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    (شما بهتره تعصب رو خودت بگذاری کنار، بعد به دیگران توصیه کنی،فلسفه خودرو در رساندن افراد به صورت ایمن ،سریع ،با آرامش و راحت هست. اینکه شما عشق صدای گاز و… هستید و اون رو هیجان میدونید فقط سلیقه شما و قشر خاصی هست ،اینکه فردی به مولفه های اصلی ولی تاکید داره بهتره انگ نزنی.)
    در جواب به کاربر احسان : بله این مؤلفه خودرو هست ولی مؤلفه خودرو های اسپرت به صورت ایمن سریع و با هیجان هست که خودروی اسپرت الکتریکی هیچ هیجانی نداره پس بهتره شما تعب رو کنار بزاری و کمتر فشار بخوری

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. احسان

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (111 ديدگاه)

      اول بهتره ادب یاد بگیری ،اما اگر بخوام مثل تو صحبت کنم تو فشار خوردی که اومدی زیر پست چند تا کامنت هیت دادی بعد اومدی به صورت کاملا بچگانه نوشتی همه میتونند با آرمیچر خط و نشون بکشن!!!! یعنی واقعا انقدر ساده هست به نظرت موتور الکتریکی درست کردن؟!! در مورد هیجان خودرو های اسپرت مهم سرعت و شتاب و هندلینگ و پایداری در سرعت های زیادهست و هیجان هم ناشی از این هم از این مولفه ها ناشی میشه. باز هم منطق که چه عرض کنم سفسطه ات هیچ ارزشی نداره.

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (111 ديدگاه)

      اصلا این هیجاندر ماشین های اسپرت برای تو در چی تعریف میشه؟ سرعت؟شتاب؟ هندلینگ؟. یا نه مثل این جوون هایی که اگزوز پر صدا میندازن روی پراید هاچبک ،فقط عاشق صدای گوش خراش هستی؟ چون به جز این مورد (که خدا رو شکر ماشین های الکتریکی ندارن) در بقیه موارد همش هست. اوج جبهه گیری یک عده علیه ماشین های الکتریکی همش همینه،عشق گاز و گ..و..ز

      موافقم 3
      مخالفم 0
  11. عرفان

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    Bmw و لامبورگینی و فراری بهترین بودند و خواهند بود تا ابد…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. مجتبی .

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1185 ديدگاه)

    ماشین عالیه ولی رنگش نههه بنظر میادزیر درخت لانه کلاغها پارک بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  13. رامین

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عجب چیزیه😍👍

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. Abbas

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    هیچیش جز طراحی اسپرتش جذاب نیس
    چون تنها فاکتوریه که میتونه برتری مهندسارو تو بخش پرفورمنس نشون بده
    وگرنه انجین برقی که بقیه دوستان هستن!
    از هیدروژنیات بگو!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا